[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 21:12

:') ik scheer mijn eigen paard en die van 2 stalgenootjes en een vriendin, maar dat is echt omdat hun het zijn. Verder doe ik er ook niet aan. :=
Wil alleen nog een keer een nieuwe tondeuse.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 21:21

Ja ik had er vorige week 22 en deze week 15. Dat naast mijn fulltime baan. Maar vind het moeilijk om te schipperen aangezien het allemaal vaste klanten zijn, dus dan prop ik alsnog alles vol. En nu k zelf niks meer met paarden doe is het ook wel een keer klaar

pluisje88

Berichten: 8077
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 21:35

Pfoeh hoe dan. Slapen en eten zijn zo 2022…. Ik vind scheren echt heerlijk om te doen. Ik scheer eigenlijk alleen mijn eigen die door de jaren heen super relaxt is geworden. Ik scheer haar onder het afdak in de wei zonder halster of iets om. Heerlijk mindfull. Maar ik vind mijn scheerkunsten niet goed genoeg om het voor een ander te doen. Heb ook alleen een saphir dus dat duurt misschien wat lang ;)

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 22:51

Ik vind het naast mijn mentaal hele zware baan ook wel heerlijk geestdodend. Maar niet op dexe manier :')

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 01:09

Dat zou mij ook echt teveel zijn ja :')

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 11:37

Jester_ schreef:
Ja ik had er vorige week 22 en deze week 15. Dat naast mijn fulltime baan. Maar vind het moeilijk om te schipperen aangezien het allemaal vaste klanten zijn, dus dan prop ik alsnog alles vol. En nu k zelf niks meer met paarden doe is het ook wel een keer klaar

Hoeveel uur zit er bij jou in een dag? :x echt respect. hier een fulltime baan en heb al moeite met avond eten omdat ik vaak pas half 11 weg ben bij stel en dan eigelijk nog moet avond eten 8)7

pluisje88

Berichten: 8077
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 11:45

Nou dat dus..

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 11:57

Ik rij zelf geen paard meer :j en werk onregelmatig waardoor ik er bijv soms al 4 doe voor me late dienst. Maar dat breekt me dus op ja :')

Maar eerder reed ik nog 2 paarden erbij, echt knettergek

pluisje88

Berichten: 8077
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 12:04

Jester_ schreef:
Ik rij zelf geen paard meer :j en werk onregelmatig waardoor ik er bijv soms al 4 doe voor me late dienst. Maar dat breekt me dus op ja :')

Maar eerder reed ik nog 2 paarden erbij, echt knettergek


:roll:

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 12:17

Jester_ schreef:
Ik rij zelf geen paard meer :j en werk onregelmatig waardoor ik er bijv soms al 4 doe voor me late dienst. Maar dat breekt me dus op ja :')

Maar eerder reed ik nog 2 paarden erbij, echt knettergek


ik krijg al kortsluiting bij het idee _O-

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 22:37

Even een situatieschets:
Ik heb 2 fjorden, met dus hele dikke vachten en geen mogelijkheid om te wassen.
Ik heb in mijn leven honderden paarden geschoren, zonder problemen, maar bij deze 2 lijkt het nooit soepel te gaan. Half paard, messen weigeren dienst, vastlopen etc.
Ik heb een heiniger handy, die geraakt er gewoon niet door, de 40 jaar oude aesculap klaart het klusje wel, maar zoals gezegd met de nodige moeite.

Woensdag een keertje met de econom van mijn werk, en dat ging beduidend vloeiender, het probleem gaat dus echt wel bij de machines liggen.

Met Black Friday in aantocht toch maar eens investeren...Maar dan de vraag, welke?
Twijfel tussen een aesculap econom of een heiniger Xplorer.
Ik heb geen electriciteit bij de paarden, en met 7 verlengdraden is ook steeds een hele klus om ze geschoren te krijgen, dus ik neig wel richting de Xplorer, maar is deze sterk genoeg?

prugelpiet

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 22:51

Ik vind scheren best leuk, maar heb al teveel vervelende paarden geschoren om nou ook nog enthousiast die van anderen te gaan staan doen :+ dus eigenlijk scheer ik nooit meer. Mijn eigen hoeft niet en ik ben van baan gewisseld.

Hoeveel zou je voor de set vragen, Jester? Misschien kan ik het nog eens overwegen.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 01:08

De xplorer gaat sterk genoeg zijn, mijne kwam overal doorheen en de xplorer pro helemaal!

Prugelpiet: de xplorer pro heb k als goed is al verkocht. De opal is er nog wel, en heel veel setjes messen en tondeuze kopjes:)

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 13:47

Oh neee zojuist tijdens het scheren is mijn liscop ontploft |(


Vanwege verhuizing heb ik geen groot budget nu, maar eens zien wat ik nu ga kopen.

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 14:58

Oh balen, ook bij mij is jaren geleden een liscop in mijn hand ontploft, voor mij geen liscop meer......

Qua accu, ik ben donders in mijn sas met de Heiniger xplorer pro

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 15:59

Hoe is het geluid van de Heiniger scheerapparaten tov de liscop? Die vond ik echt te lawaaierig.

Ik zoek dus nu iets waar ik wat meer blij van ga worden, accu is top. Maar goed, dan moet ik dus meer uitgeven..

Hoe zijn de Voss of agradi scheerapparaten?

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 16:55

MaritB schreef:
Hoe is het geluid van de Heiniger scheerapparaten tov de liscop? Die vond ik echt te lawaaierig.

Ik zoek dus nu iets waar ik wat meer blij van ga worden, accu is top. Maar goed, dan moet ik dus meer uitgeven..

Hoe zijn de Voss of agradi scheerapparaten?


ik heb vorig jaar een Voss gekocht. was eerste keer voor mij om een heel paard te scheren na jaren benen alleen op te scheren. was ook voor mijn tuiger de eerste keer scheren buiten zijn benen om.

resultaat was er want had een streeploos paard!

https://www.agrishop.nl/voss-farming-ea ... gJ37fD_BwE

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 19:28

Het linkje werkt helaas niet :(

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 22:45

Jester_ schreef:
De xplorer gaat sterk genoeg zijn, mijne kwam overal doorheen en de xplorer pro helemaal!

Prugelpiet: de xplorer pro heb k als goed is al verkocht. De opal is er nog wel, en heel veel setjes messen en tondeuze kopjes:)


Jester je hebt pb

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 09:53


Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:02

Melisje_92 schreef:
Ik heb een beetje hulp nodig O:)

Ik wil graag een nieuwe machine, draadloos en licht.

Nu kan ik via horze met kortingscode de aesculap met 1 accu kopen voor 382,-, maar nu las ik hier dat de Heiniger Saphir met brede kop ook fijn scheert. Wellicht mag ik van mijn paard dan wel direct haar benen doen, zonder te hoeven wisselen naar tondeuse :')

Klopt het dat hij in de onderstaande link al met brede kop wordt verkocht, of lijkt dat alleen maar zo?
https://www.heinigershop.nl/saphir-hors ... accus.html


Vrijwel direct na dit bericht heb ik de saphir besteld en ben er ontzettend blij mee. Ik ben er in alles op vooruit gegaan, draadloos, licht en stil!

25 oktober heb ik meteen geschoren en nu nog geen maand verder zit ze alweer zo dik in het haar, dit heb ik nog nooit zo erg gehad. Heb er zelfs maar weer een dunnere denken opgelegd :')

Afbeelding

Ik wil haar dus binnenkort maar weer scheren, want ze zweet best. Alleen maakt ze ook intens veel huidvet aan. We hebben alleen koud water buiten.

Nu dacht ik misschien kan ik met een emmer warm water en naf warming wash het ergste wegkrijgen. Heeft iemand een idee of ik daar voldoende mee weg kan “wassen”

pluisje88

Berichten: 8077
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:16

Ik heb alleen koud water en een pssm paard dus gevoelig op de spieren. Wassen bij minder dan 30 graden is een no go. Paar dagen goed poetsen en met zo’n massagevorstel/roskam en dan scheer ik zo. Worden je messen wat sneller bot. So be it. Het zijn m’n eigen messen ;)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:45

Melisje_92 schreef:
Melisje_92 schreef:
Ik heb een beetje hulp nodig O:)

Ik wil graag een nieuwe machine, draadloos en licht.

Nu kan ik via horze met kortingscode de aesculap met 1 accu kopen voor 382,-, maar nu las ik hier dat de Heiniger Saphir met brede kop ook fijn scheert. Wellicht mag ik van mijn paard dan wel direct haar benen doen, zonder te hoeven wisselen naar tondeuse :')

Klopt het dat hij in de onderstaande link al met brede kop wordt verkocht, of lijkt dat alleen maar zo?
https://www.heinigershop.nl/saphir-hors ... accus.html


Vrijwel direct na dit bericht heb ik de saphir besteld en ben er ontzettend blij mee. Ik ben er in alles op vooruit gegaan, draadloos, licht en stil!

25 oktober heb ik meteen geschoren en nu nog geen maand verder zit ze alweer zo dik in het haar, dit heb ik nog nooit zo erg gehad. Heb er zelfs maar weer een dunnere denken opgelegd :')

[ [url=m/g7WsTZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik wil haar dus binnenkort maar weer scheren, want ze zweet best. Alleen maakt ze ook intens veel huidvet aan. We hebben alleen koud water buiten.

Nu dacht ik misschien kan ik met een emmer warm water en naf warming wash het ergste wegkrijgen. Heeft iemand een idee of ik daar voldoende mee weg kan “wassen”


Hier ook, ook eind okt geschoren en alweer aardig haar aan het krijgen, nog niet zo erg als die van jou maar al wel weer pluizig aan het worden…
Die van mij is vooral op zijn kont ook heel vet en geen warm water.
Dus ik lees even mee voor tips…

pluisje88

Berichten: 8077
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:57

Ik heb een week of drie geleden voor de tweede keer geschoren. Ik wil niet scheren na 1 november want ik wil graag dat ze met wat haar de winter in gaat voor als het echt kouder wordt. Pssm 2 en gevoelig op de spieren. Scheren is nodig voor de spieren maar als ze echt nog zo kaal is en het haar groeit niet meer dan durf ik de deken er niet echt af te halen in de winter. Als er iets haar op zit is er toch net wat meer bescherming. Mocht het toch te veel zijn dan haal ik de hals/borst er nog uit maar denk dat het niet nodig is. Ze is nu nog aardig glad. Ze was voor de tweede keer scheren al wel weer best wel fluffig en daar zat maar een maandje tussen denk ik

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 00:01

Zit ff terug te kijken en zie nu dat ik vorig jaar ook een maand later alweer aan het scheren was haha. Nu was ik eind september al begonnen vanwege een wedstrijd wat met een beginnend vachtje en toen 18 graden echt te warm zou zijn.

Ben bang dat ik deze winter op 4x scheren ga uitkomen _O-