[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 08:48

Jessie2020 schreef:
pluisje88 schreef:
Gezien de naïviteit en houding die doorklinkt in jouw post l.


Wat bedoel je met dit stukje?


Pluisje ik zie je weer in dit topic. Nav je opmerking naar mij toe die wat vreemd overkwam (een stukje heb ik gequote) heb ik je beleefd gevraagd wat je daarmee bedoelde. Je hebt er niet op gereageerd. Wil je dat misschien alsnog doen?

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:01

Jessie2020 schreef:
Pluisje ik zie je weer in dit topic. Nav je opmerking naar mij toe die wat vreemd overkwam (een stukje heb ik gequote) heb ik je beleefd gevraagd wat je daarmee bedoelde. Je hebt er niet op gereageerd. Wil je dat misschien alsnog doen?


Nu zie je mij weer in het topic? Ik zit al heel lang in dit topic en jij kwam even binnenwaaien. Dat ik niet reageerde was een bewuste keuze. Ik dacht dan kom je misschien zelf tot de ontdekking wat ik ermee bedoelde. Maar blijkbaar niet dus.

Jessie2020 schreef:
Ik kom even binnenvallen... ik zoek de meest stille machine om het “hele” paard mee te doen. Incl wangetjes. Paard is echt heel bang. Liefst snoerloos.


Je wilt een groot scheerapparaat kopen voor een heel bang paard. Daarvoor moet hij super stil zijn. Maar wilt wel z’n hoofd scheren (volgens je eigen woorden inclusief wangetjes)!! Dat doe je niet zomaar bij een bang paard en al helemaal niet met een grote machine. Met een niet bang paard doe ik dat overigens ook niet met een grote machine. Dus ja dat vind ik naïef..

Maar ik begrijp dat je scheerapparaat goed bevalt. Dat is fijn.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:32

curly2day schreef:
ambre schreef:
Ik vind de Bonum nergens goedkoper dan bij Nedlandic, met 2 accu’s iig.Zonder snoer is sowieso handzamer maar als ze niet makkelijk in de koten te scheren zijn dan is het nog steeds te groot.Ik mag nog niet, helaas.


Klopt daar is de bonum goedkoper, maar ik wilde graag die "moment"sleutel erbij en dan is agrishop weer goedkoper :-)


Wat is dat precies dan?Heb je die echt nodig?

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:56

@ pluisje. Aha je bent dus inderdaad zo onaardig als dat het overkwam. Ik vind het onfatsoenlijk dat je mij de maat nam en als ik daar op reageer met een volkomen normale vraag dat je mij bewust negeert. Het heeft er niks mee te maken dat jij al langer in het topic schrijft. Het topic is voor iedereen.

Daarnaast sla je aan alle kanten de plank mis. Nergens schrijf ik dat het gaat om het hele hoofd scheren, het gaat om het hele lijf incl de wangetjes (tot aan de bakstukken).

Verder neem je maar aan dat ik niet weet wat ik doe. Ik ken mijn paard. Jij niet. Als je thuis bent in de materie dan weet je dat als je goed desensibiliseert, eea in een wip gefixt kan zijn. Je weet verder niks van mij en van mijn ervaring en kunnen op dit punt. Bovendien was mijn vraag gericht op het kopen van het stilste apparaat wat nu op de markt is. Dat was het. En laat ik je nu eens vertellen dat het zonder strijd gelukt is om ja ook dit paard incl wangetjes te scheren. Los daarvan zou het je sieren om niet zo onaardig te zijn en ongevraagd en publiekelijk te oordelen over mensen waar je geen enkele verdere wetenschap van hebt. Wat mij betreft zet je jezelf echt een beetje voor banketstaaf.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:11

Hier ook de Bonum binnen. Scheelt aardig wat qua formaat, body is stuk slanker en ligt goed in de hand. Met de Econom lukt het mij ook prima om kootholtes netjes uit te scheren, alleen die is van mn vriend voor zijn koeien (iets met koeienstront en snel botte messen, en wil zijn dure apparaat niet stukmaken als ik hem gebruik en er wat mee gebeurt). De Bonum is de helft goedkoper in aanschaf en handzamer, en net zo stil als de econom. Daarom ook dit topic geraadpleegd :o , heb hem besteld omdat hij hier schijnbaar goed beviel en aan mijn wensen leek te voldoen.

Tja paarden scheren is een dingetje, de een geeft er niets om en de ander kun je amper benaderen.
Hiervoor had ik een Oster scheerapparaat met snoer, die messen hadden scherpe punten waar je snel je paard mee open haalde als je niet oppaste en leek of je een vliegtuig in de stal had staan. Een van mn paarden had daar ook problemen mee, maar de Econom ging laatst wel goed met hem omdat het geluid van Aesculap machines veel stiller is. Handig toch dat er dit topic is voor de ervaringen van anderen te raadplegen. Neem aan dat iedereen het beste voor heeft met z'n paard en zelf wel snapt hoe je een angstig paard laat wennen, en anders kundige hulp erbij haalt.

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:30

Jessie2020 schreef:
@ pluisje. Aha je bent dus inderdaad zo onaardig als dat het overkwam. Ik vind het onfatsoenlijk dat je mij de maat nam en als ik daar op reageer met een volkomen normale vraag dat je mij bewust negeert. Het heeft er niks mee te maken dat jij al langer in het topic schrijft. Het topic is voor iedereen.

Daarnaast sla je aan alle kanten de plank mis. Nergens schrijf ik dat het gaat om het hele hoofd scheren, het gaat om het hele lijf incl de wangetjes (tot aan de bakstukken).

Verder neem je maar aan dat ik niet weet wat ik doe. Ik ken mijn paard. Jij niet. Als je thuis bent in de materie dan weet je dat als je goed desensibiliseert, eea in een wip gefixt kan zijn. Je weet verder niks van mij en van mijn ervaring en kunnen op dit punt. Bovendien was mijn vraag gericht op het kopen van het stilste apparaat wat nu op de markt is. Dat was het. En laat ik je nu eens vertellen dat het zonder strijd gelukt is om ja ook dit paard incl wangetjes te scheren. Los daarvan zou het je sieren om niet zo onaardig te zijn en ongevraagd en publiekelijk te oordelen over mensen waar je geen enkele verdere wetenschap van hebt. Wat mij betreft zet je jezelf echt een beetje voor banketstaaf.


Ah dus alleen om 1 woord, naïef, mag jij een heel relaas op mij loslaten. Je zegt dat ik een heel oordeel klaar heb. Gelukkig heb jij daar geen last van.

Tja ik denk dat dit meer over jou zegt dan over mij. Juist omdat ik een reactie als deze had verwacht dacht ik is het beter om niet te reageren. Ik ben zoals je gelezen hebt niet de enige die je geadviseerd heeft om het te laten doen door een professional.

Misschien was je vraag gewoon niet duidelijk. Je had gewoon kunnen zeggen, joh ik wil een apparaat kopen. Wat is het stilste apparaat dat nu verkrijgbaar is? Had je deze hele discussie niet gehad.

Maar zoals gezegd, ik ben blij voor je dat je het juiste apparaat gevonden hebt.ik blijf bij mijn mening dat ik wangen scheren tot aan de bakstukken met een groot apparaat onverantwoord vind.

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:51

Je kan er uren over doorpraten maar je weet zelf heel goed dat je onnodig onaardig was.

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:52

Jessie2020 schreef:
Je kan er uren over doorpraten maar je weet zelf heel goed dat je onnodig onaardig was.


:') Als jij het zegt

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 18:07

ambre schreef:
curly2day schreef:


Klopt daar is de bonum goedkoper, maar ik wilde graag die "moment"sleutel erbij en dan is agrishop weer goedkoper :-)


Wat is dat precies dan?Heb je die echt nodig?


Niet persee, maar is meer handig voor "dummies" en daar versta ik mezelf wel onder .... hihi

Dit dingetje schijnt de messen goed af te stellen. Hoef je dat zelf niet te doen.

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 18:45

Echt?? Dat is wel cool dan!! Ik vind het afstellen van die messen van grote apparaten altijd wel een dingetje. Daarom was ik al zo blij dat moser de snap kopjes gebruikt ;)

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:44

curly2day schreef:
Niet persee, maar is meer handig voor "dummies" en daar versta ik mezelf wel onder .... hihi

Ach so, het aandraaien vd messen dus?
Een oude schapenscheerder zei mij ooit: zo los als ze nog scheren, je kunt altijd nog strakker zetten.Dan slijten ze het minste.
Dat doe ik dus al 25 jaar zo.

En uh...Ik scheer regelmatig hele hoofden met een groot apparaat.Vroeger had ik alleen een grote en kreeg ik zelf shetten helemaal kaal met dat ding.

Bedankt trouwens voor de reviews over de Bonum, ik wil hem ook!


Dit dingetje schijnt de messen goed af te stellen. Hoef je dat zelf niet te doen.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:45

Geheel verziekt die quote, maar geen zin om het opnieuw te doen.

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:50

Ja Ambre je hebt helemaal gelijk. Je kan alles doen met een groter apparaat, hangt gewoon van de eigen handigheid af. Bij onhandige of onzekere scheerders zal het misschien “onverantwoord” zijn, maar dan nog lijkt me dat zwaar aangezet.

Ik ken hele volksstammen die alleen grote apparaten hebben.

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:53

Maar je had het over een extreem bang paard. Dan zou het mijn keuze niet zijn dan pak ik daarvoor tondeuse, maar fijn het gelukt is :)

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:02

Ja goed hè. Ik ben echt heel erg trots op hem. Ik heb hem desensibiliseerd en toen ging het eigenlijk heel snel. Zijn vorige eigenaars waren verbaasd dat t gelukt was. Gelukkig had ik ervaring met desensibiliseren voor andere “angstaanjagende dingen” en heb het hier ook toegepast. En toen hij daar eenmaal niet meer gevoelig voor was dan is er ook niet perse een kleine tondeuse extra nodig. Dat was althans mijn theorie en ik ben blij dat het ook zo uitgepakt is. Of je een professional nodig hebt hangt natuurlijk ook af van verdere factoren zoals je verdere niveau van horse(wo)manship en zelfvertrouwen.

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:10

Maar nu we het toch over tondeuses hebben. Vinden jullie dat qua scheren zelf (dus los van de reactie van het paard) echt zoveel handiger dat het het geld waard is voor een extra apparaat? En zo ja welke tondeuse zou een goede keus kunnen zijn (liefst zonder snoer en zo stil mogelijk).

Jester_

Berichten: 12274
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:26

Ik zou echt niet meer zonder tondeuze kunnen. Ik heb net de opal besteld, die is wel duur maar erg stil. Voor de liefhebber heb ik een saphir met 2 accu's ter overname

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:27

Wat is dan voor jou de meerwaarde van de tondeuse?

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:28

Ik vind het geweldig de benen en hoofd scheren er zoveel makkelijker mee veel handzamer.

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:00

Ik gebruik de moser Max die eigenlijk een tondeuse is voor het lijf, en de sectolin als tondeuse voor hoofd, oren ed. Ik wil mijn tondeuse in geen geval missen.

Jester_

Berichten: 12274
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:13

Je pakt hem ook sneller om even te boel bij te werken en op te scheren

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:15

Zit er veel verschil tussen de opal en de saphir?

Heeft iemand nog een tip voor een fijn scherend 3 mm kopje dat op de saphir past?
Ik heb een kortere en een 3,2 maar die 3,2 scheert een stuk grover...

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:25

Ik heb de 3 mm van moser maar die scheert wel fijn verder. De 5 mm vind ik wel wat grover eruit zien maar die heb ik
Nog niet echt gebruikt

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:43

Passen de moser kopjes op de Heiniger saphir?

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:55

Geen idee want ik heb een moser. Maar begreep van wel?