Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 361 van de 389 [ 9702 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364 ... 389  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over scheren

 
Profiel   

Scheren is ongeveer gelukt. Rustig laten wennen aan het machine en dat ging goed lijf en voorbenen probleem loos. Achterbenen en hoofd pff. Minste dat je de achterbenen wilde doen mepte ze. Hoofd weglopen. Rustig proberen te Wennen maar lukte niet. Verdoofd met was domesedan en dan ging het wel als je heel rustig werkte
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 14:04 



 
Profiel   

Vraagje, als je paard nu scheert hoe groot is de kans dat je deze winter nog een keer moet scheren? Er even van uitgaande dat je niet superkort scheert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 20:36 



 
Profiel   

Veulen84 schreef
Vraagje, als je paard nu scheert hoe groot is de kans dat je deze winter nog een keer moet scheren? Er even van uitgaande dat je niet superkort scheert.


Wat is niet super kort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 21:02 



 
Profiel   

Ik denk 3 of 4 mm zo iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 09:51 



 
Profiel   

Dat is normaal. Of je nog een keer moet scheren is heel erg paard afhankelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 10:59 



 
Profiel   

Inderdaad dat is heel erg afhankelijk van je paard zelf. Sommige hoef je helemaal niet te scheren anderen een keer, en anderen misschien twee of drie keer per seizoen.
Afgelopen week een paar keer dat ik 3 weken geleden ook al heb gedaan.

Dus dat ligt echt aan je paard zelf.

Ilora met welke machine heb je hoofd in de benen geschoren

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 08:42 



 
Profiel   

Ik rijd mijn paard dit jaar voor het eerst veel actiever dan ik voorheen deed. Dit betekend dat hij nu dan ook snel zweet. Hij heeft een 0grams deken op om de groei wat te remmen maar zijn vacht is evengoed dik. Ik zit er aan te denken om hem te laten scheren een keer maar heb er totaal geen ervaring mee. Hoe bevalt het bij jullie? En dan met dame een jachtmodel? En welke deken doe je dan daarna op?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 12:28 



 
Profiel   

[ img ]

Ik heb dit gedaan en ze zweet niet meer, dus heel blij mee. Ze heeft nu een 100 grams op en een BH aan. :) Als t weer warmer wordt zonder vries etc gaat er weer een 0grams op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 12:36 



 
Profiel   

Oef heb ik dat :') vanmorgen vol goede moed mn Mini scheren....heb ik 1 kant bijijijijna klaar...messen bot -:(-
Dus ik pleur de reserve set erop...en wat denk je....ook bot! -:(- blijkbaar destijds vergeten om ze te laten slijpen {:)-:( dus nu loopt er een half geschoren Mini in de wei :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 12:46 



 
Profiel   

MissYvette4u schreef
Oef heb ik dat :') vanmorgen vol goede moed mn Mini scheren....heb ik 1 kant bijijijijna klaar...messen bot -:(-
Dus ik pleur de reserve set erop...en wat denk je....ook bot! -:(- blijkbaar destijds vergeten om ze te laten slijpen {:)-:( dus nu loopt er een half geschoren Mini in de wei :D


Oh no.... hopelijk snel geslepen messen retour, zodat je verder kan met de klus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 23:52 



 
Profiel   

Thnx Hartje!

Was vanmorgen bijijijijna klaar met het scheren van haar linkerkant (die nog helemaal niet gedaan was) toen ik mijn scheermachine met nieuwe messenset liet vallen en de messen daarna krom waren -:(- komende week alle sets laten slijpen, hopelijk kan mn nieuwe set nog gered worden := Mini Paard was in ieder geval een stuk gelukkiger zonder dat haar **\O/**

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 21:42 



 
Profiel   

Oh wat een pech :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 22:48 



 
Profiel   

Je merkt dat de temperatuur niet normaal is voor de tijd van het jaar, zoveel aanvragen in deze 5 dagen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 23:28 



 
Profiel   

Hopelijk hebben die mensen dan een goede deken achter de hand als je kijkt naar de voorspellingen over een dag of 10!

Die van mij haart zelfs al, maar goed, dat is zo'n bolletje pluis, die kan genoeg missen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 08:16 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Je merkt dat de temperatuur niet normaal is voor de tijd van het jaar, zoveel aanvragen in deze 5 dagen haha

Hier idem dito :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 18:03 



 
Profiel   

Wijslander schreef
Hoe desinfecteren jullie de messen tussen 2 paarden of scheerbeurten in?



Een paar weken geleden heb ik de benen van mijn paard geschoren, nu blijkt hij een schimmel te hebben dus ik wil de scheermessen desinfecteren. Hoe doe ik dat het beste? Ik dacht nl dat je ze niet nat mocht maken, want tussen de tanden krijg je het niet helemaal goed droog en dan krijg ik roest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 13:44 



 
Profiel   

Geen ervaring mee (gelukkig) ik zou ze anders gewoon wassen met desinfectie, en goed drogen met handdoek en fohn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 18:02 



 
Profiel   

https://www.macrovet.nl/andis-blade-care-plus-dip.html dit is ideaal spul, barbicide werkt ook goed :j

https://www.kapperskorting.com/barbicid ... A4QAvD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 10:56 



 
Profiel   

Ik wil volgende week mijn merrie voor de 2e keer scheren. Nu hoor ik mensen zeggen dat je in december voor de laatste keer moet scheren ivm aanmaken van de zomervacht. Wat is jullie ervaring daar mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 15:29 



 
Profiel   

Ik scheer mijn shet gerust in januari of februari nog, ze hebben wel cushing.

Maar hun zomervacht heeft er niet onder te lijden, groeit gewoon weer aan (eigenlijk zelfs wat meer dan nodig :o )

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 15:32 



 
Profiel   

Ik heb 1x in januari geschoren, paard kreeg gewoon een prima zomervacht in mei. Nadeel vond ik dat het tot die tijd eigenlijk helemaal niet meer groeit en die van mij heel snel kaal werd toen. Onder neusriem en op de hals van de teugels. Vandaar nu bewust december voor het laatst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 15:45 



 
Profiel   

affy2000 schreef
Ik wil volgende week mijn merrie voor de 2e keer scheren. Nu hoor ik mensen zeggen dat je in december voor de laatste keer moet scheren ivm aanmaken van de zomervacht. Wat is jullie ervaring daar mee?

Ik scheer vaak in februari nog. Geen probleem met zomervacht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 16:25 



 
Profiel   

En ik heb wel eens in april /mei geschoren en zelfs dat ging prima hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 17:10 



 
Profiel   

Het ligt ook aan je paard. Mijne verhaart nu al flink. Als ik die dan scheer krijgt die overal kale plekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 18:38 



 
Profiel   

affy2000 schreef
Ik wil volgende week mijn merrie voor de 2e keer scheren. Nu hoor ik mensen zeggen dat je in december voor de laatste keer moet scheren ivm aanmaken van de zomervacht. Wat is jullie ervaring daar mee?


Maakt echt niks uit.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 18:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 361 van de 389 [ 9702 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364 ... 389  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen