Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 98 van de 144 [ 3599 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 144  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

 
Profiel   

Idd. Was vrij vroeg. Eind september. Ook de tweede keer al geschoren en nu moet ze eigenlijk alweer zag ik. Het groeit gigantisch inderdaad.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 13:10 



 
Profiel   

Hier ook 25 oktober geschoren en moet binnenkort weer, mega hard weer gegroeid! En dat terwijl ik hem vorig jaar maar 1 keer hoefde te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 13:49 



 
Profiel   

Hier ook al twee keer geschoren. Laatste keer wilde ik na een week nog wat bijwerken (geen tijd, donker etc) en toen was er al te duidelijk verschil. Nu 3 weken geleden geschoren en het staat er alweer redelijk dik op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 14:08 



 
Profiel   

Hier ook megaveel aanvragen :o

Allemaal tweede x. Sommige nog maar 3 weken geleden geschoren

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 13:46 



 
Profiel   

Jongens, ik word echt gek.. ik heb nu na allemaal problemen en uiteindelijk reparaties net mijn heiniger progress en een nieuwe heiniger experience. Vandaar gaan scheren, maar wilde absoluut geen haren pakken. Andere apparaat ook niet. Waren net nieuw geslepen messen trouwens. Maar andere set gepakt, ook niet. Nog een andere set weer niks. Uiteindelijk 1 set die het deed en 1.5 paard kunnen scheren en toen kapte hij er weer mee. Nog 3!! Andere setjes messen geprobeerd maar we kregen hem niet meer aan de praat. Bijna alle sets messen kwamen rechtstreeks van de slijper vandaan. Waar zou dat nou aan kunnen liggen? Ik word er echt moedeloos van :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 15:08 



 
Profiel   

Ik denk toch echt een verkeerde slijper..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 15:09 



 
Profiel   

Ja, ik denk ook slijper....heel vervelend. Zo heeft 1 Slijperij mij in het verleden heel veel messen setjes kapot gemaakt. Uiteindelijk wel vergoed, maar op dat moment best knullig als je bij een klant staat.
Welke slijper heb je?

Ben lichtelijk enthousiast over EOGS :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 17:30 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Ik denk toch echt een verkeerde slijper..


Ja maar 2 sets komen gloednieuw uit de doos, het kan toch niet dat die allebei toevallig net bot zijn?
Mijn man brengt ze altijd weg, in Rotterdam.
Weet iemand een goede slijper in de buurt van Dordrecht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 18:08 



 
Profiel   

Hoi allen, vraag: bestaan er ook opzet stukjes waardoor je minder dicht langs de huid van je paard scheert? Ik wil hem wat dikker scheren, niet zo kort op de huid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 18:16 



 
Profiel   

Wel goed aangedraaid je messen?
En is het scheerapparaat dan wel in orde?
Echt vaag zeg...
Balen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 18:17 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Wel goed aangedraaid je messen?
En is het scheerapparaat dan wel in orde?
Echt vaag zeg...
Balen!


Ja ook de messen er een aantal keer afgehaald, weer opgedaan. Licht aangedraaid (tot je hoort aan het geluid dat de messen goed zitten) en als hij dan nog niet pakt steeds een halfje strakker. Maar het maakt dus helemaal niets uit. Ja ineens doet hij het, een halve minuut en dan ineens weer niks meer. Frusterend! Dan maar eens alles naar een andere slijper? Iemand een aanrader die echt goed slijpt (en ook snel kan leveren?) Over de post kan natuurlijk ook als het verder weg is

En allebei de machines komen net terug van reparatie en zijn gloedjenieuw binnenin

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 18:46 



 
Profiel   

Echt heel gek...
Ook dat je nieuwe messen niet slijpen...
Ik heb nieuwe messen en die doen het prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 18:49 



 
Profiel   

Ik heb net geschoren met mijn nieuwe heiniger experience. Hij deed het super. Met anderhalf uur mijn hele paard geschoren. Wat apart dat die van jou niks doet Superzodiax.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 19:25 



 
Profiel   

Ik kom er niet uit!!
Ik zoek een scheermachine voor mij shetlander, voornamelijk voor beentjes, hals, hoofd, buik...
Welke raden jullie aan?
Ik wil eigenlijk in 1 keer klaar zijn, niet 3 verschillende moeten aanschaffen.

Ik lees hier veel over de moser 45 maar ook heiniger.
Ik hoor graag jullie ervaring/mening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 20:18 



 
Profiel   

Dan zou ik voor de moser max45 gaan. Vooral bij een shet praktisch ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 22:14 



 
Profiel   

kaatje77 schreef
Dan zou ik voor de moser max45 gaan. Vooral bij een shet praktisch ;)

Bedoel jij dan deze?
De Heiniger is toch veel krachtiger? (rond de 300 zag ik?)
https://petsplace.nl/moser-tondeuse-max ... kQQAvD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 22:56 



 
Profiel   

Met de moser kan ik ook een harige fjord helemaal scheren :))

Heiniger is krachtiger ja maar voor 1 shetlander kocht ik dat niet.... Voegt dan niet zo veel toe. Bovendien is een kleine apparaat zeker op de kleine shet beentjes fijner te hanteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 23:01 



 
Profiel   

Hoi allemaal :)
Ik wil met Black Friday graag een draadloos scheerapparaat kopen voor eigen (niet professioneel) gebruik van max. 4 paarden. Zou de Heiniger Saphir dan een goede keuze zijn, of hebben jullie nog andere tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 10:23 



 
Profiel   

FCSA schreef
Hoi allemaal :)
Ik wil met Black Friday graag een draadloos scheerapparaat kopen voor eigen (niet professioneel) gebruik van max. 4 paarden. Zou de Heiniger Saphir dan een goede keuze zijn, of hebben jullie nog andere tips?


Ik zou zelf inderdaad voor de saphir gaan. Moser Max voldoet ook maar die is niet draadloos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 11:57 



 
Profiel   

Welke merken hebben bredere messen voor op de moser Max 45? Scheerlengte bij voorkeur minimaal 3 mm. Ik ken ze zelf nl niet. Gebruikte altijd gewoon de smalle. Maar aangezien het bijna Sinterklaas is ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 12:10 



 
Profiel   

Yvank_ schreef
Met de moser kan ik ook een harige fjord helemaal scheren :))

Heiniger is krachtiger ja maar voor 1 shetlander kocht ik dat niet.... Voegt dan niet zo veel toe. Bovendien is een kleine apparaat zeker op de kleine shet beentjes fijner te hanteren.

Welke messen heb jij erbij?
Zie dat bij de moser max 45 1mm mes zit.

Deze is toch die voor een shet kan?
Staan er zoveel! + staat voor hond.(?)
https://www.zooplus.nl/shop/honden/verz ... gIQAvD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 13:52 



 
Profiel   

Ik zou voor 3 mm gaan op z’n minst. 1 mm is te kort om een heel paard mee te scheren

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 13:55 



 
Profiel   

Inderdaad 3mm kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 13:55 



 
Profiel   

Ik zoek een nieuwe scheermachine. Heb nu een sectolin SE 600 maar vind dat echt een waardeloos ding. Te lomp, komt amper door de vacht van m'n haf heen, moet 10x over 1 plek heen, geslepen messen, nieuwe messen, maakt allemaal geen verschil. Maakt ook veel strepen. Dus dat is misschien een leuke machine voor de gemiddelde KWPN-er maar niet voor mijn paarden.

Hij is voor particulier gebruik voor een haflinger met cushing en 100 kruinen en een shetlander met dikke shetten teddyvacht (en wellicht een KWPN-er maar die maakt tot dusver geen vacht aan).

Eisen:
- Moet streeploos door teddyvacht heen kunnen
- Moet kleine hoekjes en kruinen makkelijk aan kunnen (dus niet te lomp)

Hoeft niet draadloos te zijn, ik heb stroom in de stal. Hoeft ook niet heel stil te zijn, ik draag oordoppen en de paarden zijn niet bang voor de machine. Budget tot ongeveer 400 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 14:03 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
FCSA schreef
Hoi allemaal :)
Ik wil met Black Friday graag een draadloos scheerapparaat kopen voor eigen (niet professioneel) gebruik van max. 4 paarden. Zou de Heiniger Saphir dan een goede keuze zijn, of hebben jullie nog andere tips?


Ik zou zelf inderdaad voor de saphir gaan. Moser Max voldoet ook maar die is niet draadloos.


Dank!

Ik vond deze twee Heiniger Saphirs, met heel verschillende prijzen. Er wordt een andere kop bij geleverd en de tijdsduur dat ze het volhouden op 1 accu is verschillend, maar het is wel dezelfde machine... toch? Of zie ik iets over het hoofd?
Paardendrogist: https://www.paardendrogist.nl/heiniger-saphir.html
Nedlandic: https://www.nedlandic.nl/tondeuses-paar ... ccu-s.html

Verder wordt 'ie overal 'tondeuse' geschikt voor 'opscheren' genoemd, maar je kunt er dus gewoon prima een heel paard mee scheren?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 15:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 98 van de 144 [ 3599 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 144  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen