[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21799
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:45

Maar met die scheerkop kun je geen paard scheren. Of althans ik mag hopen je niet op 1,5mm van plan bent te scheren?

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 17:08

Spenk schreef:
Maar met die scheerkop kun je geen paard scheren. Of althans ik mag hopen je niet op 1,5mm van plan bent te scheren?


Heb hier verkeerde kopje op staan heb dat nog aangepast zag ik daarna en dit was om aan jullie de korting te laten zien. Ik gebruik de 1.5 op haar hoofd en benen net als tondeuse en de 2.3 op lichaam die heb ik erbij besteld met de combi korting.

Spenk
Berichten: 21799
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 17:16

Ah ja, vind je 2.3 niet te kort? Ik vind dat echt wel te kort.

Connaisseur
Berichten: 293
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 17:21

Pantykous schreef:
Ik heb er geen last van en scheer een vergelijkbaar aantal paarden.

Wat vragen de professionele scheerders dit seizoen? Ik heb 2 jaar weinig tot niks gedaan maar dit jaar toch veel aanvragen. Ik zit nu op 80,- ex reiskosten.


Ik tot voor kort ook niet, weet niet wat er nu mee aan de hand is..

Huidige klanten epony/paard 70 en pony 55. Nieuwe klanten 75 en 60. Wil paard ej pony wat meer gelijk gaan trekken maar dat is lastig voor klanten die je al 10 jaar hebt en toen je nog beginnend was en heel weinig vroeg haha. Maar het zijn voor iedereen dure tijden en ontzettend druk dus dan mag de prijs ook geleidelijk wat omhoog.

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 17:47

Spenk schreef:
Ah ja, vind je 2.3 niet te kort? Ik vind dat echt wel te kort.


Als ik haar langer laat moet ik het na 3 weken weer scheren. Hoe korter hoe langer ze kort blijft. En controleer haar goed kwa temp of ze onder dikkere deken moet.

Spenk
Berichten: 21799
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 18:09

Ah ja maar dat is nu toch ook wel beetje iets van deze tijd van het jaar? Als ik voor november scheer moet ik ook vaak na een week of 3 wel weer.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 21:08

Ik ben wel blij met trimgereedschap voor de tondeuzekopjes. 3 grote stellen terug die morgen maar proberen. Net wel 9 grote weer opgestuurd

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 21:58

Spenk schreef:
Ah ja maar dat is nu toch ook wel beetje iets van deze tijd van het jaar? Als ik voor november scheer moet ik ook vaak na een week of 3 wel weer.


Ja is ook wel waar natuurlijk. Maar ze is ook al eens op 1.5 geschoren. Met dekentje op en goed in de gaten houden is het prima.

Bij mijn paard moet er ook medisch gezien geschoren worden omdat ze anders echt last krijgt!

Pantykous

Berichten: 10492
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 23:25

Jester_ schreef:
Ik ben wel blij met trimgereedschap voor de tondeuzekopjes. 3 grote stellen terug die morgen maar proberen. Net wel 9 grote weer opgestuurd


Fijn zijn ze hè <3 jammer dat ze stoppen.

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 23:49

Spenk schreef:
Ah ja, vind je 2.3 niet te kort? Ik vind dat echt wel te kort.



Ik scheer al 3 jaar op 1 mm. Is wel kort, maar je hoeft minder vaak te scheren. En voor mijn mega zweter is het echt heel fijn.
Ik kom soms mensen tegen die op 4 of 5 mm zitten. Dat vind ik dan weer huge lang.

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 08:23

Wat is dat nou met die prijsverschillen van de saphirs?

Heeft dat alleen te maken met de kop die erbij zit? En het aantal accus, dat snap ik.

Maar wat is het verschil tussen de saphir basis en de blauwe met 1 accu bv.?

pluisje88

Berichten: 8085
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 09:27

Veulen84 schreef:
Spenk schreef:
Ah ja, vind je 2.3 niet te kort? Ik vind dat echt wel te kort.



Ik scheer al 3 jaar op 1 mm. Is wel kort, maar je hoeft minder vaak te scheren. En voor mijn mega zweter is het echt heel fijn.
Ik kom soms mensen tegen die op 4 of 5 mm zitten. Dat vind ik dan weer huge lang.


Ik persoonlijk vind 1 mm mishandeling.. je haalt alle bescherming weg. Jouw paarden staan nooit in de wei dus?

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:00

Ik scheer al jaren op 1 mm, staat gewoon hele dagen in de wei. Met goede dekens is dat geen probleem

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:43

pluisje88 schreef:
Ik persoonlijk vind 1 mm mishandeling.. je haalt alle bescherming weg. Jouw paarden staan nooit in de wei dus?


Mijn paarden stonden tot dit weekend 24/7 buiten, nu 's nachts op stal. Er bestaat zo iets als dekens. Persoonlijk vind ik het veel erger dat ze nog staan te zweten. Nu zijn ze binnen 15 minuten na het rijden droog. Kunnen ze onder hun deken terug naar het land. Waar ze spelen en rennen en klieren. Ook weer zonder problemen.

Stardustt

Berichten: 4
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Hilversum

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:25

Hoihoi! Ik wil graag zelf een scheermachine gaan kopen om mijn paard mee te gaan scheren. Ik heb al een tondeuse. Maar ik heb zelf geen verstand van scheermachines. Welke raden jullie aan?

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 18:25

Ik wil ook graag een machine aanschaffen, vor 1-2 paarden. Ze worden nu 1x per jaar geschoren, maar dan wellicht wel 2-3x. Wat raden jullie aan? Heiniger Xperience?

kaatje77

Berichten: 10433
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 19:34

Prijzen zijn bij mij sinds dit voorjaar 80€ excl, 0,35 cent per gereden km/retour.
Ik kom maar op 1 adres per dag en alles wordt naderhand ontsmet.
Veel van mijn klanten zijn verbaasd dat het nog zo goedkoop is en geven al aan al moeten ze 100€ betalen dan bellen ze mij op :=
Bij ons zitten ook scheerders die goedkoper scheren, maar kun je niet vergelijken qua resultaat krijg ik van mijn klanten te horen :+

Qua scheren met de Heiniger xperience. Bij mij ook voorgekomen, maar bleek naderhand aan het slijpen te liggen. Ik heb nu na een tip in dit topic mijn messen naar Kommer gestuurd. Ik ben benieuwd :o

Scheer je maar 1 of een paar paarden, dan is de Moser max45 of Moser max50 ideaal, wil je draadloos dan de Heiniger Saphir of de aesculap zoals op de vorige pagina, die is ook goed hoor!

Qua scheermachine, ga voor een merk zoals Heiniger, Haupther, Aesculap of Lister.
B merken zijn vaak aan slijtage onderhevig, goedkopere grondstoffen worden gebruikt en onderdelen zijn niet vervangbaar zodat je aan het einde net zoveel kwijt bent dan voor een duur apparaat.
Zelf scheer ik nu alweer 3 jaar op accu en ben voor de heiniger gegaan, omdat de Aesculap ging kantelen in mijn hand

Hopelijk kunnen jullie wat met mijn info!

p.s. ik heb nog een zgan Hauptner 2000 te koop met 2 setjes messen!

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 11:48

Ook trimgereedschap is tot nu toe wat teleurstellend helaas
Tondeuze zijn vlijmscherp, maar grote toch veel niet goed teruggekregen. Heb ze gemaild, hopelijk lossen ze het op

kaatje77

Berichten: 10433
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:21

Oh jee wat balen...

Ik wacht op terugkomst van Kommer, maar nog niks gehoord. Via dit topic maar opgestuurd.
Ik heb alleen vorige maandag een mail ontvangen dat ze bij hun aan zouden komen.
Gaat om 13 sets messen :o
Hoop toch niet dat ze ergens anders beland zijn......
Edit, net gebeld en ze zijn er mee bezig......het was heel druk.
Moet ze donderdag echt retour hebben heb ik maar aangegeven :oo

Hopelijk komt het nog goed

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:22

Ja lastig he, zeker met zoveel opsturen. Je wilt ze toch vlot weer terug hebben eigenlijk, we moeten door :')

s0173957

Berichten: 5394
Geregistreerd: 19-06-08

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:51

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:45
Vraag: ik scheer nu de paarden met een Heiniger Xperience 2-speed met messenset 31/23.
Ik vind alleen dat die niet kort genoeg scheert.

Klopt het dan dat ik een 31F ondermes moet hebben?

Pantykous

Berichten: 10492
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:29

Klopt.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 22:01

Jester_ schreef:
Ook trimgereedschap is tot nu toe wat teleurstellend helaas
Tondeuze zijn vlijmscherp, maar grote toch veel niet goed teruggekregen. Heb ze gemaild, hopelijk lossen ze het op


Hier hetzelfde. Kon met 1 setje 1,5 pony scheren en toen was het op. Zo jammer. Het is echt een duur grapje zo, dat scheren. Ik scheerde voorheen nog weleens wat voor een stalgenoot maar dat doe ik niet meer. Het kost me veel te veel geld.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 22:52

Pff ja. Ik liet ze hier altijd om de hoek slijpen voor 6 euro. Dat doen ze nog steeds maar die zijn ook nooit scherp meer. Was ideaal want goedkoop en kon ze de volgende dag vaak weer ophalen. Nu betaal je minstens 12, verzendkosten en ben ze een poos kwijt

Ze gaan het trouwens wel netjes oplossen!

Pantykous

Berichten: 10492
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 23:13

Ik kom er al jaren, nooit problemen en nu had ik ook 3 sets die geen haren pakten :n
Ze stoppen er ook mee dus misschien is het vuur eruit.