Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 13 [ 322 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

 
Profiel   

Josien_ schreef
Wie van jullie wandelt hier ook in het donker met zijn paard?
Welke spullen hebben jullie dan als lampjes/reflectie? Ik heb momenteel vooral spullen die je aan het zadel vast kunt maken.


Ja ook.... benen.paard lampjes, en aan staartkoordje ( maak er altijd een extra aan voor de lampjes achter).
Voor op halster wit lampje op "neusriem.
Reflectie deken.
Zelf hesje reflectie met lichtjes ( action 6 euro)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 17:02 



 
Profiel   

Josien_ schreef
Bedankt voor de tips!
Heb al reflectiebandjes voor om de benen en natuurlijk reflectie en lampjes voor mezelf.
Dacht inderdaad aan een lampje in de staart, misschien zo'n lichtgevende halsring? en een reflectiehalster ofzo.
Ze heeft normaliter geen deken op, maar ik was wel even aan het kijken of er ook reflectiedekens zijn die geschilkt zijn om mee te wandelen.

@TirzaSarah10: Waar heb jij die lampjes voor in de staart vandaan?



Aliexpress:) duurde deze keer maar 2.5 week, is dus te overzien. Bandjes(LED) op de benen komen daar ook vandaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 17:25 



 
Profiel   

Ik zou sowieso echt een combi van reflectie en lichtjes doen. Lichtjes zie je van veraf goed, maar als je dichterbij komt en je schijnt erop zie je ze niet meer. De reflectie zie je dan echter juist des te beter. Zie hier het verschil van foto met licht erop en zonder licht erop

[ img ]
[ img ]

Of deze twee

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 18:55 



 
Profiel   

Ik ben echt een buitenrij type maar als het donker is ga ik niet naar buiten, dan blijf ik gewoon in de rijbak. Maar dat is ook omdat bij ons de weg onverlicht is en een 60km weg waar ze vaak het liefst nog wat harder rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 20:26 



 
Profiel   

Mijn ervaring is juist dat wanneer je in het donker (wel super reflecteren en met lampjes aan) een buitenrit maakt met je paard, de autobestuurders veel eerder op de rem trappen bij het benaderen en echt heel rustig langs rijden. Overdag als je gewoon goed zichtbaar bent, wordt je vaker idioot voorbij gesjeesd op dezelfde wegen.

Anderen die deze ervaring delen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 20:58 



 
Profiel   

Daphara schreef
Mijn ervaring is juist dat wanneer je in het donker (wel super reflecteren en met lampjes aan) een buitenrit maakt met je paard, de autobestuurders veel eerder op de rem trappen bij het benaderen en echt heel rustig langs rijden. Overdag als je gewoon goed zichtbaar bent, wordt je vaker idioot voorbij gesjeesd op dezelfde wegen.

Anderen die deze ervaring delen?

Ja hier ook. Normaal als idioten voorbij en s nachts laaaaaangzaam langs kachelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 21:13 



 
Profiel   

Ja klopt, wanneer ik goed verlicht en vol reflectie in het donker op pad ben gaan de meeste auto's echt goed op de rem en met een grote boog om ons heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 21:17 



 
Profiel   

Ik geef zoveel licht dat zelfs de auto's op de provinciale 80km/u weg ook nog wel eens langzamer gaan rijden, terwijl ik gewoon op naast gelegen fietspad rijd met nog een berm ertussen.

Ook als ik ga wandelen houden ze gelukkig rekening met mij. Ze stoppen netjes bij een zebrapad en halen langzaam in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 21:20 



 
Profiel   

Bij mij draaien ze wel eens om en vragen of ze een foto/filmpje mogen maken omdat het zo grappig is :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 21:34 



 
Profiel   

tja liever als kerstboom de weg op dan dat ze je niet zien met alle gevaarlijke gevolgen van dien...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 22:05 



 
Profiel   

Dorine92 schreef
Bij mij draaien ze wel eens om en vragen of ze een foto/filmpje mogen maken omdat het zo grappig is :')


Hahaha, ja dat heb ik ook telkens! Ook regelmatig ongevraagd, maar prima hoor, we rijden op een openbare weg, dus moeten ze lekker zelf weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 22:19 



 
Profiel   

Pindabear schreef
Ik ben echt een buitenrij type maar als het donker is ga ik niet naar buiten, dan blijf ik gewoon in de rijbak. Maar dat is ook omdat bij ons de weg onverlicht is en een 60km weg waar ze vaak het liefst nog wat harder rijden


Soms moeten mensen over de weg om bij de rijbaan te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 18:08 



 
Profiel   

Rond de spits wordt er het meest idioot gereden. Na etenstijd zijn automobilisten rustiger en beleefder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 19:25 



 
Profiel   

Arabesk schreef
Rond de spits wordt er het meest idioot gereden. Na etenstijd zijn automobilisten rustiger en beleefder.

Ja ze zeggen t niet voor niks hè..
You’re not yourself when you’re hungry _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 22:40 



 
Profiel   

xxVon schreef
Pindabear schreef
Ik ben echt een buitenrij type maar als het donker is ga ik niet naar buiten, dan blijf ik gewoon in de rijbak. Maar dat is ook omdat bij ons de weg onverlicht is en een 60km weg waar ze vaak het liefst nog wat harder rijden


Soms moeten mensen over de weg om bij de rijbaan te komen.

Dit... eerst dacht ik ook ‘wat een gedoe rijd maar overdag’ nu ligt onze rijbaan 400 meter verderop... dan leer je anders denken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 00:13 



 
Profiel   

xxVon schreef
Pindabear schreef
Ik ben echt een buitenrij type maar als het donker is ga ik niet naar buiten, dan blijf ik gewoon in de rijbak. Maar dat is ook omdat bij ons de weg onverlicht is en een 60km weg waar ze vaak het liefst nog wat harder rijden


Soms moeten mensen over de weg om bij de rijbaan te komen.


Daar had ik nog niet over nagedacht :+ dan heb je inderdaad geen keus

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 17:14 



 
Profiel   

Laatst was onze rijbaan meerdere dagen niet rijbaar.
Overdag gingen mensen naar het strand om daar te trainen/rijden.
Maar in het donker doe je dat toch net effe wat minder snel.

Na een paar dagen toch maar de paarden in lichtjes gehuld en een stuk buiten gaan wandelen. Want je moet toch iets. (vooral een paard dat beweging moest hebben ivm een dikke koker)
Hesjes aan, we hebben van die halsringen met verlichting en een staartlamp.
en dan zelf nog arm lampjes. en om de benen reflectie.
Ik wil nog lampjes om de benen gaan doen, maar mijn tinker is niets om haar benen gewend, dus die vond die reflectie kapjes al heel erg spannend :')
Mijn tuigpaardruin vond het allemaal wel best. Die wilde alleen alles zien, dus die liep slingerend over het fietspad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 08:24 



 
Profiel   

Ik heb altijd een lampje aan het uiteinde van mijn (men)zweep, als ik een auto hard aan hoor komen steek ik mn zweep uit. Aan hun om er keihard tegenaan te knallen of even af te remmen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 08:29 



 
Profiel   

Hier dus ok bak op 10 minuten stappen afdand.

Leukyste opmetking was van voetbaljeugd. Glow in the dark paarden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 15:29 



 
Profiel   

Wat een mist. Pffffff...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 19:19 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Wat een mist. Pffffff...

En toch ga ik wel rondje rijden zo denk ik. Met veeeeel verlichting

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 01:01 



 
Profiel   

Dorine92 schreef
Bagheera_206 schreef
Wat een mist. Pffffff...

En toch ga ik wel rondje rijden zo denk ik. Met veeeeel verlichting

En daar gingen we

[ img ]
Overigens zowat niemand tegengekomen. Alleen 1 auto

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 04:03 



 
Profiel   

Ik ben gaan wandelen. Lampjes aan een gaan. Auto's stopten netjes voor ons bij het zebrapad ondanks dat het een kleine wereld was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 05:51 



 
Profiel   

je lijkt wel een kermisattractie :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 21:56 



 
Profiel   

[ img ]
Mijn alien :')
Kan momenteel niet rijden door blessure van paard lief maar mag wel eindelijk wandelen dus dan maar zo haha
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 17:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 13 [ 322 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen