Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 359 van de 389 [ 9705 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362 ... 389  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over scheren

 
Profiel   

EmptyWords schreef
In oktober zie je bij mijn paard geen verschil met wel en niet geschoren. Naar mate de wintervacht verder vordert (dec, Jan, feb) kijkt hij een lichte ondervacht en is het verschil wel heel duidelijk

Ja dan is de vacht meestal ook dikker! Ik doel ook op oktober ja.

Hebben namelijk fjord ook al eens op 1,8mm gedaan en dat verschil zag je behoorlijk tov 3mm omdat de huid veel donkerder en vlekkeriger werd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 07:40 



 
Profiel   

Kleurverschil ligt niet aan de 2mm. Vorig jaar in oktober met 3mm was de kleur bijna gelijk. Het minimale verschil met 3mm zou me er in ieder geval niet van weerhouden om nogmaals op 2mm te scheren.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 10:09 



 
Profiel   

Sommige paarden hebben nu eenmaal veel kleurverschil. Mijn merrie verkleurd ook ieder jaar, ene keer grijs andere keer geel en soms goudachtig. Die scheer ik ook op 3 mm.

[ img ]

Heeft iemand tips van een betrouwbare webshop waar ik 31/15 Heiniger messen kan bestellen die NIET geleverd worden vol met haar? Helaas nu de tweede webshop al raak en ik heb geen tijd om alles uit te proberen. Of eventueel een winkel in Zuid Holland die deze verkoopt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 14:52 



 
Profiel   

Ik bestel mijn messen altijd via macrovet. Altijd tevreden van. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 15:32 



 
Profiel   

Laurievc schreef
Ik bestel mijn messen altijd via macrovet. Altijd tevreden van. :)


Daar heb ik mijn apparaat ook vandaan. Stom dat ik daar niet ook extra messen heb besteld. :+ Thanks voor de tip, ze zijn besteld. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 21:18 



 
Profiel   

Ik mag van de week 5 paarden bij van de schaft doen! Ben daar laatst geweest voor een particulier, en voelt dan wel goed dat ik daar de anderen mag doen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 11:33 



 
Profiel   

mcjv schreef
Sommige paarden hebben nu eenmaal veel kleurverschil. Mijn merrie verkleurd ook ieder jaar, ene keer grijs andere keer geel en soms goudachtig. Die scheer ik ook op 3 mm.

[ [url=m/MTr96M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heeft iemand tips van een betrouwbare webshop waar ik 31/15 Heiniger messen kan bestellen die NIET geleverd worden vol met haar? Helaas nu de tweede webshop al raak en ik heb geen tijd om alles uit te proberen. Of eventueel een winkel in Zuid Holland die deze verkoopt?


https://www.deboerdrachten.nl/gll703560 ... 15-tands/3

https://www.deboerdrachten.nl/gll703550 ... 23-tands/3

Ik heb daar laatst besteld en dat was prima!
Heb mijn scheerapparaat en andere messen ook bij Macrovet vandaan en ook prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 17:59 



 
Profiel   

Dankjewel voor de tip Nouvel! Ik heb idd mijn apparaat ook bij macrovet vandaan en daar nu ook messen besteld. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 19:35 



 
Profiel   

Hier zag je in september het verschil al, maar ik heb dan ook shetjes. _O-
Ik heb ze begin september er beide onder gehad en vandaag diegene met een krulvacht heb ik er weer net zoveel af gehaald als in september. De ander hoop ik dat ie het gewoon redt tot maart/april(Dan scheer ik ze volledig). De hals en buik had ik in september wel meegenomen, nu alleen een strook en het lijf eruit. Pony was er weer blij mee. :P

Hier even het verschil tussen groot apparaat en de Moser Max 45. Hij hield er precies halverwege mee op, botte messen wegens dat mijn pony wat schilferig was en ik heb nog steeds geen tweede messenset gevonden. Ik heb 2 en een half dus weten te scheren met 1 set. Beide keren waren mijn pony's gewassen, maar was mijn pony vandaag niet zo schilferig geweest dan had ik denk ik wel meer eruit gekregen.
Mijn grote apparaat:
[ img ]

Mijn Moser Max:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:16 



 
Profiel   

Ik zou graag jullie mening willen horen. Mijn paard stond tot gisteren onder een 0 grams regendeken. Ik heb haar gisteren helemaal geschoren (behalve achterbenen) en heb toen een 100gr liner onder de deken gedaan. Ik twijfel nu erg of ik een 0 gr hals zou op doen ja of nee of dat dit toch te warm is? En ik het zonde vind om vanaf nu tot de lente een hals op te doen i.v.m. haar manen. Maar ik wil ook niet dat de hals haren terug groeien want scheren is echt een dingetje bij haar. Maar ben bang dat zonder hals de 100gr deken alleen dan ook weer te koud is.

Ze staat in een buitenstal en gaat overdag 3x een aantal uur de paddock in. Wat zouden jullie doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:05 



 
Profiel   

Volledig geschoren is hier 200 grams op, ik heb geen hals dekens, alleen 1 met halve hals voor het inregenen, niet voor de warmte.

Vind 100 grams op een volledig kaal paard wel karig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:36 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Volledig geschoren is hier 200 grams op, ik heb geen hals dekens, alleen 1 met halve hals voor het inregenen, niet voor de warmte.

Vind 100 grams op een volledig kaal paard wel karig.


Ja enkel 100gr zonder hals leek me dus ook wel karig. Maar 200gr lijkt me dus wel weer veel gezien het deze week 15/16 graden wordt? Ik vind t lastig. Daarom dacht ik een hals maar stel ze krijg t te warm dan heb je nergens een oppervlak waar ze haar warmte e.v.t. kwijt kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:40 



 
Profiel   

Wordt het zo warm ja (leeft onder steen soms), dan zou ik gewoon 100 grams doen.

Ben geen fan van een hals, dat is hier nog nooit nodig geweest. Maar goed, heb er ook 1 met een berenvacht, niet snel koud en heel veel manen.

Zou alleen een hals op doen bij koude wind/regen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:44 



 
Profiel   

Dank voor de reactie. Ik hou haar voor nu dan denk ik nog onder de 100gr en zal een hals op doen als het nattig is of hard waait. Ik ga kijken of ik dan de hals aan haar deken kan bevestigen en dat stagenootjes deze dan evt om willen doen en weer terug willen slaan. We hebben vandaar aan haar gemerkt dat voor nu de hals op stal nog te warm is en ze voelt daarnaast wel gewoon warm onder de 100gr.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 11:32 



 
Profiel   

Jodym schreef
Hallo allemaal!
Ik heb een tinkertje die 24/7 buiten staat maar ivm het zweten toch wil laten scheren.
Ik heb er geen verstand van. Welk modelletje zou het beste zijn? Ik denk nu zelfs aan alleen de hals/ borst.

Maar is er geen kans dat ze sneller ziek worden als ze geschoren zijn?


Ik heb in jouw geval de hals en borst gedaan. Vorig jaar voor het eerst en nu net weer geschoren omdat het vorig jaar zo goed beviel. Wel nu net iets breder uitgevallen dan ik in mijn hoofd had. Mijn ervaring van vorig jaar was nog steeds veel zweten, maar véél sneller droog en sneller op adem.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 19:50 



 
Profiel   

Ik kom dit topic even binnen vallen want ik zit een beetje met de handen in het haar ;(

Vorig jaar heb ik haar halverwege oktober geschoren en was ze halverwege november al waar zo dik in de vacht gekomen dat ze alweer opnieuw moest, opzich geen probleem want ik scheer zelf dus kan zo vaak als nodig is maar ergens lijkt dit me toch wel heel snel?

Ook werd de vacht na de 2e keer scheren heel erg lelijk, ze kreeg van die lange varkensharen onder der buik en de vacht was overall gewoon erg lelijk van kleur (ik hoop dat het een beetje te zien is op de foto)

[ img ]

En dan de vraag, is dit normaal? Komt dit doordat ze te vroeg geschoren is en de wintervacht nog niet helemaal uitgegroeid is? Ze stond toen onder 220 gr met hals en toen het echt koud werd onder 300, een kwestie van dikkere dekens opdoen lijkt me ook niet omdat het een dier is die het gewoon snel warm heeft en dan gaat zweten onder te dikke dekens. Ik heb het vorig jaar geprobeerd tegen te houden door zo veel en zo lang mogelijk dekens op houden, tijdens het poetsen en in of uitstappen altijd een zweetdeken erop maar dit maakt ook geen verschil.

Nu dit jaar is ze 11 oktober geschoren omdat het zweet er na een kwartiertje werken al af droop en ze stond te puffen van de hitte, nu is ze inmiddels al weer zo bij gegroeid dat ze half november weer geschoren moet gaan worden. Opzich geen probleem want ik kan het zelf doen en ze vind het prima om geschoren te worden maar kan ik beter langer wachten of zodra de vacht weer erg lang wordt? Ik wil graag voorkomen dat der vacht weer zo lelijk wordt als vorig jaar maar kan dat überhaupt en vooral hoe :?

Sorry voor het lange verhaal maar ik hoop dat iemand hier weet wat ik eventueel fout doe :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 23:38 



 
Profiel   

Shinedown schreef
Jodym schreef
Hallo allemaal!
Ik heb een tinkertje die 24/7 buiten staat maar ivm het zweten toch wil laten scheren.
Ik heb er geen verstand van. Welk modelletje zou het beste zijn? Ik denk nu zelfs aan alleen de hals/ borst.

Maar is er geen kans dat ze sneller ziek worden als ze geschoren zijn?


Ik heb in jouw geval de hals en borst gedaan. Vorig jaar voor het eerst en nu net weer geschoren omdat het vorig jaar zo goed beviel. Wel nu net iets breder uitgevallen dan ik in mijn hoofd had. Mijn ervaring van vorig jaar was nog steeds veel zweten, maar véél sneller droog en sneller op adem.

[ [url=m/RBAimS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit model lijkt me ook wel wat voor mijn paarden. Ze lopen nu nog 24/7 buiten. Als het echt kouder / natter word gaan ze s'nachts naar binnen.
Ik wil ze na het scheren een dunne gevoerde regen deken op doen? Of is het dan beter om meer te scheren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 00:43 



 
Profiel   

Folani schreef
Ik kom dit topic even binnen vallen want ik zit een beetje met de handen in het haar ;(

Vorig jaar heb ik haar halverwege oktober geschoren en was ze halverwege november al waar zo dik in de vacht gekomen dat ze alweer opnieuw moest, opzich geen probleem want ik scheer zelf dus kan zo vaak als nodig is maar ergens lijkt dit me toch wel heel snel?

Ook werd de vacht na de 2e keer scheren heel erg lelijk, ze kreeg van die lange varkensharen onder der buik en de vacht was overall gewoon erg lelijk van kleur (ik hoop dat het een beetje te zien is op de foto)

[ [url=m/YRY8oy.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan de vraag, is dit normaal? Komt dit doordat ze te vroeg geschoren is en de wintervacht nog niet helemaal uitgegroeid is? Ze stond toen onder 220 gr met hals en toen het echt koud werd onder 300, een kwestie van dikkere dekens opdoen lijkt me ook niet omdat het een dier is die het gewoon snel warm heeft en dan gaat zweten onder te dikke dekens. Ik heb het vorig jaar geprobeerd tegen te houden door zo veel en zo lang mogelijk dekens op houden, tijdens het poetsen en in of uitstappen altijd een zweetdeken erop maar dit maakt ook geen verschil.

Nu dit jaar is ze 11 oktober geschoren omdat het zweet er na een kwartiertje werken al af droop en ze stond te puffen van de hitte, nu is ze inmiddels al weer zo bij gegroeid dat ze half november weer geschoren moet gaan worden. Opzich geen probleem want ik kan het zelf doen en ze vind het prima om geschoren te worden maar kan ik beter langer wachten of zodra de vacht weer erg lang wordt? Ik wil graag voorkomen dat der vacht weer zo lelijk wordt als vorig jaar maar kan dat überhaupt en vooral hoe :?

Sorry voor het lange verhaal maar ik hoop dat iemand hier weet wat ik eventueel fout doe :')


Dat klinkt als de cushing paarden die ik scheer. Daar al eens op laten testen? Kost de wereld niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 06:26 



 
Profiel   

Ik heb mijn dame ook geschoren. Eigenlijk wil ik jacht model, of iig nog naar achteren en flank eruit maar vond dit al lastig om netjes te krijgen :o

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 06:54 



 
Profiel   

Folani schreef
Ik kom dit topic even binnen vallen want ik zit een beetje met de handen in het haar ;(

Vorig jaar heb ik haar halverwege oktober geschoren en was ze halverwege november al waar zo dik in de vacht gekomen dat ze alweer opnieuw moest, opzich geen probleem want ik scheer zelf dus kan zo vaak als nodig is maar ergens lijkt dit me toch wel heel snel?

Ook werd de vacht na de 2e keer scheren heel erg lelijk, ze kreeg van die lange varkensharen onder der buik en de vacht was overall gewoon erg lelijk van kleur (ik hoop dat het een beetje te zien is op de foto)

[ [url=m/YRY8oy.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan de vraag, is dit normaal? Komt dit doordat ze te vroeg geschoren is en de wintervacht nog niet helemaal uitgegroeid is? Ze stond toen onder 220 gr met hals en toen het echt koud werd onder 300, een kwestie van dikkere dekens opdoen lijkt me ook niet omdat het een dier is die het gewoon snel warm heeft en dan gaat zweten onder te dikke dekens. Ik heb het vorig jaar geprobeerd tegen te houden door zo veel en zo lang mogelijk dekens op houden, tijdens het poetsen en in of uitstappen altijd een zweetdeken erop maar dit maakt ook geen verschil.

Nu dit jaar is ze 11 oktober geschoren omdat het zweet er na een kwartiertje werken al af droop en ze stond te puffen van de hitte, nu is ze inmiddels al weer zo bij gegroeid dat ze half november weer geschoren moet gaan worden. Opzich geen probleem want ik kan het zelf doen en ze vind het prima om geschoren te worden maar kan ik beter langer wachten of zodra de vacht weer erg lang wordt? Ik wil graag voorkomen dat der vacht weer zo lelijk wordt als vorig jaar maar kan dat überhaupt en vooral hoe :?

Sorry voor het lange verhaal maar ik hoop dat iemand hier weet wat ik eventueel fout doe :')

Kans is groot die ppid heeft dan. al laten testen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 08:17 



 
Profiel   

Ik vind het juist vrij normaal klinken hoor. Ik ken zoveel paarden die in okt geschoren worden nov weer moeten. In oktober zitten ze nog volop in de aanmaak van wintervacht. En als je na nov niet meer scheert krijgen ze wel vaker van dat gekke varkenshaar, dat hadden mijne ook
Ik deed dna vaak nog een keer in jan. Kwam dan amper wat vanaf maar dan zagen ze er wel weer moooi uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 08:31 



 
Profiel   

Mijne moet ook altijd 2 keer als ik in oktober al scheer. Probeer het dit jaar zo lang mogelijk uit te stellen, meestal is ze rond deze periode net, of een week of 2 geschoren en in november moet ik dan weer, dan red ik het wel tot na de winter. Maar hoop nu eens een keer gewoon met 1 keer klaar te zijn. Ben nu ook de laatste op stal ongeveer. Rijd wat minder, dus nu ook geen echte noodzaak, scheelt ook wel natuurlijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 11:43 



 
Profiel   

Mijne zijn begin september gedaan (shetjes) en ik heb de ene net afgelopen zondag weer gedaan. Ik doe ze afhankelijk van hoe koud het is in januari weer, maar de ene heeft echt zo'n krulvachtje qua structuur dus het is geen optie die niet te scheren. De andere heeft een mooie gladde vacht alleen die krijgt rain rot als ik hem ongeschoren houdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 11:49 



 
Profiel   

Cushing is nog niet getest nee… verder ook nooit over nagedacht omdat de vacht alleen heel snel terug groeit, ze heeft niet zo’n typische cushing vacht maar gewoon een glad glanzend velletje en wisselt ook altijd makkelijk van vacht.

Ik ga dan eens proberen om in januari gewoon nog een keer te scheren! Kijken of ze dan wat strakker blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 12:01 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Ik vind het juist vrij normaal klinken hoor. Ik ken zoveel paarden die in okt geschoren worden nov weer moeten. In oktober zitten ze nog volop in de aanmaak van wintervacht. En als je na nov niet meer scheert krijgen ze wel vaker van dat gekke varkenshaar, dat hadden mijne ook
Ik deed dna vaak nog een keer in jan. Kwam dan amper wat vanaf maar dan zagen ze er wel weer moooi uit


Dit inderdaad. Ik heb die van mij 6 oktober geloof ik geschoren, kan nu alweer voor de tweede keer. Ik rek het nog even tot na mijn wedstrijd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 14:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 359 van de 389 [ 9705 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362 ... 389  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen