[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 15:15

Rond de 15 min maar je hoort het ook wel aan de messen en merkt het met scheren.

Emperor

Berichten: 196
Geregistreerd: 19-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:40

Hoi! Ik heb een probleem met mijn tondeuse en hoop dat jullie daar een oplossing op hebben... :D Gaat om een Moser Max die de haren 'niet pakt'. De messen zijn geslepen, de messen gaan ook heen en weer, maar op een of andere manier pakt ie de haren niet..

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:56

Dan zijn je messen niet goed geslepen. Gebeurt wel vaker dan scheert die niks := ik breng ze altijd naar dezelfde slijper want je krijgt ze soms compleet niet goed geslepen terug.

girlyggirl

Berichten: 3094
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 19:46

Yvank_ schreef:
Dan zijn je messen niet goed geslepen. Gebeurt wel vaker dan scheert die niks := ik breng ze altijd naar dezelfde slijper want je krijgt ze soms compleet niet goed geslepen terug.


Waar stuur jij de moser kop heen?

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 19:52

Ik breng ze altijd naar van der Graaf de Molen in Dedemsvaart. Dat zit hier in de buurt.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:40

Heb ik ook eens gehad, ik breng nu alles naar de Schaarmakelaar in Zierikzee.Verzenden kan ook.
Scheer nu dubbel zoveel paarden met mijn messen en mijn Moserkopjes heeft hij toen helemaal opnieuw moeten doen.Compleet verkeerd geslepen.

Emperor

Berichten: 196
Geregistreerd: 19-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:59

Ah, daar ligt het dus aan! Ik hoopte eigenlijk dat het iets anders zou zijn.. :+ Ik heb namelijk 4 weken moeten wachten en ging er vanuit dat het dit keer wel goed kwam. Vorig jaar 2 keer de mensjes terug moeten brengen omdat ze niet goed scherp waren en daarom de mesjes dit keer naar een ander gebracht. Dankjulliewel voor de tips van andere adresjes!

Nog een vraagje: als ik nieuwe mesjes erbij wil kopen, klopt het dan dat onderstaande link geschikt zal zijn of heb ik dat mis?
https://www.agradi.nl/moser-snijmes-wmo ... ndaard.htm
Laatst bijgewerkt door Emperor op 08-12-19 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 21:05

Scheren jullie het hoofd gewoon met een groot apparaat of is dan een tondeuse wel echt noodzakelijk? De keren dat ik zelf heb moeten scheren nooit het hoofd hoeven doen, dus heb werkelijk geen idee. :o

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 21:10

Ik scheer dat met de tondeuse omdat ik hele paard daarmee scheer. Maar keren met een groot apparaat dan daar mee. Maar let wel. Ik scheer nooit het voorhoofd altijd tot aan de bakstukken. Hier staan ze gewoon van 8 tot 8 op de wei in weer en wind en vindt dat dat veel prettiger dan zo'n kaal hoofd.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 21:14

ambre schreef:
Heb ik ook eens gehad, ik breng nu alles naar de Schaarmakelaar in Zierikzee.Verzenden kan ook.
Scheer nu dubbel zoveel paarden met mijn messen en mijn Moserkopjes heeft hij toen helemaal opnieuw moeten doen.Compleet verkeerd geslepen.

Oh zit daar ook een slijper!
Weet je toevallig wat het kost om daar een setje scheermessen te laten slijpen?

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 21:34

Ik doe praktisch alles met de grootte. Behalve tussen de benen(al die tig vellen) en het gedeelte van het (binnen )achterbeen. Puur omdat de huid daar zo dun is en mijn messen erg scherp :)

kaatje77

Berichten: 10428
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:24

Emperor schreef:
Ah, daar ligt het dus aan! Ik hoopte eigenlijk dat het iets anders zou zijn.. :+ Ik heb namelijk 4 weken moeten wachten en ging er vanuit dat het dit keer wel goed kwam. Vorig jaar 2 keer de mensjes terug moeten brengen omdat ze niet goed scherp waren en daarom de mesjes dit keer naar een ander gebracht. Dankjulliewel voor de tips van andere adresjes!

Nog een vraagje: als ik nieuwe mesjes erbij wil kopen, klopt het dan dat onderstaande link geschikt zal zijn of heb ik dat mis?
https://www.agradi.nl/moser-snijmes-wmo ... ndaard.htm

Die link is voor de rex. De max heeft een losse scheerkop. Een setje als je ware

Caballo77

Berichten: 472
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:44

Dus toch een moser max 45; deze tondeuse wordt inderdaad veel genoemd. Voor het grote werk heb ik een Kneizer scheermachine gekocht. Is alleen voor mijn eigen tinker. Ik wil graag nog het patroon netjes afwerken, maar dat lukt niet zo goed met de grote machine. Is het voldoende om alleen deze tondeuse te kopen https://www.bitiba.nl/shop/katten/gezon ... ses/690661? Of moet ik daar nog een ander mesje bij kopen van een andere mm?

pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:04

Ik zou een 3 mm scheerkop erbij doen. 1mm is erg kort, 3mm is de lengte van een normaal scheerapparaat. Anders heb je kans dat je alsnog strepen maakt met het bijwerken als je de randjes probeert bij te werken met een 1 mm scheerkop

kaatje77

Berichten: 10428
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:11

Inderdaad op 3mm evenals de snijhoogte van de grote Scheermachine

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 04:47

Lizz schreef:
ambre schreef:
Heb ik ook eens gehad, ik breng nu alles naar de Schaarmakelaar in Zierikzee.Verzenden kan ook.
Scheer nu dubbel zoveel paarden met mijn messen en mijn Moserkopjes heeft hij toen helemaal opnieuw moeten doen.Compleet verkeerd geslepen.

Oh zit daar ook een slijper!
Weet je toevallig wat het kost om daar een setje scheermessen te laten slijpen?


Niet goedkoop, rond de 10€, maar als je ff belt dan kun je er op wachten en ik heb vorige x 8 paarden met een set geschoren.Behoud van je messen dus.

Ik scheer het liefste alles met de grote, ook get hele hoofd dus.
Als het nodig is werk ik moeilijke plekjes af met de moser.

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 10:31

Ik heb de Moser max gekocht na alle enthousiaste reacties. Maar dat mensen er hele paarden mee scheren vind ik knap. Vind het al lang duren een stuk hals en borst weg te scheren. Voor hele lichaam moet je veel geduld hebben. Ergens spijt dat ik geen groter apparaat heb gekocht. Dat zou sneller gaan

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:41

Mag ik even wat vragen?
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met onderstaand scheerapparaat?
Afbeelding
Ik kwam deze tegen toen ik aan het zoeken was op 'stille scheerapparaten'
70db lijkt me aardig stil voor mijn bange poeperd, maar zal de kwaliteit enigszins goed zijn voor zo'n laag bedrag?

pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:58

70 decibel is helemaal niet zo stil toch?het scheerapparaat van mijn staleigenaar is ook 70 DB maar ik vind dat dat ding echt een pleurisherrie maakt.

Wat betreft het scheren van een heel paard met de moser: ik ben maar ongeveer een kwartier tot half uur langer bezig op het scheren van een heel paard. Als je je eigen paard scheert vind ik dat geen probleem. Komt bij dat ze veel rustiger staat met de moser omdat die minder herrie maakt dan een grote. Scheelt mij een hoop vechten..

Connaisseur
Berichten: 293
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 13:37

Ik heb jaren met de machines van Heiniger geschoren, begonnen met de Progress helaas bleek deze niet sterk genoeg voor het aantal paarden wat ik scheer per jaar en is de motor gesneuveld. Toen de Experience aangeschaft, heerlijk apparaat en naar tevredenheid 5 jaar mee geschoren. Helaas ook nu verschillende mankementen, zuigt veel haar op, wisselende kracht en als laatste een raar geluid. Na laten kijken en ook deze motor is aan het eind van zijn latij... In 8/10 jaar tijd dus al 2 Heinigers verder en nu overgestapt naar de Aesculap Econom II, enorm veel ventilatie mogelijkheden, net zo stil, iets minder fijn in de hand maar je hoeft de messen veel minder strak aan te draaien voor hetzelfde resultaat. Wat dus weer beter is voor de motor en hopelijk dus de levensduur...

Over de Heiniger Saphir wel erg tevreden, 1 accu nu kapot na 5 jaar maar die zijn eenvoudig te vervangen. Scheer met de 3.2 messen van Andis met een groter oppervlak. Gaan ook lang mee in tegenstelling tot andere merken.

Afbeelding

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:44

ClaudiaHS schreef:
Mag ik even wat vragen?
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met onderstaand scheerapparaat?
[ [url=m/rHbUra.png]Afbeelding[/url] ]
Ik kwam deze tegen toen ik aan het zoeken was op 'stille scheerapparaten'
70db lijkt me aardig stil voor mijn bange poeperd, maar zal de kwaliteit enigszins goed zijn voor zo'n laag bedrag?

Ik! Enorme herrie en hij wordt bij mij heel snel heet. Ik zou hem zelf afraden.

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:03

Kunnen jullie mij helpen, wat zou je kunnen vragen voor een Hauptner electric 2000 (die paarse) zitten messen bij 2 paar maar moeten of geslepen worden of nieuwe messen erop :j

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 21:06

Djoena schreef:
ClaudiaHS schreef:
Mag ik even wat vragen?
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met onderstaand scheerapparaat?
[ [url=m/rHbUra.png]Afbeelding[/url] ]
Ik kwam deze tegen toen ik aan het zoeken was op 'stille scheerapparaten'
70db lijkt me aardig stil voor mijn bange poeperd, maar zal de kwaliteit enigszins goed zijn voor zo'n laag bedrag?

Ik! Enorme herrie en hij wordt bij mij heel snel heet. Ik zou hem zelf afraden.


Thanks.
Ik ga maar op zoek naar een Liscop lite denk ik.

pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:28

Zooplus Duitsland heeft toch maar bedacht mijn tondeuse ter reparatie aan te bieden bij de producent. Inmiddels heb ik hem begin november al teruggestuur en weet niet hoe lang het zal duren. Zal wel januari worden gok ik zo. Jammer want paard moest eigenlijk al een paar weken geleden weer geschoren worden. Zit te twijfelen of ik zal wachten of dat ik toch een grote huur met alle stress van dien

kaatje77

Berichten: 10428
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:27

pluisje88 schreef:
Zooplus Duitsland heeft toch maar bedacht mijn tondeuse ter reparatie aan te bieden bij de producent. Inmiddels heb ik hem begin november al teruggestuur en weet niet hoe lang het zal duren. Zal wel januari worden gok ik zo. Jammer want paard moest eigenlijk al een paar weken geleden weer geschoren worden. Zit te twijfelen of ik zal wachten of dat ik toch een grote huur met alle stress van dien

Laten ze een vervangend apparaat sturen zodat jij nu alsnog je paard kunt scheren of de kosten op hun verhalen. Google maar voor een voorbeeldbrief.