in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 23:31

_/-\o_ _/-\o_
unihorses schreef:
van de action ben ik voor 10 euro echt een kerstboom :+ die reflectiebandjes met rode ligtjes om de 4 benen, die met elastiek in manen en staart gevlochten, op mijn cap die mijn werkerslamp voor geel achter rood :P aan de onderkant neusriem hangt zo'n elastische die je om zichzelfslaat die schijnt op de weg, paard heeft nog een mijnwerklamp op d'r voorhoofd, ik om me been en arm reflectie met licht, hesje aan, achter zadel rood lampje en aan mijn teugels :D iedereeen remt perfect af haha :D
_/-\o_ _/-\o_

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 07:54

Mijn specialiteit, paarden als kerstboom. Lampje voor rood lampje in staart. Even vlechtje maken en daar in klikken.
Verder reflectie borsttuig, dekje met streep, zelf hesje aan etc en gaan met die banaan.

Zolang je een beetje op de bereden politie lijkt remt iedereen

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 07:57

Beau_Myrthe schreef:
Rijden jullie dan echt met z'n hoofdlamp over de paden zonder lantarenpalen ofzo er nog naast? Bospaden durf ik eigenlijk niet in het donker en open zandpaden vind ik ook lastig, zie je toch zowat niks?


Gewoon op straat, woonwijken, fietspad. Bos is veel te donker.

snorkel1986

Berichten: 3013
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 08:08

Maar tip voor iedereendie twijfeld over de xgichtbaar heid ga ik avuto zitten en kijk wat je zelf /of familie zit waar er nog een lampje bij moet kanheel goed werken... dan zie je het zelf..(wel int donker natuurlijk)

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 08:09

Mijn kerst uitrusting.
Ik:
Hoofdlamp ( divoza), reflecterende jas, knipperlichtjes om m'n armen en benen( dure bij een sportzaak weg).



Paard:
Reflecterende bandages ( welkoop)
Deken met reflecterende biezen.
Op verlanglijstje staat nog reflecterende borsttuig.

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 08:14

Mijn ervaring is ook dat je inderdaad reflectie en licht moet combineren om goed gezien te worden.

Ik heb een reflecterend borsttuig van Horze, hartstikke handig. Verder inderdaad wit licht voor, rood licht achter, is ook het duidelijkst voor andere verkeersgebruikers. Ik heb standaard reflectiebandjes om mijn beugels zitten (van die dingen die je om je pols kan slaan, die zelf oprollen, steken ook niet uit), en aan de achterkant van mijn zadel. Ik heb ook teugelreflectiedingen en een reflectieneusbandje van Horze, en bandjes voor de benen. Allemaal met neopreen, dus minder kans op schuurwondjes.

snorkel1986

Berichten: 3013
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 08:15

Echt dat reflectie borst tuis is heel simpel te maken zelf met band van de markt en een paar klik systemen van de markt werktsuper

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 08:40


Wafel
Berichten: 1819
Geregistreerd: 06-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 08:43

mystery1980 schreef:
Het is weer zover als ik uit het werk kom en naar mijn paardje ga is het donker :(
Wat is jullie ervaring met lampjes en reflectie materiaal? Ik rij in de duinen en polder, dus vaak echt donkere weggetjes. Zelf draag ik een vestje met lampjes (ala kerstboom). Mijn paard heeft een mooie reflectie uitrijdeken, maar daarvoor is het nu nog te warm. Dus ik zoek wat voor mijn paard, de dingen voor om de benen zakken vaak af of zijn niet opvallend genoeg, wat gebruiken jullie ? En vooral wat werkt goed?



Mijn ervaring is dat je vanuit de auto in de verte de benen van een paard het eerste ziet in het donken. Omdat de autolampen iets naar beneden schijnen om niemand te verblinden.. Reflecterende peesbeschermers of zo iets dergelijks vind ik dus het belangrijkste. *\o/*

Verder uiteraard hesje enz enz. Ik vlecht de staart altijd in dan doe ik er zon armbandje met ledjes in.. die hebben hardlopers altijd. En voor een lichtgevende reflecterende borstband. Ennuh verder hebben ze veel kerstboom verlichting op batterije. *\o/* Das echt vet :D

Misschien moeten we de bokt kerstboompaard van het jaar verkiezing houden :D

peetje190
Berichten: 54
Geregistreerd: 21-01-11

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:39

hesje aan met reflectie en kerstboomlichtjes :D reflectiebandages aan en een reflectiedeken op.
zo zien mijn dochter en pony eruit. ik loop er dan meestal nog naast met een hesje aan en zaklamp bij.

Tirzaah
Berichten: 223
Geregistreerd: 04-04-14
Woonplaats: Aan de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:54

Ik gebruikte altijd een reflectie borsttuig, knipperend reflectie bandje om mijn arm (kun je vast ook om je been of staart van het paard doen), en een reflectie hesje.
Hier kun je inspiratie op doen: http://www.horsecheck.nl/search/?q=Reflectie

Ik zag trouwens laatst ook een reflectie dekje, die zou je kunnen gebruiken nu het te warm is voor de deken.

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 20:51


Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 20:54

Ha ik ben wel benieuwd naar al die wandelende kerstbomen haha

snorkel1986

Berichten: 3013
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 00:58

Als ik er aandenk zal volgende week foto maken

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:51

Ik had vandaag mijn eerste "compliment". _O- Dat ik een vuurtoren was en ze niets zagen, omdat ik ze in het gezicht scheen... := Dat vat ik dan iig maar op als een compliment dat we goed op vallen. :+

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:57

Ik rij graag in het donker in het bos, vooral in de zomer omdat dan de dazen slapen en ook in het na jaar omdat er dan van die mooie nevels zijn. Naar het bos toe heb ik een voor en achterlichtje, de weg is driedubbel verlicht ik rij over het fietspad. Bij het bos gaan de lampjes uit, ik zie in het bos veel beter als ik geen storende verlichting aan heb.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 00:07

Vandaag ben ik voor het eerst met mijn pony in het donker aan het rijden geweest. Volgens mij zag ik er echt als een halve kerstboom uit {:)

Ik had een reflectie hesje aan, en Trick had een reflectie halster over zijn hoofdstel en een reflectie band om zijn staart. Daarnaast had ik aan beide beugels van die rubberen fietslichtjes, rood naar achteren gericht en wit naar voren gericht. Ook had ik nog zo'n hoofdband met een zaklamp op mijn hoofd.. Aan de auto's te horen was ik zeker vanaf 100-200 meter zichtbaar *\o/*

Het enige probleempje was dat Trick de lichtjes eng/spannend vond en ook het rijden in het donker vond hij niet een heel goed idee ivm met eventuele monsters die uit bosjes kunnen komen :')

Iris_92
Berichten: 181
Geregistreerd: 23-02-16

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:57

Ik heb wel eens buiten gereden in het donker en was heel goed zichtbaar. Waar ik tegenaan liep, was dat mijn paard heel erg schrok van honden. Dus een paar keer heel hard achteruit gegaan. Nu wil ik t haar eigenlijk niet meer aan doen :o

corbosman
Berichten: 138
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:30

Mijn vrouw paar jaar terug :)


smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:43

Tipje: lampjes moeten op stil staan (en dan zijn ze beter zichtbaar ook..)

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:43

Hahaha geniaal en goed zichtbaar :D

brittms
Berichten: 66
Geregistreerd: 26-10-16
Woonplaats: Tussen Utrecht/Amsterdam

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 23:11

Geweldig dat filmpje, echt net een bewegende kerstboom *\%/*

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 23:19

Zelf gebruik ik elke keer als ik vanaf 16:00 ga rijden springschoenen met 2 reflectiestrepen boven en onder, én geheel groen.
Daarnaast grote uitrijdeken met strepen en groen, en daarnaast zelf zo'n vestje aan. Werkt prima volgens automobilisten en fietsers en voetgangers :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 23:28

Ik vind het toch verwarrend nav dat filmpje. Kan me inbeelden dat veel bestuurders echt niet kunnen inschatten wat er nu op ze afkomt.

Black2000

Berichten: 807
Geregistreerd: 23-12-05

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 00:00

Ik ben ook altijd een rijdende kerstboom, haha...

Ik heb zelf een vestje met licht, lichtjes aan mijn benen en aan mijn armen, een hoofdlampje op mijn cap.

Luna heeft een reflectie deken, een lampje op haar hoofdstel, om elk been van die bandjes met lichtjes ( dezelfde die ik aan mijn benen/armen heb... leve de action ) in de staart een lichtje en aan het zadel een lampje. Ook nog een reflectie neusriem hoesje en teugel Hoesjes! En idd alles op constant!

Oh en heb ook gele Rainlegs!