Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 360 van de 389 [ 9707 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363 ... 389  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over scheren

 
Profiel   

Folani schreef
Cushing is nog niet getest nee… verder ook nooit over nagedacht omdat de vacht alleen heel snel terug groeit, ze heeft niet zo’n typische cushing vacht maar gewoon een glad glanzend velletje en wisselt ook altijd makkelijk van vacht.

Ik ga dan eens proberen om in januari gewoon nog een keer te scheren! Kijken of ze dan wat strakker blijft.

Dat hoeft ook niet... Ik zou 1 die enorm in het lelijke schiet altijd testen... Er zijn er behoorlijk wat die het hebben.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 14:50 



 
Profiel   

Ik wil volgend weekend mijn 2 meiden scheren. Maar nu zit ik eens voorzichtig te denken aan een leuk patroontje. Maar ik heb het nog nooit gedaan. Ik dacht er over om het gewoon uit te teken met krijt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 13:59 



 
Profiel   

Na een eerdere tip hier heb ik dit modelletje geschoren. Dus alleen de hele hals en de scheerlijn valt mooi onder het dekje weg. (Alleen die overgang bij het been vind ik wat minder)

[ img ]

Ik had m’n messen laten slijpen. Wat een verschil! Dat merk je pas met nieuwe messen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 15:03 



 
Profiel   

Dispar_Vulgo schreef
Na een eerdere tip hier heb ik dit modelletje geschoren. Dus alleen de hele hals en de scheerlijn valt mooi onder het dekje weg. (Alleen die overgang bij het been vind ik wat minder)

[ [url=m/m5vO0r.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had m’n messen laten slijpen. Wat een verschil! Dat merk je pas met nieuwe messen :+


Bij het been kun je ook beter tot aan de oksel scheren. Dan volgt je de lijn van het been en heb je niet zo'n rechte lijn midden op die kwab. Je scheert dan in een punt wat er netjes afgewerkt uitziet en minder opvalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 21:19 



 
Profiel   

Ja dat dacht ik ook, maar toen ik bezig was kon ik er toch die lijn niet goed vinden.
M’n paard heeft nogal een ronde kwab, die niet echt naar de oksel loopt :+
Ik zal even foto maken, want deze uitleg is vast niet begrijpelijk haha :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 08:31 



 
Profiel   

Veulen84 schreef
Ik wil volgend weekend mijn 2 meiden scheren. Maar nu zit ik eens voorzichtig te denken aan een leuk patroontje. Maar ik heb het nog nooit gedaan. Ik dacht er over om het gewoon uit te teken met krijt?


Wat ik deed was een sjabloon uit printen en knipp3n van papier en dan met markeer spray. Dit vond ik makkelijker dan krijt of tekenen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 08:42 



 
Profiel   

Iemand die dit probleem herkent? Mijn bovenmes ligt niet perfect recht op het ondermes, de veerbladen zijn helemaal in orde, ik kan nergens ontdekken waar ie m scheef op zou trekken. Hij scheert wel gewoon en ook zonder strepen oid, vind het erg vreemd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 08:51 



 
Profiel   

Ik ga vanmiddag weer scheren, deze keer een maand volgehouden maar nu is haar vacht alweer even lang als het was. Groeit als kool. Ben benieuwd in wat voor kleur ze er onderuit komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 11:13 



 
Profiel   

Mag ik hier ook de vraag stellen of er ervaringen zijn met reguliere kalmeringsproducten zoals de Primeval stressles?

Ik overweeg mijn merrie voor het eerst sinds een tijd weer te scheren. Een klein stukje zodat ze niet te snel nat wordt want het is een teddy-quarter. Ik doel dan op een stukje van haar hals en even kijken wat nog meer handig is; maar niet helemaal. Ze staat sinds maandag onder een 0 grams regendeken (ongeschoren).

Echter de laatste keer dat ik haar geschoren heb (of heb laten scheren) gebeurde er iets buiten en toen het scheerapparaat weer op haar huid werd gezet schrok ze dusdanig dat ze vooruit omhoog sprong en met haar kaak uiteindelijk op mijn hoofd/voorhoofd eindigde waarbij ik dus een gigantische hersenschudding heb opgelopen. Nu kan ik dát voorkomen met een cap op doen :') Maar ik heb liever ook niet dat zij vol in de stress zit.
En anders is het tot halverwege januari wachten vanwege de tandarts maar vind dat een beetje laat......

Langs een ander paard lopen die geschoren wordt is allemaal niet zo bijzonder. Maar voor als het echt bij haar gebeurd ...... dus gewoon iets voor het scherpe randje. Vroeger was er tranquigel maar dat mag niet meer begreep ik.

Sorry als dit hier niet mag. Zoekfunctie al gebruikt overigens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 20:30 



 
Profiel   

[ img ]

Hier een close up foto van z’n kwab… hoe scheer ik hier een mooie lijn in? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 20:37 



 
Profiel   

Je moet met de spier mee scheren. Dus vanuit oksel die ronde lijn volgen naar beneden en weer omhoog richting borst. Dan krijg je een mooi puntje daar bij de boeg en een vloeiende lijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 21:13 



 
Profiel   

[ img ]
Het driehoekje onder zn kwab volgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 21:14 



 
Profiel   

[ img ]

Mijn valk mag vanaf nu als schimmel door het leven :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 21:22 



 
Profiel   

xDenies schreef
Mag ik hier ook de vraag stellen of er ervaringen zijn met reguliere kalmeringsproducten zoals de Primeval stressles?

Ik overweeg mijn merrie voor het eerst sinds een tijd weer te scheren. Een klein stukje zodat ze niet te snel nat wordt want het is een teddy-quarter. Ik doel dan op een stukje van haar hals en even kijken wat nog meer handig is; maar niet helemaal. Ze staat sinds maandag onder een 0 grams regendeken (ongeschoren).

Echter de laatste keer dat ik haar geschoren heb (of heb laten scheren) gebeurde er iets buiten en toen het scheerapparaat weer op haar huid werd gezet schrok ze dusdanig dat ze vooruit omhoog sprong en met haar kaak uiteindelijk op mijn hoofd/voorhoofd eindigde waarbij ik dus een gigantische hersenschudding heb opgelopen. Nu kan ik dát voorkomen met een cap op doen :') Maar ik heb liever ook niet dat zij vol in de stress zit.
En anders is het tot halverwege januari wachten vanwege de tandarts maar vind dat een beetje laat......

Langs een ander paard lopen die geschoren wordt is allemaal niet zo bijzonder. Maar voor als het echt bij haar gebeurd ...... dus gewoon iets voor het scherpe randje. Vroeger was er tranquigel maar dat mag niet meer begreep ik.

Sorry als dit hier niet mag. Zoekfunctie al gebruikt overigens.



Ik heb wel ervaring met paarden die het gehad hebben. Ik ken ze natuurlijk niet, maar eigenlijk helpt het altijd onvoldoende. Heb je zelf een apparaat? Gewoon elke dag even oefenen voor je aan het werk gaat. Aanzetten tijdens poetsen, even ermee aanraken en kijken hoe ze reageert

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 21:33 



 
Profiel   

xDenies schreef
Mag ik hier ook de vraag stellen of er ervaringen zijn met reguliere kalmeringsproducten zoals de Primeval stressles?

Ik overweeg mijn merrie voor het eerst sinds een tijd weer te scheren. Een klein stukje zodat ze niet te snel nat wordt want het is een teddy-quarter. Ik doel dan op een stukje van haar hals en even kijken wat nog meer handig is; maar niet helemaal. Ze staat sinds maandag onder een 0 grams regendeken (ongeschoren).

Echter de laatste keer dat ik haar geschoren heb (of heb laten scheren) gebeurde er iets buiten en toen het scheerapparaat weer op haar huid werd gezet schrok ze dusdanig dat ze vooruit omhoog sprong en met haar kaak uiteindelijk op mijn hoofd/voorhoofd eindigde waarbij ik dus een gigantische hersenschudding heb opgelopen. Nu kan ik dát voorkomen met een cap op doen :') Maar ik heb liever ook niet dat zij vol in de stress zit.
En anders is het tot halverwege januari wachten vanwege de tandarts maar vind dat een beetje laat......

Langs een ander paard lopen die geschoren wordt is allemaal niet zo bijzonder. Maar voor als het echt bij haar gebeurd ...... dus gewoon iets voor het scherpe randje. Vroeger was er tranquigel maar dat mag niet meer begreep ik.

Sorry als dit hier niet mag. Zoekfunctie al gebruikt overigens.


Er zijn nog een aantal producten vergelijkbaar met tranquigel verkrijgbaar. Niet in de winkel gezien, maar ik kan het zonder enkel probleem bij mijn dierenarts krijgen :) Dus je zou dat kunnen proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 09:21 



 
Profiel   

EmptyWords schreef
[ [url=m/eibec0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het driehoekje onder zn kwab volgen


Oh thanks, een stuk lager dus!
Wordt nog een uitdaging om die verticale lijn daar netjes op aan te sluiten. Maar ik ga dat is voorzichtig proberen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 07:23 



 
Profiel   

Zijn er hier mensen die paarden scheren (of iemand kennen die dat doet) in de omgeving van Maarheeze (in de buurt van Eindhoven)? Ik wil wel graag iemand met voldoende ervaring en die niet korter dan 3 mm scheert :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 15:02 



 
Profiel   

Ik scheer in die omgeving, heb je een pb gedaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 18:33 



 
Profiel   

Connaisseur schreef
Ik scheer in die omgeving, heb je een pb gedaan


Dankjewel! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 16:26 



 
Profiel   

Hebben jullie al vaak moeten scheren? Ik heb de mijne al 2x gedaan maar het groeit als een malle:j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 18:23 



 
Profiel   

Ik heb vorige week zondag de eerste van onze 2 paarden gedaan, toen zijn lijf en vandaag toch ook maar de benen.
De andere staat met een blessure, die doe ik nog even niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 18:54 



 
Profiel   

Hier ook al 2 keer geschoren. Eerste keer 6 oktober dacht ik en tweede keer van de week gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:47 



 
Profiel   

Hey weet niet of het hier mag maar ik moet een paardje scheren van iemand die eigenlijk heel moeilijk doet bij de achterbenen. En soms durft uithalen bij de smid. Hebben jullie tips om dit te leren en de benen te scheren? Ik scheer wel nog eens paarden maar de meeste zijn eigenlijk altijd braaf

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 20:54 



 
Profiel   

Kan soms helpen om een halster touw in de Koot te laten zakken en dan het been naar voren trekken. Kun je vanuit die positie wennen. Vaak hebben ze dan wel door dat trappen geen zin heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 21:00 



 
Profiel   

Je kunt ook een voorbeen of het andere achterbeen vastpakken, dan zijn ze iig minder snel.

Maar denk aan je eigen veiligheid, als ze link zijn waag er je gezondheid niet aan. Sederen of praam is een optie, en anders maar niet
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 21:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 360 van de 389 [ 9707 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363 ... 389  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen