[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:05

Beeb is nu zo geschoren.

Afbeelding

Wordt nog wel bijgewerkt - maar het moest even snel omdat ze toch heftiger reageerde.
Maar heb vandaag al gemerkt hoe functioneel het is :D

(ja pad ligt niet goed)

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:07

Dekenmodel?

Fjord is geschoren, ging snel stond super stil. Ze. Heeft erg veel moeite met stilstaan dus wasren zo klaar. Hoofd geschoren vond ze erg lekker. Benen Niet want dit vindt ze echt Niet leuk. Heb er een 200 grams deken opliggen, morgenochten even chekken hoe ze er onder voelt€

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:24

Soort van, op m'n eigen manier zodat het functioneel is.
Ergste zweetplekken zijn kaal.

_bloempje_
Berichten: 1530
Geregistreerd: 03-02-06

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 08:45

Leuk topic!

Ik ken het model inderdaad niet hier boven, heeft wat weg van dekenmodel. Fijn toch dat je hem zo kunt scheren, hoe je zelf wilt zo heb je er het meeste profijt van!

Mijn paard is echt een haarbal ( zo erg is die nooit), omdat die gisteren zelfs nog buiten heeft gelopen. Normaal zijn de wintermaanden enkel een uur of 2 in de paddock en zomer wel fulltime buiten, alleen door de veengrond, is het land in de winter meer een moeras. Door het buitenlopen, is zijn vacht lekker gegroeid.

Mijn vraag over het scheren: ieder jaar heb ik een vast iemand die hem scheert een hele fijn meid en ze doet het super snel, ze vraagt hiervoor 60 euro voor en met voorrijkosten een euro of 70.
Ik zie ook advertenties, waar mensen het voor 45 euro doen, alleen het nadeel is dan weet ik niet wie er komt....
Wat zouden jullie doen?

_bloempje_
Berichten: 1530
Geregistreerd: 03-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 08:46

Iemanthie: ging wel goed dus het scheren. Bij die van mij zijn hoofd en benen altijd lastig, de rest gaat ook zonder problemen.
Heb je hem helemaal kaal dus?

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 08:50

Die van mij vind het hoofd heerlijk. Kon Niet lang genoeg duren haha. Maar was hier ook niet bang voor. Uitstekende haren scheer ik ook weg met de grote scheermachine. Geen probleem. De benen dat is drama!

Jep hele hoofd is kaal. Zat een dik pak op.

_bloempje_
Berichten: 1530
Geregistreerd: 03-02-06

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 09:07

Haha hij stond er dus gewoon van te genieten. Bij die van mij is het hoofd echt drama. Hij kan nog wat leren van die van jouw haha!

Heb je hem zelf geschoren? Ik twijfel zo wie ik hem nu moet laten scheren...

Babbelaar20
Berichten: 1722
Geregistreerd: 29-12-12

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 09:17

De mijne sloeg vorig jaar alles kort en klein met het koten scheren(ivm mok) ben benieuwd hoe het dit jaar gaat, nu wordt er bij haar dekenmodel gedaan en de benen niet.

catalyst1

Berichten: 1597
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 09:19

ik scheer ook voor 45,00. Ben daarnaast BTW plichtig en vraag me ook altijd af welke mensen 60,70 en heb ook al 85 langs zien komen. Ik denk dat 45-50 een reeel bedrag is..vraag anders naar referenties...

_bloempje_
Berichten: 1530
Geregistreerd: 03-02-06

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 09:24

Bedankt voor je reactie. Toevallig, want volgens mij heb ik net jouw website bekeken, naar aanleiding van je advertentie.
Ziet er mooi uit! Maar helaas zal jij met voorrijkosten ook hoog uitkomen.

Ik heb wel een student diergeneeskunde gezien, die voor 45 euro inclusief voorrijkosten scheert.

Ik vind 45 ook een reëler bedrag, maar bij die ene meid weet ik wel wat ik eraan heb. Snel en kundig wordt hij geschoren, zonder strepen etc. Ik vind het ergens weer een risico iemand anders te laten komen, maar misschien dat ik toch het risico moet nemen.

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 09:26

tot welke sjablonen kun je scheren, maar dat ze wel nog 24/7 buiten kunnen zonder deken?
(mijn paarden staan in principe zonder deken, uitgezonderd als het echt dagen na een regent, dan krijgt mijn oudste een regendeken op ivm te mager worden.
echter, als ik zoveel scheer dat ze constant met deken op moeten, dan moet ik eigenlijk alles scheren (heb de donderdag savonds les, ook al is ze voor de helft geschoren, op de behaarde plekken is ze dan nog altijd kletsnat en duurt zeker 5 uur voor ze droog is, op een nat paard kun je geen deken gooien, en ik ga niet rondspoken tot 2 uur snachts tot ze droog is.) Dus ik wil een sjabloon wat zoveel mogelijk weghaalt zonder dat ze perse een deken nodig hebben (eventueel dan wel op dagen dat het vriest of sneeuwt, dan ga ik toch niet naar de les ivm gladheid.)
vorig jaar heb ik de hals uitgeschoren en dat ging prima :)

kaatje77

Berichten: 10443
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:11

Qua prijzen voor het scheren, je moet niet vergeten dat er veel onkosten bijkomen.
Slijtage van maschines, messen, kosten van messen slijpen, olie, kleding die elke dag gewassen moeten worden daarbij komt nog het uurloon.

De een kan het goedkoper aanbieden dan een ander, maar heb je dan wel kwaliteit?
Ik ben vorig jaar uit de running geweest door bekkeninstabiliteit na de bevalling. Heb veel mensen doorverwezen, maar het gross komt bij me terug of scheert nu zelf. Hoor echt rare verhalen over scheerders die zich goedkoop aanbieden, laat me er verder maar niet over uit, in veel gevallen is goedkoop duurkoop.

Ik ben begonnen met scheren in 1994 en nam toen in guldenprijs 20,= per uur met een max. van 45,=
Mijn maschine kostte toen 900,= incl 3 messensets.
Heb veel geinvesteerd, maar kwam er al snel achter dat ik met dat geld het niet ging redden ;)

In 2000 nam ik 125,= incl. Met de Euro heb ik dat omgezet naar 60,= en dat is eigenlijk nog steeds.

Daarbij betrap ik adverteerders erop dat ze prijzen niet correct noteren, waardoor je alsnog meer betaald, een uitzondering daargelaten.....

_bloempje_
Berichten: 1530
Geregistreerd: 03-02-06

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:22

Dat klopt zeker. Sommige rekenen nog andere kosten, waardoor je uiteindelijk duur uitkomt.

En kwaliteit is zeker erg belangrijk, daarom twijfel ik ook zo.

kaatje77

Berichten: 10443
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:35

Toen ik net begon met scheren hadden de mensen gewoon geluk, ik was een groentje, maar leverde altijd super werk af.....ben perfectionist, dan heb je dat :+

zo zullen er heden ten dage ook genoeg zijn die ''net beginnen'' en ook goed werk afleveren, als je het niet zeker weet, dan vraag je toch na referenties en eventuele voorbeelden?

Mochten ze die niet hebben, weet je genoeg ;)

Painttobe
Berichten: 346
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:42

xDenies schreef:
Soort van, op m'n eigen manier zodat het functioneel is.
Ergste zweetplekken zijn kaal.


Haha die van mij is ook precies zo geschoren! Hals helemaal, borst, buik en streep naar achter tot de billen

En dus deken / hoofd en benen niet.

En het scheelt enorm! Ben er erg blij mee :)

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:46

Painttobe schreef:
xDenies schreef:
Soort van, op m'n eigen manier zodat het functioneel is.
Ergste zweetplekken zijn kaal.


Haha die van mij is ook precies zo geschoren! Hals helemaal, borst, buik en streep naar achter tot de billen

En dus deken / hoofd en benen niet.

En het scheelt enorm! Ben er erg blij mee :)


Ik ga alleen het hoofd nog doen :)
Ze noemen het een streepmodel.

Painttobe
Berichten: 346
Geregistreerd: 05-03-12

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:54

Ik doe het hoofd niet.. die van mij staat 24/7 buiten. Hij heeft al mooie fluffy oortjes, haha

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:36

Hoe vaak scheren jullie met een set messen, volgens mij laat ik ze te snel (vaak zelfs na 1 paard) slijpen.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:38

ben er uit zoe wordt helemaal geschoren met zadelstukje op rug en voorhoofd wordt niet geschoren.
dekens liggen klaar en gaat morgen onder 200 grams onderdeken met 0 grams regendeken en 150 grams halsdeken.

Rijsa
Berichten: 745
Geregistreerd: 18-10-11
Woonplaats: Nederland

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:49

Even een vraagje.
Mijn Haf wordt waarschijnlijk zondag geschoren en anders volgend weekend.
Ze is nu elke dag flink nat van het rijden, en stond met het warme weer de laatste tijd ook te zweten onder een 0 grams regendeken.

Voor als ze geschoren wordt heb ik een 300 grams Bucas liggen. (bucas winter en zweet deken in 1). Kan ik deze er op doen? Of is die nog te warm?

Kan er anders ook nog een 150 grams deken opleggen.

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:05

Ik zou t niet doen. Want wat doe je als t straks min 20 is?
Maarja ik ga max 300grams aanhouden.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:11

ik zit haar nu onder 200 grams en als het onder 0 komt 300 grams.

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:18

minka schreef:
Hoe vaak scheren jullie met een set messen, volgens mij laat ik ze te snel (vaak zelfs na 1 paard) slijpen.


Meestal een paard of 4. Ligt een beetje aan de vacht. Structuur en dikte.

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:51

Zoveel! Ik red meestal 1 a 2x scheren ermee en Dan zijn ze echt bot. Maar heb ook een fjord met een dikke vacht.

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:56

Op stage schoren we zo. Maar waren sportpaarden die drie keer per jaar geschoren werden. Als we pony's van klanten moesten doen dan waren er Max 2. Vandaar ook afhankelijk van structuur en dikte van de vacht.