[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 18:16

xMarizka schreef:
Wat zijn de recente ervaringen met de Agradi HC-2000?
Ik lees alleen dat het meer geluid maakt dan een gemiddeld scheerapparaat, ik vond het nog meevallen.
Stalgenootje scheerde er gister voor de eerste keer mee en het apparaat viel haar niet tegen.
Lees dat iemand er andere merk messen op heeft gezet? Hoe past dat en werkt het dan nog hetzelfde?

Ik wil mijn eigen haflinger gaan scheren (meerdere keren winterseizoen)


Ik vind het een prima machine die niet meer lawaai maakt dan andere.

Ik ben een foto vergeten.... maar zet het in de agenda voor morgen ik heb heiniger messen erop die erop passen maak een foto van het type mes!

Doordat zelfde model mes is alleen beter merk werkt dat prima!

Mijn merrie is al flink in de haren geschoten helaas en flink pak al. Vorig jaar heb haar 2x geschoren en nog 1 ander paard en ga hem dit jaar voor 2e seizoen gebruiken. Ik ben tevreden!

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 19:03

Lauriannnn schreef:
xMarizka schreef:
Wat zijn de recente ervaringen met de Agradi HC-2000?
Ik lees alleen dat het meer geluid maakt dan een gemiddeld scheerapparaat, ik vond het nog meevallen.
Stalgenootje scheerde er gister voor de eerste keer mee en het apparaat viel haar niet tegen.
Lees dat iemand er andere merk messen op heeft gezet? Hoe past dat en werkt het dan nog hetzelfde?

Ik wil mijn eigen haflinger gaan scheren (meerdere keren winterseizoen)


Ik vind het een prima machine die niet meer lawaai maakt dan andere.

Ik ben een foto vergeten.... maar zet het in de agenda voor morgen ik heb heiniger messen erop die erop passen maak een foto van het type mes!

Doordat zelfde model mes is alleen beter merk werkt dat prima!

Mijn merrie is al flink in de haren geschoten helaas en flink pak al. Vorig jaar heb haar 2x geschoren en nog 1 ander paard en ga hem dit jaar voor 2e seizoen gebruiken. Ik ben tevreden!


Bedankt voor je reactie! Zou super zijn , dan is de aanschaf voor de eerste keer iig geen 600 euro haha

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 19:55

Nee inderdaad! Snap wel als je regelmatig andere paarden scheert etc dat het geld het waard is. Ik huurde telkens en dacht ga toch de gok wagen. En hoef alleen maar mijn eigen paard 2x per jaar te doen dus dat scheelt.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 20:03

Wellicht weten jullie het

Wat is het verschil tussen de 1 en 2 speed versies va! de Heiniger Xperience? Zo online begrijp ik het niet maar in € maakt het nogal verschil zag ik.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 21:06

Ik merkte geen verschil

AnoukWelsh
Berichten: 370
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 14:24

xMarizka schreef:
Wat zijn de recente ervaringen met de Agradi HC-2000?
Ik lees alleen dat het meer geluid maakt dan een gemiddeld scheerapparaat, ik vond het nog meevallen.
Stalgenootje scheerde er gister voor de eerste keer mee en het apparaat viel haar niet tegen.
Lees dat iemand er andere merk messen op heeft gezet? Hoe past dat en werkt het dan nog hetzelfde?

Ik wil mijn eigen haflinger gaan scheren (meerdere keren winterseizoen)



Had je hem nog gehaald en tevreden over? Wil ook mn eigen paard gaan scheren, dus geen mega duur apparaat :)

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:06

AnoukWelsh schreef:
xMarizka schreef:
Wat zijn de recente ervaringen met de Agradi HC-2000?
Ik lees alleen dat het meer geluid maakt dan een gemiddeld scheerapparaat, ik vond het nog meevallen.
Stalgenootje scheerde er gister voor de eerste keer mee en het apparaat viel haar niet tegen.
Lees dat iemand er andere merk messen op heeft gezet? Hoe past dat en werkt het dan nog hetzelfde?

Ik wil mijn eigen haflinger gaan scheren (meerdere keren winterseizoen)



Had je hem nog gehaald en tevreden over? Wil ook mn eigen paard gaan scheren, dus geen mega duur apparaat :)


Nee nog niet! Ik ga hem straks bestellen en aankomend weekend de eerste keer gebruiken!
Hoorde wel van stalgenootje dat de messen die er op zitten niet al te lang meegingen.. ik zal het zien, anders schaf ik de heiniger messen aan als ik weet welke erop passen :j

AnoukWelsh
Berichten: 370
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 21:30

[/quote]


Had je hem nog gehaald en tevreden over? Wil ook mn eigen paard gaan scheren, dus geen mega duur apparaat :)[/quote]

Nee nog niet! Ik ga hem straks bestellen en aankomend weekend de eerste keer gebruiken!
Hoorde wel van stalgenootje dat de messen die er op zitten niet al te lang meegingen.. ik zal het zien, anders schaf ik de heiniger messen aan als ik weet welke erop passen :j[/quote]


Ahh ik ben heel benieuwd! Twijfel tussen deze en die van agrishop. Daar zitten al ausculap messen op. Twijfels twijfels :+

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 07:00

Zonnetje81 schreef:
Ik heb de Heiniger Saphir gekocht en de Heiniger (grote) acculoos.

Van de week mijn pony geschoren met de grote heiniger maar als ik het apparaat niet tegen de pony houd dan lijken de messen te rammelen/tikken ongeacht hoe sterk ik ze aandraai. Is dit eigenlijk normaal? Mijn liscope lite had dat ook altijd. Ik scheer veel en het viel me nu weer op met een splinternieuw apparaat.

Ik herken dit niet.

Heb je met messen er in zetten de stelknop vrijwel helemaal los gedraaid? Messen op de puntjes, goed vast geschroefd en toen stelknop weer helemaal vast gedraaid? En daarna wat slagen los voor het scheren.

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 10:10

Het is me gelukt ik heb foto's!!! Excuus haha.

Afbeelding
De verpakking van de heiniger messen. De agradi messen zitten erin!

En de heiniger messen op het apparaat.

Afbeelding
Afbeelding

Het is de heiniger 703-530
31/15 (zelfde als het agradimes!)
2-4 mm

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 13:40

Ik heb altijd met de Moser gewerkt maar mogelijk moeten er dit jaar meer paarden geschoren worden.

Nu heb ik ook een Liscop Equi clip a 1600. Hoe weet ik wat voor messen erop zitten en waar ik eventueel paardenmessen kan bestellen? Mijn vriend heeft het apparaat altijd gebruikt om de koeien deels te scheren :)) .

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 19:11

Lauriannnn schreef:
Het is me gelukt ik heb foto's!!! Excuus haha.

[ [url=m/JHvfwK.jpg]Afbeelding[/url] ]
De verpakking van de heiniger messen. De agradi messen zitten erin!

En de heiniger messen op het apparaat.

[ [url=m/rXvlwY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HjIEO5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is de heiniger 703-530
31/15 (zelfde als het agradimes!)
2-4 mm


Super! Heb je die bij agradi besteld?

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 20:47

Die heb ik gekocht bij de ruitershop bij ons in de buurt toen ik de andere wegbracht voor slijpen. Had namelijk geen idee welke erop moesten en zij zagen aan de nummers 31/15 welke van heiniger erop paste! Weet dus niet zo snel of deze op agradi te koop is maar gok van wel.

Snnah
Berichten: 21
Geregistreerd: 27-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 16:50

Ik wil graag de heiniger Opal kopen, alleen hebben jullie advies met een betrouwbaar verkooppunt. Zowel online als winkel.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 17:58

Ik heb mijne bij puttenstein vandaan. Fijne man en goede prijs

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 18:18

Jester_ schreef:
Ik heb mijne bij puttenstein vandaan. Fijne man en goede prijs


Ik ga hem daar ook bestellen hele nette prijs vraagt hij. Momenteel zijn ze helaas niet op voorraad. Hij wacht op nieuwe exemplaren. Hij zou me berichten als hij ze weer had

AnoukWelsh
Berichten: 370
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Brabant

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:47


xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:40

Nou gister voor het eerst zelf geschoren!
Met die van Agradi, ben echt tevreden (heb geen vergelijking met anderen sinds het mijn eerste keer is)
Ik heb de messen gebruikt die er op zaten +:)+

Hier een voor
Afbeelding
En na
Afbeelding

Echt streeploos zal het niet zijn, zeker niet voor mn eerste keer. Maar het viel me echt niet tegen!
Heel blij ermee en dat voor €120 *\o/*

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 11:04

Ziet er strak uit hoor!

Gizbennie
Berichten: 16
Geregistreerd: 17-12-20

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:21

Hallo allemaal,
Ik zou graag naast mijn grote liscop nog een tondeuse erbij willen waarmee je op 3 mm kan scheren. Ik had zelf de Heiniger Saphir op het oog, maar ik kreeg te horen dat je dan met op stukken zou moeten werken. Ik zou graag een tondeuse op accu willen en ik heb geen ervaring met het scheren met opzet stukken.

Zijn er nog goede andere tips en/of tondeuses naast de Saphir die jullie kunnen aanraden?

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:17

Saphir heb je juist geen opzet stukken nodig. Hele fijne tondeuze en echt 10000% je geld waard

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:25

Nee hoor de messen van de saphir zijn op verschillende lengtes te koop. Neem
Gewoon een mes dat “langer scheert” en dan ben je klaar zonder opzetstukken. Ik heb zelf 1 mm, 3 mm en zelfs 5 mm.

Gizbennie
Berichten: 16
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:41

En waar kom ik aan messenset die scheert op 3mm? Ik vind het erg lastig om de juiste lengte te kunnen vinden voor de Saphir. Bij Nedlandic zeiden ze dat het alleen met op scheerstukken kon. De messenset die ik vond waren volgens hun voor een grote heiniger..

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:49

Gizbennie schreef:
En waar kom ik aan messenset die scheert op 3mm? Ik vind het erg lastig om de juiste lengte te kunnen vinden voor de Saphir. Bij Nedlandic zeiden ze dat het alleen met op scheerstukken kon. De messenset die ik vond waren volgens hun voor een grote heiniger..


Ik heb deze set van Heiniger. Sluit super aan qua lengte als ik met de grote heiniger progress mn paarden heb geschoren
Afbeelding

Connaisseur
Berichten: 293
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 16:35

SuperZodiaX schreef:
Gizbennie schreef:
En waar kom ik aan messenset die scheert op 3mm? Ik vind het erg lastig om de juiste lengte te kunnen vinden voor de Saphir. Bij Nedlandic zeiden ze dat het alleen met op scheerstukken kon. De messenset die ik vond waren volgens hun voor een grote heiniger..


Ik heb deze set van Heiniger. Sluit super aan qua lengte als ik met de grote heiniger progress mn paarden heb geschoren
[ [url=m/TgIgG4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze, en andere merken, heb je ook in 2.8 of 3.2mm. Dat verschil is allemaal zo minimaal dat het prima te combineren is met 3mm messen van de grote machine. In heb deze extra brede scheerkoppen van Andis op mijn Sapphir, vind ik persoonlijk fijner dan de messen van Heiniger zelf.