Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 96 van de 144 [ 3599 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 144  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

 
Profiel   

Ik breek even in... Ik heb een Sectolin Clipper Pro 200 maar mijn mes is bot, dus ging op zoek naar een nieuw opzetmes. Nergens meer te verkrijgen natuurlijk, enkel de 210. Passen die ook of moet ik dan een compleet nieuwe tondeuse kopen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 14:11 



 
Profiel   

Ik ben op zoek naar mensen die bij hun aesculap scheermachine een Torqui momentsleutel gekocht hebben. Ik ben een nono op scheergebied, is dit echt zo handig als beweerd word ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 13:56 



 
Profiel   

curly2day schreef
Ik ben op zoek naar mensen die bij hun aesculap scheermachine een Torqui momentsleutel gekocht hebben. Ik ben een nono op scheergebied, is dit echt zo handig als beweerd word ?

Ik kreeg hem bij de bonum , het is handig met nieuwe en net geslepen messen maar na tijdje gebruik moet ik toch harder gaan aanspannen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 14:31 



 
Profiel   

_Reneee schreef
Ik breek even in... Ik heb een Sectolin Clipper Pro 200 maar mijn mes is bot, dus ging op zoek naar een nieuw opzetmes. Nergens meer te verkrijgen natuurlijk, enkel de 210. Passen die ook of moet ik dan een compleet nieuwe tondeuse kopen?

Nee passen niet, heb ook een 210 moeten kopen hoewel de 200 nog perfect werkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 14:34 



 
Profiel   

De Heiniger Opal besteld ,benieuwd of hij mijn verwachtingen inlost. Heb dan mijn moser max maar te koop gezet want draadloos is toch pak makkelijker

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 14:36 



 
Profiel   

Ben ook benieuwd naar de opal! Mijn sapphir is al een jaar of 8 oud maar werkt nog top. Maar misschien moet ie toch een keer vervangen worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 15:32 



 
Profiel   

Ik heb interesse in de Bonum, is het een fijn apparaat?Genoeg scheerkracht?Mijn Heiniger Xperience ben ik niet zo tevreden over, hij heeft maar weinig kracht en ik vind hem soms wat onregelmatig klinken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 19:54 



 
Profiel   

christel0908 schreef
_Reneee schreef
Ik breek even in... Ik heb een Sectolin Clipper Pro 200 maar mijn mes is bot, dus ging op zoek naar een nieuw opzetmes. Nergens meer te verkrijgen natuurlijk, enkel de 210. Passen die ook of moet ik dan een compleet nieuwe tondeuse kopen?

Nee passen niet, heb ook een 210 moeten kopen hoewel de 200 nog perfect werkt


Aargh wat ellendig weer. Lekker klantvriendelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 20:29 



 
Profiel   

ambre schreef
Ik heb interesse in de Bonum, is het een fijn apparaat?Genoeg scheerkracht?Mijn Heiniger Xperience ben ik niet zo tevreden over, hij heeft maar weinig kracht en ik vind hem soms wat onregelmatig klinken.

Ik vind het een fijn apparaat, heb hem al sinds hij uitkwam, de batterij gaat ondertussen wel minder lang me

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 20:31 



 
Profiel   

Hoe lang gaat de accu ongeveer mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 20:37 



 
Profiel   

Nathalie84 schreef
Hoe lang gaat de accu ongeveer mee?

In het begin meer dan uur want niet leeg.tegen dat paard klaar was. Nu 40 minuten max. Een 2 de batterij lost dit natuurlijk op, nu scheer ik tot ze leeg is en schaken dan over naar tondeuze voor benen/ hoofd, daarna is batterij alweer geladen en kan ik verder

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 22:20 



 
Profiel   

Ik heb de Bonum zelf ook pas net, vorige week mee geschoren. Ik heb er twee accu's bij. Echt iets zinnigs over gebruik op langere termijn kan ik dus nog niet zeggen. maar ten opzichte van m'n vorige Aesculap met snoer, waar ik al erg aan gehecht was, is dit toch wel weer een heel eind fijner. Hij is echt een stuk lichter en ligt ook veel makkelijker in de hand. Ben er echt heel blij mee. Hij scheert ook perfect maar dat deed m'n andere ook. Over de accu kan ik alleen zeggen dat ie het in elk geval gemakkelijk een hele scheerbeurt (quarter, 1.55, geen extreme wintervacht, heb "uitrijdeken" en benen in het haar gelaten) heeft uitgehouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 22:33 



 
Profiel   

SuperZodiaX schreef
Even in het vervolg op mijn 2 kapotte heinigers. Ik heb contact gehad met Kommer op jullie aanraden en ik mag beide apparaten opsturen ter beoordeling. Dan kijken zij wat er echt aan scheelt (vorige reparateur krijgt ze echt niet meer aan de praat) en dan kan ik kijken of ik ze wil laten repareren.
Ik blijf het apart vinden dat ze zo snel kapot gaan. Eentje die we intensiever gebruiken is al nieuwe motor, nieuwe printplaat en een nieuw snoer op gegaan in 3 jaar tijd ongeveer. De andere is voor mijn privepaarden en die is wel al 6 jaar oud, maar is nu dus ook kapot :(

Als ik een nieuwe moet kopen neig ik toch naar een ander merk. Zeker omdat heiniger vaak ook kuren heeft met het "pakken" van de haren merk ik. Wat raden jullie aan? Ik dacht nu zelf richting de aesculap bonum.

Voor het bedrijf heb ik een heiniger xpercience aangeschaft. Fijn apparaat, mooi stil. Wel gelijk weer problemen mee. Zit een haper in de motor... grrr.. dus die is na 4 paarden scheren alweer terug naar de fabriek. Om gek van te worden!


Voor de mensen die het interessant vinden wat eruit gekomen is. Bij allebei de Progressen de motor kapot. Ik laat nu degene in de beste conditie repareren.

En over de nieuwe xperience met de haper in de motor al gelijk.. die heb ik nu vandaag terug gekregen. Ze hebben er een nieuwe printplaat en een nieuwe motor in gezet. Lekker voor een apparaat wat nog gloednieuw was, productiefoutje hoop ik dan maar.

Maar goed ik hoop dat ik nu weer voorlopig gewoon fijn werkende apparaten heb :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 23:04 



 
Profiel   

_Reneee schreef
_Reneee schreef
Ik breek even in... Ik heb een Sectolin Clipper Pro 200 maar mijn mes is bot, dus ging op zoek naar een nieuw opzetmes. Nergens meer te verkrijgen natuurlijk, enkel de 210. Passen die ook of moet ik dan een compleet nieuwe tondeuse kopen?



Aargh wat ellendig weer. Lekker klantvriendelijk.

De SE-200 is sinds 2015 uit de collectie, ze hebben nog 5 jaar lang de koppen geleverd. Ik dek dat ze verwachten dat er niet zoveel werkende machines waren. Daar waren de scheerkoppen in het seizoen best hard gingen met verkoop, was het de laatste 2 jaar echt zeer weinig dat er eentje verkocht werd.
Maar ik zal even voor je kijken, als het goed is heb ik er nog 2 liggen.
Eentje is een paar keer gebruikt maar scheerde niet lekker meer, toen een nieuwe kop gekocht maar hetzelfde probleem. De SE-200 is gewoon op haha.

Edit, even gekeken ik heb er nog 2 liggen zoals hierboven vermeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 08:34 



 
Profiel   

Kom even binnen vallen met een vraag.
Ik heb een Liscop A1600. Altijd heel tevreden mee geweest.
Alleen vandaag ben ik aan het scheren en valt de "kracht" van de machine weg.. Accu was helemaal geladen en machine goed geolied.

Iemand enig idee hoe dit kan en wat ik er aan kan doen?
Paar staat nu met drie geschoren benen in plaats van vier :+ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 21:49 



 
Profiel   

Koolborstels vervangen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 21:52 



 
Profiel   

Nathalie84 schreef
Koolborstels vervangen?

Kan zo 1 2 3 even niet vinden wat dit is en waar het voor dient.
Ben echt een leek op scheermachine gebied.

Als ik hem nu aanzet kan ik 1 streep scheren en daarna scheert hij zo zacht en valt uiteindelijk uit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 21:57 



 
Profiel   

Die zorgen voor het magnetisch veld in de motor, als die versleten zijn / op zijn dan kan hij uit vallen. Waar die zitten bij jou machine weet ik niet, ik heb namelijk heiniger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 21:59 



 
Profiel   

Oei -O-
Had gehoopt op een simpele oplossing, helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 22:10 



 
Profiel   

Bij die van mij is dat heel simpel op te lossen met nieuwe koolborstels. Zijn over het algemeen ook niet duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 22:33 



 
Profiel   

Dat was ook mijn gedachten. De koolborstels vervangen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 22:53 



 
Profiel   

Kan ik dat zelf vervangen of is het beter om te laten doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 00:49 



 
Profiel   

michelle___ schreef
Kan ik dat zelf vervangen of is het beter om te laten doen?


Als je er echt geen verstand van hebt zou ik hem weg laten brengen. Dan weet je zeker dat het goede gerepareerd wordt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 06:47 



 
Profiel   

Inmiddels ben ik behoorlijk geïnteresseerd in de moser max, ik neem aan dat de 50 een beter apparaat is dan de 45?
Gaan dezelfde scheerkoppen op de 50 als de 45?
Dat dacht ik te zien op Google.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 11:45 



 
Profiel   

Geen idee. Volgens mij hebben de meesten hier een 45.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 15:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 96 van de 144 [ 3599 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 144  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen