[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 16:39

Deze, en andere merken, heb je ook in 2.8 of 3.2mm. Dat verschil is allemaal zo minimaal dat het prima te combineren is met 3mm messen van de grote machine. In heb deze extra brede scheerkoppen van Andis op mijn Sapphir, vind ik persoonlijk fijner dan de messen van Heiniger zelf.[/quote]

Ja die ik heb van de foto hierboven is ook een extra brede scheerkop

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:12

Ik heb volgens mij ook 2.8 op mijn Saphir, geen enkel verschil te zien. Ik heb er ook 1 met een brede kop, altijd fijn bij een bang paard. Werkt toch wat sneller.

Gizbennie
Berichten: 16
Geregistreerd: 17-12-20

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:25

En als jullie kunnen kiezen, gaan jullie dan voor de Saphir of moser max 45?
Welke geeft het mooiste resultaat??
Ik wil in het scheerseizoen graag andere helpen, met mooi resultaat natuurlijk. Dan denk ik aan rond de 15 paarden ongeveer per seizoen. Just for the fun.

Ik ben er nu eindelijk langzaam uit hoe de scheerkoppen werken hihi

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:26

Dat ligt eraan, wil je op accu? Ik vind accu wel een meerwaarde dus zou dan voor de saphir gaan

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:31

Dan zou ik voor de sapphir gaan.

De moser is leuk, betaalbaar en doet goed zijn werk. Maar als ik meer dan 1 paard zou doen zou ik voor de heiniger gaan

pluisje88

Berichten: 8158
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:45

Enige grote verschil is accu of kabel. Vind je een kabel prima dan kun je de moser nemen, wil je accu dan wordt het saphir. Denk dat dat het meest wesenlijke verschil is

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 21:28

De heiniger is ook veel krachtiger, echt een top apparaat btw

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 04:22

Ik heb me altijd prima gered met de Moser, maar nu ik de Saphir heb pak ik die alleen nog maar.
Accu is een zegen.

Connaisseur
Berichten: 294
Geregistreerd: 31-10-18

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 09:57

Ik zou ook zeker voor de Saphir gaan, echt een heel fijn apparaat

Gizbennie
Berichten: 16
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 17:24

Bedankt voor jullie reacties en tips!
Ik heb de Saphir besteld :o *\o/* Spannend!! ik ben wel erg benieuwd hoe die zijn werk gaat doen.

Nog een vraagje over het scheren van een schimmel kleurig paard. Vorig jaar moest ik er 1 scheren, maar die kwam niet zo mooi uit de verf.(het liefst zie ik ze streeploos natuurlijk, maar helaas)
Deze schimmel leek niet meer te redden, ik had met de stelschroef gespeeld, andere messenset erop gezet en op alle mogelijke manieren(qua haargroei) geprobeerd om de lijnen weg te werken. Maar het werd er niet beter van. Daarna met het zelfde messensetje een bruin paard geschoren en die zag er wel weer netjes uit.
Weten jullie hoe dit kan en hoe ik het misschien zou kunnen voorkomen?
Na iedere scheerbeurt doe ik mijn machine reinigen en ik zag ook geen bijzonderheden na het scheren van de schimmel op mijn messenset.

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 17:45

Sommige schimmels zijn erg gevoelig voor strepen. Meestal is dat met een paar uur wel weg, was dat nu niet het geval?

Gizbennie
Berichten: 16
Geregistreerd: 17-12-20

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 18:18

geen idee, ik schaamde me zo erg, de eigenaar zei wel dat het niet uit maakte, maar ik ging daar niet met een prettig gevoel het terrein af. Het was niet extreem, maar overduidelijk wel minder strak als een gemiddeld paard met een ander kleurtje.
Ik zag vorig jaar bij iemand anders ook een schimmel waarbij je alle banen kon tellen, die aanzienlijk meer ervaring in scheren heeft als mij. Toen dacht ik bij mezelf, dat het bij mij er gelukkig niet allemaal zo uitzag.

Nu weer een aanvraag voor een schimmel, maar ik voel me lichtelijk getraumatiseerd. :=

pluisje88

Berichten: 8158
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 18:54

Gizbennie schreef:
geen idee, ik schaamde me zo erg, de eigenaar zei wel dat het niet uit maakte, maar ik ging daar niet met een prettig gevoel het terrein af. Het was niet extreem, maar overduidelijk wel minder strak als een gemiddeld paard met een ander kleurtje.
Ik zag vorig jaar bij iemand anders ook een schimmel waarbij je alle banen kon tellen, die aanzienlijk meer ervaring in scheren heeft als mij. Toen dacht ik bij mezelf, dat het bij mij er gelukkig niet allemaal zo uitzag.

Nu weer een aanvraag voor een schimmel, maar ik voel me lichtelijk getraumatiseerd. :=


Was het paard netjes gewassen van te voren? Dat maakt echt een serieus verschil namelijk. Ik heb er verder geen ervaring mee want mijn schimmel had niet meer strepen dan mijn zwarte nu. Eigenlijk nog minder zelfs

Gizbennie
Berichten: 16
Geregistreerd: 17-12-20

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:01

Misschien dat het hem in het wassen heeft gezeten. Volgens mij kwam hij ook net uit de paddock en hij voelde niet bepaald zijde zacht. ;(

pluisje88

Berichten: 8158
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 20:11

Gizbennie schreef:
Misschien dat het hem in het wassen heeft gezeten. Volgens mij kwam hij ook net uit de paddock en hij voelde niet bepaald zijde zacht. ;(


Nou dan reken er maar op dat het dat is geweest..

xx_Irisje

Berichten: 12349
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 20:27

En sommige paarden hebben gewoon heel snel een beetje striemen erop staan, daar kan je echt niets aan doen…

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 21:37

Nee, en schimmels zijn soms gewoon lastig. Je hebt schimmels waar je juist niks op ziet of alles.

Ik had laatst een donkerbruine die van elke baan een streep kreeg. Dat had hij altijd zei de eigenaresse en was de volgende dag altijd weer weg. Het zag er niet uit, maar de volgende dag was het inderdaad over.

Als je een baan hebt en je hebt er 2x overheen geschoren en het is nog niet weg, vaak trekt het dan vanzelf weg. Dat went wel, al wil je natuurlijk een strak streeploos resultaat maar dit kan niet altijd

Elin_

Berichten: 9662
Geregistreerd: 11-11-09

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 13:58

Wie moser max wil kopen. Gisteren bij Zooplus €119 en vandaag €129

Ik heb erheen gebeld gezien gisteren wel €119 stond In mijn winkelwagen maar hij alles bij elkaar optelde met de €129 variant. Zowel chat als bellen zijn ze absoluut niet aardig of klantvriendelijk, maar ik kreeg alsnog wel de korting :')

SharonIndezz
Berichten: 4701
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:35

Gizbennie schreef:
Misschien dat het hem in het wassen heeft gezeten. Volgens mij kwam hij ook net uit de paddock en hij voelde niet bepaald zijde zacht. ;(


Lijkt me dan idd door het niet wassen idd…

Mijn schimmeltje komt er streeploos onder vandaan, maar is wel van te voren gewassen

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 12:30

Hoi allemaal!

Ik ben op zoek naar een compacte machine of tondeuse waarvan de messen gewoon geslepen kunnen worden(heb nu al 2 tondeuses die hartstikke bot zijn en niet geslepen kunnen worden). Budget hoop ik rond de 150€ te zitten. Is dit reëel?

Bij voorkeur draadloos!

pluisje88

Berichten: 8158
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 13:21

Voor draadloos denk ik niet dat je voor dat budget uitkomt. Met draad wel :j
Ik denk dan meteen aan de moser Max of de heiniger saphir. Van de goedkopere kun je voor zover ik weet de messen niet slijpen

VWestra
Berichten: 1102
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 15:14


ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 16:48

Appelschimmels zijn geweldig, daar zie je niets op qua strepen. Echte witte vind ik hel, net als mijn lichte palomino. Zo moeilijk streeploos te krijgen. Maar met een paar dagen zijn ze net zo strak als ieder ander.

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 18:11

Ja palominos zijn ook lastig

Jonnekee
Berichten: 758
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 23:23

Wat is het verschil tussen de Moser Max 45 en 50?

Ben op zoek naar een apparaat om mijn eigen paard te scheren en wil niet zo'n zware is de Moser dan goed genoeg?