Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 353 van de 389 [ 9707 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356 ... 389  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over scheren

 
Profiel   

Dankjewel! :) Dan ga ik voor de “standaard” 31/23.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 21:05 



 
Profiel   

Wie gaat alweer, deels, scheren? Stipt 21 juni, zoals het hoort, zijn de pony's weer gaan verharen.
Maar met name 1 ruin heeft alweer zo'n dikke (mooie) vacht... met deze temperaturen is dat geen pretje.
Dus ik denk: nu toch maar vast een jachtmodelletje en dan over een paar maandjes nog eens.......

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 10:15 



 
Profiel   

Ik ga nog niet scheren, die van mij staat nog 24/7 buiten en vanaf volgende week weer in de nacht op stal. Heb wel een met een kort velletje, alleen wel heel snel nat van het zweet na het werken maar gelukkig ook weer snel droog. Ik probeer scheren ook altijd zo lang mogelijk uit te stellen, al lukt dat niet vaak. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 10:17 



 
Profiel   

Ninx schreef
Wie gaat alweer, deels, scheren? Stipt 21 juni, zoals het hoort, zijn de pony's weer gaan verharen.
Maar met name 1 ruin heeft alweer zo'n dikke (mooie) vacht... met deze temperaturen is dat geen pretje.
Dus ik denk: nu toch maar vast een jachtmodelletje en dan over een paar maandjes nog eens.......

Ik ga dit weekend scheren. Moet er wel bij zeggen dat mijn paard ppid heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 10:28 



 
Profiel   

EmptyWords schreef
Ninx schreef
Wie gaat alweer, deels, scheren? Stipt 21 juni, zoals het hoort, zijn de pony's weer gaan verharen.
Maar met name 1 ruin heeft alweer zo'n dikke (mooie) vacht... met deze temperaturen is dat geen pretje.
Dus ik denk: nu toch maar vast een jachtmodelletje en dan over een paar maandjes nog eens.......

Ik ga dit weekend scheren. Moet er wel bij zeggen dat mijn paard ppid heeft


Ik heb IJslanders..... dat zijn ook enthousiaste vachtaanmakers....

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 10:30 



 
Profiel   

Hier ook de volbloeden alweer vol in de maak. Ze staan onder een sweet itch hoody en als het echt niet boven de 14 graden wordt gaat er een regendeken op, en dan als ze erg zweten en de warmte niet kwijt kunnen ga ik pas scheren.

Overigens adviseer ik dat ook naar klanten, als ze het paard niet meer normaal drook krijgen of het zweet te snel dan scheren.
Voor het ene paard is dat nu al terwijl een ander pas over 1,5 maand geschoren hoeft te worden.

Kijk naar de training en wat doe je en wat wil je en welk scheerpatroon past daarbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 10:46 



 
Profiel   

Die van mij stopt met lopen als hij het warm krijgt. Helaas moet ik dus echt gaan scheren.

Maar precies wat jij zegt kaatje. Als.het niet nodig is....

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 10:48 



 
Profiel   

EmptyWords schreef
Die van mij stopt met lopen als hij het warm krijgt. Helaas moet ik dus echt gaan scheren.

Maar precies wat jij zegt kaatje. Als.het niet nodig is....


De mijne wil dan wel.... of nou ja, laat zich wel overreden... maar het is echt niet fijn voor hem.
Maar goed, verschilt natuurlijk enorm per ras en dan ook nog per paard. De wintervacht van de gemiddelde warmbloed is immers de zomervacht van de gemiddelde IJslander of shet... bij wijze van spreken dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 10:57 



 
Profiel   

De mijne gaat laatste weekend van sept weer kaal. Hebben weekend erna een trec wedstrijd en is ze mooi kort in het vachtje. Of ik moet merken dat ze er last van heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 11:03 



 
Profiel   

Ik ga voor 17 september scheren. Mijne krijgen les in een binnenbak en het zijn Shetlanders. Niet scheren is geen optie, de ene krijgt rainrot van zijn zweet en de andere houdt op van lopen, al zweet die zich nu ook de pleuris met werken. Ze zijn namelijk alweer begonnen met de aanmaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 11:18 



 
Profiel   

Ik ga nu ook scheren, aanstaand weekend. Zou het al weken geleden doen maar kwam steeds iets tussen. Nu zit ze alweer zo dik in de vacht dat met het rustige rondje ze dreef van het zweet. En aangezien ze volgende week 25 graden opgeven, gaat ze nu toch echt kaal. Alleen de bene doe ik niet, ik heb een Haflinger en vind het behang juist zo mooi. Ik twijfel of ik een zadeldekje laat staan.

Mijn merrie heeft ppid dus al een dikke vacht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 11:23 



 
Profiel   

Shet met pppid al 2 x geschoren. Wel met de kanttekening dat ik haar kort ih haar wil houden. De vacht vervilt, wordt klam en zweterig, vet en heul warm.
Ze lijkt altijd content met haar korte coupe.

En voor het eerst sinds jaren 2 x kunnen scheren met hetzelfde messenset. Van slijper gewisseld en eindelijk weer normaal scheren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 16:54 



 
Profiel   

oh wat fijn!

Ik heb inderdaad ook last van super snel botte messen met mijn PPID'ers.
Welke slijper heb je nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 17:01 



 
Profiel   

Roes zevenaar.

Ik dacht dat het slechte scheerresultaat aan van alles en nog wat lag. Totdat alles uitgesloten was behalve de slijper. Weer terug gegaan naar een adres van >10j geleden. Iig veel scherper.
Toen kwam het slijpadres van de laatste jaren aan dat ze nu toch wel veel klachten kregen van botte messen. Of ik mijn ervaring wilde delen (ga er vanuit met mij nog veel meer mensen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:41 



 
Profiel   

Kun je ook opsturen naar roes? Op zich is het voor mij ook wel te bereiden

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 21:04 



 
Profiel   

Geen idee. Ik rij er een half uur voor ‘ om’. Maar met een belletje weet je het. Vriendelijke mensen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 21:48 



 
Profiel   

Ninx schreef
Wie gaat alweer, deels, scheren? Stipt 21 juni, zoals het hoort, zijn de pony's weer gaan verharen.
Maar met name 1 ruin heeft alweer zo'n dikke (mooie) vacht... met deze temperaturen is dat geen pretje.
Dus ik denk: nu toch maar vast een jachtmodelletje en dan over een paar maandjes nog eens.......


Hier 1 shet alweer geschoren, die stond te zweten in de wei. (Vooral onder d'r bos manen), vorig jaar had ze ook een vacht voor een winter op de noordpool ipv een zachte Hollandse winter (op die ene week na dat d'r vacht van pas kwam). Dus nu lekker kort, ze mag van mij weer dikker in t haar komen, maar niet een mega beertje worden waar ze enkel last van heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 21:54 



 
Profiel   

Heb zojuist mijn messen opgehaald. Deze keer naar Dld gestuurd naar TAK tuning. Had via YouTube een filmpje gezien en de gok maar gewaagd. Heb er nu nog andere Messen op, maar ben benieuwd hoe deze geslepen zijn. Contact was in ieder geval super bij dit bedrijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 15:44 



 
Profiel   

Wat triggerde jou ih filmpje? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 18:28 



 
Profiel   

Mijn shetlander stikt ook weer van het haar. Net na 20 min trainen al bezweet. Ik denk erover om de Kerbl farmclipper 4 aan te schaffen zodat ik zelf een apparaat heb. Iemand ervaring met deze? Zoals ik lees op internet zijn mensen positief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 11:31 



 
Profiel   

Euhm sorry daar ben ik weer met een vraag over de heiniger xperience. Wat is het voordeel van de 2speed tegenover de “normale” (?) 1 speed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 21:19 



 
Profiel   

Ik heb beide gehad maar merkte weinig verschil

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 10:02 



 
Profiel   

xtessax83 schreef
Mijn shetlander stikt ook weer van het haar. Net na 20 min trainen al bezweet. Ik denk erover om de Kerbl farmclipper 4 aan te schaffen zodat ik zelf een apparaat heb. Iemand ervaring met deze? Zoals ik lees op internet zijn mensen positief.


Halve pony geschoren toen uit elkaar gehaald om even schoon te maken. Nu scheert hij niet meer. Apparaat is gister gekocht heb er nog niet 1 shetlander mee gedaan. Dus ik denk verkeerd terug gedaan iemand een idee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 10:34 



 
Profiel   

Of je messen zijn bot. Nieuwe messen zijn meestal niet heel scherp. Ik heb ook nieuwe messen besteld en die ga ik vanmiddag bij de slijper vandaan halen. En dan ga ik kijken of het mij lukt om een groot apparaat af te stellen, want ik heb daar ook nog nooit eerder mee geschoren. Alleen met mijn moser max daarvoor. Dus verder kan ik je ook niet helpen, had je de pony wel gewassen van te voren ook? Vooral Shetlanders hebben tonnen aan zand in hun vacht en dat helpt ook niet mee. Ik kwam de laatste keer met mijn moser ook maar halverwege wegens het zand. Dat was in januari dus geen mogelijkheid van te voren te wassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 10:38 



 
Profiel   

Jorex schreef
Of je messen zijn bot. Nieuwe messen zijn meestal niet heel scherp. Ik heb ook nieuwe messen besteld en die ga ik vanmiddag bij de slijper vandaan halen. En dan ga ik kijken of het mij lukt om een groot apparaat af te stellen, want ik heb daar ook nog nooit eerder mee geschoren. Alleen met mijn moser max daarvoor. Dus verder kan ik je ook niet helpen, had je de pony wel gewassen van te voren ook? Vooral Shetlanders hebben tonnen aan zand in hun vacht en dat helpt ook niet mee. Ik kwam de laatste keer met mijn moser ook maar halverwege wegens het zand. Dat was in januari dus geen mogelijkheid van te voren te wassen.


Ja was gewassen. Mesje voelt nog wel enorm scherp aan. Maar ik ben niet technisch dus ik ben bang dat het gewoon aan het uit elkaar halen ligt..

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 10:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 353 van de 389 [ 9707 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356 ... 389  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen