[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tianbelli

Berichten: 1485
Geregistreerd: 22-02-11
Woonplaats: België, Kempen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:37

Ik las hier heel wat goede reviews over de Moser Max 45, nu is die enkel met een kabel..

Ik zoek een scheermachine op accu, om de onderhals/deeltje borst te scheren van mijn Welsh en Ijslander (dikke vacht). Wat valt nu aan te raden dat niet onoverkomelijk duur is? (geen honderden euro's, dan laat ik liever iemand komen. Aangezien dat nu wat moeilijker is, overweeg ik aankoop).

De Sectolin SE 200, hoe bevalt die? Of blijf je daar beter van weg? (Er is nu ook een Sectolin SE 210, opvolger van de 200?)
Ik lees hierover: sound reduction, 2 accu's, 10watt, keramisch scheermes (blijft langer scherp, wordt minder snel warm), werkduur per accu 5uur, opzetkammen, smeerolie, reinigingsborstels ,...
Geschikt voor wat ik wil doen? Of niet geloven en flauwekul?

pluisje88

Berichten: 8081
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:24

Ik heb de sectolin e200. Super fijn ding hoor. Voor hoofd en oren. Maar voor wat jij ermee wilt totaal niet geschikt vind ik persoonlijk. Daarvoor heb ik de moser Max.

Tianbelli

Berichten: 1485
Geregistreerd: 22-02-11
Woonplaats: België, Kempen

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:27

Oke, daar heb ik wat aan!
Die Moser max is toch enkel met snoer?
Ik moet echt eentje hebben op accu. Zijn er dan nog aanbevelingen?

pluisje88

Berichten: 8081
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:06

Ja klopt moser Max is snoer. Heiniger saphir is super geschikt voor jou maar wel een stuk duurder dan de moser of een tondeuse.

kaatje77

Berichten: 10432
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 00:27

Met accu is de Heiniger saphir een optie. Inderdaad 1.5x zo duur als de Moser......

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:13

Ik ben opzoek naar een scheermachine/trimmer om eigenlijk alleen sokjes mee te scheren, hoofd, oren etc. zou daar de „Sectolin scheermachine SE-210“ geschikt voor zijn? Of raadden jullie iets anders aan? :j

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:07

Voor zulke kleine zaken werkt die Sectolin prima :) Enig nadeel is dat je mesjes moet bijkopen als ze bot zijn, want je kan ze niet laten slijpen.

Heeft overigens hier ook iemand de ervaring dat de Moser Max 45 warm wordt? Ik olie regelmatig en verwijder de overtollige haartjes. Was wel vervelend, want moest nu noodgedwongen regelmatig stoppen. Had dan maar een coolpack meegenomen buiten om de messen tussendoor sneller te kunnen laten koelen :+

pluisje88

Berichten: 8081
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 00:48

Mijn moser wordt niet warm. Gebruik er wel coolingspray bij maar dat was meer omdat ik begrepen had dat als je dat tussendoor gebruikt dat dan je messen langer mee gaan.

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:05

Hmm bizar.. Aan wat zou het dan kunnen liggen? Het is ook niet dat ik iets zwaar deed voor het apparaat toen.. ik was gewoon de benen wat aan het bijscheren (en dan nog met de haren mee)

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:40

Hoi! Ik ben nu aan het rondkijken voor een tweedehands scheermachine voor het scheren van een Shetlander 1x per jaar ongeveer en een E pony 1à2 keer per jaar. Nu schaf ik liever tweedehands een goede machine aan van een goed merk ipv eentje die minder goed is maar wel nieuw. Echter heb ik weinig verstand van welke modellen goed zijn en hoe je überhaupt ziet of een machine nog goed is?
Ik zag bijvoorbeeld een heiniger delta 3 voorbij komen met 15/31 en 21/23 messen erbij. Is dit een fijn model?
Ik weet dat heiniger vaak wel als goed gezien wordt maar het model ook? En welke messen worden vaak gebruikt bij paarden, ik dscht met 31 of 32 tanden? :=

Alvast bedankt _/-\o_

pluisje88

Berichten: 8081
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:22

Ik zou voor een moser max gaan. Voldoet prima en dan heb je een nieuwe voor minder geld dan een tweedehands groot apparaat

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:47

Ik denk dat die niet door de vacht van mijn Shetlander := van een groot apparaat al de messen bot gemaakt. Extreem dikke ondervacht en daarbij is haar favoriete bezigheid rollen en dus zit er een lading zand in :')
Daarnaast duurt het dan waarschijnlijker veel langer voor ik mijn andere pony geschoren heb. Ben nog niet handig met het scheren en lijkt me dan dat dit met een kleiner apparaat heel lang gaat duren. :=

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:53

pluisje88 schreef:
Ik zou voor een moser max gaan. Voldoet prima en dan heb je een nieuwe voor minder geld dan een tweedehands groot apparaat


Voldoet dat voor het scheren van één (geduldig) paard, 1 a 2 keer per jaar, als ik de benen niet wil mee scheren? (jachtpatroon, irish clip of dekenpatroon)

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:01

Tianbelli schreef:
Ik las hier heel wat goede reviews over de Moser Max 45, nu is die enkel met een kabel..

Ik zoek een scheermachine op accu, om de onderhals/deeltje borst te scheren van mijn Welsh en Ijslander (dikke vacht). Wat valt nu aan te raden dat niet onoverkomelijk duur is? (geen honderden euro's, dan laat ik liever iemand komen. Aangezien dat nu wat moeilijker is, overweeg ik aankoop).

De Sectolin SE 200, hoe bevalt die? Of blijf je daar beter van weg? (Er is nu ook een Sectolin SE 210, opvolger van de 200?)
Ik lees hierover: sound reduction, 2 accu's, 10watt, keramisch scheermes (blijft langer scherp, wordt minder snel warm), werkduur per accu 5uur, opzetkammen, smeerolie, reinigingsborstels ,...
Geschikt voor wat ik wil doen? Of niet geloven en flauwekul?


Ik zou dan toch eerder gaan voor een echte scheermachine. Zelf heb ik twee IJslanders en wij hadden eerst ook een tondeuse, zowat niet te doen met die vachten.

Nu heb ik een Sectolin SE 600 (maar die is helaas dus ook met snoer)

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:15

Robin_Rikkie schreef:
Hoi! Ik ben nu aan het rondkijken voor een tweedehands scheermachine voor het scheren van een Shetlander 1x per jaar ongeveer en een E pony 1à2 keer per jaar. Nu schaf ik liever tweedehands een goede machine aan van een goed merk ipv eentje die minder goed is maar wel nieuw. Echter heb ik weinig verstand van welke modellen goed zijn en hoe je überhaupt ziet of een machine nog goed is?
Ik zag bijvoorbeeld een heiniger delta 3 voorbij komen met 15/31 en 21/23 messen erbij. Is dit een fijn model?
Ik weet dat heiniger vaak wel als goed gezien wordt maar het model ook? En welke messen worden vaak gebruikt bij paarden, ik dscht met 31 of 32 tanden? :=

Alvast bedankt _/-\o_


Wat is je budget?

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:19

Ik moet zeggen dat ik nog niet echt nagedacht heb over budget := ik denk zo rond de 150/200 voor een goede tweedehandse, dit lijkt mij wel haalbaar?

pluisje88

Berichten: 8081
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:26

Skippy01 schreef:
pluisje88 schreef:
Ik zou voor een moser max gaan. Voldoet prima en dan heb je een nieuwe voor minder geld dan een tweedehands groot apparaat


Voldoet dat voor het scheren van één (geduldig) paard, 1 a 2 keer per jaar, als ik de benen niet wil mee scheren? (jachtpatroon, irish clip of dekenpatroon)


Absoluut. Scheer mijn paard hoe ik zin heb. Dus helemaal, deken of Jacht.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:28

@Pluisje thanks! (staan bij ons jaarrond op de wei, dus benen zijn vaak modderig, en haflinger, dus ook echt wel harig ;) dus die laat ik liefst zo haha)

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:46

Ik zou dan zoeken naar een goeie 2e handse idd. een heiniger xperience of progress bijvoorbeels

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:11

Jester_ schreef:
Ik zou dan zoeken naar een goeie 2e handse idd. een heiniger xperience of progress bijvoorbeels

Dat was mijn idee ook inderdaad! Ik had dus een heiniger delta 3 gezien, is deze ook goed?

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:25

Mijn heiniger saphir gaat binnenkort weer de verkoop in. Ik heb een enorme financiële tegenslag gehad waardoor ik elke cent kan gebruiken.
Ben momenteel nog aan het wachten op mijn messen, die zijn bij de slijper. Daarna ga ik m'n pony nog verder scheren (die is nu heel lelijk half geschoren) en dan mag ie de verkoop in...

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:35

Wat balen! Heb even gekeken maar dat is ook formaat tondeuse toch?

Weet er iemand een goede messenslijper omgeving Breda? Of eentje waar je ze kan opsturen en ze vrij snel weer terug hebt?

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:38

Ja is formaat tondeuse. Zitten wel 2 extra brede scheerkoppen bij.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:38

Robin_Rikkie schreef:
Weet er iemand een goede messenslijper omgeving Breda? Of eentje waar je ze kan opsturen en ze vrij snel weer terug hebt?


Welkoop slijpt ook heb ik laatst gehoord, geen ervaring mee echter.

Ben dus wel benieuwd of hier mensen zijn die ze naar de Welkoop brengen? Bevalt dat?

pluisje88

Berichten: 8081
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:40

Wat jammer Luca,
Wat wil je ervoor hebben? Helaas heb ik momenteel ook geen daverend groot budget maar die saphir die blijft me wel trekken moet ik zeggen