[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:07

Die van mij was ook altijd een draak met sedatie van de dierenarts en praam erop. Die kreeg het nog voor mekaar om de scheermachine kapot te trappen. Die ging er net zo goed bij liggen. Sindsdien besloten om de benen niet meer te scheren want als je eenmaal begint en het lukt toch niet meer.. dat ziet er helemaal niet meer uit. Neem dan toch liever het zekere voor het onzekere.

Doef

Berichten: 1736
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:14

Maar hij was juist super braaf met de sedatie! Ook toen ze in de buurt van zijn benen kwam en bij zijn oren, toch wou de scheerder het niet meer...

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:21

Doef schreef:
Maar hij was juist super braaf met de sedatie! Ook toen ze in de buurt van zijn benen kwam en bij zijn oren, toch wou de scheerder het niet meer...


Ja dat is dan idd wel een beetje vreemd..

kaatje77

Berichten: 10433
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 07:09

Doef schreef:
Maar hij was juist super braaf met de sedatie! Ook toen ze in de buurt van zijn benen kwam en bij zijn oren, toch wou de scheerder het niet meer...

Nou dan zou ik zeker mijn geld terug vragen......

ierr
Berichten: 105
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Gouda

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:11

Wanneer je bijna jarig bent, en geen cadeautje weet, en moeders met het idee komt van een scheerapparaat. Wat zouden jullie aanraden? Ik zoek er een die goed scherp blijft en niet na 1 paard al bot is, en eentje die niet na een uur al kokend heet wordt. Wil wel graag in 1 keer alles afmaken.

Suggesties?

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:21

Doef schreef:
heb alleen een mensen tondeuse, gaat dat wel door die dikke vacht heen? :?


bij de lidl kan je voor iets van 15 euro een dierentondeuse bestellen. die nog aardig goed werkt ook, misschien kan je dat proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:46

ierr schreef:
Wanneer je bijna jarig bent, en geen cadeautje weet, en moeders met het idee komt van een scheerapparaat. Wat zouden jullie aanraden? Ik zoek er een die goed scherp blijft en niet na 1 paard al bot is, en eentje die niet na een uur al kokend heet wordt. Wil wel graag in 1 keer alles afmaken.

Suggesties?


Ik heb de liscop lite. Wat lichter dan het gemiddeld scheerapparaat en een meer op vrouwen handen gemaakt handvat.

Doef

Berichten: 1736
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:05

DarkCupid schreef:
bij de lidl kan je voor iets van 15 euro een dierentondeuse bestellen. die nog aardig goed werkt ook, misschien kan je dat proberen?


Bedankt voor de tip, zal er ff voor kijken! Is het proberen waard iig. Maakt die een hoop herrie?

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:12

Doef schreef:
DarkCupid schreef:
bij de lidl kan je voor iets van 15 euro een dierentondeuse bestellen. die nog aardig goed werkt ook, misschien kan je dat proberen?


Bedankt voor de tip, zal er ff voor kijken! Is het proberen waard iig. Maakt die een hoop herrie?



maakt niet super veel lawaai. hij werkt ook beter dan de sectolin tondeuse (iniedergeval beter dan degene die ik destijds geleend had.)

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:21

Hij werkt inderdaad degelijk, maar ik ben toch blijer met mijn Sectolin SE 210 zonder draad haha!

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:25

Ik heb ook de tondeuse van de lidl. Bevalt mij prima, maakt wel wat geluid maar niet overdreven hard.

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:41

Ik vind die Lidl tondeuse ook fijn, alleen soms een beetje last van het snoer dat nogal kort is :=

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:44

xVerax schreef:
Ik vind die Lidl tondeuse ook fijn, alleen soms een beetje last van het snoer dat nogal kort is :=

Dat inderdaad! Daarom ben ik ook maar een draadloze gaan halen.. Voor snel beentjes op te scheren is dat toch wel veel handiger

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:21

eldora1 schreef:
Hi! Ik heb jullie advies nodig!
Mijn new forest krijgt al een flinke vacht, wat met rijden erg in de weg zit.
Ik heb nu haar borst en onderkant van de hals uitgeschoren. Dit werk al beter, maar ze was nog ( lang) zeiknat na het rijden, dus zit er aan te denken om wat meer weg te scheren.
Zoals dit patroon

Pony staat in een uitloopstal , zonder deken, en ik wil ook liever niet aan dekens beginnen.
Zou dit kunnen, of word het dan te koud voor haar?


Ik scheer mijn pony altijd in precies dit patroon en hij staat dan altijd zonder deken buiten (met inloopstal). Gaat prima. Ik scheer meestal rond deze tijd dan is zijn haar alweer een beetje aangegroeid tegen de tijd dat het echt koud wordt.

horsiegek

Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:07

@ Doef: Kun je niet beter een Moser Max 45 bestellen? Kun je hem volgend jaar in alle rust zelf helemaal doen.

Ben tot nu toe 2x niet zover gekomen als vooraf afgesproken. Maar beide bij paarden die niet verdoofd waren en het licht uit zowel mijn ogen als die van de eigenaar wilde slaan. Het komt uitzonderlijk dus wel voor. Bij een paard dat bekend is met problemen bespreek ik van te voren altijd dat ik niet levensmoe ben en gaan we elke keer een stadium verder. Duidelijke afspraken zijn zo belangrijk! Die 2x was het ook het verzoek van de eigenaar om te stoppen omdat ze zo ook tevreden waren en geen ongelukken wilden veroorzaken.

Waarschijnlijk heeft de scheerder ineens een heel onbehagelijk gevoel gekregen en niet meer zeker geweest over zijn/haar zaak om veilig verder te scheren. Dat is enorm vervelend en nu zit je er maar mee.

De moser kun je als je er toch maar 1 hebt makkelijk een heel paard mee doen en voor nu de benen. De praam is toch echt al vaak een wondermiddel gebleken bij mij. Probeer het toch ook eens eerst zonder. Als je paard doorheeft dat het niet zoveel voorstelt zal het volgende keer ook weer beter gaan.

wendy1987

Berichten: 6941
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:15

Haakt ook in in dit topic! :) Morgen mijn messen weer ophalen en dan vrijdag/zaterdag scheren!
Eens kijken of ik met verdoving haar benen kan scheren, afgelopen 2 jaar niet kunnen doen, zelfs met praam niet... Hels werd ze, terwijl ik de rest van het lijf incl hoofd gewoon kan doen. Maar benen, nee dat is geen optie voor mevrouw..

Ook opscheren is geen optie, knippen daarentegen is weer geen probleem. Gek dier..
Hoop dat mijn tondeuse het ook weer doet, kan ik het iig weer wat meer gaan oefenen met der..

(Kleine kanttekening, ze heeft erge eczeem en daarom ontzettend gevoelig op de benen met kriebels)

horsiegek

Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:18

Jorna doet ook Moser messen toch?

Ik breng mijn messen altijd met tevredenheid naar een John Deere dealer. Maar de Moser messen lijken ze toch niet te kunnen slijpen, nu al de 2e keer dat ze bot terugkeren...

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:22

Ik zoek ook nog een goed adres waar ze mijn moser artiko messen kunnen slijpen. Een keer ergens laten doen en toen kon ik meteen nieuwe kopen. Nu durf ik de nieuwe niet meer te laten slijpen.

kaatje77

Berichten: 10433
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:45

Jorna Leeuwarden kan ik echt aanbevelen

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:52

Ik heb ze bij EJ gebracht en ze scheren goed.

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:17

kaatje77 schreef:
Jorna Leeuwarden kan ik echt aanbevelen

+ 1 +:)+ adres

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:32

josie schreef:
kaatje77 schreef:
Jorna Leeuwarden kan ik echt aanbevelen

+ 1 +:)+ adres


+2 en ook voor moser messen *\o/*

horsiegek

Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:37

Oke top! Bedankt :)

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:30

Iemand in de buurt van Roermond die netjes een zenuwachtig paard kan scheren? Uiteraard verdoofd :)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:31

Wat kost het laten slijpen van een moser max mes bij jorna, iemand een idee? Na hoe vaak moet je zoiets doen?