[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NikkiB1991

Berichten: 206
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 07:43

kaatje77 schreef:
Mijn eerste set zit er nog op na 5 paarden. Ben door mijn rug gegaan, dus even niet aan het scheren......


Jeetje wat vervelend... Hoop dat je er gauw weer bovenop bent.

5 paarden met 1 set klinkt wel veelbelovend!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:17

Ik ga in oktober scheren. Denk midden oktober

Maar wil eerst m’n grondwerk auditie gedaan hebben. Dit jaar wil ik met de haren mee scheren. Heb ik in 2018 in mei ook gedaan en viel me niet tegen

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:27

Ik ga waarschijnlijk eind volgende week weer scheren.

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:58

plutolover schreef:
Ik ga in oktober scheren. Denk midden oktober

Maar wil eerst m’n grondwerk auditie gedaan hebben. Dit jaar wil ik met de haren mee scheren. Heb ik in 2018 in mei ook gedaan en viel me niet tegen


Helemaal met de haren mee scheren?
En wat zijn jou bevindingen, voor- nadelen?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:10

kaatje77 schreef:
Welke machine heb je?

de kerbl farmclipper, niet echt een bekende dus.

ik wil ook binnenkort al gaan scheren denk ik inderdaad, ik ga de 1e keer gewoon helemaal scheren, dus ook hoofd+benen en dan de 2e keer niet de benen en het hoofd denk ik, en de 3e even kijken of dat nodig is en hoe nat het dan nog is.

kaatje77

Berichten: 10432
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 10:13

Faitherr schreef:
kaatje77 schreef:
Welke machine heb je?

de kerbl farmclipper, niet echt een bekende dus.

ik wil ook binnenkort al gaan scheren denk ik inderdaad, ik ga de 1e keer gewoon helemaal scheren, dus ook hoofd+benen en dan de 2e keer niet de benen en het hoofd denk ik, en de 3e even kijken of dat nodig is en hoe nat het dan nog is.

Voorheen was dat Constanta, dus wellicht op die naam zoeken en anders machine mee en in de winkel passen.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 10:17

Horsie84 schreef:
plutolover schreef:
Ik ga in oktober scheren. Denk midden oktober

Maar wil eerst m’n grondwerk auditie gedaan hebben. Dit jaar wil ik met de haren mee scheren. Heb ik in 2018 in mei ook gedaan en viel me niet tegen


Helemaal met de haren mee scheren?
En wat zijn jou bevindingen, voor- nadelen?


Ik merk dat z’n vacht dan gladder blijft. Rede is dat ik dan hoop dat z’n haar beetje normaal blijft met z’n Bucas deken op.

Door de stay-dray fleece wordt zn vacht niet mooi..

Andere deken wil ik niet ivm de temp regeling van deze dekens. Puur omdat ik half uur naar stal moet rijden heb ik niet de tijd om steeds te swichen daaraan loopt hij 24/7 buiten.

Z’n benen en hoofd scheer ik niet

Maar op moment twijfel of ik überhaupt zou scheren of toch in vacht laat. Maar heb graag deken op, maar lijkt me dan te warm voor hem..

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 07:08

Ik ben er over uit. Zodra ik mijn audities heb opgenomen. En deze goed zijn. Ga ik stan scheren.

Gister caroussel les gehad zoals elke maandag. Hij was van alle paard het meest bezweet en dan niet een klein beetje..

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:10

Hoihoi, ik heb even een vraagje over het scheren van een paardenhoofd. Mijn merrie krijgt echt een megadikke vacht dus wil haar hoofd ook scheren, maar hoe doe je dit?! Voornamelijk de plekken als de kuiltjes boven haar ogen en de achterkant van de oren. Scheer je dit vrolijk mee? Ik kan er weinig info over vinden maar misschien hebben jullie ideeen?

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:01

Alles scheren indd. En priegelen. Ogen dichtdoen, aan velletjes "trekken" etc. Met een kleinere machine gaat het wel makkelijker. Ik doe het hoofd met een tondeuse

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 19:42

EmptyWords schreef:
Alles scheren indd. En priegelen. Ogen dichtdoen, aan velletjes "trekken" etc. Met een kleinere machine gaat het wel makkelijker. Ik doe het hoofd met een tondeuse


Thanks! Ik heb een grote en een kleine idd. Ik ga het proberen!

MarliesV

Berichten: 15204
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 21:57

Als je paard braaf is met scheren dan is het met wat priegelen prima te doen. Inderdaad met de tondeuse het laatste bijwerken.

Mocht je paard het spannend vinden dan zou ik alleen de onderkant van het hoofd doen. Dus alleen de kin, deel van de wangen en verder niet.

Coentjuh

Berichten: 9849
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 22:02

Wat priegelen inderdaad. Maar is misschien makkelijk gezegd. Ik heb een paard dat tijdens scheren een standbeeld wordt _/-\o_

Unicornetto
Berichten: 2387
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 13:37

Naath86 schreef:
Heeft er ook iemand ervaring met de messen naar de Welkoop te brengen om te laten slijpen?


Ik heb de messen van mijn Moser vorig jaar naar de Welkoop gebracht. Kon daarna met 4 mesjes mijn paard maar 2 keer scheren. Dus ik breng ze daar niet meer naartoe.

Naath86
Berichten: 3877
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:16

San_ner schreef:
Naath86 schreef:
Heeft er ook iemand ervaring met de messen naar de Welkoop te brengen om te laten slijpen?


Ik heb de messen van mijn Moser vorig jaar naar de Welkoop gebracht. Kon daarna met 4 mesjes mijn paard maar 2 keer scheren. Dus ik breng ze daar niet meer naartoe.


Ik heb ze ondertussen laten slijpen en wel bij de Welkoop.

Heb wel gevraagd waar ze ze heen brengen en dat is naar het lokale mechanisatiebedrijf hier. Mijn vriend heeft daar goede ervaringen mee, dus heb ze gewoon via de Welkoop gedaan. Dit weekend er mee geschoren en ging perfect.

Waarschijnlijk verschilt het dus ook wel per Welkoop..

Tinkerlove_
Berichten: 35
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 13:16

Hoi!

Ik wil deze winter zelf mijn paard gaan scheren (tinker).
Ben mij hiervoor aan het oriënteren op een 2e hands machine.
Welke raden jullie aan?

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 13:35

Ik heb al 5 jaar de Moser Max45 en scheer mijn hele paard ermee. Eerste set zit er zelfs nog op

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:10

Wie van jullie scheren er (in opdracht) in omgeving Amsterdam-Zaandam-Purmerend etc.? Ik ben mijn regio aan het verkleinen en heb nu een aantal mensen die iemand anders zoeken maar ik heb eigenlijk geen idee...

NikkiB1991

Berichten: 206
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 19:01

horsiegek schreef:
Wie van jullie scheren er (in opdracht) in omgeving Amsterdam-Zaandam-Purmerend etc.? Ik ben mijn regio aan het verkleinen en heb nu een aantal mensen die iemand anders zoeken maar ik heb eigenlijk geen idee...


Hi Horsiegek! Ik heb nog plaats in de agenda. Ik werk vanuit Amstelveen. Door heel Nederland en Vlaanderen eigenlijk hoor, maar Amsterdam-Zaandam-Purmerend is vlakbij.

Alle info en tarieven zijn te vinden op mijn website, maar als er toch nog vragen zijn hoor ik het graag.
https://www.nbequinesupport.nl/scheren/

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 19:04

@NikkiB1991, dankjewel! Heb de informatie doorgegeven :)

NikkiB1991

Berichten: 206
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 19:09

Super! Dankjewel :)

Jester_

Berichten: 12272
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:09

horsiegek schreef:
Wie van jullie scheren er (in opdracht) in omgeving Amsterdam-Zaandam-Purmerend etc.? Ik ben mijn regio aan het verkleinen en heb nu een aantal mensen die iemand anders zoeken maar ik heb eigenlijk geen idee...


Ik weet wel iemand, stuur me amar een pb geef ik het nummer

Gwenvd

Berichten: 1730
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:23

Scheren jullie ook gewoon als ze nog verharen? Die van mij heeft echt last nu van de warmte met rijden. Hij heeft nog niet mega lang haar maar wel dik en kan zijn rijden met warmte slecht kwijt.

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:55

Gwenvd schreef:
Scheren jullie ook gewoon als ze nog verharen? Die van mij heeft echt last nu van de warmte met rijden. Hij heeft nog niet mega lang haar maar wel dik en kan zijn rijden met warmte slecht kwijt.


Ik heb die van mij van de week al geschoren (normaal probeer ik te rekken tot oktober). Maar met oog op dat we eigenlijk mee zouden doen met de Autumn desert trail iets eerder. Merkte echt dat ie thuis al moeite had als ik fanatiek ging rijden. Dacht dat er niet zoveel vanaf zou komen maar kwam behoorlijk wat haar vanaf. Vind hem er zelf ook heel mooi onder vandaan gekomen.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:27

Gwenvd schreef:
Scheren jullie ook gewoon als ze nog verharen? Die van mij heeft echt last nu van de warmte met rijden. Hij heeft nog niet mega lang haar maar wel dik en kan zijn rijden met warmte slecht kwijt.

Ja hoor. Ga er dan wel vanuit dat je het nog een keer moet doen.

Ik heb 2 weken geleden al geschoren