[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 22:18

Hoi! Ik heb een vraagje voor de Moser Max gebruikers.
Mijn paard deed ik eerst met een kleinere tondeuse, maar dat duurde zo lang dat ik de Moser Max heb aangeschaft.
Ik heb de 3mm messen erbij gekocht via zooplus, maar ik vind dat hij erg streept, hebben jullie dat ook? En hebben jullie de messen van zooplus erbij of andere?
Mijn tondeuse streept nagenoeg niet, deze scheert op 2mm, zou dat nog wat uitmaken?

Bedankt alvast. :D

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:35

Paarden die niet echt bang naar brutaal/boos zijn altijd door de da laten spuiten. Die moeten vaak zelfs 2x. Die redden het niet op een pasta en daar gaan ze altijd doorheen breken, levensgevaarlijk dus

Spenk
Berichten: 21798
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 00:15

xLindy91 schreef:
Hoi! Ik heb een vraagje voor de Moser Max gebruikers.
Mijn paard deed ik eerst met een kleinere tondeuse, maar dat duurde zo lang dat ik de Moser Max heb aangeschaft.
Ik heb de 3mm messen erbij gekocht via zooplus, maar ik vind dat hij erg streept, hebben jullie dat ook? En hebben jullie de messen van zooplus erbij of andere?
Mijn tondeuse streept nagenoeg niet, deze scheert op 2mm, zou dat nog wat uitmaken?

Bedankt alvast. :D

Ze komen niet scherp de fabriek uit.. even laten slijpen dus.

Mijn paard komt zo onder de 3mm moser weg.


Afbeelding

annetm
Berichten: 921
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 00:44

Jester_ schreef:
Paarden die niet echt bang naar brutaal/boos zijn altijd door de da laten spuiten. Die moeten vaak zelfs 2x. Die redden het niet op een pasta en daar gaan ze altijd doorheen breken, levensgevaarlijk dus


Ja precies, zonder scheerapparaat in de buurt is het een schatje hoor :Y)

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:13

Jeetje, paardlief geschoren, maar haar komt weer tegemoet! -O-

Nu maar onder haar rambo dekens 2 liners gedaan! Normaal was 1x per jaar scheren genoeg! Of zou het wellicht ook kunnen komen ALS mijn deken inderdaad aan het verslijten is, (gekocht 29 december 2014), dat ie ook niet meer warm houd?

Unicornetto
Berichten: 2387
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:20

Oké, ik dacht dat ik tevreden was over de slijpservice van de Welkoop. Nouuu.. Ik heb met 4 messen (Moser Max) mijn Fjord nu twee keer kunnen scheren. Inclusief een leuke hoeveelheid strepen.

Afbeelding

Is er iemand die een goede slijper weet in/om Groningen?

Stal_Fiore

Berichten: 9363
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 15:26

lianne304 schreef:
Ik ga waarscheinlijk de heiniger progress over nemen van een ander.
Apparaat is maar enkele x gebruikt en messen zijn geslepen.

Mensen met ervaring met dit apparaat ?
En de messen zijn 3mm maar mijn paard word altijd korter geschoren als k me niet vergis. Waar zijn eventueel kortere messen te bestellen of te halen ?


Fijn apparaat. Maakt ook niet teveel herrie.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 17:45

Ik zit even met een kwestie. Ik wilde mijn shetlander afgelopen weekend in een jachtpatroon scheren, maar heb dat vanwege de kou niet gedaan. Nu blijft het de komende 2 weken nog vrij koud, maar ik wil hem toch wel tussen nu en straks scheren. Dit omdat zijn vacht dan nog iets door groeit, zodat hij niet met zijn kale velletje buiten staat als het een keer hard vriest. Denken jullie dat ik hem gewoon kan scheren (en zonder deken buiten kan zetten) met patroon nummer 8?
Afbeelding

En als jullie zeggen wel een deken op, hoeveel gram zouden jullie doen? De ongeschoren stukken zit een enorm dikke shetlander (met cushing) vacht, en juist op de plekken waar de deken niet komt is hij dan kaal. Ik betwijfel ook of ik zijn vacht wel goed hou door tijdelijk een deken op te leggen.

CoRiNa1983

Berichten: 1769
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 19:32

Ik heb mijn shetlander nr 11 geschoren paar weken terug en ze staat gewoon zonder deken buiten en dat gaat super ook nu met de kou.

Als je het echt bij een streep houd gaat het net zonder deken maar scheer je de hele buik vind ik het wel een risico zonder deken met koud weer. ik zou dan gaan voor een dunne regen met fleece voering of een outdoor 100 grams.

Lizz

Berichten: 8895
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:38

Banyu schreef:
Jeetje, paardlief geschoren, maar haar komt weer tegemoet! -O-

Nu maar onder haar rambo dekens 2 liners gedaan! Normaal was 1x per jaar scheren genoeg! Of zou het wellicht ook kunnen komen ALS mijn deken inderdaad aan het verslijten is, (gekocht 29 december 2014), dat ie ook niet meer warm houd?

Wij moesten dit jaar ook voor de tweede keer scheren. Andere jaren niet gehoeven, maar dit jaar wat vroeger geschoren dan anders. Blijkbaar waren paarden nog vol op wintervacht aan het aanmaken.
Qua dekens niets anders gedaan dan anders.
Kcinarual schreef:
Ik zit even met een kwestie. Ik wilde mijn shetlander afgelopen weekend in een jachtpatroon scheren, maar heb dat vanwege de kou niet gedaan. Nu blijft het de komende 2 weken nog vrij koud, maar ik wil hem toch wel tussen nu en straks scheren. Dit omdat zijn vacht dan nog iets door groeit, zodat hij niet met zijn kale velletje buiten staat als het een keer hard vriest. Denken jullie dat ik hem gewoon kan scheren (en zonder deken buiten kan zetten) met patroon nummer 8?
[ [url=m/nRa8BZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En als jullie zeggen wel een deken op, hoeveel gram zouden jullie doen? De ongeschoren stukken zit een enorm dikke shetlander (met cushing) vacht, en juist op de plekken waar de deken niet komt is hij dan kaal. Ik betwijfel ook of ik zijn vacht wel goed hou door tijdelijk een deken op te leggen.

Ik zou gaan voor nr11 en dan zonder deken.
Doe je liever nr8 dan is het wel een stuk kouder aan de buik en zou ik het zonder deken niet aandurven.

MarliesV

Berichten: 15213
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 09:54

Ik zou ook voor 11 gaan en dan zonder deken. Dan heb je hem zo kaal als ik eerder die van mij deed (haflinger, foto's wel in dit topic).
Dat gaat prima zonder deken.

Jachtmodel kan wel maar dan had je eigenlijk een week of wat eerder moeten zijn, vind het nu te veel verschil qua temperatuur/overgang.

Josien_

Berichten: 9031
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 10:09

Ik heb goede ervaringen met nr 10, maar dan alleen tussen de benen door.
Dus kale buik, borst en onderkant hals. en dan de hele winter zonder deken :) .

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 10:23

Zo staat hij nu geschoren inderdaad Josien! Maar hij kan zijn warmte nog niet voldoende kwijt. Hij heeft echt een enorme ijsberenvacht, dus vandaar mijn keuze voor 8.
Afbeelding
Dit was met hetzelfde patroon in oktober 2 jaar terug. Ik ben zo bang dat ik zijn vacht verpest door (tijdelijk) een deken op te gooien. Denken jullie dat het echt nodig is?

Edit: Hij heeft overigens ten alle tijden beschikking tot een schuilstal

Spenk
Berichten: 21798
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 11:34

Als je grotere stukken scheert vindt ik dat je niet maar gewoon bloot neer kan zetten.. Of zo laten en het zweten accepteren of meer scheren en een deken.

MarliesV

Berichten: 15213
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 11:40

Ik vind het nog wel meevallen trouwens, zoals op de foto. Ja de buik is kaal, maar daar komt toch geen deken.

Als je de hals meer uitscheert? Dus hals tot aan de helft en dan de borst en buik zo:
Afbeelding
Dan heb je meer koeling maar kunnen ze nog prima zonder deken.

Ik zou er geen deken opgooien, je drukt de haren plat en behaalt eigenlijk geen resultaat in mijn ogen. Of je moet zoveel scheren dat het nodig is, maar dan is 100 gram in mijn ogen echt te weinig.

Amado
Berichten: 1331
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 15:08

Ik zou op die shet zo geen deken gooien hoor. Als ze helemaal geschoren zijn zijn ze daar vaak toch wel bloot met deken op. Dus maakt geen verschil

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 20:05

Voor de mensen die de tondeuse van aliexpress hebben, ik heb hem besteld dus ben benieuwd haha, maar hoe kregen jullie deze binnen? Want ik neem aan dat hij niet in de brievenbus past? Word het dan gewoon als pakketje geleverd?

Scarpati

Berichten: 347
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Istanbul (TR)/Weustenrade (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 23:19

Faitherr schreef:
Voor de mensen die de tondeuse van aliexpress hebben, ik heb hem besteld dus ben benieuwd haha, maar hoe kregen jullie deze binnen? Want ik neem aan dat hij niet in de brievenbus past? Word het dan gewoon als pakketje geleverd?


Ik heb m ook besteld, duurt bij mij wel echt lang -O-
Besteld op 11 november en hij is t land nog niet uit :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 23:36

Faitherr schreef:
Voor de mensen die de tondeuse van aliexpress hebben, ik heb hem besteld dus ben benieuwd haha, maar hoe kregen jullie deze binnen? Want ik neem aan dat hij niet in de brievenbus past? Word het dan gewoon als pakketje geleverd?

Ik heb geen tondeuse van de Ali dus geen ervaring mee, maar je pakketje wordt afgeleverd bij het dichtstbijzijnde PostNL ophaalpunt. :)

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 04:25

Scarpati schreef:
Faitherr schreef:
Voor de mensen die de tondeuse van aliexpress hebben, ik heb hem besteld dus ben benieuwd haha, maar hoe kregen jullie deze binnen? Want ik neem aan dat hij niet in de brievenbus past? Word het dan gewoon als pakketje geleverd?


Ik heb m ook besteld, duurt bij mij wel echt lang -O-
Besteld op 11 november en hij is t land nog niet uit :')
ali mag 3 of 4 maand duren dus is in principe niks vreemd :)

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 18:54

Hmm oke dan moet ik dat maar even afwachten.
Ik heb een klein probleempje, ik heb vandaag namelijk voor t eerst zelf geschoren, ging super en de strepen vallen mee (zal zo even foto zoeken) alleen nu heb ik de messen eraf gehaald zodat ik even de haren eronderuit kon halen wat er zaten er heel veel onder. Alleen nu is er iets losgeklikt? Wat om zo’n kool(?) blokje zat ofzo? En dat krijg ik er niet meer op want dat zit scheef erop ofzo. (Misschien dat de foto’s duidelijker zijn haha) iemand enig idee wat ik moet doen?

Afbeelding
Afbeelding

kaatje77

Berichten: 10433
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:04

Hahaha. Niks aan de hand hoor. Je doet dat zwarte naar beneden drukken en over het vierkante blokje heen drukken. Kan zijn dat je iets naar links moet drukken ;) omdat het blokje niet recht zit.

Succes :Y)

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:05

kaatje77 schreef:
Hahaha. Niks aan de hand hoor. Je doet dat zwarte naar beneden drukken en over het vierkante blokje heen drukken. Kan zijn dat je iets naar rechts of links moet drukken ;)

Ja dat dacht ik ook alleen ik krijg m niet Meern over het blokje, wat moet ik dan opzij drukken?

kaatje77

Berichten: 10433
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:13

Nee, je moet het blokje recht houden
Heeft soms wat oefening nodig :+

Je kunt mbv een schroevendraaier het blokje recht houden en dan het andere deel eroverheen schuiven

Edit
Het blokje moet er echt tussenin vallen

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:17

Mijn blokje is niet helemaal symmetrisch, misschien is dat bij jou ook het geval?
Laatst bijgewerkt door Kcinarual op 25-11-18 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt