[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
judithM
Berichten: 1498
Geregistreerd: 17-02-01

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:27

Maar nog even een vraagje :D ik zit te kijken. Ik zie er een met een 1 mm scheerkop en twee opzet kammen voor meer mm. Zijn die opzet kammen goed of beter een paar messen van bv 3 of 5 mm mee bestellen? Sorry, heb mijn pony al 26 jaar en nog geen haar eraf geschoren B-)

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:33

Nee die opzetkammen werken voor geen meter. (Oké weer mijn mening) Idd losse scheerkoppen mee bestellen. Ik heb een 3 mm en een 5 mm besteld. Laat het liever wat langer en scheer een keer vaker.

judithM
Berichten: 1498
Geregistreerd: 17-02-01

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:51

Wederom bedankt!

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:02

Opzetkammen geven bij mij vreselijke strepen.Gebruik ik alleen als ze nog kaal zijn maar van die lelijke varkensharen hebben.

lovebelly

Berichten: 1114
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:23

pluisje88 schreef:
Welke merken hebben bredere messen voor op de moser Max 45? Scheerlengte bij voorkeur minimaal 3 mm. Ik ken ze zelf nl niet. Gebruikte altijd gewoon de smalle. Maar aangezien het bijna Sinterklaas is ;)


Sorry dat ik binnen kom breken maar ben hier ook wel heel benieuwd naar!
Heb vorige week met 1mm messen de benen opgeschoren en was toch wel erg kort. Volgende keer voor het hele lijf zouden brede 3mm messen wel fijn zijn.

Ben benieuwd naar jullie suggesties!

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:24

Ik heb ze van heiniger, wahl en nog een Engels merk (maar dat is hier niet te krijgen). Laatste jaren wel beter verkrijgbaar in NL.

lovebelly

Berichten: 1114
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: 't Gooi

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:28

Maar koop je dan de messen voor een grote machine?

Sorry ben een beetje een leek hierin. Al wel vaker geschoren maar altijd met een gehuurd groot apparaat wat eigenlijk altijd een gevecht was met paardlief.

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:31


lovebelly

Berichten: 1114
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: 't Gooi

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:18


florababs
Berichten: 11
Geregistreerd: 29-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 02:17

VRAAGJE OVER MESSENSET! 31F/23 van heiniger!
Zijn er die al eens met de messenset Heiniger 31F/23 hebben geschoren (scheren 1a2mm)???

nu scheer ik al even paarden, en omdat ik het toch altijd nog strakker en fijner wil was ik aan het rondkijken naar wat extra messensets.
ik heb zelf 2 grote scheermachines de Heiniger xperience en een Heiniger xplorer, en 2x de saphir tondeuze maar dat doet er nu niet toe.
Kwam de messensetjes tegen die op 1a2mm scheren lekker kort en strak. (denk ik dan)

iemand hier al ervaring mee? hoe scheren deze? mooi resultaat?

greats

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 07:47

lovebelly schreef:
Top! Dankjewel!

https://www.macrovet.nl/andis-kopje-no- ... gJQSfD_BwE
Deze zou er dus op kunnen? Heb je toevallig ervaring met dit merk? Het gaat om hooguit 2x per jaar volledig scheren. Of kan ik dan beter de smalle van moser zelf doen voor dat geld?


Met een brede Scheerkop ben je iets sneller, maar resultaat is hetzelfde. Andis is ook een prima merk, heb alleen geen ervaring met deze specifieke kop.

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 07:50

florababs schreef:
VRAAGJE OVER MESSENSET! 31F/23 van heiniger!
Zijn er die al eens met de messenset Heiniger 31F/23 hebben geschoren (scheren 1a2mm)???

nu scheer ik al even paarden, en omdat ik het toch altijd nog strakker en fijner wil was ik aan het rondkijken naar wat extra messensets.
ik heb zelf 2 grote scheermachines de Heiniger xperience en een Heiniger xplorer, en 2x de saphir tondeuze maar dat doet er nu niet toe.
Kwam de messensetjes tegen die op 1a2mm scheren lekker kort en strak. (denk ik dan)

iemand hier al ervaring mee? hoe scheren deze? mooi resultaat?

greats


Ik vind het erg kort, zeker voor de maanden Jan/feb. Want deze lengte gebruik je dan ook op de benen en hoofd. Ik doe het alleen op aanvraag vd klant, maar mijn advies is eigenlijk liever 2x scheren op 3mm dan een keer zo kort op 1 mm. De messen zijn in aanschaf ook een stuk duurder.

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:02

florababs schreef:
Kwam de messensetjes tegen die op 1a2mm scheren lekker kort en strak. (denk ik dan)

iemand hier al ervaring mee? hoe scheren deze? mooi resultaat?


Lekker kort en strak? Niet op mijn paard. Brrr. Komen jouw paarden nooit buien ofzo? Die van mij staat overdag de hele dag in weer en wind. Als je ze zo kaal trekt dan hebben ze buiten de deken om echt nul bescherming. Echt niet tof.. zou wat mij betreft verboden mogen worden...

Heb vorig jaar 1x de racestreep op m’n paard geschoren met de tondeuse 1.7 mm omdat mijn moser kapot was. Was in december. Dat is niet meer aangegroeid en in Jan/feb vond ik dat al gewoon zielig. Laat staan het hele paard...

florababs
Berichten: 11
Geregistreerd: 29-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:15

pluisje88 schreef:
florababs schreef:
Kwam de messensetjes tegen die op 1a2mm scheren lekker kort en strak. (denk ik dan)

iemand hier al ervaring mee? hoe scheren deze? mooi resultaat?


Lekker kort en strak? Niet op mijn paard. Brrr. Komen jouw paarden nooit buien ofzo? Die van mij staat overdag de hele dag in weer en wind. Als je ze zo kaal trekt dan hebben ze buiten de deken om echt nul bescherming. Echt niet tof.. zou wat mij betreft verboden mogen worden...

Heb vorig jaar 1x de racestreep op m’n paard geschoren met de tondeuse 1.7 mm omdat mijn moser kapot was. Was in december. Dat is niet meer aangegroeid en in Jan/feb vond ik dat al gewoon zielig. Laat staan het hele paard...


ja als ik ga scheren scheer ik normaal, met de normale messen die +- 3mm scheren. benen en hoofd doe ik dan met saphir op 1,5mm. (persoonlijk vind ik het korte er dan wel echt mooi uitzien, mooi kort dus, maar dat is natuurlijk ieders eigen smaak he)

mijn eigen paard staan in de winter altijd elke dag een 10tal uur buiten. en deze scheer ik dan ook op 3mm hoor met een lekker warm waterdicht dekentje er bij op! zou niet willen dat ze het koud zou krijgen.

hier in België worden super veel sportpaarden gewoon geheel met de tondeuse geschoren op 1,5mm. (ook mensen die het tegen betaling komen doen doen dit vaak gewoon met de tondeuse hop heel paard, natuurlijk enkel die sportpaardjes dan met een dunne vacht want door die dikke vachten kom je er ook gewoon niet doorheen! daarom heb ik zowel de grote op stoom als accu en dan de kleine tondeuses er bij.)

was gewoon benieuwd naar de ervaring van mensen met die messenset van heiniger, en of dit nu goed resultaat geeft ;)

florababs
Berichten: 11
Geregistreerd: 29-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:18

Nathalie84 schreef:
florababs schreef:
VRAAGJE OVER MESSENSET! 31F/23 van heiniger!
Zijn er die al eens met de messenset Heiniger 31F/23 hebben geschoren (scheren 1a2mm)???

nu scheer ik al even paarden, en omdat ik het toch altijd nog strakker en fijner wil was ik aan het rondkijken naar wat extra messensets.
ik heb zelf 2 grote scheermachines de Heiniger xperience en een Heiniger xplorer, en 2x de saphir tondeuze maar dat doet er nu niet toe.
Kwam de messensetjes tegen die op 1a2mm scheren lekker kort en strak. (denk ik dan)

iemand hier al ervaring mee? hoe scheren deze? mooi resultaat?

greats


Ik vind het erg kort, zeker voor de maanden Jan/feb. Want deze lengte gebruik je dan ook op de benen en hoofd. Ik doe het alleen op aanvraag vd klant, maar mijn advies is eigenlijk liever 2x scheren op 3mm dan een keer zo kort op 1 mm. De messen zijn in aanschaf ook een stuk duurder.



wel bij mij gaat het ook puur op aanvraag heb er enkele die vroegen of het korter kan, en persoonlijk vind ik dat er mooi uit zien. natuurlijk zoals je al zei is dit niet ideaal voor de echte barre koude wintermaanden.

dankje voor de feedback!

En nog een vraagje welke messenset gebruik jij het liefste bij standaard scheren? (+-3mm dan)

Spenk
Berichten: 21798
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:20

Je scheert toch niet een hoofd compleet kaal op 1,5mm en zet hem vervolgens daarmee buiten? Wat enorm koud....

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:25

Yvank_ schreef:
Je scheert toch niet een hoofd compleet kaal op 1,5mm en zet hem vervolgens daarmee buiten? Wat enorm koud....


En wat dacht je van kale beentjes in een blubber weiland/regen of sneeuw?
Op aanvraag of niet, wat mij betreft valt het onder de noemer paard onwaardig en mishandeling....

florababs
Berichten: 11
Geregistreerd: 29-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:57

pluisje88 schreef:
Yvank_ schreef:
Je scheert toch niet een hoofd compleet kaal op 1,5mm en zet hem vervolgens daarmee buiten? Wat enorm koud....


En wat dacht je van kale beentjes in een blubber weiland/regen of sneeuw?
Op aanvraag of niet, wat mij betreft valt het onder de noemer paard onwaardig en mishandeling....


No worries eigen paard heeft jachtmotief en dus nog haar op der benen en hoofd. (der lichaam doe ik op 3mm) ook scheer ik ergens eind oktober begin november. en dus met de ergste kou is het ook alweer wat aangegroeid.

paarden van andere mensen is dus op hun vraag helemaal geschoren of jachtmotief of wat anders.
hier beslis ik niet over het management. (maar vaak zijn dit dan ook paardjes die hele dag op de box staan... en enkel buiten komen voor te werken, of eens los te lopen in de bak... nogmaals niet mijn management, ik scheer enkel)

kaatje77

Berichten: 10433
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:17

Hier ook een no op korter dan 3mm

Dan mogen ze het lekker zelf doen..

Afgelopen week een euroteken op de billen geschoren bij een klant :')
Afbeelding

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:51

Voor in oktober scheren zou ik best op 1 mm willen scheren, scheelt toch een paar weken voordat ze weet moeten.Verder vind ik het juist lelijk, die witte benen worden gewoon roze.

Knap Kaatje!Ik kan net een hartje -O-

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:57

Ik weiger het ook gewoon, dan zoeken ze maar een ander :D ik vond soms met rijden op 3 mm in de buitenbak al koud, hield ik een uitrijdeken op haha

kaatje77

Berichten: 10433
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:23

Ambre oefening baart kunst. Ze had een mal en dat erop en omheen scheren. Vind het persoonlijk nooit mooi omdat het vervaagd is doordat de vacht te lang is, maar als klant er blij mee is. Deze zijn van het voorjaar Afbeelding
Beide een hart op de billen :+:

kaatje77

Berichten: 10433
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:23

Jester_ schreef:
Ik weiger het ook gewoon, dan zoeken ze maar een ander :D ik vond soms met rijden op 3 mm in de buitenbak al koud, hield ik een uitrijdeken op haha

Hier hetzelfde hoor :')

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:26

kaatje77 schreef:
Hier ook een no op korter dan 3mm

Dan mogen ze het lekker zelf doen..

Afgelopen week een euroteken op de billen geschoren bij een klant :')
[ [url=m/CNjsXE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super leuk

Ik heb laatst sterren geschoren, onder mn zadel dan durf ik nog naar les en op wedstrijd maar ik vind het zo leuk.

Afbeelding

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:37

Ik hou oook wel van figuurtjes maar dan op een korte vacht ja. Anders is het zo'n enorme pluim haha