zebra strepen op paard schilderen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
catzkillz

Berichten: 988
Geregistreerd: 20-10-10
Woonplaats: Antwerpen - België

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:14

Interessant zeg, m'n zwartbonte ruin heeft ook last van de dazen :( maar volstaat het dan eigenlijk niet om enkel op de zwarte stukken te verven? Wit wordt toch minder snel warm en trekt dan ook minder dazen aan niet? Heb ik binnenkort een halve zebra :)

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:19

Het kan absoluut geen kwaad.. is niet anders dan brood, maar dan zonder suiker/zout/gist/melk/eieren :Y)

En het wordt vrij hard, het heeft iets weg van opgedroogde modder. Mijn paard heeft er geen last van onder het zadel, maar ik kan me voorstellen dat er paarden zijn met een heel erg gevoelig huidje die het wel voelen en dan zou je natuurlijk altijd die plek onder het zadel even kunnen schoonvegen :)

Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:23

@ 8nnemiek; maar je mengt het wel met azijn, citroensap enzo. Kan dat geen kwaad?

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:29

Ik heb mijn mengsel alleen gemaakt met water en meel.. maar ook azijn kan geen kwaad, dat wordt vaak genoeg gewoon over het voer gedaan :) En citroensap kan ook nooit kwaad, is niet anders dan een mandarijn aan je paard voeren :)

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:30

Ik heb het daarnet uitgeprobeerd! Eerst met vliegenspray ingespoten, maar toen we eenmaal in het bos waren werden we belaagd door dazen! -:(-

Toen zijn we maar langs huis gegaan en heb ik met een kwast, zelfrijzend bakmeel en water dit versiersel gemaakt:
Afbeelding

Daarna voor de ultieme test hetzelfde stuk bos weer in gegaan, en het werkte fantastisch! :oo
Ik heb denk ik nog 3 dazen op hem zien zitten, terwijl er op sommige stukken toch nog wel 100 om ons heen vlogen!

Ik ben om :D

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:32

Wow wat een enthousiaste reacties!

Aan de buitenrit-ers: hebben er mensen gevraagd waarom je paard als zebra versierd liep? Lijkt me voor niet-paardenmensen grappig :p

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:37

Grappig effect. Maar is het niet gewoon de geur van azijn wat de dazen weghoudt? Lijkt me vreemd dat het door de strepen komt. Zebra's zitten toch ook altijd vol vliegen, en daar zit heus ook wel een daaz bij.

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:39

MaricoGraphy schreef:
Grappig effect. Maar is het niet gewoon de geur van azijn wat de dazen weghoudt? Lijkt me vreemd dat het door de strepen komt. Zebra's zitten toch ook altijd vol vliegen, en daar zit heus ook wel een daaz bij.


Ik heb geen azijn gebruikt :)
En de vliegenspray die ik daarvoor op had gedaan hield ze ook niet tegen. Want toen we zonder strepen het bos in gingen had ik nèt de vliegenspray op gedaan en zaten er zo 12 op zijn kont.

Neon

Berichten: 4934
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:40

Ik vraag me nu dus af... of jezelf ook een zebra motief moet aantrekken als je zo gaat rijden? Ik word zelf liever ook niet opgegeten door dazen... dus de dames die zo zijn gaan rijden, hebben jullie nu bloedarmoede?

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:40

Ik ben helemaal niemand tegen gekomen (helaas :+ want ik was ook wel benieuwd naar de reacties hahaha) wel drie reeën trouwens, twee vechtende bokjes, en m'n paard stond echt te kijken van, wat doen díe nou?!? :wow:

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:42

Sommige mensen doen het ook met water, en deze zeggen ook dat het werkt.

Ik ga het in ieder geval proberen, lastige is wel dat ik een palomino heb, en dus zwarte verf moet maken. Ergens maar een zak houtskool halen en proberen te vermalen dan :?

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:43

Ik heb zelf idd wel een daas van me af moeten slaan.. maar ik had een vrij dik truitje aan met lange mouwen, dus daar kwamen ze niet doorheen, en heb mijn broek maar in mijn sokken gedaan haha

Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:43

Dat lijkt mij het makkelijkste ja, misschien kun je ook gewoon wel tekenen met houtskool.
Of zwarte of donkere stoepkrijt ofzo?

Naomiollie
Berichten: 6
Geregistreerd: 27-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:45

Als ik dit op mijn verzorgpony zou doen zou ik op stal gelik worden uitgescholden als paarden mishandelaar, onzin want het is opzich beter voor je paard 8)7

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:47

Naomiollie schreef:
Als ik dit op mijn verzorgpony zou doen zou ik op stal gelik worden uitgescholden als paarden mishandelaar, onzin want het is opzich beter voor je paard 8)7


Als de eigenaar het oke vind zou ik me niets aantrekken van de rest. Als het werkt moet je maar opletten hoe snel de rest ook aan het kliederen is

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:49

Rumpleteaser schreef:
Dat lijkt mij het makkelijkste ja, misschien kun je ook gewoon wel tekenen met houtskool.
Of zwarte of donkere stoepkrijt ofzo?


Ik ga eens kijken wat ik ervan kan maken. Met stoepkrijt krijg je het volgens mij niet echt zwart zwart, misschien dat dat nog verschil uitmaakt met de stekers

Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:54

Misschien gaat het wel niet eens om de kleur, maar meer het contrast.
Je hebt een palomino toch? Dan zou donkergroen / donkerblauw misschien net zo goed werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:55

MaricoGraphy schreef:
Grappig effect. Maar is het niet gewoon de geur van azijn wat de dazen weghoudt? Lijkt me vreemd dat het door de strepen komt. Zebra's zitten toch ook altijd vol vliegen, en daar zit heus ook wel een daaz bij.

Ik heb laatst ergens gelezen dat dazen helemaal geen reukorgaan hebben, dus azijn of vliegenspray helpt zowiezo niet tegen dazen.

De zebra strepen kan ik me wel wat bij voorstellen. De dazen komen af op warmte en beweging. Ze raken gedesorienteerd door de strepen en het verschil in temperatuur. De witte strepen zijn minder warm dan de donkere strepen.

Een dazenval is ook gemaakt van een zwarte (wordt warm) glimmende bal, die vrij moet hangen zodat hij kan bewegen. Hier komen dazen op af, komen er na enige tijd achter dat ze gefopt zijn en dus niet op een warm dier zitten en vliegen omhoog, het net in dat om de dazenval heen zit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-07-13 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:56

PowerReiner schreef:
Rumpleteaser schreef:
Dat lijkt mij het makkelijkste ja, misschien kun je ook gewoon wel tekenen met houtskool.
Of zwarte of donkere stoepkrijt ofzo?


Ik ga eens kijken wat ik ervan kan maken. Met stoepkrijt krijg je het volgens mij niet echt zwart zwart, misschien dat dat nog verschil uitmaakt met de stekers


pastelkrijt is er in zwart ;)

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:00

Rumpleteaser schreef:
Misschien gaat het wel niet eens om de kleur, maar meer het contrast.
Je hebt een palomino toch? Dan zou donkergroen / donkerblauw misschien net zo goed werken.



Ja inderdaad, die theorie zou wel kunnen werken, maar waar maak ik donkergroen of donkerblauw mee? Of bedoel je ook met stoepkrijt?
We hebben ooit een paintwedstrijd op stal gehad waar ook voornamelijk met stoepkrijt werd gewerkt, maar eigenlijk alles wat met stoepkrijt werd gedaan (stoepkrijt werd natgemaakt en daar mee getekend) werd nogal pastelkleurig, dus niet echt donker of fel.

Ik heb wel bodypaint thuis liggen wat ik ook kan gebruiken om te testen, alleen mocht het werken en ik wil het vaker doen wordt dat wel een heel duur geintje.

_Tarzan

Berichten: 11188
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:08

haha geweldig topic!
En het schijnt dus echt te werken!

Al denk ik dat mijn staleigenaar wel heeeel raar zal opkijken als hij opeens een zebra aantreft in de wei :')
Misschien in mijn vakantie eens uitproberen :D

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:16

Zwarte pastelkrijt werkt super :D
Afbeelding

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:17

Wat een leuke foto's, geweldig! :))

Maar brand vingerverf er niet in met dit weer? Ik zou geen rare alternatieven gaan gebruiken denk ik.

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:32

Super, mischien probeer ik het wel, maar kan me voorstellen dat de mensen raar opkijken als ze een zorse tegenkomen :=
Mensen zullen wel wennen als we het hier allemaal gaan proberen hihi

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:50

Zwart pastelkrijt is inderdaad een erg goed idee!