Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Paard raakt manen kwijt, iemand een idee? +foto

 
Profiel   

PaloQuarter schreef
Marigo schreef


Wat de mijne heeft, lijkt er heel erg op. Merk je dat de manen in de herfst/winter terug groeien en dan rond rui/zomer weer uitvallen?


Ja einde zomer is er weer nieuwe groei te zien

Zou het dan niet iets te maken hebben met een dunnere manendos in de zomer? Gewoon een rijtje minder zeg maar? Het zou op zich logisch zijn als de natuur dat zo regelt. Misschien dat veel paarden dat genetisch kwijt zijn geraakt maar dat het soms nog opduikt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 10:33 



 
Profiel   

Ik doe even een upje in dit topic voor diegenen die nog steeds op zoek zijn naar oorzaken.
Hier ben ik er ws achter wat de boosdoener is voor mijn paard: suiker/fructaan. Verklaart ook waarom het is gestart in het voorjaar. En nog steeds aan de gang is. Volgens DA duur het altijd even voordat ea gestabiliseerd is. Ook hier ging de uitval gepaard met een wat hardere nek. (Las ik elders ook in dit topic). Nadeel is dat het niet zo mooi zal teruggroeien omdat die haarzakjes schade hebben opgelopen. Verstikking doordat de bloedsomloop minder goed is. Dus smeer nu op advies met een stimulerende en koelende gel.
Balen…Voerbeleid nog scherper gemaakt qua suikers en nu hopen dat het gauw stabiliseert.
Hopelijk heeft iemand er wat aan! En dit hoeft natuurlijk niet voor elk paard dat hier werd genoemd te gelden

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 21:26 



 
Profiel   

Ik zie je antwoord nu pas. Goed dat je dit meldt. Ik was zelf ook al tot de conclusie gekomen dat het een suiker& verstikking combinatie moet zijn geweest. Eerst verstikking (omdat het in de winter/voorjaar al begon, toen was er nog geen gras) en door suiker groeit het niet goed terug. het Bij mijn paard kwamen er ook bultjes onder zijn buik (stuk of drie grotere). Die zijn nu weg maar ik zie wel dat alles samenhangt. Hij heeft trouwens een week ook een harde nek gehad.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 10:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen