[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lizz

Berichten: 8899
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:26

Nouvel schreef:
Zijn er mensen die een grote scheermachine op accu hebben?
Werkt dat, is dat niet te zwaar in je hand?

Ik gebruik de heiniger xplorer, zelf vind ik hem niet zwaar, maar juist fijn in de hand liggen.
Geen snoer dat in de weg zit of snoer dat je steeds mee moet sjouwen en je kan overal scheren.

Nouvel

Berichten: 28582
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:45

Lizz schreef:
Nouvel schreef:
Zijn er mensen die een grote scheermachine op accu hebben?
Werkt dat, is dat niet te zwaar in je hand?

Ik gebruik de heiniger xplorer, zelf vind ik hem niet zwaar, maar juist fijn in de hand liggen.
Geen snoer dat in de weg zit of snoer dat je steeds mee moet sjouwen en je kan overal scheren.


Bedankt voor de tip, ziet er goed uit!
Ga ik zeker onthouden!

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 01:04

Nouvel schreef:
Niet een idee om een grote erbij te kopen?
Of vind je het zelf doen gewoon niks?


Ben te perfectionistisch dus duurt mij veel te lang. Iemand die het vaker doet is veel sneller klaar.

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:41

Ik heb even een vraagje. Zijn er hier ook mensen met paarden die ontzettend gevoelig zijn bij de buik?
Mijn pony is gewoon vanaf de flanken tot haar voorbenen ontzettend lastig met scheren. Vanavond anderhalve spuit tranquigel en praam erop en dan nog willen slaan.
Verder is ze niet moeilijk, alleen buik is echt vreselijk. Iemand nog meer ervaring en hoe ga je er mee om? Benen en hoofd sla ik overigens al over, daar begin ik niet meer aan..
Ik scheer al met de moser max, omdat ze met zo'n groot apparaat helemaal niet te hanteren was...

Nouvel

Berichten: 28582
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:56

Mijn vorige paard, hele gevoelige merrie, had dat ook.
Ik liet altijd scheren maar toen werd het steeds erger, toen ben ik het zelf gaan doen.
Ik schoor alles wat wel lukt achter elkaar door en dan voor de buik de praam erop en snel scheren, dat lukte dan altijd net.

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 23:15

Jee lastig lijkt me dat. Ik kan alleen maar zeggen heel veel geduld en met beleid en met behulp van een praam en voorbeen vasthouden de buik scheren.

Vandaag weer een tevreden (Oud)klant.
Via berichten gaf ze aan dat ze beide wou verdoven, maar ik adviseerde om eerst zonder te proberen en mocht het niet lukken kon verdoving altijd nog.
De eerste pony die als dribbeltante werd omschreven bleef zo braaf staan. Helemaal zonder praam.
De andere had ik 5 jaar geleden ook al eens geschoren en eerst geprobeerd zonder verdoving en dat ging wonderbaarlijk goed. Alleen bij de uier iets spanning en de oortjes uiteindelijk met een praam opgelost.

Eigenaar was superblij.

Ik overigens ook. Er wordt mijns inziens nog te vaak verdoving gegeven terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is....

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 02:23

Vandaag mijn Ali tondeuse gekregen voor en geïnteresseerde! Heeft vgm zo’n 2 a 3 weken geduurd dus sneller dan verwacht. Hij ziet er heel netjes uit, kwam in een mooi doosje met bubbelspul er nog omheen. Inclusief met alle benodigdheden (+een extra messenkopje die ik had meebesteld)
Hij is super stil en dus draadloos, morgen uittesten op het 3e oor + baardje. Als dat allemaal bevalt ga ik me er aan wagen om de benen compleet te scheren (met grote apparaat grootste deel hopelijk maar ik durfte er niet aan te beginnen zonder back up tondeuse)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Farandulera

Berichten: 31
Geregistreerd: 04-12-18
Woonplaats: Nijmegen

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 02:29

Een van mijn paarden heeft de gene die hem aan het scheren was bewusteloos in de hoek geslagen. Ik heb hem daar nog achteruit moeten trekken, schrok me kapot! Uiteindelijk met een praam verder moeten gaan inderdaad. Dit terwijl het paard normaal zo braaf is. Wat die tondeuze wel niet kan losmaken in een paard haha!

pol013

Berichten: 9022
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 08:52

Naath86 schreef:
Ik heb even een vraagje. Zijn er hier ook mensen met paarden die ontzettend gevoelig zijn bij de buik?
Mijn pony is gewoon vanaf de flanken tot haar voorbenen ontzettend lastig met scheren. Vanavond anderhalve spuit tranquigel en praam erop en dan nog willen slaan.
Verder is ze niet moeilijk, alleen buik is echt vreselijk. Iemand nog meer ervaring en hoe ga je er mee om? Benen en hoofd sla ik overigens al over, daar begin ik niet meer aan..
Ik scheer al met de moser max, omdat ze met zo'n groot apparaat helemaal niet te hanteren was...


Bij mijn paard helpt het om.
1. te controleren of de messen niet te warm zijn geworden
2. het scheerapparaat zonder contact met het paard te verliezen op en neer te blijven bewegen. Dus vooruit over de huid en terug over de huid. Dan krijg je niet steeds opnieuw die aanzet waar ze op reageren.

watnou1
Berichten: 991
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 08:59

Faitherr schreef:
Vandaag mijn Ali tondeuse gekregen voor en geïnteresseerde! Heeft vgm zo’n 2 a 3 weken geduurd dus sneller dan verwacht. Hij ziet er heel netjes uit, kwam in een mooi doosje met bubbelspul er nog omheen. Inclusief met alle benodigdheden (+een extra messenkopje die ik had meebesteld)
Hij is super stil en dus draadloos, morgen uittesten op het 3e oor + baardje. Als dat allemaal bevalt ga ik me er aan wagen om de benen compleet te scheren (met grote apparaat grootste deel hopelijk maar ik durfte er niet aan te beginnen zonder back up tondeuse)
[ [url=m/AkuzLA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OeBiEh.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hè deze heb ik ook, in t wit. Helaas niet in zo’n makkelijk koffertje!
Werkt fijn, en is bijna geruisloos

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 09:37

Bij mij werkt dat Ali ding dus totaal niet.. kom alleen door de oren heen omdat dat fijn haar is. Kan er geen heel hoofd mee scheren want dan is ie al leeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 09:49

pol013 schreef:
Naath86 schreef:
Ik heb even een vraagje. Zijn er hier ook mensen met paarden die ontzettend gevoelig zijn bij de buik?
Mijn pony is gewoon vanaf de flanken tot haar voorbenen ontzettend lastig met scheren. Vanavond anderhalve spuit tranquigel en praam erop en dan nog willen slaan.
Verder is ze niet moeilijk, alleen buik is echt vreselijk. Iemand nog meer ervaring en hoe ga je er mee om? Benen en hoofd sla ik overigens al over, daar begin ik niet meer aan..
Ik scheer al met de moser max, omdat ze met zo'n groot apparaat helemaal niet te hanteren was...


Bij mijn paard helpt het om.
1. te controleren of de messen niet te warm zijn geworden
2. het scheerapparaat zonder contact met het paard te verliezen op en neer te blijven bewegen. Dus vooruit over de huid en terug over de huid. Dan krijg je niet steeds opnieuw die aanzet waar ze op reageren.

Mijn pony heeft dit ook, als ik bovenstaande tips toepas gaat het veel beter!

Gisteren voor het eerst geschoren met de heiniger xperience, wat een fijn ding! Had ik veel eerder moeten doen :))

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 10:37

@Polo13 bedankt voor de tips! Warmte had ik ook aan gedacht, maar dat is het volgens mij niet. Wat je zegt met scheermachine weer terug over de huid dat is wel een goede, elke keer opnieuw aanzetten vind ze niet fijn.

@Kaatje, voorbeen vast helpt dus niet. Dan laat ze zich gewoon vallen.. Ze is altijd superbraaf, maar met dit soort dingen is ze echt een merrie. De rest vind ze helemaal niet erg om te scheren, maar de buik en bij de achterbenen vind ze echt niet leuk. Geduld heb ik echt wel, maar dat maakt bij de buik gewoon niet uit. Wat Nouvel ook zegt, praam erop en snel scheren wat lukt.

Heb besloten om haar de volgende keer toch maar weer te verdoven door de dierenarts. Heel stom, want in oktober ging het prima met alleen tranquigel en zonder praam. Vorig jaar ook zo gedaan, maar ja het blijft een merrie.. :+

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 11:44

watnou1 schreef:
Faitherr schreef:
Vandaag mijn Ali tondeuse gekregen voor en geïnteresseerde! Heeft vgm zo’n 2 a 3 weken geduurd dus sneller dan verwacht. Hij ziet er heel netjes uit, kwam in een mooi doosje met bubbelspul er nog omheen. Inclusief met alle benodigdheden (+een extra messenkopje die ik had meebesteld)
Hij is super stil en dus draadloos, morgen uittesten op het 3e oor + baardje. Als dat allemaal bevalt ga ik me er aan wagen om de benen compleet te scheren (met grote apparaat grootste deel hopelijk maar ik durfte er niet aan te beginnen zonder back up tondeuse)
[ [url=m/AkuzLA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OeBiEh.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hè deze heb ik ook, in t wit. Helaas niet in zo’n makkelijk koffertje!
Werkt fijn, en is bijna geruisloos

Koffertje is idd jammer dat je die er niet bij hebt, maar voor die prijs neem ik dat voor lief. Ik vond hem inderdaad opvallend stil.


liekec schreef:
Bij mij werkt dat Ali ding dus totaal niet.. kom alleen door de oren heen omdat dat fijn haar is. Kan er geen heel hoofd mee scheren want dan is ie al leeg...

Hmm vreemd, vandaag ga ik hem op de kleine stukjes uittesten dus ben benieuwd. Als dat bevalt doe ik het hoofd (alleen de kaak/wang) en de benen.

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 11:55

Ik heb hem ook maar komt met moeite door de 3e oor haren haha

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 20:06

Farandulera schreef:
Een van mijn paarden heeft de gene die hem aan het scheren was bewusteloos in de hoek geslagen. Ik heb hem daar nog achteruit moeten trekken, schrok me kapot! Uiteindelijk met een praam verder moeten gaan inderdaad. Dit terwijl het paard normaal zo braaf is. Wat die tondeuze wel niet kan losmaken in een paard haha!

Is dit wel goed afgelopen?

Farandulera

Berichten: 31
Geregistreerd: 04-12-18
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 00:58

kaatje77 schreef:
Farandulera schreef:
Een van mijn paarden heeft de gene die hem aan het scheren was bewusteloos in de hoek geslagen. Ik heb hem daar nog achteruit moeten trekken, schrok me kapot! Uiteindelijk met een praam verder moeten gaan inderdaad. Dit terwijl het paard normaal zo braaf is. Wat die tondeuze wel niet kan losmaken in een paard haha!

Is dit wel goed afgelopen?

Gelukkig wel, wel meteen naar de huisarts gegaan en eenmaal bijgekomen van de schrik een aantal blauwe plekken gevonden en een hersenschuddig. Inmiddels wel weer helemaal gezond gelukkig! :)

pol013

Berichten: 9022
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:46

Naath86 schreef:
@Polo13 bedankt voor de tips! Warmte had ik ook aan gedacht, maar dat is het volgens mij niet. Wat je zegt met scheermachine weer terug over de huid dat is wel een goede, elke keer opnieuw aanzetten vind ze niet fijn.

@Kaatje, voorbeen vast helpt dus niet. Dan laat ze zich gewoon vallen.. Ze is altijd superbraaf, maar met dit soort dingen is ze echt een merrie. De rest vind ze helemaal niet erg om te scheren, maar de buik en bij de achterbenen vind ze echt niet leuk. Geduld heb ik echt wel, maar dat maakt bij de buik gewoon niet uit. Wat Nouvel ook zegt, praam erop en snel scheren wat lukt.

Heb besloten om haar de volgende keer toch maar weer te verdoven door de dierenarts. Heel stom, want in oktober ging het prima met alleen tranquigel en zonder praam. Vorig jaar ook zo gedaan, maar ja het blijft een merrie.. :+


En als extra optie. De buik alleen op de zichtbare delen scheren. Doe ik ook :+
Dan scheer ik nog een keer tegen de haren in op de overgang en ziet niemand er ooit iets van, :')

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:21

Farandulera gelukkig maar.

Ongeluk zit in een klein hoekje.

In de 25 jaar dat ik scheer heb ik 3x een trap gekregen waarvan 2 schampen en 1x goed raak.

Maar hoor toch enge dingen van collega scheersters :o

affy2000
Berichten: 129
Geregistreerd: 09-07-12

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:32

Ik heb eind oktober voor de eerste keer geschoren, wanneer scheren jullie meestal voor de 2e keer?

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:17

Ik breek even in :) Ik heb in oktober een tondeuse via Agradi gekocht en dezelfde (+ paar meer) daarna in China. precies zelfde doos en uiterlijk maar dan wat goedkoper. heb het hele lijf van mijn paard inmiddels al 2x geschoren en ja het duurt wat langer dan een echte scheermachine maar die herrie en het gewicht mis ik totaal niet. ik doe voortaan scheren met een tondeuse.
Heb ook een vos en je ziet zo snel strepen, met de tondeuse stuk minder/niet :)


1e keer geschoren in begin oktober.
2e keer eind november.
hoop dat het hier bij blijft :)

Hier net geschoren

Afbeelding

deze tondeuse heb ik:
Afbeelding

voor diegene die er nog eentje zoeken.. ik heb er nog wat op voorraad :Y)

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:52

affy2000 schreef:
Ik heb eind oktober voor de eerste keer geschoren, wanneer scheren jullie meestal voor de 2e keer?


Hier begin oktober geschoren en afgelopen zaterdag voor de 2e keer gedaan. Omdat het niet zo koud was.

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:21

Hier afgelopen week voor de 3e keer geschoren... hoop er nu wel mee klaar te zijn eigenlijk

xjanabananax

Berichten: 103
Geregistreerd: 06-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:43

Zijn er hier ook mensen die ook figuren scheren? Onze pony moeten we nog verlossen van zijn ijsbeer vacht :+ Alles gaat eraf op zijn benen en stukje voor het zadel na, maar we willen er wel wat leuks meedoen, dus misschien kan ik hier nog wat ideeën vandaan krijgen? We zitten te denken aan iets met het zadel stukje doen, druppels of sierlijke punten eraan bijvoorbeeld, maar andere dingen zijn ook welkom. Liever geen sterren of hartjes die heeft hij al gehad :D

gerlindie

Berichten: 4655
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:24

Ik vond het superman logo van een paar pagina's terug heel leuk *D