Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 356 van de 389 [ 9705 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359 ... 389  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over scheren

 
Profiel   

Hartje schreef
Je kan ook scheren tot je zadel en je singel, dus alleen de voorkant.
Of alleen een stuk van de onderhals en de boeg tot tussen de voorbenen.
Ben het met je eens dat praktisch in dit geval de voorkeur heeft boven de looks :-)


Goede suggestie! Hele voorkant is toch minder opvallend dan zo’n ‘racestreep’ :+

[ img ]

Modelletje 5 maar dan zonder het deel achter de singel.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 14:10 



 
Profiel   

Dispar_Vulgo schreef
Ik zit toch even in dubio wat betreft scheren..

Heb dit weekend een endurance wedstrijd (midden op dag, voorspelling 22 graden).
Paard staat nog 24/7 buiten dus al redelijke wintervacht. Ik scheer normaal zodra hij 's nachts op stal gaat.

Zal ik toch maar alvast (een deel) scheren?
Deels scheren heeft eigenlijk geen voorkeur (ivm dressuurwedstrijden :+ )

Daar heeft toch helemaal niemand last vast? Krijg je niet minder punten voor ofzo hoor :=


[ img ]

[ img ]

Hier zo geschoren. Daar durf ik gerust gewoon mee te starten (Z1) kreeg juist van iedereen te horen dat het vrijwel niet opvalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 14:19 



 
Profiel   

Die van mij lopen in een modelletje tm t ZZ.
Voor het paard iedere dag fijn, voor de jury dikke pech als die het 10 minuten niet mooi vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 14:53 



 
Profiel   

Mijn scheerkunsten zijn niet zo ontwikkeld dat ik zo’n mooie strakke lijn krijg :+
En mijne heeft nogal kleurverschil tussen wel/niet geschoren.

Leuk paard heb je Spenk! Op die foto’s valt dat patroon niet erg op inderdaad

Edit: kan ik wel mooi m’n geslepen messen van de epplejeck testen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 15:16 



 
Profiel   

Wie o wie kan mij, of vooral ook mijn paard, helpen?
Voor het eerst moet er hier om medische redenen, te dikke niet loslatende zweetvacht, een paard geschoren worden.
Ik wil zelf niet gaan prutsen, dus zoek een ervaren en kundig iemand met het juiste "gereedschap" en geduld ( dier heeft slechte ervaringen in het verleden opgedaan)
Paard staat in zuidwest Friesland.
Roept u maar !

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 13:59 



 
Profiel   

Nou ik ben overstag. Ik heb de heiniger xperience gekocht, wel het oude model en niet de 2speed, en de 31/23 messen erbij besteld op advies van een bokker. Volgende week is ze ergens aan de beurt. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 12:45 



 
Profiel   

Mijn Heiniger Xperience is binnen! Ik ben helemaal blij. :) De extra messen die ik elders had besteld waren gebruikt geleverd, de haren zaten er nog tussen.. Ik kon ze gratis terugsturen en zodra ik een verzendbewijs verstuurde zouden zij direct nieuwe opsturen.

[ img ]
[ img ]

Nu zit ik wel met een vraag en hopelijk kan iemand mij ermee helpen. Ik heb de sectolin se210 en ik gebruik daarbij het 3mm opzetstukje erg veel, deze is alleen van de week gebroken. Is er iemand waarvan ik deze kan overkopen? Het is echt specifiek alleen de 3mm (de kleinste is dat geloof ik).

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 12:54 



 
Profiel   

Mijn pony zweet vooral enorm onder haar zadel en hoofdstel.
Ze heeft ook echt al een fikse wintervacht.
Zou het daarvoor ook nu hebben om hals en borst eruit te scheren?

Ik heb een scheerapparaat liggen van de shets, maar ik vraag me af of het nut heeft, wanneer haar hals en borst zelf niet echt bezweet zijn (wel heel warm en een klein beetje nat)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 14:47 



 
Profiel   

Ja hoor, vaak kunnen ze dan al wat warmte kwijt. Verschilt een beetje per paard of dat genoeg is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 14:54 



 
Profiel   

mcjv schreef
Mijn Heiniger Xperience is binnen! Ik ben helemaal blij. :) De extra messen die ik elders had besteld waren gebruikt geleverd, de haren zaten er nog tussen.. Ik kon ze gratis terugsturen en zodra ik een verzendbewijs verstuurde zouden zij direct nieuwe opsturen.

[ [url=m/2ezb6p.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gTDMeB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu zit ik wel met een vraag en hopelijk kan iemand mij ermee helpen. Ik heb de sectolin se210 en ik gebruik daarbij het 3mm opzetstukje erg veel, deze is alleen van de week gebroken. Is er iemand waarvan ik deze kan overkopen? Het is echt specifiek alleen de 3mm (de kleinste is dat geloof ik).


Wauw mooie machine heb je daar. Ik heb de sectoline se 210 en kom ket die opzetkapjes niet door het haar. Zal eens kijken of ik ze nog heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 15:03 



 
Profiel   

Dankjewel!! Als je ze kwijt wilt stuur me even een berichtje. Dan maak je me heeeeeeuuuul happy.

Is er iemand toevallig die een foto heeft van een paard die is geschoren met 31/15 messen? Geeft dat echt zo veel strepen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 22:21 



 
Profiel   

mcjv schreef
Dankjewel!! Als je ze kwijt wilt stuur me even een berichtje. Dan maak je me heeeeeeuuuul happy.

Is er iemand toevallig die een foto heeft van een paard die is geschoren met 31/15 messen? Geeft dat echt zo veel strepen?


Het zijn niet de standaard scheerstrepen van verkeerd scheren. Je ziet letterlijk meer de streepjes van de mesjes, meer hele fijne baantjes zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 07:17 



 
Profiel   

Ik heb heel veel 15/31 messen een gewoon streeploos hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 08:36 



 
Profiel   

Bedankt beide :) wat betreft messen moet ik nog het eea leren, maar ik kom er vanzelf wel achter wat fijn werkt. Gewoon even proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 08:48 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Ik heb heel veel 15/31 messen een gewoon streeploos hoor


Je scheert er ook geen strepen mee als je goed scheert natuurlijk. Maar je ziet meer de banen van de tandjes als je heel pietluttig bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 08:49 



 
Profiel   

Ja dat vond ik ook wel, ik heb toen fijnere messen gekocht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 10:13 



 
Profiel   

Hier nergens strepen, maakt niet uit welke messen ik erop zet. 31/15 31/23
Ligt echt aan de manier van scheren.

Ik verbaas mij we wel eens over als ik foto zie van paarden die door een professional geschoren zijn. Dat zie je bij mij echt niet die banen :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 12:01 



 
Profiel   

Echte banen heb ik ook nooit en mijn witte paard vond ik eigenlijk super makkelijk scheren, daar zag je echt nooit een streep op…
Maar ik heb toen de Heiniger gekocht voor mijn huidige paard en daar zaten ietsje grovere messen op en dat vond ik kort na het scheren toch wel iets verschil maken met de fijnere messen, trok wel weg hoor, maar ik vind de fijnere messen toch net even netter scheren.
Maar goed, ik scheer ook niet professioneel, alleen onze eigen paarden…

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 12:13 



 
Profiel   

Ik scheer wel professioneel en heb ook geen strepen, maakt niet uit welke messen. Maar 23 vind ik wel een fijner resultaat geven. 15 pak ik voor paarden met hele zware grove vacht nog wel eens.

Ga dit seizoen weer aan de bak, vorig jaar niet met pasgeboren baby.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 14:52 



 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ik ben echt een eeuwige twijfelaar dus ik hoop dat jullie mij overstag kunnen helpen.

Vorig jaar heb ik mijn pony voor t eerst geschoren en dat beviel heel goed (ifv training ed). Dus dit jaar natuurlijk...

Vorig jaar kon ik op mijn werk scheren met hun machines en alle faciliteiten maar ik ben van werk veranderd dus dat zit er niet meer in.

En aangezien ik 2 paarden heb, lijkt t me toch wel rendabel om zelf te scheren..

Maar ik heb zelf op dit moment weinig faciliteiten.. wassen zal dus lauw met emmers oid moeten en dan droogstappen. En ik moet natuurlijk een scheermachine aanschaffen. Bij de stal kan ik ze goed vastbinden maar heb ik geen stroom. Bij t huis kan ik ze vastbinden aan een boom en heb ik wel stroom. Maar dus ook vrij veel bewegingsvrijheid en kans dat ze op de kabel gaan staan.
Dus in mijn hoofd denk ik dat een machine op accu het handigste is.

Heiniger komt hier vaak voorbij. Zit ik dan vast aan de heiniger xplorer als ik acculoos wil gaan? En zou ik dan een goedkope tondeuse erbij kopen voor de lijnen? Ik wil een patroon omdat ze toch 24/7 buiten staan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 20:48 



 
Profiel   

Ik kan bij op stal ook niet wassen, ik heb ze onder dekens staan en poets ze goed voor het scheren.
Ik heb een Heiniger met accu, ideaal, kun je overal gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 06:37 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Ik kan bij op stal ook niet wassen, ik heb ze onder dekens staan en poets ze goed voor het scheren.
Ik heb een Heiniger met accu, ideaal, kun je overal gebruiken.


En heb je dan de heiniger xplorer of is er ook een andere?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 15:26 



 
Profiel   

Zijn er hier al mensen die hun paard geschoren hebben? Krijg morgen mijn apparaat binnen dus kan ook aan de slag, mijn paard lijkt op een zacht angora konijntje niet veel haar maar wel heel pluizig wat lastig droogt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 15:59 



 
Profiel   

Ik heb deze week al een hoop afspraken, eigenlijk nu al wel weer en week of 2 bezig

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 16:32 



 
Profiel   

Jonnekee schreef
Zijn er hier al mensen die hun paard geschoren hebben? Krijg morgen mijn apparaat binnen dus kan ook aan de slag, mijn paard lijkt op een zacht angora konijntje niet veel haar maar wel heel pluizig wat lastig droogt..

Hier precies zo dus ik ga deze week wel scheren.. twijfel alleen nog of ik zin heb van tevoren te wassen, andere jaren niet gedaan maar zou dat echt zoveel verschil maken?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 18:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 356 van de 389 [ 9705 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359 ... 389  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen