zebra strepen op paard schilderen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:51

Ja helpt ook in het bos.Er zal heus nog wel een enkele daas op je paard komen,maar geen horde's meer.

Petrichor

Berichten: 10542
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:37

Kan je veestift er gewoon afwassen?

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:56

Ja dat kan.Na regen is het grootste gedeelte er al weer vanaf.

betadine

Berichten: 3243
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:15

Heb net de stiften besteld op Agradi. Helaas zijn de witte wel niet op voorraad en moet i kno geven wachten op mijn bestelling :):)

Binnekort dus ook hier foto's van mijn zebra paarden

Olympia96

Berichten: 3300
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:49

Afbeelding

Het werkt echt. 95% van de dazen in het bos zat op m'n zwarte schabrak. Heb ook de veemerkstift gebruikt en het patroon zat er in een paar minuten op.

Anoniem

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:51

Het werkt wel die strepen, maar ze zijn er zo verdomd snel weer af joh, 1x rollen en ik kan weer gaan strepen...

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:55

ohjajoh6 schreef:
Het werkt wel die strepen, maar ze zijn er zo verdomd snel weer af joh, 1x rollen en ik kan weer gaan strepen...

Ja en dat is echt balen. Hoop dat er nog een betere oplossing wordt gevonden hiervoor. Tot die tijd blijf ik ongeveer om de dag strepen zetten :')
En als het echt te erg is gaan ze naar binnen :(:)

Anoniem

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:07

Was het bij mij maar zo een feest, ik kan echt wel 2, 3 x per dag aan het strepen gaan, ze hebben nu van pure ellende hun vliegendekens waar ze onwijs in zweten maar weer op...

Petrichor

Berichten: 10542
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:51

Was vandaag bij de winkel en die man zei dat die strepen er alleen af gaan door het slijten en als je het er echt direct af wilde hebben je wasbenzine moest gebruiken. Het gaat om deze: http://www.agradi.nl/kerbl-markeringsst ... l-geel.htm Is die informatie wel correct?

Ik heb ze daarom namelijk laten liggen, ik neem natuurlijk geen paard met strepen mee op concours. :+

Vandaag stoepkrijt gebruikt maar naar een keer rollen is het er alweer af, dus ga straks denk ik toch maar de veestift ophalen. :)

Hoe lang doe je trouwens met 1 stift? Die man zei dat je voor een paard zeker 3 stiften nodig had. :=
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 11-07-14 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Berichten: 16535
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:57

Olympia96 schreef:
[ Afbeelding ]

Het werkt echt. 95% van de dazen in het bos zat op m'n zwarte schabrak. Heb ook de veemerkstift gebruikt en het patroon zat er in een paar minuten op.


Whahahaha ik scrolde even snel langs en moest heel even terug kijken hoe het nou zat met de ogen van je paard :')

Anoniem

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:32

Zonet lekgeprikt door die **beesten!
Mn benen jeuken nu heel erg :')

Mijn verzorgpony gezebraad met stoepkrijt :)) foto's komen nog! Jammer dat de eigenaar van mijn verzorgpaard weg was.. Anders waren er 2 zebras :P

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:43

Ik hev maar alvast een gestreept shirtje aan gedaan :')

maar helemaal daasproef zijn die strepen niet. Voordat ze gestreept was had ze denk ik zo'n 20 dazen op zoch zitten. Daarna ook nog wel 5 ofzo. ook gewoon tussen de strepen in. Maar het helpt iig iets.

Anoniem

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:58

Afbeelding
Mijn roze en blauwe gezebraade verzorgpown met blauwe voorhoefjes, haha!

Ik moet mezelf misschien ook maar even zebraën.. Morgen een dagje als parcourhulp staan bij het springen.. Gaat nog leuk worden :P *gaat in de kast van zussen kijken, en in de 'oude kleren'-doos voor een gestreept shirtje...*

Olympia96

Berichten: 3300
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:33

MarjanB schreef:
Olympia96 schreef:
[ Afbeelding ]

Het werkt echt. 95% van de dazen in het bos zat op m'n zwarte schabrak. Heb ook de veemerkstift gebruikt en het patroon zat er in een paar minuten op.


Whahahaha ik scrolde even snel langs en moest heel even terug kijken hoe het nou zat met de ogen van je paard :')



Ze vond het zelf ook geen doorslaand succes haha.

De merkstift kun je met schampoo eraf wassen!
En anders is het na een paar buitjes en rolpartijen ook weg. Geen wasbenzine. Kom nou! ;-)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:55

Petrichor schreef:
Was vandaag bij de winkel en die man zei dat die strepen er alleen af gaan door het slijten en als je het er echt direct af wilde hebben je wasbenzine moest gebruiken. Het gaat om deze: http://www.agradi.nl/kerbl-markeringsst ... l-geel.htm Is die informatie wel correct?

Ik heb ze daarom namelijk laten liggen, ik neem natuurlijk geen paard met strepen mee op concours. :+

Vandaag stoepkrijt gebruikt maar naar een keer rollen is het er alweer af, dus ga straks denk ik toch maar de veestift ophalen. :)

Hoe lang doe je trouwens met 1 stift? Die man zei dat je voor een paard zeker 3 stiften nodig had. :=

Wat een verkooppraatjes hield deze kerel! Ik heb deze stift in het wit en inmiddels al drie keer mn bakbeest van 700 kg omgetovert tot zebra. Moet wel eerlijk zeggen dat ik gewoon een paar grove strepen zet en dat helpt al. Ik maak niet zo'n mooi dunne streepjespatroon als sommigen hier doen, dat scheelt natuurlijk enorm in levensduur. Het werkt trouwens vreselijk makkelijk!
Het is na een beetje rollen en in het zand liggen er al af, ik moet het dagelijks opnieuw doen dus. Dus die wasbenzine is al helemaal nonsens!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:47

Petrichor laat je nix wijs maken door die man,die weet er dus écht nix vanaf.Met wasbenzine krijg je ze er pas af? grote onzin.Ik heb gisteravond strepen gezet met die stiften van Agradi,en na de regenbui van afgelopen nacht zit de helft er nog maar op.
Met 1 stift doe je ongeveer een keer of 5 je paard.

Petrichor

Berichten: 10542
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 23:28

Klopt Gohya, heb vandaag mijn paard gedaan en heb bijna niets gebruikt. :) Hij heeft wel wat geschuurd en dan gaat het er wel af. Morgen testen op de wei! :D

HappyTeuntje
Berichten: 179
Geregistreerd: 03-11-13
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 23:55

Mijn blauwe zebra, wat werken die strepen goed!
Ik heb ook zo'n veestift na 3 dagen regen zat het er nog steeds op, alleen op zijn hals gaat het er elke keer af.

Afbeelding

Zo zag het er uit na 2 dagen regen:
Afbeelding

Petrichor

Berichten: 10542
Geregistreerd: 14-04-06

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 08:02

Maakt het uit als een stift meer dan een jaar over tijd is?

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 08:27

De kwaliteit zal minder worden,maar verder maakt het niet uit.

Petrichor

Berichten: 10542
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 10:19

Ik loop tegen een klein probleem op. Ik heb bij alle paarden strepen gemaakt, het gaat om zwarte en voskleurige paarden. Nu heeft geen een paard meer last van dazen, echter zit er een paard tussen die wel dazen heeft het gaat hier om een Fries. Nu vraag ik mij dus af hoe dit mogelijk is, ik gebruik bij elk paard dezelfde gele veestift. :)

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 10:36

Een donker paard heeft meer last van dazen dan een lichtere.Das hier bij mij ook,die heeft tóch nog wel af en toe een daas op haar lijf zitten,ondanks de strepen.Je hebt ook tussen de dazen volhouders bij.
Miss. moet je de strepen op je Fries dichter bij elkaar trekken? en dan dunnen strepen doen,geen dikke.

Petrichor

Berichten: 10542
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 11:28

Nou ik ben eigenlijk niet tevreden over de strepen, ik heb nu 3 paarden getest waarvan 1 paard rustig was. De andere 2 paarden werden helemaal gestoord en moest ik dus als nog op stal zetten.

Paard 1: Mijn eigen paard, de foto hier onder heb ik met stoepkrijt gedaan maar ook heb ik de veestift al geprobeerd. Paard blijft even veel last houden van steek vliegen en moest ook rond kwart voor 11 gewoon weer terug op stal omdat hij gek werd.

Afbeelding

Paard 2: Over dit paard was ik erg tevreden, hij stond erg rustig en heb geen daas kunnen ontdekken:

Afbeelding

Paard 3: Dit paard was nog het meest over de zeik, overal waren de dazen hij deed zo gek dat ik dacht hij breekt al zijn benen. Dus hup paard snel weer naar stal. Ook op deze foto is weer stoepkrijt gebruik, maar vanmorgen stond hij ook gewoon met de veestift.

Afbeelding

Daarnaast vind ik dat de veestift maar een kwartiertje mooi zit, daarna begint het af te bladen en is een groot deel van de kleur ook weg. Is dit bij iedereen zo of heb ik gewoon een bagger stift? Zou het misschien aan de kleur liggen dat de dazen nog gewoon komen?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 12-07-14 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 11:31

Je hebt die strepen bij die Fries te ver uit elkaar staan.Moet veel dichterbij en dunnere strepen zetten.
Dus met de zijkant v.d. stift,niet met de bovenkant.

Petrichor

Berichten: 10542
Geregistreerd: 14-04-06

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 11:32

Gohya, ik had vanmorgen overal al een streepje extra bij tussen gezet, dus dat is het helaas ook niet.