[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 00:45

ambre schreef:
Ik ga vandaag een accumachine bestellen, Bonum of Xplorer, wie trekt me over de streep???
Ik kan niet kiezen...


Xplorer! Heerlijke machine. De Bonum start soms niet goed aldus de verkoper die beide verkoopt maar echt de Xplorer aanraadt

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:35

Helaas is de motor kapot van mijn heiniger. Weten jullie een bedrijf die het apparaat kan repareren of waar ik een motor kan kopen?

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:36

Een motor vervangen is vaak in verhouding met een nieuwe heel duur.

Online zijn motors te bestellen of via dealers (ik regel onderdelen via kommer biopharm).

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:20

Kommer Biopharm.

Maar als de motor kapot is moet je je afvragen of het nog wel de moeite is deze te repareren.
Mijn kapotte motor konden ze wel maken maar raden ze af omdat de machine gewoon op was.

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 17:58

Ik zag dat via kommer biopharm alleen maar bedrijven kunnen bestellen. Mijn motor kost daar ongeveer 65 euro. Opzicht de moeite waard. Hoe lang gaat een apparaat gemiddeld mee. Heb er alleen mijn shet en paard mee geschoren. Apparaat is denk ik 5 jaar.

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:00

Nee je kan er ook particulier bestellen, gewoon even mailen of bellen. Komt wel nog meestal wel btw bij. Mijn Heiniger Progress machines liepen ook steeds stuk, maar het was nooit zeker of het de motor of de printplaat was, vandaar dat ik nu de experience heb.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 13:26

Ik heb de mijne 1.5 mnd geleden bij Kommer laten repareren. Idd motor. Ongeveer 100 euro ben je kwijt. Een nieuwe is 300-400 al gauw dus ik vond het wel de moeite waard.
Ik heb mijn machine opgestuurd en zij hebben het apparaat onderzocht en daarna gerepareerd. Nette service!

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 09:53

SuperZodiaX schreef:
Ik heb de mijne 1.5 mnd geleden bij Kommer laten repareren. Idd motor. Ongeveer 100 euro ben je kwijt. Een nieuwe is 300-400 al gauw dus ik vond het wel de moeite waard.
Ik heb mijn machine opgestuurd en zij hebben het apparaat onderzocht en daarna gerepareerd. Nette service!

Dat is een nette prijs. Bedankt voor de info. Ik ga morgen eens informeren

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:23

Mijn Xplorer is binnen en al getest.Aangezien ik voorlopig toch niet op tournee hoef heb ik mijn eigen stippie met de meegeleverde 21/23 messen geschoren.Scheert prima, ligt fijn in de hand en ik ben super blij om van dat getob met dat snoer af te zijn.
Kijk stiekem al naar een accutondeuse...

Keek op de Heinigershop site en zag daar de Saphir.Er is er 1 voor honden en 1 voor paarden.Scheelt 30€, maar ik zie geen enkel verschil.Niet in uiterlijk en niet in vermogen.Zal uiteraard een ander scheerkopje bij zitten maar heb verder het idee beetje in de maling genomen te worden.

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:31

Volgens mij is er ook geen verschil hoor

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 09:09

Ik dacht ook dat alleen de kleur omhulsel anders was. Voor de rest geen verschil

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:13

Heeft er iemand ervaring met de Wahl Adelar?
Of een andere accu tondeuse die iets budgetvriendelijker is dan de Saphir?
Of snij ik me dan in de vingers? Ik heb nu de Moser Max erbij en die bevalt me prima, wil alleen graag een complete set met accu...

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:14

Ik heb die jaren (10?) geleden gehad, die was toen niet sterk genoeg. Wellicht is de huidige versie beter?

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:01

Nathalie84 schreef:
Ik heb die jaren (10?) geleden gehad, die was toen niet sterk genoeg. Wellicht is de huidige versie beter?


En welke heb jij nu?

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:02

Moser Max 45

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:06

pluisje88 schreef:
Het 5 mm mes van moser is wel een beetje grof voor haar vacht jammergenoeg. Weet er iemand of er een 5 mm of langer ;) mes is die wel geschikt is voor fijn haar?


Iemand een tip?

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:49

Ik heb ‘m ook net binnen gekregen en die ziet er inderdaad wel wat grover uit...

Montecito
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:10

Hallo, weten jullie het verschil tussen de Moser Max 45 en de Moser Max 50? Mijn Moser scheert niet en kan nu een 50 kopen voor een ok prijs. Is het verschil alleen het wattage of zijn er meer verschillen?

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:47

Heeft er iemand ervaring met de Moser Tondeuse Arco Pro voor zijn paard??

Ik heb een simpele tondeuse maar de messen zijn niet het beste en merk dat de accu's ook wel einde tijd zijn voor echt hoofd scheren etc. Beentjes opscheren bij dunne vacht gaat nog wel en bewaar hem voor de honden maar zou graag een tondeuse erbij hebben als ik echt paard ga scheren zodat ik daarmee de oksels, hoofd en voetjes kan doen. Voorkeur aan accu voor mij. Of heeft iemand anders een tip? Ga liever niet boven de 170 euro voor de tondeuse weet ook dat ze er van heiniger etc zijn maar ik scheer 2x per jaar eigen paard, maandelijks voetjes opscheren en doe soms nog ander paard scheren. Hoor graag jullie tips! Heb geen haast ermee en wil best wat meer uitgeven maar dan wel aan het juiste apparaat. Anders blijf ik tondeuses van 50 euro kopen die het na een jaar begeven :o

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:21

Lauriannnn schreef:
Heeft er iemand ervaring met de Moser Tondeuse Arco Pro voor zijn paard??

Ik heb een simpele tondeuse maar de messen zijn niet het beste en merk dat de accu's ook wel einde tijd zijn voor echt hoofd scheren etc. Beentjes opscheren bij dunne vacht gaat nog wel en bewaar hem voor de honden maar zou graag een tondeuse erbij hebben als ik echt paard ga scheren zodat ik daarmee de oksels, hoofd en voetjes kan doen. Voorkeur aan accu voor mij. Of heeft iemand anders een tip? Ga liever niet boven de 170 euro voor de tondeuse weet ook dat ze er van heiniger etc zijn maar ik scheer 2x per jaar eigen paard, maandelijks voetjes opscheren en doe soms nog ander paard scheren. Hoor graag jullie tips! Heb geen haast ermee en wil best wat meer uitgeven maar dan wel aan het juiste apparaat. Anders blijf ik tondeuses van 50 euro kopen die het na een jaar begeven :o

Ik gebruik al bijna 20 jaar de moser adelar/arco, niet de pro versie. Een keer in de zoveel tijd koop ik een nieuwe. Maar de kwaliteit wordt elke levering weer minder. Accu's die slecht bijladen, lampjes die raar doen in de oplader, en vlug leeg. Ik overweeg sterk om naar een ander merk over te stappen, terwijl ik zweer bij de ronde greep van het apparaat.

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:39

Okee bedankt voor jouw ervaring!

Heb vandaag met ej contact gehad en zij geven aan dat de arco niet voor paarden is en dat de rex niet sterk genoeg is als ik ook echt benen moet doen. Hoop met de tijd dat paard grote apparaat ook op benen accepteerd scheelt hoop tijd maar voor nu wil ik wel apparaat hebben wat hrt kan.

En het aantal mesbewegingen van de arco is wel hoger dan gemiddelde andere tondeuse.

Ej raadde me de heiniger saphir aan maar die vind ik wel erg prijzig. Zoveel paarden scheer ik nou ook weer niet haha.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:58

Ik gebruik een Kerbl Onyx voor het opscheren, als je de benen maandelijks bijwerkt gaat dat heel goed :) Hij kost geloof ik rond de €50,- nieuw en je kunt er losse scheerkopjes van €11,- voor krijgen. Ik verbruik in een jaar meestal een scheerkopje voor het opscheren van twee paarden en als ik ze helemaal scheer doe ik het hoofd ook met de Kerbl.

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:13

Laurie schreef:
Ik gebruik een Kerbl Onyx voor het opscheren, als je de benen maandelijks bijwerkt gaat dat heel goed :) Hij kost geloof ik rond de €50,- nieuw en je kunt er losse scheerkopjes van €11,- voor krijgen. Ik verbruik in een jaar meestal een scheerkopje voor het opscheren van twee paarden en als ik ze helemaal scheer doe ik het hoofd ook met de Kerbl.


Die heb ik gehad maar begaf het na halfjaar.... ondanks dat ik hem lief behandelde. Na halfjaar waren beide accu's op.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:40

Nou heb inmiddels de Easculap Bonum gebruikt om 2 friesen een keuringstoilet te geven, helemaal tevreden! Ligt super in de hand, gaat een stuk handiger dan met de econom. Kon goed rondom de koten en kogels alles kortwieken, alleen een flinke lok aan de kogel laten staan als 'sok', staat heel chique. En ideaal tegen mijt/mok, bagger is er weer snel en eenvoudig af te spoelen en benen zijn weer zo droog. En beenbescherming zit beter. Kwam daar met kleinere tondeuze amper doorheen, nu is het zo gepiept. Was even dongetje om het ding juist afgesteld te krijgen, maar heel blij mee. Houd sokken al jaren zo bij maar elke keer zo'n gedoe met tondeuzes, is nu zo voor elkaar.

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:35

Fijn dat die zo goed bevalt!

Hier toch een Opal met 2 accu's besteld. Kan ik morgen ophalen......aanstaande weken 4 dagen ingepland op grote stallen dus genoeg om uit te testen :')

Heb momenteel 2 saphirs style met 2 accu's. Als de Opal goed bevalt dan bestel ik er nog 1 en moeten de saphirs plaats gaan maken in de koffer :+