Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 349 van de 390 [ 9738 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352 ... 390  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over scheren

 
Profiel   

Het staat vast al ergens maar ik kan moeilijk het hele topic teruglezen...Hebben jullie een goede tip voor een opscheermachine? Ik heb een grote machine om het hele paard te scheren maar zou met een kleiner apparaat graag de benen af en toe bij willen werken. Met dat grote apparaat zit je dan zo snel te klungelen langs de grond...
Als het een accu apparaat is dan wel een met accu's die lange tijd mee gaan en niet over een jaar al vervangen moeten worden. Liever gewoon een apparaat met snoer. Ik heb wel kleinere apparaatjes gehad maar die kwamen dan slecht door de vetlokken heen. Ik wil dus echt alleen de benen er mee doen en niet het hele paard.
Wie heeft de tip?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 13:49 



 
Profiel   

Ik heb een Heiniger saphir met accu’s, werkt top.
gebruik ‘m voor de benen, baard, oren, e.d.
Maar je kunt er ook rustig meer mee scheren, doe er ook wel eens een deel van de hals mee.
Heb er nu een 5 mm kopje bij en dat is perfect van de benen van onze arabo fries, zie je nauwelijks verschil met wat niet geschoren is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 13:57 



 
Profiel   

Waar heb je de kop met langere scheerlengte vandaan Nouvel ?
Heb er een van 2,3 mm
Vindt dat wat kort om baard bij te werken en oren enzo

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 21:02 



 
Profiel   

gerlindie schreef
Ik gebruik inderdaad een tondeuse voor mijn shets met Teddy vacht :j

Ik heb een moser max 45
Mijn messen heb ik net terug, heb ze laten slijpen bij Macrovet.
Ben benieuwd hoe ze het nu doen :D
Slijpers die Moser scheerkoppen gebruiken zijn lastig te vinden zeg.


Ik ben benieuwd hoe je scheerkoppen het doen!
Die van mij zijn echt een drama heb 3 geslepen scheerkoppen gebruikt voor 1 paard, nadat ze bij macrovet weg kwamen.
Anders was het eerder 3 paarden met 1 scheerkop :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 21:27 



 
Profiel   

Hoi! Ik heb een afspraak staan om mijn 2 shetlanders te laten scheren. Nu had ik in eerste instantie gedacht om buik, borst en hals te doen. Dit omdat ze anders in augustus nog half in het haar staan en de ene onder een eczeemdeken moet. Maar ze staan 24/7 buiten en ze voorspellen hier toch best nog wel koud (2 graden 's nachts), ik wil ook niet met dekens werken omdat ik niet in staat ben meerdere keren naar de weide te gaan om dekens te wisselen.
Laat ik nu toch best de buik erin?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 21:07 



 
Profiel   

Kan je niet gewoon nog een maandje uitstellen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 21:34 



 
Profiel   

Wat is een goede trimmer waar je messen mee kan vervangen of slijpen??

En heeft iemand ervaring met de kerbl draadloze scheerapparaat?? Ik wil graag voor mijzelf een draadloze en dan verhuur ik de andere.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-21 11:28 



 
Profiel   

Kerbl was vroeger Constanta, gerenommeerd merk, maar weet de kwaliteit van nu niet.

Voor de verhuur moet je echt wel een degelijke machine aanbieden zoals Heiniger Xperience of Aesculap Econom, uiteraard met scherpe messen.
Nog wel een heel gedoe hoor ik van klanten die in het verleden wel eens gehuurd hebben...

Met trimmer bedoel je tondeuse denk ik.
Met snoer de Moser Max45 en op accu de Heiniger Saphir met uitstek de 2 beste machines die er zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-21 11:42 



 
Profiel   

Een moser max heb ik kom te koop aangezien ik overgegaan ben op accu machine
Heb altijd goed kunnen scheren met de max , zelfs een compleet normaal behaard paard kaal geschoren

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-21 12:57 



 
Profiel   

Zinzi_jewel schreef
Waar heb je de kop met langere scheerlengte vandaan Nouvel ?
Heb er een van 2,3 mm
Vindt dat wat kort om baard bij te werken en oren enzo


Bij zooplus

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-21 13:10 



 
Profiel   

Luca03 schreef
Hoi! Ik heb een afspraak staan om mijn 2 shetlanders te laten scheren. Nu had ik in eerste instantie gedacht om buik, borst en hals te doen. Dit omdat ze anders in augustus nog half in het haar staan en de ene onder een eczeemdeken moet. Maar ze staan 24/7 buiten en ze voorspellen hier toch best nog wel koud (2 graden 's nachts), ik wil ook niet met dekens werken omdat ik niet in staat ben meerdere keren naar de weide te gaan om dekens te wisselen.
Laat ik nu toch best de buik erin?


Klinkt als een prima model. Je kunt ook een stukje buik aan de onderkant er in laten (staat wat minder sjiek maar voor 24/7 buiten misschien wel fijn) en dan bij de boeg en schouder wel vacht weghalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-21 23:42 



 
Profiel   

Voor diegene met een eigen apparaat: is jullie motortje vet of droog als je die schoonmaakt? Bij laatste keer schoonmaken was het motortje wat vettig. Bij aanzetten gaf het ook vonkjes.... Mijn koolborsteltjes waren versleten dus die vervangen, helaas blijf ik een geluid horen wat mij niet aanstaat. Het is een soort van verlies van vermogen lijkt het wel.
Heel moeilijk om dit te verwoorden maar normaal gesproken hoor je: mmmmmmmmmmmmmmmm
Nu hoor ik: mmMMmmmmmmmMMMmmmmmmmmMMmmmmmmmmMMMmmmmmmMM :')

Ik ben nu dus aan het twijfel of het kan dat er olie vanuit de kop naar binnen is gelopen en dat ik dit moet verwijderen met ontvetter. Vriendlief zegt van wel maar het lijkt mij juist dat die motor dan gaat vastlopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-21 09:45 



 
Profiel   

Motor is normaal droog.
Heb je wel dikke vet aan de tandwielen gesmeerd? Dat wordt vaak vergeten :o

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-21 10:50 



 
Profiel   

Ik wil zo graag dat het warmer weer wordt!

Mijn shet ziet er echt niet uit, normaal heb ik haar al geschoren rond half maart, maar het ziet er nog niet naar uit dat het de komende tijd lekker warm wordt...

Ik heb ze nooit een deken op, maar met haar lange vacht in combinatie met verharen komen er enorme klitten en matten in haar vacht -O-

Maar zeker als er nog kans op nachtvorst is, kan ik haar denk ik nog niet scheren zonder deken op te doen?
Ze hebben een tochtvrije schuilstal en ik scheer altijd op 5 mm.

Misschien toch nog een keer proberen of ik er met de opzetstukken doorheen kom?
Dan zou ze 1 cm vacht over houden

Edit: ze is nog niet getest, maar is wel verdacht van cushing, en heeft ook echt een gigantische vacht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 20:57 



 
Profiel   

gerlindie schreef
Ik wil zo graag dat het warmer weer wordt!

Mijn shet ziet er echt niet uit, normaal heb ik haar al geschoren rond half maart, maar het ziet er nog niet naar uit dat het de komende tijd lekker warm wordt...

Ik heb ze nooit een deken op, maar met haar lange vacht in combinatie met verharen komen er enorme klitten en matten in haar vacht -O-

Maar zeker als er nog kans op nachtvorst is, kan ik haar denk ik nog niet scheren zonder deken op te doen?
Ze hebben een tochtvrije schuilstal en ik scheer altijd op 5 mm.

Misschien toch nog een keer proberen of ik er met de opzetstukken doorheen kom?
Dan zou ze 1 cm vacht over houden

Edit: ze is nog niet getest, maar is wel verdacht van cushing, en heeft ook echt een gigantische vacht


Waarom scheer je niet alvast een deel van haar? Later in het voorjaar scheer je haar dan nog een keer helemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 22:44 



 
Profiel   

gerlindie schreef
Ik wil zo graag dat het warmer weer wordt!

Mijn shet ziet er echt niet uit, normaal heb ik haar al geschoren rond half maart, maar het ziet er nog niet naar uit dat het de komende tijd lekker warm wordt...

Ik heb ze nooit een deken op, maar met haar lange vacht in combinatie met verharen komen er enorme klitten en matten in haar vacht -O-

Maar zeker als er nog kans op nachtvorst is, kan ik haar denk ik nog niet scheren zonder deken op te doen?
Ze hebben een tochtvrije schuilstal en ik scheer altijd op 5 mm.

Misschien toch nog een keer proberen of ik er met de opzetstukken doorheen kom?
Dan zou ze 1 cm vacht over houden

Edit: ze is nog niet getest, maar is wel verdacht van cushing, en heeft ook echt een gigantische vacht


Precies om dezelfde reden met die klitten en zweet mijn shet gewoon helemaal kaal geschoren. Mijne heeft ook een schuilstal maar heeft echt een deken nodig hoor. Laatst was met rond -2 en had ze het koud met een 200 grams deken. Nu staat ze in de nachten onder 300 en nu is het goed. Je kunt wel eventueel alleen de plekken scheren waar het het ergste is? Maar helemaal en dan zonder zeker zou ik echt niet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 08:43 



 
Profiel   

Ik heb nu de tussenoptie gekozen.
Bij haar benen heb ik het met de schaar weggeknipt, daar komen echt matten.

Verder heb ik haar gister gekamd met een kam die eigenlijk is om honden te ontwollen, en dat werkte als een tierelier *D
Ze heeft altijd een gedeelte van haar haren die ze veel langer vasthoudt dan de rest, dus daar kon ik het nu goed tussenuit kammen

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 10:56 



 
Profiel   

Vandaag paardlief een baantje uit de hals en borst geschoren. Maar nu heeft hij allemaal bultjes op een schouder.... reactie van het scheren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 21:03 



 
Profiel   

Mijn pony had echt last van haar vacht nu, dus toch geschoren.
Iemand vroeg hoe het slijpen bij Macrovet bevalt, tot nu toe matig.

De eerste paar banen voelden de messen van mijn moser max echt vlijmscherp, maar toen ik op de helft was zag ik her en der alweer een beetje streep vorming.
Nou heeft ze ook wel heel veel haar, maar toch :')

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-21 07:41 



 
Profiel   

Wel een verschil ;)

Slijpen is echt een crime. Vooral de tondeuse kopjes van Wahl en moser blijken moeilijk te slijpen

Zelf goede ervaring met EOGS mede door een bokker hier

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-21 11:40 



 
Profiel   

Ik heb net 2 tondeusekopjes terug van eogs maar beide zo bot als baksteen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-21 13:03 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Ik heb net 2 tondeusekopjes terug van eogs maar beide zo bot als baksteen haha

:oo oh jee....al gebeld?
Vd Meer in Enschede is ook een slijperij

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-21 14:39 



 
Profiel   

Ja ze zijn dicht in het weekend :+ maandag maar proberen

Ik word er zoo moedeloos van :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-21 14:42 



 
Profiel   

Ja dat geloof ik.....

Lastig hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-21 14:51 



 
Profiel   

Goede ervaring met: http://www.trimgereedschap.nl/
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-21 15:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 349 van de 390 [ 9738 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352 ... 390  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen