[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:39

Hebbes! Mijn moeder is ook de reddende engel geweest. Ik kon het niet verder aanduwen en het ijzeren blokje wel ronddraaien maar niet opzij duwen, dus het zwarte gedeelte ging er onmogelijk op, tot mijn moeder het machine aanzet en uitzet waardoor het ijzeren blokje ging ronddraaien en in het midden ging en zo kon ik het zwarte deeltje er terug netjes opzetten zonder scheef te trekken...

girlyggirl

Berichten: 3097
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:58

Vandaag hele pony geschoren met moser max 45, ging prima!

Fotografie91

Berichten: 2449
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:12

Ik ben ook fan van de moser max 45 maar tyfus wat zijn die messen duur haha.
Heb nu op alie de zelfde soort messen gevonden voor stuk minder dus even kijken of het wat is!

Ik scheer altijd A welshjes dus ik doe het zelf :) met een heiniger explorer en de moser en dan heb ik nog een draadloze moser die ik vaak wat korter zet voor de witte beentjes haha :)

pluisje88

Berichten: 8117
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:25

Duur? 30,- toch? Dat is toch niet extreem
Veel duurder dan andere messen? En ze zijn gewoon te slijpen toch? Vind het nog niet zo extreem. De sectolin is naar verhouding duurder want die zijn niet te slijpen

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:47

Ja, ze zijn inderdaad wel te slijpen!

shetlandfan
Berichten: 2354
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Ergens in NL.

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 23:18

Hier sinds kort ook een Moser Max, maar dan wel de Moser Max50 gekozen voor de afwisseling. Heerlijk scheerapparaat, vliegt zo door de vachten van mijn 2 shetlanders heen. Nu weer oefenen op het scheren zelf, uiteindelijk mooi resultaat hoor maar kost me nog extra tijd puur voor echt netjes willen hebben.

Ik had een oude Moser Avalon en had daarvan nog hoop messensets die ik gelukkig allemaal ook voor Moser Max kan gebruiken. Scheelt weer een hoop want ik heb inmiddels een hoop messensets.
Overigens lang niet allemaal van Moser, op de Moser Max passen ook diverse scheerkopjes van Andis of Oster. Het systeem is hetzelfde.

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:49

Dat vraagt om een foto :D

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:09

Iemand met een Zoofari scheerapperaat van de Lidl, hebben jullie de messen al eens laten slijpen? Maken jullie hem open na het scheren? Merk dat hij soms wat vast loopt in een dikke vacht en er veel haar tussen lijkt te zitten.

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:45

Ja heb hem ook. Gebruik hem voor mijn tinker zijn been. Omdat ie een peesblessure heeft en ik hem insmeer. Met al dat haar niet te doen. Deze super stil dus dat wil net met meneer.
Heb hem nog niet zolang maar heb hem nog niet opengemaakt. Weet ook niet of dat dat kan.
Denk ook niet dat je er echt een wintervacht mee af kan halen. De benen wil nog net en hoofd zal je er mee kunnen doen. Maar zal hem ook niet voor dikke vacht gebruiken

claudiadvx

Berichten: 2799
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:30

Mij bevalt hij super! Benen en hoofd doe ik ermee van mijn Shetlander en het 3e oor. Komt hij super doorheen

Misschien dat ik binnenkort nog een stuk nek en buik eruit haal

Djoena
Berichten: 11521
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:40

claudiadvx schreef:
Mij bevalt hij super! Benen en hoofd doe ik ermee van mijn Shetlander en het 3e oor. Komt hij super doorheen

Misschien dat ik binnenkort nog een stuk nek en buik eruit haal

Dat is deze?
https://www.lidl-shop.nl/ZOOFARI-Dieren ... p100242119

Als ik trouwens kijk bij ZooPlus naar de Moser Max 45 en ik kies de tondeuse en zet hem in mijn winkelwagentje en met de extra scheerkop 3mm doe ik hetzelfde, dan geeft hij in de omschrijving aan dat ik de scheermachine 2x ontvang? Dat kan toch nooit kloppen? Foutje in het systeem?
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Djoena op 29-10-18 13:11, in het totaal 2 keer bewerkt

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:48

Ja die heb ik wel

Djoena
Berichten: 11521
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:12

Ik heb mijn post hierboven aangepast.

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:23

Djoena schreef:
Ik heb mijn post hierboven aangepast.

Aan de prijs te zien dat het er nogal ongelukkig ja. Hoid er wel rekening mee dat er een scheerkop 1 mm bij t apparaat zelf zit

Djoena
Berichten: 11521
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:35

EmptyWords schreef:
Djoena schreef:
Ik heb mijn post hierboven aangepast.

Aan de prijs te zien dat het er nogal ongelukkig ja. Hoid er wel rekening mee dat er een scheerkop 1 mm bij t apparaat zelf zit

Zal de 1mm ook door een dikke shetlandervacht komen? Of zal dat echt te kort worden?

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:47

Afbeelding
Afbeelding
Dit paard is 3 dagen voor deze foto's op 1 mm geschoren. Ik vind t korte te doen. Ze verkleuren wel ontzettend.

pluisje88

Berichten: 8117
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:50

Ik persoonlijk vind 1mm veel te kort. Het is echt kaal tot op de huid. Ik heb nu geschoren op 3 mm maar als het straks verderop in het jaar is en dus kouder neem ik een 5 mm mes. Zelfs 3 mm vind ik kort zat maar dat is heel persoonlijk

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:21

1mm is echt kort :x

Jorex

Berichten: 10011
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:24

1mm komt prima door de shetlander vacht heen :j
Tis alleen wel heel kort inderdaad.
Afbeelding

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:18

1 mm is mij ook echt te kort. Klanten vragen dat wel is maar ik weiger het te doen haha, zielig

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:34

Ja, ik doe het ook niet, dan moeten ze maar naar Jarno in Ommen rijden. Die doet dat wel :D

Djoena
Berichten: 11521
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:07

Opzich heb ik een 400 gram deken liggen met hals en groeit het haar van onze shet gauw weer terug, maar jullie maken mij nu wel aan het twijfelen :') ik denk dat ik de 3 mm kop er gewoon bij ga halen dan :j

Edit: en besteld :D ik ben benieuwd. Na 3x scheren heb ik hem er al uit. (Anders betaal ik €45,- per scheerbeurt :+ )

pluisje88

Berichten: 8117
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:27

Djoena schreef:
Opzich heb ik een 400 gram deken liggen met hals en groeit het haar van onze shet gauw weer terug, maar jullie maken mij nu wel aan het twijfelen :') ik denk dat ik de 3 mm kop er gewoon bij ga halen dan :j

Edit: en besteld :D ik ben benieuwd. Na 3x scheren heb ik hem er al uit. (Anders betaal ik €45,- per scheerbeurt :+ )


Ik gok dat je geen spijt zult krijgen :D

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:52

tinkersjakie schreef:
Ja heb hem ook. Gebruik hem voor mijn tinker zijn been. Omdat ie een peesblessure heeft en ik hem insmeer. Met al dat haar niet te doen. Deze super stil dus dat wil net met meneer.
Heb hem nog niet zolang maar heb hem nog niet opengemaakt. Weet ook niet of dat dat kan.
Denk ook niet dat je er echt een wintervacht mee af kan halen. De benen wil nog net en hoofd zal je er mee kunnen doen. Maar zal hem ook niet voor dikke vacht gebruiken

Nee ik doe er ook enkel de benen en het hoofd mee. Maar merk dat hij er daar soms al niet door komt...

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:55

Djoena schreef:
claudiadvx schreef:
Mij bevalt hij super! Benen en hoofd doe ik ermee van mijn Shetlander en het 3e oor. Komt hij super doorheen

Misschien dat ik binnenkort nog een stuk nek en buik eruit haal

Dat is deze?
https://www.lidl-shop.nl/ZOOFARI-Dieren ... p100242119

Als ik trouwens kijk bij ZooPlus naar de Moser Max 45 en ik kies de tondeuse en zet hem in mijn winkelwagentje en met de extra scheerkop 3mm doe ik hetzelfde, dan geeft hij in de omschrijving aan dat ik de scheermachine 2x ontvang? Dat kan toch nooit kloppen? Foutje in het systeem?
[ [url=m/UcdeHH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nee die is het niet, ik had er eentje begin deze zomer besteld en wordt geleverd met een hele verzorgingskit voor de hond. Heb de hond er ondertussen 2 keer vlekkeloos mee geschoren en het paard zijn benen/hoofd nu 1x maar raakte maar moeilijk door de vacht heen na 2 benen...