[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:44

Steph__ schreef:
Hoiii! Even binnenvallen, wat is de budget tip machine van dit moment?

Ik zie op Agradi er 1 staan van hunzelf, goede recensies en 130€, of bijvoorbeeld de Sectolin SE500 van 205€
Iemand ervaring?

Uiteraard duurdere machine beter, stiller, duurzamer.. maar ik loop momenteel beetje leeg €€€ wellicht dit goed alternatief...

Ps. Gaat om 1 paard, 1-2x per jaar maximaal..

Moser Max45 :j

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:26

Ik hoop dat iemand mij wil helpen wat betreft advies scheerapparaat. Het is voor onze new forest. Hij heeft zoveel haar in de winter %) ik heb iemand die kan scheren, maar welk apparaat vinden jullie geschikt? Ik hoop zo dat jullie mij willen adviseren :):)

pluisje88

Berichten: 8113
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:10

Dat ligt volledig aan je budget en aan je eisen. Wat wil je ervoor uitgeven, mag hij met snoer zijn of wil je draadloos enz..

Moser Max is altijd een goede optie in mijn ogen overigens ;)

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:17

Bedankt voor je reactie! Ik heb liever zonder snoer dan met. Maar.. moet niet na een half paard te hebben gedaan weer op de oplader moeten :D

Budget heb ik eigenlijk niet, moet goed. Ik zie mensen iets zegen over de dikte of grootte scheermessen. Waar moet ik rekening mee houden??

Nogmaals super bedankt voor je tijd en advies!

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:19

Het is echt een grote bol wol in de winter, een E pony.

pluisje88

Berichten: 8113
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:35

Voor 1 paard/pony zou ik gaan voor een moser Max of een heiniger saphir. Maar dat zou mijn persoonlijke keuze zijn. Betaalbaar en voldoet prima in mijn ogen. Ook stil dus mocht je ooit een wat angstiger paard hebben dan scheelt dat alweer

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:41

Super! Bedankt voor je tip!

Jorex

Berichten: 10004
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:47

Ik vind mijn moser anders alles behalve stil hoor. En je moet er geduld mee hebben, want het is maar een tondeuse, dus ik ben met een mini shet al gemakkelijk 2 uren kwijt wil ik er eentje volledig geschoren hebben.

XladyX

Berichten: 1372
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:53

Ik ben ook fan van Moser max 45. Toevallig van de week m'n hele paard ermee gedaan, viel echt mee, ongeveer 1,5 uur mee bezig geweest (zeker niet twee uur hier) en dat is een groot paard 1,70m+ incl benen en hoofd, alleen zadel deel niet gedaan. Resultaat is super en streeploos!

kiki1976

Berichten: 16911
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:09

Hier onlangs mijn paardje (tinker x haflinger) met alweer een flinke berenvacht geschoren met de Moser max 45, binnen de anderhalf uur klaar.
Benen heb ik overigens niet geschoren, hoofd tot dr jeukbeen.

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:15

Bedankt iedereen! Jullie tips heb ik veel aan! Top _/-\o_

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:16

En dan de 3 mm kop? Moet ik meer erbij bestellen als dit hem wordt?

pluisje88

Berichten: 8113
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:19

Ik scheer mijn grote paard ook binnen 1,5 uur compleet hoor. Racestreep in drie kwartier tot een klein uurtje. En paard is zeker in het begin soms een beetje onrustig. Met een grote machine kom ik niet eens in de buurt van m’n paard. Vind hem wel degelijk echt stil.

Heb er ook een keer een cushing pony mee geschoren. Ging ook prima.

Idd losse 3 mm kop bestellen. De 1 mm is echt te kort om een heel paard mee te scheren. Dan is ie echt kaal, kaler, kaalst ;)

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:22

pluisje88 schreef:
Ik scheer mijn grote paard ook binnen 1,5 uur compleet hoor. Racestreep in drie kwartier tot een klein uurtje. En paard is zeker in het begin soms een beetje onrustig.

Heb er ook een keer een cushing pony mee geschoren. Ging ook prima.

Idd losse 3 mm kop bestellen. De 1 mm is echt te kort om een heel paard mee te scheren. Dan is ie echt kaal, kaler, kaalst ;)



Afbeelding

Deze? Toevallig wordt deze standaard geleverd met 3mm

Sorry dat ik zoveel vraag..

Jorex

Berichten: 10004
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:24

Misschien is dat ook de reden dat ik er 2 uren over doe, ik scheer met de 1 mm, dus ik houdt de kop niet volledig op de huid zodat hij niet doorzichtig wordt. Daarnaast wordt het apparaat voor mijn gevoel ook heel erg heet qua messen, dus ik moet ooit nog eens een extra set of 2 zodat ik kan afwisselen. Die 2 uren is inclusief een paar pauzes van 10 minuten. Hij komt wel heel makkelijk door de vacht inderdaad. En ik ben zelf gewoon sloom en onhandig met scheren, dat geef ik eerlijk toe.

pluisje88

Berichten: 8113
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:27

Hahah. Tip: bestel een 3 mm kop en dan scheelt het al een hoop tijd denk ik. De mijne wordt totaal niet warm. Ik gebruik wel olie en coolingspray (blauwe fles van agradi) om en om tijdens het scheren. Ben ook niet super handig maar kom er behoorlijk en gemiddeld genomen ook streeploos door. Dat is met een grote veel lastiger :)

kiki1976

Berichten: 16911
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:34

Ik heb hem ook gekocht met de 3 mm kop en niet met de 1mm kop. Die was wel wat goedkoper met de 1 mm, maar uiteindelijk duurder als ik er een setje extra messen bij moest kopen

Jorex

Berichten: 10004
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:39

Ja klopt, ik zie nu wel dat er een opzetstuk van 3mm is die nog geen 10 euro kost, dus ik ga denk ik die aanschaffen voor als in het voorjaar mijn andere pony ook kaal moet. Is een heel stuk goedkoper dan messen. :o

pluisje88

Berichten: 8113
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:51

Jorex schreef:
Ja klopt, ik zie nu wel dat er een opzetstuk van 3mm is die nog geen 10 euro kost, dus ik ga denk ik die aanschaffen voor als in het voorjaar mijn andere pony ook kaal moet. Is een heel stuk goedkoper dan messen. :o


Ik heb de opzetstukken erbij maar ik kan er niet mee werken. Ze zitten nog nieuw in het plastic na ruim 2 jaar. Voor mij niks anders dan een degelijk mes.iets duurder maar werkt beduidend beter

Spenk
Berichten: 21840
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 18:43

Jorex schreef:
Ja klopt, ik zie nu wel dat er een opzetstuk van 3mm is die nog geen 10 euro kost, dus ik ga denk ik die aanschaffen voor als in het voorjaar mijn andere pony ook kaal moet. Is een heel stuk goedkoper dan messen. :o

Dat werkt niet :n

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:47

Vandaag paardlief weer geschoren! Zo blij met de Heiniger Xplorer!

girlyggirl

Berichten: 3097
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 23:32

Er is toch ook een extra breed scheermes te bestelen voor de moser max? Heeft iemand een link?

Caily

Berichten: 12525
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:39

Al een tijdje lees ik mee, en na de goede verhalen heb ik een moser max45 aangeschaft met scheerkop 3mm. Dit om mijn 2 Tinkers geheel te scheren (benen niet). Alleen heb ik nagenoeg geen ervaring en is dit mijn eerste scheer apparaat. Ik ko er een beetje tegen aan waar en welke olie ik nou moet kopen openen hoe vaak gebruiken. Hoe maak je het de apparaat en de messen het makkelijkste schoon? Las ook iets over cooling spray? Sorry voor de beginners vragen...

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:58

Caily schreef:
Al een tijdje lees ik mee, en na de goede verhalen heb ik een moser max45 aangeschaft met scheerkop 3mm. Dit om mijn 2 Tinkers geheel te scheren (benen niet). Alleen heb ik nagenoeg geen ervaring en is dit mijn eerste scheer apparaat. Ik ko er een beetje tegen aan waar en welke olie ik nou moet kopen openen hoe vaak gebruiken. Hoe maak je het de apparaat en de messen het makkelijkste schoon? Las ook iets over cooling spray? Sorry voor de beginners vragen...

Elke 5 minuten oliën. Messen na het scheren schoonmaken. Cooling spray elk kwartier.
Je kunt scheermachineolie kopen, maar naaimachine olie werkt ook prima

Tancreda4

Berichten: 24121
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:14

Jorex schreef:
Ik vind mijn moser anders alles behalve stil hoor. En je moet er geduld mee hebben, want het is maar een tondeuse, dus ik ben met een mini shet al gemakkelijk 2 uren kwijt wil ik er eentje volledig geschoren hebben.


Eens. Moser wordt aangeprezen maar ik zou echt gek worden om een heel paard te scheren daarmee. Voor angstige is het een fijner stiller apparaat. Maar ik zou voor een heel paard scheren voor een groter apparaat gaan.

Stalgenoot heedt er een van Vossfarming. 120 euro, snijdt als mes door boter, zo klaar en mooi resultaat. En aardige prijs.

Maar ik heb wellicht weinig geduld. Ook voor een steep eruit heb ik haar gevraagd laatst. 2 halen en klaar. Moser max duurt een stuk langer om het netjes te krijgen.
Ik ben overigens geen scheer proff. Scheelt misschien ook haha