zebra strepen op paard schilderen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30453
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:05

Rumpleteaser schreef:
Wat ik mij afvraag: kan het geen kwaad als het paard (of weidemaatjes) dit binnen krijgen?
Mijn paard is nogal, ehm, oraal gefixeerd.

Mijn ruin zit ook ernstig vast in z'n orale fase. Ik heb op bij voorbeeld z'n borst niks geschilderd, daar kan hij zelf bij dus daar doet hij zelf maar aan daasbestrijding.

Met rollen gingen de strepen hier er wel af, vanavond zat er nauwelijks nog wat op de plekken die schuren wanneer hij rolt. Op z'n buik, hoofd en onder z'n manen zat nog wel wit. Met een rubber roskammetje kon ik dat er makkelijk af krijgen. Wassen doe ik sowieso nooit.

Vanavond hier weer weinig dazen, dus heb 'm niet opnieuw beschilderd. Kost nog best veel tijd ook, je bent zomaar een half uur bezig en dan heb ik een klein paardje. In plaats daarvan ben ik maar gewoon gaan rijden :D

Koper

Berichten: 30453
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:08

MaricoGraphy schreef:
Grappig effect. Maar is het niet gewoon de geur van azijn wat de dazen weghoudt? Lijkt me vreemd dat het door de strepen komt. Zebra's zitten toch ook altijd vol vliegen, en daar zit heus ook wel een daaz bij.

Dazen hebben geen neus, of althans ze kunnen niet ruiken. Dus de azijn werkt niet tegen dazen (wel tegen vliegen) Dazen moet je visueel afschrikken }>

lotte557

Berichten: 97
Geregistreerd: 22-11-11
Woonplaats: Hellendoorn

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:15

ik ga het echt proberen! heb een donkerbruin paard en een bonte shetlander, ben benieuwd c:

Rachelle_DL
Berichten: 1890
Geregistreerd: 18-08-12

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:23

Morgen ga ik het proberen op mijn vosje! Gewoon met meel, alleen kijken hoe ik het eropkrijg aangezien ik geen kwast etc heb? Kan het met een borstel? En hoe meng je dat? Veel/weinig water?

Ik ben een lastpost. :')

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:24

Ik heb het gewoon met m'n vingers gedaan.

Gewoon water en meel in een emmer en mengen met je handen :') Of met azijn erin en mengen met je handen. :P
Puur op gevoel gedaan.. toen ik het te dik vond er gewoon nog wat azijn bijgepleurd.

Koper

Berichten: 30453
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:29

RdLFoto schreef:
Morgen ga ik het proberen op mijn vosje! Gewoon met meel, alleen kijken hoe ik het eropkrijg aangezien ik geen kwast etc heb? Kan het met een borstel? En hoe meng je dat? Veel/weinig water?

Ik ben een lastpost. :')

Ik heb de boel gemengd met een stok en daarna op paard gesmeerd met een sponsje. Ik heb ongeveer een halve kilo meel en driekwart liter azijn gebruikt, maar je moet zelf even kijken wat je een handige consistentie vindt.

Anoniem

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:37

Jammer dat je het niet zo bij je verzorgpaard kan doen..

zou meel slecht voor een paard zijn? Als hij het eraf slikt/hapt, voor wat voor reden ook :p
Azijn weet ik ook niet, maar water+meel werkt ook toch?!

Xx

Koper

Berichten: 30453
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:45

Azijn kan geen kwaad. Maar als je je zorgen maakt: op de plekken waar je paard met z'n giechel bij kan kan hij ook zelf een daas verjagen. Dus dan schilder je daar toch gewoon niet?

Bovendien, die van mij weet het wel hoor: hij heeft een wei vol gras. Veel lekkerder :Y)

Rachelle_DL
Berichten: 1890
Geregistreerd: 18-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:46

Zelf doe ik het ook op mijn verzorgpaardje, maar de eigenaresse is op vakantie en ik haal het denk ik dezelfde dag er weer af. :P Al kan het geen kwaad dus ik ben benieuwd!

Dus mengen met je handen/een stok en op gevoel, dan eropsmeren met een sponsje. ? :D

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:48

Ik heb ook op m'n verzorgpaard gekliederd. Eigenaresse vond het prima, aangezien het allemaal natuurlijk/niet schadelijk is.

Rachelle_DL
Berichten: 1890
Geregistreerd: 18-08-12

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:49

Ik denk dat ze het nog leuk vindt ook, een goed idee voor als ze thuiskomt. :D

cyclo86
Berichten: 683
Geregistreerd: 01-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 00:14

wat een idee ben benieuwd naar de ervaringen en zal zelf ook eens proberen

Punz

Berichten: 8593
Geregistreerd: 04-03-10

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 00:20

Ehmm RdLFoto: off topic, maar ik zou het niet zomaar zonder toestemming van de eigenaar op je verzorgpony smeren.. ( daar zou ik als eigenaar niet blij mee zijn, hoe goed ik het idee ook zou vinden, ik zou niet willen dat een verzorger zomaar iets op mijn pony smeert.) Dus misschien maar even voorzichtig zijn en eerst vragen? Zou toch heel vervelend zijn als je er gedoe over krijgt!

Rachelle_DL
Berichten: 1890
Geregistreerd: 18-08-12

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 00:22

Ik had het al eerder gevraagd of ik hem met diervriendelijk spul kon 'bekladden' voor een minirolletje in een soort film van een vriendin van mij. Ze vindt het niet erg zolang het niet schadelijk is. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 01:22

Punz schreef:
Ehmm RdLFoto: off topic, maar ik zou het niet zomaar zonder toestemming van de eigenaar op je verzorgpony smeren.. ( daar zou ik als eigenaar niet blij mee zijn, hoe goed ik het idee ook zou vinden, ik zou niet willen dat een verzorger zomaar iets op mijn pony smeert.) Dus misschien maar even voorzichtig zijn en eerst vragen? Zou toch heel vervelend zijn als je er gedoe over krijgt!



Inderdaad.. Doe ik ook niet, erg stom wachten XD Misschien ooit toestemming hiero :p

Xx

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 08:16

Gisteravond ook aan het kwasten geweest op de poown.

Ik denk dat het wel wat invloed heeft maar niet volledig. Ik denk dat ze er wel een stuk minder last van had dan voordat ik haar ging schilderen. De ultieme test was uiteraard op het weiland, daar gingen toch wel dazen op haar zitten, maar ik denk niet zoveel meer.

pmarena

Berichten: 48380
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:43

Wel geinig :)

Hebben er al mensen andere patroontjes geprobeerd, ruitjes, hartjes, bloemetjes ofzo? :P

Roosje_socks
Berichten: 118
Geregistreerd: 20-06-13
Woonplaats: Beilen

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:59

Nee ga k volgende week doen tijdens ponykamp mijn verzorgpony word een ....zebra!

LicentioFide

Berichten: 1645
Geregistreerd: 17-11-12

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:26

Haha geniaal dit, ik ga lekker me pony een schimmel maken, kan je ook je appaloosa wit maken?

Patsab

Berichten: 892
Geregistreerd: 02-03-07
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:30

Ga morgen ook maar aan het vingerverven :P , donker paard en hij wordt opgevroten door de dazen,merk wel inderdaad dat de rest van de kudde die lichter van kleur is er minder last van hebben.
Geloof wel dat ik rare blikken zal krijgen haha

fanta2Jarig
Berichten: 452
Geregistreerd: 08-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:30

heb ik niet over nagedacht, maar ze gaan mekaar aflikken tjonge ze vinden dat meel wel lekker. ze blijven gelukkig niet constant bezig maar heb het nu wel gezien, maar met rollen blijft goed zitten hoor

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:47

zo wat een positieve reacties! Dan moet ik ook maar proberen dus!!

Wie heeft nu de oplossing voor licht gekleurd paard ? Mijn roantje is bijna wit in deze tijd van het jaar....

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:47

Houtskool?

Caelum
Berichten: 1044
Geregistreerd: 24-04-13
Woonplaats: Zie profiel voor routebeschrijving

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:56

Suusie22 schreef:
Houtskool?



Dat lijkt me eigenlijk niet echt handig, als andere paarden er dan aan gaan zitten likken en doen :=

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:58

Stalstiften? Die gebruiken ze oa in de veehouderij. Blauw diet misschien ook al wel zn werk ;)