Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 13 [ 322 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

 
Profiel   

Het is weer zover als ik uit het werk kom en naar mijn paardje ga is het donker :(
Wat is jullie ervaring met lampjes en reflectie materiaal? Ik rij in de duinen en polder, dus vaak echt donkere weggetjes. Zelf draag ik een vestje met lampjes (ala kerstboom). Mijn paard heeft een mooie reflectie uitrijdeken, maar daarvoor is het nu nog te warm. Dus ik zoek wat voor mijn paard, de dingen voor om de benen zakken vaak af of zijn niet opvallend genoeg, wat gebruiken jullie ? En vooral wat werkt goed?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-14 12:05 



 
Profiel   

Ik heb fietslampjes aan mij zelf, aan het zadel en ook een beenlamp om mijn eigen been + flink wat reflectiemateriaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-14 12:08 



 
Profiel   

Ik zou niet eens durven te rijden in het donker hihi. Maar je kunt iig lampje(s) in zijn staart en voorpluk maken, dat je die een klein stukje invlecht ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-14 12:10 



 
Profiel   

De action heeft van die fijne kleine felle lampjes aan elastiekjes..
Die hing ik altijd aan de staart en frontriem, kunnen evt ook aan je peesbeschermers,
achterkant van het zadel en ga zo maar door.. Idd ook lampjes/fietslampjes
aan het been, en je vest valt gelukkig ook op.. Ik was ook altijd zo'n
bewegende kerstboom :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-14 12:13 



 
Profiel   

Ik: Hesje met lampjes
paard: Knipperlampjes in de staart en aan het hoofdstel + reflectie beenbeschermers en klittebandreflectiedingen voor zadel en hoofstel (en deken)

Buitenrijden in het donker blijft gevaarlijk, als ik jou was zou ik die uitrijdeken er toch opleggen en dan gewoon wat minder intensief rijden. Of in ieder geval genoeg lampjes en reflectiedingen. Je ziet paarden echt niet in het donker namelijk als je in de auto zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-14 12:13 



 
Profiel   

lampjes hesje inderdaad, zonder lichtjes ben je echt niet te zien :n

verder heb ik banden om haar benen met lichtjes, ik heb een winteruitrijdeken en zomer een reflecterende vliegenuitrijdeken.
Lampjes trouwens altijd volledig aan laten staan en niet knipperen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-14 12:14 



 
Profiel   

Ik moet elke donderdag ook over straat in het donker naar de les, ik ben ook samen met Nomar een kerstboom. Misschien leuk om er foto's bij te doen! Zal donderdag foto'tje laten maken!

Ruiter:
Reflecteren hesje met lampjes erin
Zo'n mijnwerkerslamp op m'n cap (kost niks bij action)

Paard:
Reflectie uitrijdeken
Van die hardloopbandjes om alle 4 de benen, knipperend (ook bij de action)

Vind het altijd erg belangrijk dat je paard ook goed verlicht is, als je als ruiter alleen verlicht bent is het voor de andere weg gebruikers niet duidelijk dat het om een combinatie ruiter/paard gaat, daarom is het belangrijk dat je het paard ook goed verlicht.
Volgens de wet moet je trouwens officieel ook een wit licht voor en een rood licht achter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-14 12:20 



 
Profiel   

alles wat ik om benen doe zakt af ook peesbeschermers helaas en al helemaal als ik daar nog wat aan wil hangen.
bij de action zal ik eens gaan kijken, maar die zit helaas niet hier in de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-14 12:21 



 
Profiel   

Zelf een hesje aan, en chaps met reflectors.
Paard een rood lampje in de staart, een wit lampje op de frontriem. Ik had reflectors van de welkoop (zwart met 2 gele strepen) deze blijven super zitten en makkelijk schoon te maken. En inderdaad een deken op. Helaas zit alleen buitenrijden er niet meer in. Maar was toen het nog wel kon, aan het kijken voor een reflector borsttuig, en een reflector staarthoes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-14 12:24 



 
Profiel   

Ik rij regelmatig met mijn paard in het donker. Normaal is ze zelf dan een hele kerstboom. Ik heb een lichtgevende borstriem (met lampjes en reflectoren), lampjes voor op mijn benen (vooraan wit, achteraan rood, gehaald in de paardenwinkel), reflecterende beenbescherming, knipperende lampjes van de action, een reflecterend hesje,...

Wel heb ik gemerkt dat je als autobestuurder de reflectie vaak te laat ziet, dus knipperende lampjes zijn zeker een must!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-14 12:27 



 
Profiel   

refelctiedeken te warm ? Is het een gevoerde ? Ik heb zo'n deken in vliegendekenspul, lekker luchtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-14 12:27 



 
Profiel   

Michelleex schreef
Volgens de wet moet je trouwens officieel ook een wit licht voor en een rood licht achter.

Ja, en eigenlijk is alle andere 'versiering'/verlichting ook verboden, dus alle toevoegingen ook. De praktijk wijst echter uit dat je met meer verlichting beter zichtbaar bent, of in elk geval: verder van te voren. De meeste automobilisten zien pas wat je bent als ze vlakbij zijn. Politie te paard draagt wel de correcte verlichting, maar is daarmee in de stad zelfs lastig zichtbaar.

Veel van de verlichting/reflectie valt eigenlijk buiten de zichtlijn van automobilisten (te laag/te hoog). Een reflecterend borsttuig kan een goede toegevoegde waarde hebben om die reden. Ik heb zelf overigens geen borsttuig.

Mijn donkere dagen-outfit: fluoriscerende beenbeschermers voor paardlief, in haar staart een rood fietslampje (bevestigd aan een breed elastiek wat om de staart gaat), op de neusriem een wit lampje en zelf draag ik een flikkerhesje. Ik probeer de openbare weg te vermijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-14 12:29 



 
Profiel   

welke winkels hebben een beetje goed assortiment lampjes beenbeschermers?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-14 12:46 



 
Profiel   

Ik had altijd aan,

een hesje
uitijdeken,
reflectie voor om de benen bij de action gehaald,
om mijn laarzen reflectie+ lampjes
om het hoofdstel reflectie,
in de staart een lampje

ik was altijd een kerstboom en heel goed zichtbaar :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-14 12:49 



 
Profiel   

Welkoop, EppleJack, Agradi haal ik alles weg

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-14 12:51 



 
Profiel   

Ik gebruik reflecterende bandjes met ledlampjes erin rond de benen en een rond de staart.
Gekocht bij de Lidl een paar weken terug.
Vorig jaar en het jaar daarvoor heb ik ze ook bij de Aldi gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-14 21:33 



 
Profiel   

Ik heb in iedergeval wit voor/rood achter. Die is het belangrijkste omdat een automobilist anders niet snel doorheeft dat het om een weggebruiker gaat.
Verder reflexie om de benen en reflectie aan mijn binneste arm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-14 21:37 



 
Profiel   

Ik had een wit lampje op de cap, een rood lampje aan m'n linker arm (ik reed meestal rechts van de weg) Een hestje aan en m'n paardje had een dunne gele reflectieuitrijdeken + reflecterende peesjes om.. Met minder dan dit ging ik de weggetjes die ik moest rijden ook niet op in't donker. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-14 21:52 



 
Profiel   

van de action ben ik voor 10 euro echt een kerstboom :+ die reflectiebandjes met rode ligtjes om de 4 benen, die met elastiek in manen en staart gevlochten, op mijn cap die mijn werkerslamp voor geel achter rood :P aan de onderkant neusriem hangt zo'n elastische die je om zichzelfslaat die schijnt op de weg, paard heeft nog een mijnwerklamp op d'r voorhoofd, ik om me been en arm reflectie met licht, hesje aan, achter zadel rood lampje en aan mijn teugels :D iedereeen remt perfect af haha :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-14 22:01 



 

Ik heb zo 3 watt led hoofdlamp, nou daar komt pas een hoop licht van af :D (Ik moet alleen met tegenligers wel altijd even omlaag richten want anders denken ze dat ik met groot licht rij :+ )
Daarnaast lampje in staart, aan zadel. en reflecterende nek band.

En moet zeggen dat best leuk is in het donker het bos in. De ondanks dat mijn paard af toe wel schrikt van zo verstopte hert of ander wild dier :=


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-09-14 22:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-14 22:04 



 
Profiel   

Ik rij ook rond als een dravende kerstboom. Altijd met een knipperend hesje (en reflectiestrepen). Daarnaast met een uitrijdeken met lampjes erop gemaakt, aan de zijkant en aan de staartflap. Zelf heb ik een hoofdlamp op en daarmee wit licht. Verder doe ik om elk been van paard en van mij (+ linkerarm) een knipperend bandje. Gewoon de simpele van de action (ik dacht 1,29 per stuk!), met elastiek erin. Blijft prima zitten, zakken af en toe af (maar dat valt direct op :D ). Paardlief krijgt een reflectie neusriem (een langere band van de anwb) En ik heb een reflectie borsttuig!
Krijg ontzettend veel reacties van mede weggebruikers die mij goed op vonden vallen. :j
Zorg er in ieder geval voor dat je van elke kant zichtbaar bent. Niet alleen van voren of van achteren, maar ook de zijkant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-14 22:06 



 
Profiel   

Rijden jullie dan echt met z'n hoofdlamp over de paden zonder lantarenpalen ofzo er nog naast? Bospaden durf ik eigenlijk niet in het donker en open zandpaden vind ik ook lastig, zie je toch zowat niks?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-14 22:09 



 
Profiel   

Wij hebben bij ons op de ruitersport afdeling een nieuw soort reflectie materiaal; een spray die je op jezelf of op je paard kunt sprayen. Deze geeft een reflecterende werking en is niet bij de eerste regen bui weg. Hoe het precies heet weet ik niet maar zou ik eventueel wel even voor kunnen kijken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-14 22:14 



 
Profiel   

Hier ook elke donderdag tepaard na de les overopenbare weg hier home made borst tuig zeer simpel te maken en goedkoper reflectie band van de markt in overschot gekocht een verbouwde feflectie uitrij deken type vliegen stof dus lekker luchtignu nog (in winter gewone uitrij deken er onder) extra reflectie daar aan gemaakt die over de staart gaat op oog hoogte auto om de benen paard voor reflectie van global beschermers achter ook homemade klitte band refletie van de markt er op en klaar
Aan mijn been voor wit fiets licht action die wat grotere en achter kant been rode
Zelf een hesje aan en ruiterlamp van hh op de cap
Wel hebben wij er altijd een extra fieser naast met mega fiets verlichting en een wegwerkers jas aan wij krijgen wel vaak te horen erg zichtbaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-14 22:20 



 
Profiel   

Beau_Myrthe schreef
Rijden jullie dan echt met z'n hoofdlamp over de paden zonder lantarenpalen ofzo er nog naast? Bospaden durf ik eigenlijk niet in het donker en open zandpaden vind ik ook lastig, zie je toch zowat niks?


Wel zonder lantaren palen hier maar wij rijden enkel in de berm op de weg maar zie echt wel zat
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-14 22:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 13 [ 322 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen