[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Macrovet

Berichten: 28
Geregistreerd: 09-02-10
Woonplaats: Den Burg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:43

Sprintje schreef:
Inmiddels heb ik me iets meer verdiept in de verschillende scheermachines, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Als ik ga selecteren op laag geluids niveau en niet te zwaar (en met snoer, want zo'n accu wordt er inderdaad niet beter op als een machine slechts een aantal keer per jaar wordt gebruikt) kom ik op de volgende drie machines uit:

* Heiniger progress, 72 db, 930 gram, 2100 dubbele snijbewegingen per minuut
* Liscop lite, 72 db, 1010 gram, 2200 dubbele snijbewegingen per minuut
* Aesculap Econom Equipe, 70 db, 1200 gram, 2200 dubbele snijbewegingen per minuut

Aesculap komt mij het meest robuust over, en ik ken dit merk. Maar deze is ook fors duurder dan de andere twee machines die ik noem. Wat zijn in de praktijk nu nog verschillen tussen deze machines die kunnen helpen om een keuze te maken?


De Heiniger Progress en de Liscop Lite zijn beide machines die ontwikkeld zijn voor paarden en met name ook voor vrouwen. De machines hebben een vrij lichte motor waardoor ze stiller zijn. Door de lichtere motor zijn ze ook kleiner, dunner en lichter dan de zogenaamde veescheermachines. Het zijn eigenlijk tussen modellen tussen een tondeuse en een grote machine, maar maken wel gebruik van de bredere messen.

De Aescula Equipe is eigenlijk het zelfde als de Econom GT474 behalve de motor, deze is van het oude type Econom GT374. De behuizing hebben ze een andere kleur gemaakt en noemen het nu equipe.

De Equipe is wel een stuk sterker dan de Liscop Lite en de Progress. maar is ook een stukje lomper.

Kijk ook eens naar de Heiniger Xperience, dit is een hele fijne machine, die heel goed in de hand licht. Stil is, niet al te zwaar maar wel de capaciteiten van een een grote robuuste scheermachine.

Macrovet

Berichten: 28
Geregistreerd: 09-02-10
Woonplaats: Den Burg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:47

x_spekkie_x schreef:
Weten jullie een fijn scheerapparaat die geschikt is om alleen de benen van het paard te scheren? Het gaat om Tinker, met flinke sokken.

Dit apparaat gevonden: https://www.vidaxl.nl/p/170048/paarden- ... s84-p-320w
Maar gezien de prijs (nu 97 euro) weet ik niet of het een fatsoenlijk apparaat is.

Heeft iemand ervaringen met dit apparaat of kan iemand voor rond de 100 euro een scheerapparaat aanbevelen?


Niet aan beginnen is onze mening.
Het is een copy van de Heiniger VS84, alleen dan een hele slechte kwaliteit.
Vorig jaar hebben we er een gekocht om te kijken wat het is. Jan onze monteur heeft hem eerst uit elkaar gehaald en werd droevig van de kwaliteit van de gebruikte onderdelen. Overal veel speling op etc. En hij maakt ook nog een een enorm kabaal.

Daarna hebben we hem laten testen en na 2 scheerbeurten was het plof en deed hij niets meer. Bleek de hele motor al doorgefikt te zijn. Ook de tandwielen lieten waren al enorm versleten. Terwijl de originele Heiniger makkelijk 10 jaar of veel langer mee gaat.

Goedkoop is in dit geval duurkoop plus een hoop ergenis.

Lous

Berichten: 24251
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:50

Wat zijn de ervaringen met de Heiniger Handy?

DaphneR93
Berichten: 823
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Brabant

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 18:15

Hoi, even een vraagje wellicht weet iemand het hier. Ik ga morgen scheren en we willen een playboy bunny op zijn bil. Ik heb al een mal geknipt op karton, maar moet je dit met een klein scheerapparaat doen? Met een grote lijkt me het vrij moeilijk :)

Macrovet

Berichten: 28
Geregistreerd: 09-02-10
Woonplaats: Den Burg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 18:17

DaphneR93 schreef:
Hoi, even een vraagje wellicht weet iemand het hier. Ik ga morgen scheren en we willen een playboy bunny op zijn bil. Ik heb al een mal geknipt op karton, maar moet je dit met een klein scheerapparaat doen? Met een grote lijkt me het vrij moeilijk :)


Met een tondeuse ben je wat wendbaarder dan met een grote machine. Wanneer je het hele paard scheert met een grote machine op 3mm. Kun je ook met de tondeuse het plaatje korter scheren door kopje nummer 10 te gebruiken. Dan moet je wel een negatieve mal hebben.

DaphneR93
Berichten: 823
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 18:23

Macrovet schreef:
DaphneR93 schreef:
Hoi, even een vraagje wellicht weet iemand het hier. Ik ga morgen scheren en we willen een playboy bunny op zijn bil. Ik heb al een mal geknipt op karton, maar moet je dit met een klein scheerapparaat doen? Met een grote lijkt me het vrij moeilijk :)


Met een tondeuse ben je wat wendbaarder dan met een grote machine. Wanneer je het hele paard scheert met een grote machine op 3mm. Kun je ook met de tondeuse het plaatje korter scheren door kopje nummer 10 te gebruiken. Dan moet je wel een negatieve mal hebben.


Thx, ik denk dat ik het idd met de kleine tondeuse probeer te scheren de randjes en de rest met de grote. Hij wordt een beetje wildkleur, dus het plaatje korter scheren is in dit geval minder mooi omdat wanneer hij zijn vacht juist houdt hij een bruine tekening met de rest van zijn lijf beige. Ik ga het proberen met de kleine, thx!

koetjepuk
Berichten: 19
Geregistreerd: 25-03-10
Woonplaats: KROMMENIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 18:32

ik heb een vraagje.

ik heb ongeveer een half jaar geleden het scheerapparaat van vidaXL gekocht
dit omdat mensen in mijn omgeving er wel erg te vrede over waren.
maar nu vind ik zelf dat hij toch best wat herrie maakt en ook kan ik (misschien licht het aan mij) geen nieuwe messen voor dit apparaat vinden weet iemand hier meer van
voor de rest scheert hij eigenlijk naar mijn menig wel erg goed als je hem eenmaal goed afgesteld heb had hem eerst te strak toen werd hij wel erg snel warm nu wat lossen en kon er zo me hele paard mee scheren zonder dat hij warm werd

maar wil toch kijken voor een wat stillen apparaat wat raden jullie dan aan voor niet de hoofdprijs natuurlijk

Tomorrow

Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 18:38

Ik denk dat ik hier wel hulp kan vinden :))
Vandaag mijn paard laten scheren, alleen benen en moeilijke plekken lukte niet met de grote scheermachine.
Tussen z'n voorbenen, borst, buik ect met tondeuse gedaan (sectolin se-200). Ondanks zware verdoving wordt ie op die plekken gevaarlijk en met de tondeuse stond ie dat wel toe.
Behalve dat ie er nogal snel mee stopte was ie niet sterk genoeg om z'n benen er mee te doen.

Nu ben ik opzoek naar een tondeuse die geschikt is om benen mee te scheren.
Heb ondertussen te veel pagina's openstaan met machines, met snoer, zonder snoer, duur en 'goedkoop' maar wordt er niet echt wijs uit.
Iemand die mij kan adviseren? :)

kaatje77

Berichten: 10433
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:51

Voor een tondeuse zou ik persoonlijk de moser max45 aanschaffen. Echt een toppertje.

En als ik er moeilijk paard heb die wel de tondeuse toelaat, scheer ik die helemaal met de moser max. Dan ben ik ongeveer 1,5 tot 2 uur bezig. Afhankelijk van of het paard angstig is of niet. Zijn zover factoren die meespelen ;)

Heb net even het boekje van mijn nieuwe heiniger xperience doorgelezen en voor de messen wordt er het volgende geschreven: Draaiknop aandraaien totdat er weerstand ontstaat, dan nog een kwart extra aandraaien. Komen de messen er dan nog niet doorheen, weer een kwart aandraaien.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:46

Ik draai mijn messen inderdaad zo aan :j

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 00:19

Jip zo doe ik t ook bij mijn progress.

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 00:20

Lous schreef:
Wat zijn de ervaringen met de Heiniger Handy?


Prima, alleen wat zwaar en maakt wat meer geluid. Wel een krachtige machine.

kaatje77

Berichten: 10433
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 17:21

Testresultaat heiniger Xperience: Messenset 21/23 erop zodat het netjes op 3mm geschoren wordt. Scheermachine is heel stil en ligt prettig in de hand. Heb vandaag 2 paarden geschoren die vorig jaar alleen met de moser max geschoren konden worden. Nu het lichaam bijna geheel met de heiniger kunnen doen. Beide paarden waren wat gevoeliger onder de buik. Dus buik, benen en hoofd met de moser max gedaan.

Ben nu na 4 paarden al heel tevreden over het resultaat :))

Heb nog 3 messetjes 15/31 liggen die ga ik een volgende keer erop zetten en testen. Komen van mijn aesculap af maar passen ook op de heiniger.

Ik ben tot nu toe erg tevreden met de Xperience. Was wel een dure, maar dan heb je ook wat :Y)

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:12

Ik heb wel begrepen dat aesculap en heiniger anders geslepen moeten worden, dus iets om rekening mee te houden. Ik scheer altijd op 15/31 met mijn heiniger.

Erpel

Berichten: 1779
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:17

Ik ben mij aan het inlezen over scheermachines. Tondeuse heb ik al. Ik wil er twee fjorden mee scheren, niet in zijn geheel maar borst eruit etc. Ivm de dikke vacht wil ik wel eentje die er ook doorheen komt. Maar door de zoveel ervaringen die ik lees weet ik het niet. Ik lees nu veel positieve verhalen over Heiniger en Moser Max. Is dat ook iets voor fjordenvachten?
Wil er graag eentje die op stroom werkt, niet op accu.

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:23

Heiniger is een grote machine, moser Max is een kleine, die evt geschikt is voor hele paard ( bij bange paarden ), werken beide op accu. Voor alleen de borst volstaat de moser Max. Maar aangezien je al een tondeuse hebt zou je kunnen kijken voor een grote machine, bijv heiniger progress.

Wouterwesley

Berichten: 80
Geregistreerd: 21-08-12
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:42

Help na het scheren me messen er af om schoon te maken daarbij is er een schroef uit gevallen geen idee waar die van daar komt en kan geen handleiding ergens vinden. Het gaat om een farm clipper 3 iemand een foto of iets van de binnen kant van een scheerapparaat?

Lous

Berichten: 24251
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 01:33

Nathalie84 schreef:
Lous schreef:
Wat zijn de ervaringen met de Heiniger Handy?


Prima, alleen wat zwaar en maakt wat meer geluid. Wel een krachtige machine.


Ik vond m wel aardig fijn in de hand liggen. Maar ik heb voor een vrouw ook zeker geen kleine poezelige handjes.

Zouden messen als ze verkeerd zijn geslepen weer goed geslepen kunnen worden, of kan je dan beter nieuwe kopen?

kaatje77

Berichten: 10433
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 09:59

Wouterwesley schreef:
Help na het scheren me messen er af om schoon te maken daarbij is er een schroef uit gevallen geen idee waar die van daar komt en kan geen handleiding ergens vinden. Het gaat om een farm clipper 3 iemand een foto of iets van de binnen kant van een scheerapparaat?


Welk merk? Kerbl https://www.google.nl/search?q=farm+cli ... CAYQ_AUoAQ
Of Constanta https://www.google.nl/search?q=farm+cli ... CAYQ_AUoAQ

Google op afbeelding met zoveel mogelijk relevante info ;)
Of via de site van peasridge UK http://www.peasridge.co.uk/ Kun je bijna alles terug vinden ;)

Jeroenschot
Berichten: 280
Geregistreerd: 15-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:39

Ik scheer nu aardig proffesioneel en is dus mijn sectolin se-600 niet meer genoeg. Ik sta op het punt de Heiniger experience te bestellen, mocht deze laatst uitproberen en dat werkte erg prettig. Wat vinden jullie van deze machine?

kaatje77

Berichten: 10433
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:48

Jeroenschot schreef:
Ik scheer nu aardig proffesioneel en is dus mijn sectolin se-600 niet meer genoeg. Ik sta op het punt de Heiniger experience te bestellen, mocht deze laatst uitproberen en dat werkte erg prettig. Wat vinden jullie van deze machine?


Ik heb hem ook sinds een week en ben er erg tevreden over. Zelf paarden die ik vorig jaar met tondeuse moest scheren kon ik met de Xperience gewoon scheren op het lichaam :Y)

Enige nadeel, er bleef erg veel haar onder de kop "plakken" maar daar moet ik zelf nog even handigheid in krijgen, heb bijna 20 jaar met de Hauptner HE-09 geschoren en dat heeft een ander systeem.

Groot pluspunt van de Xperience is dat je totaal geen last hebt van luchtstroom in het gezicht :D

Jeroenschot
Berichten: 280
Geregistreerd: 15-10-14

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:58

ja dat vond ik ook zo fijn! Hijs erg licht en stil, maar hijs wel erg krachtig toch? Had een pony en een paard binnen 2 uur klaar, vloog er doorheen. Ik haalde idd wel af en toe het borsteltje erover, maar wou graag nog wat ervaringen horen :D

kaatje77

Berichten: 10433
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:30

Ja zit een erg krachtige motor in :))

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:07

dat van die luchtstroom heeft de progress ook, echt heel fijn!

Jeroenschot
Berichten: 280
Geregistreerd: 15-10-14

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:11

Ja ik heb al een paar x de progress gebruikt, maar vind dat geen fijn apparaat persoonlijk..