Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 118 van de 144 [ 3599 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 ... 144  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

 
Profiel   

Issie wel goed schoon? Geen haartjes tussen het accu punt?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 06:34 



 
Profiel   

Nee ik blaas hem met de compressor altijd uit. Gewoon goed onderhoud want ik scheer er 25 ongeveer per scheer seizoen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 08:03 



 
Profiel   

Schaarmakelaar is idd in het weekend gesloten, je kunt ze ook opsturen of misschien dat ze op afspraak open zijn? Dat was voorheen zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 17:37 



 
Profiel   

SuperZodiaX schreef
Grrr.. af en toe... vorige week 5 messensets weggebracht om te slijpen. Zaterdag begonnen, liep de heiniger experience al vast na een half paard. Andere messensets geprobeerd maar die wilden ook niet :( toen maar mn prive progress gepakt, maar die deed het ook na een stuk buik en hals al niet meer. Ook niet met andere messen. Het kan toch niet dat ineens allebei de machines het niet meer doen? Dan ligt het toch aan de messen die niet goed geslepen zijn?
Ik heb daarna maar het restje met mn Saphir gedaan, maar daar zijn nu gelijk mn messen ook bot van.. grrrr.. frustrerend!!

Nu alle messen maar retour, mag hij er nog maar eens een slijpbeurt aan wagen..


Nou alle messen zijn weer geslepen terug, en ze werken weer super! Ik heb ze naar V.d. Water in Rotterdam gebracht nu.
En hij had een showroommodel snoerloze Liscop liggen voor een supermooie prijs (ze gingen een nieuw model ervan verkopen), en laten daar nou net de Heiniger messensets ook op passen!
Dit apparaat hebben we dus maar meegenomen haha..
Mijn heiniger schuif ik door naar het bedrijf en dan hou ik de Liscop voor privé. Snoerloos is toch minder handig als je meerdere paarden wil scheren achter elkaar, ik heb nu ook geen extra accu erbij gekocht.

Gisteren ermee geschoren en super fijn apparaat! Blij mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 06:08 



 
Profiel   

Hoi! Gisteren halverwege het scheren (uiteraard) is mijn Heiniger progress vastgelopen. Toen we thuis de reset knop indrukte in de hoop hem weer aan de praat te krijgen heeft hij kortsluiting veroorzaakt en zijn de stoppen eruit gesprongen :Y)

Hij is pas 5 jaar oud en max 15 keer gebruikt denk ik, is het nog waard/mogelijk hem te laten repareren of kan ik beter gaan kijken voor een nieuwe?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 11:59 



 
Profiel   

Vorige week maakte de heiniger xplorer waarmee ik scheer opeens een gigantisch kabaal. Open gemaakt en een van de takken die naar de veerbrug gaan was afgebroken. Machine meteen weggebracht en erg benieuwd hoe dit zo opeens kon. Maar volgens de reparateur is dit overbelasting. Hebben jullie dit wel eens gezien, en moeten deze dingen regelmatig worden vervangen of is dit toeval?

Laat nu ik hem heb weggebracht wel meteen onderhoud plegen aan de rest van de machine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 12:14 



 
Profiel   

minka schreef
Vorige week maakte de heiniger xplorer waarmee ik scheer opeens een gigantisch kabaal. Open gemaakt en een van de takken die naar de veerbrug gaan was afgebroken. Machine meteen weggebracht en erg benieuwd hoe dit zo opeens kon. Maar volgens de reparateur is dit overbelasting. Hebben jullie dit wel eens gezien, en moeten deze dingen regelmatig worden vervangen of is dit toeval?

Laat nu ik hem heb weggebracht wel meteen onderhoud plegen aan de rest van de machine.


Ik had dat ook laatst. Ik gebruik hen natuurlijk ook veel. Was met een paar euro gefixt gelukkig

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 20:58 



 
Profiel   

Jester_ schreef
minka schreef
Vorige week maakte de heiniger xplorer waarmee ik scheer opeens een gigantisch kabaal. Open gemaakt en een van de takken die naar de veerbrug gaan was afgebroken. Machine meteen weggebracht en erg benieuwd hoe dit zo opeens kon. Maar volgens de reparateur is dit overbelasting. Hebben jullie dit wel eens gezien, en moeten deze dingen regelmatig worden vervangen of is dit toeval?

Laat nu ik hem heb weggebracht wel meteen onderhoud plegen aan de rest van de machine.


Ik had dat ook laatst. Ik gebruik hen natuurlijk ook veel. Was met een paar euro gefixt gelukkig


Oh serieus, mijn reparateur zei dat dit een duur geintje is :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 14:15 



 
Profiel   

Ik moest 30 betalen en daar waren 2 setjes messen bij geslepen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 15:20 



 
Profiel   

Hi dames,
Ik zou afgelopen week mijn paard scheren en toen kwam ik erachter dat mijn messen roestig waren |(
blijkbaar heb ik ze niet op de juiste manier opgeruimd..
Hebben jullie tips om de roest er weer af te krijgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 17:00 



 
Profiel   

nijnthju schreef
Hi dames,
Ik zou afgelopen week mijn paard scheren en toen kwam ik erachter dat mijn messen roestig waren |(
blijkbaar heb ik ze niet op de juiste manier opgeruimd..
Hebben jullie tips om de roest er weer af te krijgen?


Heb de mijne in cola gehad 2x nieuw blikje cola gedaan. Daarna met tandenborstel goed afgedaan en heb daarna paard streeploos kunnen scheren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 21:25 



 
Profiel   

Hoi, mag ik hier om advies vragen? Ik heb twee paarden om te scheren en wil nu zelf een machine kopen. Ik twijfel tussen de Aesculap Bonum en de Heiniger Xplorer en kan niet kiezen :-).. Bij de Aesculap zit standaard 31/15 de Heiniger hebt ik ook gezien met 31/23 messen. Welke geven het mooiste resultaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 11:16 



 
Profiel   

Maakt niet zo heel veel uit. Ik vind de 31/23 net iets fijner resultaat maar dat is echt mierenneuken. Zou vooral apparaat kopen dat je fijn vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 11:34 



 
Profiel   

Hi dames,
Nog een vraag. Welke draadloze tondeuse is beter aan te bevelen? De heiniger saphir of aesculap durati?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 18:10 



 
Profiel   

Ik ben fan van de heiniger

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 19:54 



 
Profiel   

Hier ook fan van Heiniger, maar zou de persoonlijk beide machines voelen en kijken welke het fijnste in je hand ligt. De bonum kantelde bij mij, maar nu heb ik ook grote handen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 21:55 



 
Profiel   

Ik heb de Xplorer en de Saphir en ben er erg blij mee. Heb ook de Moser Max, maar de Saphir heeft duidelijk meer vermogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 08:15 



 
Profiel   

Ok dank voor de reacties Ga er eens naar kijken, heb niet heel grote handen dus denk dat mijn voorkeur uit gaat naar de Aesculap

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 08:36 



 
Profiel   

Is het mogelijk om het hele paard te scheren met de aesculap favorita 2? Het gaat om een kwpn’er..
Ik gebruik een aesculap econom voor het grootste deel, maar ben niet tevreden over de nauwkeurigheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 14:36 



 
Profiel   

Jazeker kan dat!

Hier laatst een driejarige ook met de saphir helemaal gedaan.

Je doet er iets langer over, maar dat is het dan ook.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 23:37 



 
Profiel   

Ik heb een aesculap bonum op accu, maar bij sommige accu's knippert het lampje als ik m aanzet en schakelt dan uit, andere accu niets aan de hand, maar kan er nergens iets over vinden, lader geeft geen fout aan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 22:32 



 
Profiel   

kaatje77 schreef
Jazeker kan dat!

Hier laatst een driejarige ook met de saphir helemaal gedaan.

Je doet er iets langer over, maar dat is het dan ook.....


Is hier iemand die het verschil kan uitleggen tussen de verschillende versies van de Heiniger Saphir?
Ik ben zover ingelezen dat je als een paard in zijn geheel wil scheren, hier het beste de 2,3mm (10W) messen voor bij kan bestellen? Of raden jullie een ander extra mes aan?

Er zit nogal verschil qua prijs tussen de zwarte, blauwe en opal versie. Naast dat sommige natuurlijk met 1 of 2 accu's geleverd worden en de opal en langere batterij duur heeft van zichzelf. Wat raden jullie aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 00:20 



 
Profiel   

Opal zou ik niet doen. Die wordt warm....

Verder is het alleen de body in een andere kleur. Ik heb zelf de style en een losse body in bestelling, maar kleur weet ik niet welke ik krijg :')

Edit
Ik gebruik de losse snap on kopjes van Moser en Wahl en abdis heeft 3.2 maar is wel duurder

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 07:48 



 
Profiel   

Ik heb mijn messen laten slijpen van de moser en liscop en wilde vandaag al wat voorwerk doen met de moser, maar de messen pakken echt geen haar..
Heb de messen bij dezelfde zaak laten slijpen als eerder en toen ging het wel goed. Moest toen even wat spelen met het vast zetten van de messen maar eenmaal gelukt ging het erg goed! Nu ook geprobeerd met strakker en losdraaien maar krijg het niet voor elkaar. Iemand nog een idee of zouden ze toch verkeerd geslepen zijn dit keer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 16:33 



 
Profiel   

Ik ben bang dat ze niet goed geslepen zijn.....
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 22:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 118 van de 144 [ 3599 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 ... 144  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen