Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 357 van de 390 [ 9738 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360 ... 390  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over scheren

 
Profiel   

Met dit weer wassen vind ik persoonlijk echt een no go :x
Mijn klanten hoeven dan ook niks te wassen, wel rosborstelen om het grofste vuil uit de vacht te halen.

Alles wat ik scheer komt er glanzend en zonder strepen onderuit, ook al zit er megaveel zand in.....meermaals gehad.

Merk ook geen verschil met eerder slijpen.

Ik heb nu op de tondeuse bovenmessen van ceramic. Gaan 3x langer mee dan gewone messen en ook niet zo snel warm. Weer een verbetering.

Qua scheermachine, koop aub een goede, hier geldt echt goedkoop is duurkoop......

Oh en qua seizoen, afgelopen zomer veel veulens voor de keuring geschoren en tot half november de agenda proppie vol :oo
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 20:20 



 
Profiel   

Met dit weer wassen een no go? 17 graden en zon?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 20:30 



 
Profiel   

jojoni schreef
Nouvel schreef
Ik kan bij op stal ook niet wassen, ik heb ze onder dekens staan en poets ze goed voor het scheren.
Ik heb een Heiniger met accu, ideaal, kun je overal gebruiken.


En heb je dan de heiniger xplorer of is er ook een andere?


Ik heb de Xplorer en de tondeuse van Heiniger

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 20:35 



 
Profiel   

Ik vraag ook niet om te wassen. Heb je alle voorzieningen dan prima, maar hoeft er geen moeite voor te doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 21:00 



 
Profiel   

Hier voor het eerst geschoren met mijn nieuwe apparaat. :) ik had de heiniger xperience gekocht. Hier en daar wat streepjes, maar dat trok eigenlijk al wat weg. Wel weer wat kleurverschil. :+

Hier het grootste gedeelte al kaal, maak morgen de benen af want de benen zijn zwart en zag zelfs met het licht aan amper waar ik was gebleven.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 22:39 



 
Profiel   

Wat voor deken doen jullie nu op nadat je geschoren hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 23:03 



 
Profiel   

Mijne staat onder een 0 nog, ik deed een verwassen 100 op en stond gelijk klam. Staat wel op stal in de nacht, overdag op de wei. Ik heb net een 50 gram binnen en als t morgen hard waait ga ik even voelen en die anders op doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 23:06 



 
Profiel   

Ik hou met een flinke vacht die eraf gaat altijd ong 200 gram extra erbovenop aan,met een dunne vacht 100

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 23:34 



 
Profiel   

Vraagje aan mijn mede scheerders, dragen jullie iets op je hoofd?
Normaal doe ik dat niet, maar nu met 3/4 dagen per week scheren moet ik zo vaak mn haar wassen. Dat is er ook niet goed voor, een badmuts vind ik ook zoiets haha. Dacht misschien is een pet een oplossing maar weet niet of de haren daar ook echt in blijven steken. Iemand een tip?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 10:28 



 
Profiel   

Ik heb een pet en een bril op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 10:46 



 
Profiel   

Haha ja goeie, ik was me haar ook elke keer. Misschien als je een wat meer afstotende pet uitzoekt, maar denk dat je haar erachter ook vies word. Ik vind overal haar, van me grote teen tot in me neus haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 10:47 



 
Profiel   

Als er iemand toevallig een Heiniger Saphir of Opall of een grote stille draadloze machine verkoopt uit dit topic dan heb ik wel interesse. :o :j
Ik dacht: ik gooi 'm er toch even in, wie weet wat iemand kwijt wil...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 14:44 



 
Profiel   

Mijn grote komt volgend jaar pas te koop haha :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 15:02 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Mijn grote komt volgend jaar pas te koop haha :D

Is dat even pech voor mij. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 15:03 



 
Profiel   

Hebben jullie al geschoren? Ik twijfel om het dit weekend te gaan doen. Is dat niet te vroeg? Ik moet sowieso minimaal 2 keer

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 21:01 



 
Profiel   

affy2000 schreef
Hebben jullie al geschoren? Ik twijfel om het dit weekend te gaan doen. Is dat niet te vroeg? Ik moet sowieso minimaal 2 keer


Ik heb al geschoren, nu ik weer een eigen apparaat heb ga ik me niet irriteren aan het haar eraf ermee al moet ik 5x scheren :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 21:56 



 
Profiel   

Hoi allemaal! Ik had even een vraagje. Ik ben van plan om binnenkort een eigen scheer machine aan te schaffen en ik ben zeer enthousiast over de Heiniger Saphir (Horse) aangezien deze op Accu is en ook nog eens erg stil is. Ik zou er ongeveer twee keer per jaar mijn twee eigen paarden mee willen scheren, en dan misschien nog wat andere paarden ter vergoeding. Maar heeft iemand ervaring met dit scheerapparaat en is dit volgens jullie een geschikt apparaat die z’n geld waard is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 17:23 



 
Profiel   

Voor je eigen paarden zeker! Maar zou als je echt voor klanten gaat scheren ook investeren in een groot apparaat, enkel een tondeuze zou ik dan niet doen

De saphir is super en elke cent waard

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 17:54 



 
Profiel   

Hallo allemaal!
Ik heb een tinkertje die 24/7 buiten staat maar ivm het zweten toch wil laten scheren.
Ik heb er geen verstand van. Welk modelletje zou het beste zijn? Ik denk nu zelfs aan alleen de hals/ borst.

Maar is er geen kans dat ze sneller ziek worden als ze geschoren zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 19:45 



 
Profiel   

[ img ]

Mijn liscop lite wordt na 7 minuten al warm bij het handvat/motor, hij kan dan echt heet worden. De messen worden niet warm.

Ik maak hem na iedere scheerbeurt schoon, maar ik snap niet waarom hij zo warm wordt, weten jullie wat het kan zijn? En misschien een plek in omgeving Rotterdam waar ik hem kan laten nakijken/onderhoud?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 08:23 



 
Profiel   

Liscop vind ik zelf gewoon echt bagger kwaliteit, sorry. Ik denk dat het vermogen van de motor gewoon te laag is om door een dikke vacht te gaan en dat 'ie daarom zo snel warm wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 09:05 



 
Profiel   

Hier ook helaas slechte ervaringen met Liscop. Ik heb de Lite na zo'n 5 scheerbeurten (over 3 jaar tijd) kunnen weggooien jammer genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 09:21 



 
Profiel   

Normaal komt hij er wel doorheen hoor, maar hij wordt gloeiend heet na mate van tijd. Gister heb ik hem 10 minuten laten draaien zonder te scheren en na 7 minuten werd de motor en het handvat al warm. Ik ben er hooguit 12x mee geschoren..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 09:26 



 
Profiel   

Ik vond mijn Liscop lite dus juist fijner dan mijn huidige heiniger xplorer :=

Geen tips helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 09:38 



 
Profiel   

Vreselijk ding die Lite, mijne weggedaan na 2 keer kortsluiting.

Voor onderhoud omgeving Rotterdam: https://trimgereedschap.nl/
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 10:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 357 van de 390 [ 9738 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360 ... 390  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen