[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:40

Jester_ schreef:
Daarom doe ik dat eigenlijk nooit. Als ik het doe krijgen ze de messen die erop zitten + 1 nieuwe extra. Daar vraag ik gewoon 30 euro voor, dat betaal je overal


Ja dat ga ik ook maar zo doen. Of helemaal niet. Kunnen ze kiezen

Ik heb de heiniger progress. Maar ik scheer geen benen en hoofd. Dus weet niet hoe die dat zou doen :+

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:59

xJennifx schreef:
Met wat voor apparaat scheren jullie? Lichaam, en hoofd/benen?

Degene die mijn paard zou doen heeft afgezegd, en zit er nu sterk aan te denken om zelf een apparaat te kopen zodat ik niet meer afhankelijk ben van anderen.


Lichaam met Heiniger xperience of
Progress. Benen en hoofd met de Moser max45

Corellaa

Berichten: 6380
Geregistreerd: 18-06-05

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:19

Ik scheer met mijn heiniger progress alles (lijf, benen, hoofd) alleen sommige paarden vinden het hoofd met tondeuze fijner, dan pak ik die. Die is van ali express :))

Uitlenen doe ik mijn machine nooit, om gezeik te voorkomen. Inmiddels is mijn apparaat 8 jaar oud en doet het nog altijd perfect.

Djoena
Berichten: 11521
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 17:19

xJennifx schreef:
Met wat voor apparaat scheren jullie? Lichaam, en hoofd/benen?

Degene die mijn paard zou doen heeft afgezegd, en zit er nu sterk aan te denken om zelf een apparaat te kopen zodat ik niet meer afhankelijk ben van anderen.

Ik scheer alles met de Moser Max 45 :j

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:00

Djoena schreef:
xJennifx schreef:
Met wat voor apparaat scheren jullie? Lichaam, en hoofd/benen?

Degene die mijn paard zou doen heeft afgezegd, en zit er nu sterk aan te denken om zelf een apparaat te kopen zodat ik niet meer afhankelijk ben van anderen.

Ik scheer alles met de Moser Max 45 :j

Ik ook

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:02

Hier ook heiniger xperience en heiniger sapphir voor benen en hoofd

Stal_Fiore

Berichten: 9373
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:34

Ik heb ook de heiniger progress. Ik scheer er zoveel mogelijk mee, dus ook hoofd en benen als het paard dat oké vindt. Anders pak ik Mn sectolin 200 tondeuse.
Daar maak ik ook de figuren mee overigens.

Ik heb mijn apparaat 1x uitgeleend. Kreeg ik m kapot terug. “ja ineens deed hij het niet meer”. Pffffff

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 21:58

Kunnen jullie mij vertellen tot welk scheermodel het paard in principe zonder deken kan staan? En eventueel met echte kou, een 100 grams regendeken. Ligt er tuurlijk ook wel aan per paard denk ik, maar gemiddeld? Denk zelf 12 tot en met 10?

Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:44

_Evelien schreef:
Kunnen jullie mij vertellen tot welk scheermodel het paard in principe zonder deken kan staan? En eventueel met echte kou, een 100 grams regendeken. Ligt er tuurlijk ook wel aan per paard denk ik, maar gemiddeld? Denk zelf 12 tot en met 10?

[ Afbeelding ]

Hoelang staat het paard buiten? Ook s’nachts?
12 tot 10 kan zeker verwacht ik, tussen 9 en 10 in kan ook nog als je geen extreme kou kleum heb verwacht ik.
En je zou ook de onderkant van de hals kunnen doen en dan door de voorbenen heen en de buik ook meenemen.

Ik heb het scheerapparaat vandaag binnen gekregen en ben heel benieuwd, maar omdat mijn paard al geschoren is kan ik m natuurlijk niet zo goed uittesten, nu ben ik van plan de volgende keer sowieso de benen mee te scheren, die zijn nu namelijk nog behaard. Maar zou het erg opvallen als ik die nu ook al scheer? Als in zou het opvallen dat het een korter is dan de vacht die 2 a 3 weken terug geschoren is? Of zal dan wel loslopen?

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:27

Paard staat in de winter van ongeveer 8 uur sochtends tot 8 uur savonds buiten. Met slecht weer gaan ze naar binnen toe, rond 7 uur schat ik zo. Hangt een beetje van de staleigenaren af. Ze is geen extreme koukleum, maar merk wel dat ze het bijvoorbeeld een paar weken terug, - plots extreme kou + regen - wel koud had, stond ze even te bibberen. Misschien omdat ze wat op leeftijd is? Ze is niet oud, maar toch alweer 18 jaar. Voorheen stond ze 24/7 buiten zonder problemen, maar toen was haar vacht ook wat dikker. Nu laatste jaren blijft haar eczeemdeken wat langer op.

Mizora

Berichten: 18136
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:32

_Evelien schreef:
Kunnen jullie mij vertellen tot welk scheermodel het paard in principe zonder deken kan staan? En eventueel met echte kou, een 100 grams regendeken. Ligt er tuurlijk ook wel aan per paard denk ik, maar gemiddeld? Denk zelf 12 tot en met 10?

[ Afbeelding ]


Ik denk dat 8 ook nog wel kan, 9 vind ik wel vrij bloot. 8 is toch maar een smal lijntje achter.

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 18:53

Wat zouden jullie doen?

Mijn friese dame staat nu onder een regendeken 0 grams, heeft een lekker fluffy vachtje. Nu heb ik haar vandaag een kwartiertje gereden en was ze in der hals en onder het zadel flink nat, wat best even duurt voor het droog is. Ik twijfel heel erg om der te scheren, voor die keren dat we rijden. Wat zouden jullie doen? Wel en dan helemaal of enkel een patroon, of niet scheren?

Amado
Berichten: 1344
Geregistreerd: 22-01-15

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 22:42

Ik zou een jachtpatroon doen

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 22:49

Ja zou ik ook voor kiezen!

Jooliieen

Berichten: 2009
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 22:57

Ik meld mij ook even!

Mijn paard staat momenteel nog ongeschoren dag en nacht buiten met een 200 grams deken op, hij kan wel gewoon zijn stal in als hij het koud krijgt of om snachts in de liggen.
Ik ben zelf herstellende van een operatie, vandaar dat ik haar ook nog niet geschoren heb, maar over 2 weken wil ik weer (bijna) elk weekend gaan starten.
Aanstaande zaterdag wil ik haar daarom gaan scheren, normaal gaat ze elke winter helemaal kaal en staat ze sochtends van half 8 tot half 7 buiten. (dus 11 uur per dag). Aangezien het nu nog best lekker buiten is, staat ze nu dus nog dag en nacht buiten en misschien volgende week ook nog wel als er niet te veel regen aan komt.

Dus hoe zouden jullie mijn paard scheren? Gewoon weer helemaal kaal of toch een jachtmodel? Ik zie namelijk niemand in de ring met een jachtmodel en veel vinden het maar lelijk... terwijl ik het wel functioneel vindt, aangezien ze relatief best veel buiten staat voor een sportpaard.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 23:13

Jooliieen schreef:
Ik meld mij ook even!

Mijn paard staat momenteel nog ongeschoren dag en nacht buiten met een 200 grams deken op, hij kan wel gewoon zijn stal in als hij het koud krijgt of om snachts in de liggen.
Ik ben zelf herstellende van een operatie, vandaar dat ik haar ook nog niet geschoren heb, maar over 2 weken wil ik weer (bijna) elk weekend gaan starten.
Aanstaande zaterdag wil ik haar daarom gaan scheren, normaal gaat ze elke winter helemaal kaal en staat ze sochtends van half 8 tot half 7 buiten. (dus 11 uur per dag). Aangezien het nu nog best lekker buiten is, staat ze nu dus nog dag en nacht buiten en misschien volgende week ook nog wel als er niet te veel regen aan komt.

Dus hoe zouden jullie mijn paard scheren? Gewoon weer helemaal kaal of toch een jachtmodel? Ik zie namelijk niemand in de ring met een jachtmodel en veel vinden het maar lelijk... terwijl ik het wel functioneel vindt, aangezien ze relatief best veel buiten staat voor een sportpaard.


Mijn haf staat ook 24/7 buiten en is helemaal geschoren. Heb de benen en het hoofd niet gedaan, maar de benen ben ik wel van plan en het hoofd heb ik niet gedaan omdat ik het veel werk vind en ze het ook niet fijn vind bij dr oren etc. Maar zou dus wel prima kunnen.
Met goede dekens en met nat weer een halsje gaat het hier super!
En ik wil nog even zeggen dat ik het echt super vind dat je paard zoveel buiten staat! Zo hoort het ook, mogen velen een voorbeeld aan nemen! :D

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 23:15

Net 2 paarden in jachtmodel geschoren. Staan voor de koets. Ben benieuwd hoe dat gaat. Puur voor zweten.

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 23:26

Wij merkten bij de menpaarden dan alsnog wel veel zweet met waar het tuig allemaal zit, dat zit natuurlijk vrij veel op de rug..

Ik zou die ander lekker kaal doen! Mijn sportpaard staat ook elke dag buiten van 8 tot 17:00 en is helemaal kaal, geen probleem

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 23:41

Klant is koning.
Ik had ze ook kaal op hoofd en benen na willen doen. Maar was alleen voor het praktische

pol013

Berichten: 9022
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 08:57

chriske schreef:
Wat zouden jullie doen?

Mijn friese dame staat nu onder een regendeken 0 grams, heeft een lekker fluffy vachtje. Nu heb ik haar vandaag een kwartiertje gereden en was ze in der hals en onder het zadel flink nat, wat best even duurt voor het droog is. Ik twijfel heel erg om der te scheren, voor die keren dat we rijden. Wat zouden jullie doen? Wel en dan helemaal of enkel een patroon, of niet scheren?



Het was vandaag ook wel echt heel warm. Hoe is ze op een dag onder de 10 graden?
Daar zou ik mijn beslissing op baseren.

Joolien: Ik start ook gewoon met jachtmodel. Het ergste wat je gebeurt is dat mensen even vreemd opkijken. Heb nu een donkerbruine en daar zie je het bijna niet op. Maar voorheen een gewoon bruine en daar zie je het super goed op. Nou en!

Jooliieen

Berichten: 2009
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:01

Thx! En wat vinden jullie van een patroontje op de kont laten staan? Zelf zat ik te denken aan een sneeuwklokje, maar wel moeilijk denk ik

Spenk
Berichten: 21840
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:06

Ik vind dat lelijk en kinderachtig maar dat moet iedereen zelf weten..

Jooliieen

Berichten: 2009
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:14

Dat vind ik inderdaad ook bij bijv een hartje, maar lang niet bij alle patroontjes.

Jooliieen

Berichten: 2009
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:19

Afbeelding
Zoiets vind ik bijv wel gaaf!

Spenk
Berichten: 21840
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:33

Ja ik vind dat allemaal heel lelijk en zou ook nooit zo op concours willen verschijnen. Maar als jij het mooi vindt moet je het doen.