in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hesterve

Berichten: 1926
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:23

Ik heb een reflexiedeken van de decatlon, zou m niet weer kopen. Wel lekker dun voor voor en najaar. Vorige week hardloopbandjes met led gekocht bij de Aldi en die hadden mooie grote lichtjes erop( echt een stukje groter dan standaard. Wij gaan meerdere keren per week door het donker naar de rijvereniging. Zit op zo n 700m van stal. Is de moeite niet om met de trailer te gaan dus we zijn ook regelmatig een kerstboom. Wij gebruiken de reflexiebandages van de welkoop en dan om 2 benen nog hardloopbandjes met lichtjes wit lampje op de neus, wit en rood licht aan de beugels , reflexiedeken met een rode lamp bij se staart en een zeer felle lamp op mn cap die fijn te verstellen is en netjes op mn cap blijft zitten tijdens het rijden. De vereniging is wel lekker dichtbij en we rijden over een weggetje waar max 60 gereden mag worden maar hier jagen ze als achterlijken over deze smalle wegen met links en rechts bomen en sloten. T is dus echt noodzaak voor onze veiligheid dat we goed te zien zijn( en dan nog zijn er automobilisten die hard rijden en dicht langs je op rijden. Ben nog op zoek naar een lange zweep die reflecterend is om ons wat breder te maken... mocht iemand die ergens te koop hebben gezien hou ik me aanbevolen :)

Nivada

Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:34


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:12

Nivada schreef:
https://www.ruitersporthoeve.nl/webshop ... ctive.html

Deze of die van QHP?

https://www.qhp.nl/reflectie-deken.html

Scheelt zeg maar de helft kwa prijs, maar denk dat die van qhp beter is?
Gezien de staartflap en brede reflectie aan de voorkant.



Ik ben een zeikerd in reflectie, zou geen van 2en willen hebben. De HH mist staartflap met brede reflectie, juist waar verkeer je van achteren nadert, die van QHP mist sowieso brede reflectie strepen rondom.

Heb zelf een Horze, al jaren, speciaal toen gekocht vanwege de brede reflectie strepen rondom het paard en in de winter lekkere dikte, heb er in de echte winter nog wel deken onder liggen als ik echt buiten ga rijden of als het echt heel koud is, aangezien de voering niet van fleece is of zo, is niet echt zweet opnemend.
Heb ook nog een schitterende deken gewonnen, die vind ik in het vol donker fantastisch, want hij is helemaal reflectie inclusief een hals deel! Maar!!! Hij is grijs, deze draag ik dus niet in het schemer dan is een knaloranje of gele met brede reflectie opvallender.

Ik rij dan ook op de sluiproute voor de A15 doe dus mijn uiterste best om in ieder geval door de gemiddelde weggebruiker gezien te worden blinde kippen kom ik zelfs in vol ornaat nog tegen.
Gelukkig zijn er ook hele nette begripvolle andere weggebruikers.

Nivada

Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:33

Zag ook de rambo knigt rider reflective...
Die lijkt me ook ideaal!
Paar lampen en je bent klaar volgens mij.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:52

Nivada schreef:
Zag ook de rambo knigt rider reflective...
Die lijkt me ook ideaal!
Paar lampen en je bent klaar volgens mij.



Die dus, heb ik, fantastisch in het donker, maar vind hem in schemer en mist juist niet zo fijn, omdat ie helemaal grijs is en dan valt een knal oranje wel meer op.
Het is wel een super fijne deken qua binnen stof en pasvorm en staart koord en dus losse hals, echt handig.
Ben alleen bang dat als je hem paar keer wast dat reflectie materiaal snel slijt, maar heb de mijne nog niet hoeven wassen. (ben super zuinig op die deken, is echt voor hartje winter en momenteel staat mijn paard stil met blessure dus gebruik hem nu niet en voor mijn andere paardje is hij te groot :+ )

Nivada

Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:05

Sjolvir schreef:
Nivada schreef:
Zag ook de rambo knigt rider reflective...
Die lijkt me ook ideaal!
Paar lampen en je bent klaar volgens mij.



Die dus, heb ik, fantastisch in het donker, maar vind hem in schemer en mist juist niet zo fijn, omdat ie helemaal grijs is en dan valt een knal oranje wel meer op.
Het is wel een super fijne deken qua binnen stof en pasvorm en staart koord en dus losse hals, echt handig.
Ben alleen bang dat als je hem paar keer wast dat reflectie materiaal snel slijt, maar heb de mijne nog niet hoeven wassen. (ben super zuinig op die deken, is echt voor hartje winter en momenteel staat mijn paard stil met blessure dus gebruik hem nu niet en voor mijn andere paardje is hij te groot :+ )


Ja nee klopt, schemer... hm heb hem al wel besteld whaha.
Ook reflectie voor dr beentjes..

Straks nog naar de action voor wat extra lampen! En dan zijn we er klaar voor!
Hebben ze nu nog wel lampjes in de aanbieding?

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:18

Mag ik vragen waar jullie al die lampjes aan vast maken?
Die om de benen snap ik nog wel.
Maar aan de staartflap van de deken of bijvoorbeeld de frontriem vol voorop was hier toch niet zo'n succes.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:22

Ik heb extra bilkoord aan mijn dekens, dus 1 als bilkoord en 1 over staartflap waar ik de lampjes aanhang en ik doe de voorverlichting niet aan de frontriem, maar aan de neusriem, wel op constant licht, knipperen op je neus is irritant en lampjes die niet in de ogen van het paard schijnen.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:32

Ik had voor de staart zo'n elastische reflecterende band.die draaide ik een paar keer om de staart en daar deed ik het lampje aan (fietslampje). Bleef prima zitten :j

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:50

Vroeger gebruikte ik van die reflecterende gele peesjes met 3M repen erop aan de vier benen van mijn paard, maar dat geeft een heel gek beeld in het donker (beetje spooky), ik heb meermaals de indruk gehad dat de autobestuurders het moeilijk hadden om te herkennen wat hun tegenmoet kwam, ze vertraagden al van ver.

Zelf had ik op mijn laars wit en rood licht en nog eentje op mijn cap.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:57

Mijn setje, normaal ook reflectie om de voobenen

Afbeelding

Zelf een hestje en een felle mijnwerkerslamp om mn cap

Ga nog een borsttuig en legstrips kopen van Led's ride, want die ledjes om de benen gaan niet lang mee.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:22

The more the better! :+ Helaas blijft mijn hoofdlampje die belachelijk veel licht geeft niet op mijn cap zitten. Dus heb met een plakker een kliksysteem voor zo een klein hoofdlampje op mijn cap. Geeft veel minder licht, maar voldoet. :)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:34

Bagheera_206 schreef:
The more the better! :+ Helaas blijft mijn hoofdlampje die belachelijk veel licht geeft niet op mijn cap zitten. Dus heb met een plakker een kliksysteem voor zo een klein hoofdlampje op mijn cap. Geeft veel minder licht, maar voldoet. :)


Ding op je cap valt voor automoblisten toch niet op is meer dat je zelf wat ziet als je afstapt en op stal iets zoekt (bij ons is het erg donker op stal) :+

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:46

Tegenwoordig komt er best veel licht uit de moderne led lampjes. Je moet dan ook een beetje uitkijken, omdat je automobilisten ermee kunt verblinden. := Maar ja dan val je iig wel op. :')

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:52

Valt tegen, als ik een ruiter tegen kom met hoofdlamp is dat echt het laaste wat ik zo ongeveer zie, zit hoog, dus buiten mij blikveld of ze moeten echt recht in mijn snufferd schijnen, ik verwacht dingen op de weg tot stuk erboven dus van meerkoet, fietser auto, hoger niet echt.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:58

En als ze de dertig meter voor het paard de grond verlichten valt dat dan ook niet op of is dat dan weer te laag?

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:03

Daar kijk je ook niet als automobilist. Bij ons in de polder rijden ook een aantal fietsers met verlichting op het hoofd naast verlichting op de normale plek voor een fiets en een reflecterend hesje. Van veraf zie je 2 lichtjes, dichterbij zie je het hesje en het normale fietslicht. Die hoofdlamp zie je dan echt niet goed, ook het schijnsel niet.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:06

Vind die hoofdlamp op stal altijd wel super uitkomst, heb ik tenminste mijn handen vrij en kan ik rommelen.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:10

Helaas was mijn hoofdlampje aan het borsttuig niet zo een heel groot succes. -O- Het lampje wilde toch nog wat heen en weer bewegen waardoor denk ik een paar tegenlichters groot licht gaven als signaal en eentje ging zelfs toeteren. En paard werd er zelf een beetje druk van. :=

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:14

Bagheera_206 schreef:
Ik heb nu zelf zo een BR vest. Heeft er iemand al ervaring met dat Light Vest?

https://lightvest.com/nl/


Volgensmij heb ik het bij bianca(schoentje@bokt) voorbij zien komen ;)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:25

loveslimpie schreef:
Bagheera_206 schreef:
Ik heb nu zelf zo een BR vest. Heeft er iemand al ervaring met dat Light Vest?

https://lightvest.com/nl/


Volgensmij heb ik het bij bianca(schoentje@bokt) voorbij zien komen ;)


Wauw die ziet er goed uit! Maar de prijs ook, oepsie.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 08:40


Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:05

Ik heb een knipperlicht vest bij Kramer vandaan. Die is een heel stuk goedkoper en gaat ook al een tijdje mee zonder de batterijen te hoeven vervangen.
En ik word er echt wel mee gezien.

Verder heb ik strips (van de lidl of als) aan de benen, in de voorbenen daaronder nog reflecterende peesbescherming, een geel reflecterend borsttuig met daar nog een fel wit lampje aan en een strip om de staart heen.

In de schemering meestal alleen het knipperende vest, om de laatste km het bos uit langs de weg wat beter op te vallen, meestal heb ik dan geen zin om af te stappen en alles om te gaan doen.
Mijn ervaring is dat ik met alleen het vest al heel goed gezien word.

Als het echt donker is als ik het bos uitkom, stap ik wel af om alles om te hangen, en dan remmen ze echt van zeer grote afstand al af bij de rotonde die ik over moet steken.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:15


Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:22