[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:12

Nu op stal heeft de van mij een 370 grams van Rambo op.
Wel heeft hij 2 raampjes die half open staan.

Nouvel

Berichten: 28579
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:14

jee een deken deel 2! :D

Mijn geschoren merrie (inmiddels alweer aardig vacht) staat onder de 300 grams Dominick, overdags in de paddock, 's nachts in een binnenstal.
En mijn jonge ruin staat onder een ongevoerde Rambo met een 100 grams liner, en die heeft vanmiddag in het zonnetje lekker bloot buiten gespeeld, vond 'ie heerlijk! *\o/*

taverno

Berichten: 4217
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:22

Mijn ongeschoren paard in een buitenbox staat nog steeds onder een o grams en had het vandaag zelfs warm eronder.

Def

Berichten: 5464
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:29

400 grams hier! deels geschoren 24/7 buiten

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:32

200 grams, echt koud is het nog lang niet

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:38

Paardje staat nu onder 300 grams halsdeken en mijn ponytje 200 grams zonder hals.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:49

Deel 2! *\o/*

Mijn paard heeft nu 450 gram op. Het wordt 's nachts alweer wat kouder. Misschien in sommige hun ogen te veel, maar zodra het weer wat warmer wordt in de nachten gaat er weer een deken onderuit. Morgen in de ochtend wordt wel de onder deken er onderuit gehaald en staat ze weer onder 300 gram. Ze is geschoren.

Tancreda4

Berichten: 24111
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:57

Laten mensen hun deken-paard ook nog regelmatig bloot rollen?? Of dat niet meer? Ik had er vanmiddag even spijt van, paard was zeikes nat, de bak was toch nog natter dan ik dacht, maar als ik dan zie hoe ze geniet vergeet ik dat weer. Als het even kan (en droog is) laat ik haar elke dag even bloot rollen, maakt ze goed gebruik van :j

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 22:59

Tancreda4 schreef:
Laten mensen hun deken-paard ook nog regelmatig bloot rollen?? Of dat niet meer? Ik had er vanmiddag even spijt van, paard was zeikes nat, de bak was toch nog natter dan ik dacht, maar als ik dan zie hoe ze geniet vergeet ik dat weer. Als het even kan (en droog is) laat ik haar elke dag even bloot rollen, maakt ze goed gebruik van :j

nee ik niet :)) word hij helemaal vies en gaan de dekens schuren..

pietiedecy
Berichten: 946
Geregistreerd: 26-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:00

die van ons rollen eigenlijk nooit.. als ze overdag in de bak staan, rolt er misschien eentje een keer, Maar niet als ik ze even los doe.. Ze rollen wel in hun stal, meestal een halfuurtje na het hooi voeren, dan rollen ze standaard even lekker in het schone stro! :)

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 23:02

Ik laat hem trouwens wel eens even los in de bak, buiten is het erg nat en rolt hij bijna niet en bokken/rennen kan bijna niet.

_bloempje_
Berichten: 1530
Geregistreerd: 03-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:04

Nieuw deel :)

Rien: Dat is makkelijk als je de mogelijkheid hebt de grams zo aan te passen. Temperatuursverschil is aardig zo tussen dag en nacht.

Mijn paard geschoren 300 grams, maar heeft is helaas alweer een vachtje aan het kweken terwijl ze warm aanvoelt onder haar deken!
Vandaag al op stal geweest maar nu net nog even terug gegaan en haar zomerdek eronder gedaan. Is toch net een klein stukje dikker.
Durfde het niet aan gelijk 100 grams warmer te gaan. Dus dit leek me een goede tussenoplossing.

Tancreda4

Berichten: 24111
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:05

Schuren gaan dekens niet als je daarna gewoon poetst :? Ik laat dr nooit bloot in de weide rollen, want dan zit ik idd met een modder paard, maar zand is zo weggepoetst.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:05

Weinig houden aan bij die van mij. Als ik haar los zet in de binnenbak, dan gaat ze direct rollen, hier is geen houden aan. Het is niet ideaal, maar ach, ze geniet er van.
Het is gelukkig niet zo'n hork als mijn andere paard -die ik nog niet zo lang geleden heb verkocht-. Die ging gerust in de bagger liggen rollen.

_bloempje_
Berichten: 1530
Geregistreerd: 03-02-06

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:07


nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:08

Tancreda4: over het algemeen niet. moet namelijk vaak vroeg naar school en ben laat thuis, en dan vind ik het te koud om hem deken loos te laten staan. als ik zeg dat het nou echt lekker weer is, dan misschien.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:09

_bloempje_ schreef:
Nieuw deel :)

Rien: Dat is makkelijk als je de mogelijkheid hebt de grams zo aan te passen. Temperatuursverschil is aardig zo tussen dag en nacht.

Mijn paard geschoren 300 grams, maar heeft is helaas alweer een vachtje aan het kweken terwijl ze warm aanvoelt onder haar deken!
Vandaag al op stal geweest maar nu net nog even terug gegaan en haar zomerdek eronder gedaan. Is toch net een klein stukje dikker.
Durfde het niet aan gelijk 100 grams warmer te gaan. Dus dit leek me een goede tussenoplossing.


Ja, veel te groot verschil nog om haar met zo veel grams de middag in te laten gaan. Ik heb gelukkig een verzorgster die toevallig morgen ochtend naar stal gaat. Ik hoop niet dat ze het nu te warm heeft en gaat zweten. Blijft lastig dit weer.

Mijn paard heeft ook alweer een aardige vacht gekregen ondanks dat ze net als jouw paard warm aan voelt onder haar deken. Mijn paard heeft ook gewoon een 300 gram op gehad sinds ze geschoren is.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:09

_bloempje_ schreef:
Pas was er hier discussie over fleece als onderdeken. Ik zit te kijken en kwam deze fleece met hals tegen
http://www.goedkopepaardendekens.nl/pro ... s.---.html

Je zou toch zeggen dat deze dan niet naar achteren schuift of zou de hals dan gaan trekken?

ja doen ze wel als je ze er onder doet, dan moet je je fleece deken tussen je dekens doen.

pietiedecy
Berichten: 946
Geregistreerd: 26-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:10

@bloempje, halsdeken van HH trekt hier sws al naar achteren.. die heb ik alleen op op de trailer. Hals begint enorm te trekken, en denk dat het met een deken er overheen nog erger wordt..

Darkness85

Berichten: 2439
Geregistreerd: 17-08-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:11

Biefstuk staat nog steeds onder 350Gr. Hij is wel geschoren. Al vind ik m dit jaar wel een stuk kouwelijker dan voorgaande jaren. Vorig jaar stond ie met deze temperaturen, geschoren, nog onder 100gr. En daar was ie goed heet onder. :? Ik heb dan ook een 350Gr onderdeken erbij gekocht. Want ik ben bang dat ik het dit jaar niet ga redden met m'n 200Gr onderdeken.

Sharona95

Berichten: 787
Geregistreerd: 08-04-11
Woonplaats: Hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:11

Ik heb momenteel mijn ongeschoren paard onder een 300 grams met een halve hals staan! Ik heb echt op tijd gewisseld omdat ik hem zo laat mogelijk wil scheren, alleen merk ik nu nadat hij zo ongeveer 6 weken niks heeft gedaan ivm blessure, hij toch echt dikker in het haar lijkt, terwijl hij alleen maar op stal heeft gestaan, met een nachtlampje nog wel waardoor het haar dus minder dik doorkomt :')

Vandaag is hij voor het eerst buiten geweest en hij was zeik en zeik nat na wat uitsloven onder de 300 grams, en ik denk dat het zo'n uur heeft geduurd voordat hij zo ongeveer droog was! Ik ben dus bang dat ik hem toch moet gaan scheren, hij lijkt op zich niet zo dik in zijn vacht te zitten, maar blijft wel erg lang nat! En als ik hem scheer wil ik er natuurlijk een ander dekentje bij doen, 100 of 200 grams?

_bloempje_
Berichten: 1530
Geregistreerd: 03-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:14

Rien: Jaa dat is fijn, doe je dat zelf het wisselen of wordt het gedaan? Ik ben zoals vandaag twee keer langs stal geweest, maar red dat niet iedere dag.
Laat staan dat ik ieder morgen kan garanderen dat ik onderdek eronder vandaan haal. vandaar dat ik nu even een zomerdek eronder heb gedaan even als noodoplossing.

Maar dat aangroeien van de vacht is dan helaas niks tegen te doen, haha of natuurlijk nog een keer scheren!

Conclusie halsdeken schuurt, dan kan ik dat idee ook weer uit mijn hoofd zetten. Bedankt :)

simongek

Berichten: 5349
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:17

Tancreda4 schreef:
Laten mensen hun deken-paard ook nog regelmatig bloot rollen?? Of dat niet meer? Ik had er vanmiddag even spijt van, paard was zeikes nat, de bak was toch nog natter dan ik dacht, maar als ik dan zie hoe ze geniet vergeet ik dat weer. Als het even kan (en droog is) laat ik haar elke dag even bloot rollen, maakt ze goed gebruik van :j



mijn geschoren paard niet. wel gewoon los in de paddock met dekens natuurlijk.

wel af en toe aan de lijn in de binnenbak. daar mag hij namelijk niet los.

Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:20

400 grams, geschoren, stal met buitenluik

Nouvel

Berichten: 28579
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:20

_Amigo schreef:
Tancreda4 schreef:
Laten mensen hun deken-paard ook nog regelmatig bloot rollen?? Of dat niet meer? Ik had er vanmiddag even spijt van, paard was zeikes nat, de bak was toch nog natter dan ik dacht, maar als ik dan zie hoe ze geniet vergeet ik dat weer. Als het even kan (en droog is) laat ik haar elke dag even bloot rollen, maakt ze goed gebruik van :j

nee ik niet :)) word hij helemaal vies en gaan de dekens schuren..


mijn witte merrie eigenlijk nooit, die wordt zo vies...
en die is ook geschoren, dan vind ik het al snel te fris (heb geen binnenbak), mijn jonge paard is vanmiddag lekker bloot een tijd aan het spelen geweest in de bak en heeft natuurlijk ook heerlijk gerold! :D