Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 389 [ 9702 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 389  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over scheren

 
Profiel   

Omdat seizoensvragen overspoeld wordt door de vele vragen over scheren hier een centraal topic over al je vragen.

Twijfel je of je nog kan scheren?
Weet je niet welk model het beste je het beste kunt scheren?

Hier kun je je vragen stellen! :)



Laatst bijgewerkt door A_nouk op 30-04-18 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

TAG aangepast

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 20:50 



 
Profiel   

Voor welk model scheren is in ieder geval deze afbeelding heel handig:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 20:57 



 
Profiel   

Mijn paard heeft inmiddels een dik jasje en ik wil hem morgen gaan scheren. Ik twijfel alleen of hij al wel voldoende in zijn wintervacht zit. Vorig jaar moest ik namelijk binnen 5 weken weer scheren, omdat hij weer was door geschoten. Ondanks de warme deken van bucas all in one die hij op had. Hij staat nu onder een 0 gram deken en wat zal ik op doen na het scheren, gezien de temperaturen van dit weekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 21:32 



 
Profiel   

Nu scheren is juist fijn. Je hebt al best wat wintervacht, maar dus nog wel een paar mooie dagen zodat je paard niet zo'n last heeft van het verschil in bescherming. Ik zou gaan voor de 0 grams overdag, en de all in one voor de nacht. Als je niet kunt wisselen dan de all in one en kijken of je paard droog blijft (niet gaat zweten)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 21:45 



 
Profiel   

Hallo bokkers! Mijn paard heeft ondanks het feit dat hij al een tijdje met deken op staat nogal veel vacht gekregen. Hij zweet daardoor erg snel. Ik twijfel nu of ik zal gaan scheren. Ik wil liever niet helemaal ivm gedoe met uitrijdekens enz. Ik zat zelf te denken aan zoiets als nummer 8. Wat denken jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 21:53 



 
Profiel   

Angela, bedankt voor je antwoord.
Is het warme weer juist geen risico voor het door schieten, als de temperatuur weer om laag gaat. De all in one lijkt me nu te warm. Ik heb veel dekens namelijk 0, 100, 200, en 300 gram. Dus ik kan rustig opbouwen, dat had ik misschien moeten vermelden in het eerdere bericht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 21:57 



 
Profiel   

In dat geval zou ik voor de 100 of 200 gram kiezen (je weet zelf het beste of je paard een kouwelijk paard is of juist eentje die het snel warm heeft). Dat is normaal net aan de warme kant met 20 graden, maar gezien de vachtovergang lijkt me dat prima. Zodra het kouder wordt echt meteen naar een dikke, dus zeker 200 gram, maar misschien zelfs meteen de 300 om te voorkomen dat er weer vacht aangemaakt wordt.

@ Jessica: de 8 is een mooie tussenoplossing. Je geeft je paard net een beetje ruimte om de warmte kwijt te kunnen, zonder meteen al zijn vacht kwijt te zijn. Met dat model heb je ook geen gedoe met uitrijdekens enz. Je kunt ze op die manier zelfs zonder deken laten staan (al heeft dat niet mijn voorkeur, het wordt wel probleemloos gedaan)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 22:00 



 
Profiel   

iemand ervarin met de onderstaande scheermachine ?
het is bedoeld om een fries en 3 shetten mee te scheren.

zou dat met dit apparaat kunnen ?
http://www.ej.nl/products/10000058/7300019/

voor het hoofd van de shetten heb ik nu de Sectolin SE200 en dat gaat prima, maar voor t lijft duurt t echt onmogelijk te lang. daar is t apparaat niet voor bedoeld zo klein ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 22:17 



 

SCC schreef
iemand ervarin met de onderstaande scheermachine ?
het is bedoeld om een fries en 3 shetten mee te scheren.

zou dat met dit apparaat kunnen ?
http://www.ej.nl/products/10000058/7300019/

voor het hoofd van de shetten heb ik nu de Sectolin SE200 en dat gaat prima, maar voor t lijft duurt t echt onmogelijk te lang. daar is t apparaat niet voor bedoeld zo klein ;)


handige tondeuse voor het gemiddelde toiletteerwerk staat erin..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 23:09 



 
Profiel   

Beloven schreef
SCC schreef
iemand ervarin met de onderstaande scheermachine ?
het is bedoeld om een fries en 3 shetten mee te scheren.

zou dat met dit apparaat kunnen ?
http://www.ej.nl/products/10000058/7300019/

voor het hoofd van de shetten heb ik nu de Sectolin SE200 en dat gaat prima, maar voor t lijft duurt t echt onmogelijk te lang. daar is t apparaat niet voor bedoeld zo klein ;)


handige tondeuse voor het gemiddelde toiletteerwerk staat erin..



tja wat kan ik er dan van verwachten ....

wat is gemiddelde scheerwerk ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 23:30 



 
Profiel   

Toiletteerwerk is over het algemeen echt het opscheren van hoofd en benen. Voor het lijf zou ik een grote machine aanschaffen, scheelt je heel veel ergernis en de kleinere tondeuses scheren vaak ook te kort op het lijf.

Ik heb er alweer drie opzitten dit jaar, mijn eigen paarden staan nog lekker in de vacht. Die zijn nog niet nodig en misschien ontkom ik er helemaal wel aan met wat geluk ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 23:38 



 
Profiel   

Ik heb ook een vraag.. Mijn quarter zweet al na de eerste 15 minuten stappen en draven. (En dan flink, hele hals en borst zeiknat). Vorig jaar heb ik model 11 laten scheren, maar dat was pas half november. Dit was prima de rest vd winter. Ik heb hem vandaag maar eventjes gereden omdat hij zo snel nat was.. Heb hem uiteindelijk nog een uur moeten uitstappen aan de hand om m droog te krijgen (staat 24/7 buiten met alleen een schuilstal). Staat met een regendeken buiten.

Aangezien het komende week zacht blijft (16-20 graden), is het dan juist verstandig om hem deze week te scheren, of juist nog even te wachten? Arm paard heeft het zo warm tijdens het werken.. Maar half oktober vind ik al zo vroeg.. Dilemma's.. :roll:

Edit: needless to say: hij heeft al een aardig vachtje ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 23:52 



 
Profiel   

Ik heb die van mij ook al geschoren..waarschijnlijk moet ze twee keer scheren. Dat vind ik niet zo erg want ik scheer ze zelf. Het is echt vervelend dat het nu weer warmer gaat worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-13 00:14 



 
Profiel   

SCC schreef
iemand ervarin met de onderstaande scheermachine ?
het is bedoeld om een fries en 3 shetten mee te scheren.

zou dat met dit apparaat kunnen ?
http://www.ej.nl/products/10000058/7300019/

voor het hoofd van de shetten heb ik nu de Sectolin SE200 en dat gaat prima, maar voor t lijft duurt t echt onmogelijk te lang. daar is t apparaat niet voor bedoeld zo klein ;)

Prima scheerapparaat voor het hoofd en daar houdt het dan ook bij op.
Heb ooit eens geprobeerd er een been mee te doen omdat mijn messen van het andere scheerapparaat behoorlijk bot geworden waren en ik geen reserve messen had (dom). Maar daar was geen beginnen aan, een heel been duurt echt te lang met dit ding.
Doe er alleen het hoofd mee, ligt stil in de hand en maakt weinig geluid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-13 06:09 



 
Profiel   

Ik ga van het weekend weer aan de slag met het scheerapparaat. Het lijkt op model 10, alleen onderzijde van de hals en onderzijde buik is waarschijnlijk voldoende. (Vorig jaar wel iig)
Geen deken op, want waaar het haar af is zit ook geen deken. Hij staat in een buitenbox.
In de paddock krijgt hij dan een 0 grams regendeken op.
Ideaal, geen gedoe met uitrijdekens, en net voldoende om lekker te kunnen trainen, buitenritjes en wedstrijden :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-13 07:02 



 
Profiel   

Painttobe schreef
Ik heb ook een vraag.. Mijn quarter zweet al na de eerste 15 minuten stappen en draven. (En dan flink, hele hals en borst zeiknat). Vorig jaar heb ik model 11 laten scheren, maar dat was pas half november. Dit was prima de rest vd winter. Ik heb hem vandaag maar eventjes gereden omdat hij zo snel nat was.. Heb hem uiteindelijk nog een uur moeten uitstappen aan de hand om m droog te krijgen (staat 24/7 buiten met alleen een schuilstal). Staat met een regendeken buiten.

Aangezien het komende week zacht blijft (16-20 graden), is het dan juist verstandig om hem deze week te scheren, of juist nog even te wachten? Arm paard heeft het zo warm tijdens het werken.. Maar half oktober vind ik al zo vroeg.. Dilemma's.. :roll:

Edit: needless to say: hij heeft al een aardig vachtje ;-)


Is zou juist scheren met het zachte weer wat eraan komt, dan is de overgang niet zo groot en kunnen ze langzaam wennen aan het minder vacht hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-13 07:09 



 

Heeft iemand van jullie wel eens anders geschoren als de voorbeelden die gegeven worden in het begin van dit topic?
Ik bedoel, ik wil mijn paard dr buik niet scheren maar zat meer te deken bij de flank, de achterkant van de billen (tussen de benen bijna zeg maar), de borst en deels onderkant hals?
Of gaat dit er heel raar uit zien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-13 08:16 



 
Profiel   

Persoonlijk vind ik gedeeltelijk geschoren er altijd raar uitzien. Maar gedeeltelijk scheren doe je niet voor de mooi, dat doe je omdat het functioneel is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-13 09:07 



 
Profiel   

Ja ik vind het ook niet mooi een gedeelte.. helemaal of niet.
Maar dat is zo iedereen zijn eigen mening.
Ik scheer mijn pony altijd helemaal...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-13 11:18 



 
Profiel   

mijn pony staat onder een exzeem deken ( de rambo sweet itch ) maar ik heb er geen liners bij. alleen ze krijgt al wel echt een dikke vacht, ze word sowieso ( helemaal, van het plaatje nummer 2 ) geschoren. alleen de rest word her binnekort geschoren. kan ik mijn pony beter even laten en doen nadat het gevroren heeft en dus alle vliegjes weg zijn of nu en een deken over de exzeem deken doen? ( ookal lijkt mij dat te gaan schuren? )

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-13 11:22 



 

Ben ik met jullie eens, ik vind gedeeltelijk scheren ook niet mooi maar gedeeltelijk zal dan inderdaad functioneel zijn, mogelijk wil ik haar dan misschien zo deels scheren dat het net figuurtjes zijn of iets dergelijks.

Helemaal scheren wil ik niet aangezien het voornamelijk recreatief gebruik is en ze gewoon alle dagen buiten staat en ik haar niet onder weet ik veel hoeveel dikke dekens wil zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-13 13:54 



 
Profiel   

Deels scheren ziet er inderdaad vreselijk uit, maar ik ga zijn hele vachtje er niet afhalen voor de 'mooi'. Morgen wordt die van mij deels geschoren.. :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-13 17:29 



 
Profiel   

Ik heb mijn haflinger vanmiddag deels geschoren. Ze had het de laatste tijd tijdens het werken in de binnenbak erg warm. En heb haar na een wasbeurt en even drogen naar buiten gedaan met een regendeken, Gaat prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-13 18:02 



 

Hebben jullie ook fotos van jullie (deels) geschoren paard?
Ben wel heel benieuwd namelijk naar het resultaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-13 18:10 



 
Profiel   

Ik ben aan het twijfelen om te gaan scheren. De laatste tijd (week) is hij wat heter in het rijden, en ook meer bezweet aan het einde (niet gek, hij loopt de sterren van de hemel voor me). Nu is het zweet wel in een klein kwartiertje opgedroogd, maar ik twijfel over nu scheren, of wachten. Volgende week is echt ideaal kwa weer, maar zo vroeg in het seizoen is de kans wel groot dat hij nog een keer moet, en ik scheer als het moet eigenlijk liever pas in november/december.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-13 18:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 389 [ 9702 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 389  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen