Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 354 van de 389 [ 9702 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357 ... 389  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over scheren

 
Profiel   

Stelknop goed aangedraaid?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 11:03 



 
Profiel   

EmptyWords schreef
Stelknop goed aangedraaid?


Jep ik ben gewoon een dom ei. Had de messen omgedraaid. Heb met de foto ze wel goed zitten en ineens deed hij het :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 11:07 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Ik heb beide gehad maar merkte weinig verschil


Thanks voor je snelle reactie! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 13:12 



 
Profiel   

Aan de proffesionele scheerders:

Reken jullie de enorm hoge benzine prijzen door naar jullie klanten? Ik rekende eigenlijk altijd 20 cent per km, maar ondertussen stijgen de prijzen zo hard..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 13:29 



 
Profiel   

[ img ]

1e keer helemaal zelf scheren voor mij. 3e keer voor pony. Morgen nog wat bijwerken en de benen moeten nog. Het geduld was op na het geklooi met de scheermachine dus ik zag wat beentjes vliegen :+ :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 16:37 



 
Profiel   

Hier twee in 1 keer gedaan. Ook niet het allermooiste, maar mijn apparaat heeft een tandje die wat is afgebroken en 31/15 messen. Was voor ons ook de eerste keer met een groot apparaat. Ik zag ook een been vliegen bij de bovenste pony, die dacht dat mijn apparaat een luide vlieg was onder zijn buik. Normaal doe ik er 4-5 uren over 2 pony's met alleen mijn moser, nu heb ik er 2 gedaan onder de 2 uren. :wow:
[ img ]

Vooral deze is wat minder mooi. Ik ga hem vrijdag nog wat beter bijwerken met de moser.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 16:57 



 
Profiel   

Mijne is ook met 31/15 gedaan dus met een afgebroken tand vind ik die van jou nog erg netjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 18:40 



 
Profiel   

Opzoek naar wat info. Zijn er al hoop paarden nu al geschoren? En scheer je ze dan in de winter nog een keer?
Mijn fjord heeft best wel een vacht. Dat is Opzich super fijn. Maar na het rijden is hij van voor tot achter helemaal drijf nat. Nu is afspoelen nog een mogelijkheid. Maar als het kouder wordt niet echt.
Ik scheer elk jaar wel. Maar dan veel later in het seizoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 17:08 



 
Profiel   

Nee, hier nog niks geen vacht. Zie ook eigenlijk amper paarden nu met wintervacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 17:24 



 
Profiel   

Mijn shetten zijn dus vorige week volledig gedaan, staan nog steeds dag en nacht bloot buiten. Tenzij het regent, dan krijgen ze een regendekentje op. Je zou je fjord eerst ook een jachtpatroon kunnen scheren voor nu. Mijn pony's zweten overigens nog steeds wel in het werk, maar niet meer tot het punt dat ze compleet drijfnat staan en het werk niet aan kunnen. Alle shetlanders hier in de omgeving staan alweer dikker in hun vacht, het is maar net wat voor type paard je gewend bent, hoe dik ze staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 17:43 



 
Profiel   

Hier ook geschoren. En als de vacht weer te dik wordt scheer ik gewoon weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 17:55 



 
Profiel   

Hier op stal 1 die eigenlijk al wel scheerklaar is. Rest nog mooie zomervacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 18:22 



 
Profiel   

Die van mij haart ontzettend momenteel en stond donderdag in de schaduw bezweet onder haar eczeem deken.

Gelukkig wordt het komende week weer koeler, anders gaat er toch voor het eerst heel vroeg wat aan gedaan worden.

Karin, weet jij hier in de buurt een slijper waar je kan brengen en halen of is opsturen beter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 18:32 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Aan de proffesionele scheerders:

Reken jullie de enorm hoge benzine prijzen door naar jullie klanten? Ik rekende eigenlijk altijd 20 cent per km, maar ondertussen stijgen de prijzen zo hard..


Ik reken al jaren 25 cent per gereden km. Dus voor 20 km komt er 10€ bovenop aan reiskostenvergoeding.

@Marlies Assink in Daarleveen kun je proberen.

Maar slijperij is echt drama, de goeden zijn gestopt en ik heb nog niet iemand weer gevonden waarvan je zegt dit is hem :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 18:36 



 
Profiel   

Dat is dicht bij idd, dank voor de tip!

Voor mij is het iets minder kritiek, in die zin, ik moet wel goed kunnen scheren maar hoeft er maar 1 paard mee ongeveer 2x per jaar. En vorig jaar zelfs maar gedeeltelijk geschoren. Dat is wat anders dan jij als prof zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 08:24 



 
Profiel   

Ik reken ook 0,25ct km :j Ga dit seizoen weer beginnen, vorig jaar niet want toen had ik een baby net uit de verpakking :D

Hopelijk kunnen ze me weer vinden.

Slijpen is idd drama. Hoe was dat adres in Duitsland Kaatje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 08:27 



 
Profiel   

Ik ben net gisteren begonnen met dekens zodat ik hopelijk niet hoef te scheren :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 08:40 



 
Profiel   

Pantykous schreef
Ik reken ook 0,25ct km :j Ga dit seizoen weer beginnen, vorig jaar niet want toen had ik een baby net uit de verpakking :D

Hopelijk kunnen ze me weer vinden.

Slijpen is idd drama. Hoe was dat adres in Duitsland Kaatje?


Meskopjes waren volgens hun te diep beschadigd, terwijl ik goed olie, machines niet warm laat lopen etc etc.....

3 kopjes al niets mee kunnen doen omdat ze niet scherp waren. Maar ze zeiden al dat ik dan contact op moest nemen. Wacht deze week nog even af, dan kan ik de andere kopjes ook even testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 09:01 



 
Profiel   

Jorex schreef
Mijn shetten zijn dus vorige week volledig gedaan, staan nog steeds dag en nacht bloot buiten. Tenzij het regent, dan krijgen ze een regendekentje op. Je zou je fjord eerst ook een jachtpatroon kunnen scheren voor nu. Mijn pony's zweten overigens nog steeds wel in het werk, maar niet meer tot het punt dat ze compleet drijfnat staan en het werk niet aan kunnen. Alle shetlanders hier in de omgeving staan alweer dikker in hun vacht, het is maar net wat voor type paard je gewend bent, hoe dik ze staan.


Ze staan bij mij 24/7 buiten, de vacht is wel logisch want de langste dag van het jaar is al geweest.
Ik ga hem denk toch van de week of volgende week scheren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 10:31 



 
Profiel   

Hier vanavond ook al gedeeltelijk geschoren. Ik hoop hiermee vooral dat ze zich weer iets fitter gaat voelen. Ze is niet vooruit te branden op het moment...

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 19:55 



 
Profiel   

Waar laten jullie de tondeuses slijpen? Ik heb mijn messen van de grote scheermachine bij de epplejeck gebracht voor slijpen, maar zij doen die tondeusekopjes niet omdat die te fijn zijn afgesteld? Ik heb een tondeuse van de moser Max

Wat zijn jullie ervaringen met de slijpservice van de epplejeck? Ik moet ze nog terug krijgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 11:51 



 
Profiel   

Oh wat gek. Bij mij doet de ej wel tondeusekopjes slijpen. Ik heb ook een moser.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 11:53 



 
Profiel   

Welke ej zijn jullie geweest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 11:53 



 
Profiel   

EJ Breda doet sowieso kleine kopjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 11:57 



 
Profiel   

Ej Zwolle, ze hebben ze wel opgestuurd naar de slijper maar wisten niet zeker of dat wel ging lukken
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 12:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 354 van de 389 [ 9702 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357 ... 389  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen