Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Zwemmen of verzuipen met je paard

 
Profiel   

Ik vind het al gaaf als ze in draf er uit komen, gaan ze opgooien, doen die Friezen dat dan nog eens extra?

Vroeger zwom ik veel met Shetjes, waar wij nog konden staan moesten hun al zwemmen, heel wat hoefjes tegen m'n schenen gehad.
Of dat ze achter nog lopen en voor al zwemmen, dan krijg je slow motion steigeren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-15 07:38 



 
Profiel   

De meeste zwem foto's die ik zie zijn geen zwem foto's.
De paarden liggen daar nog niet diep genoeg voor in het water.
als die van mij zwemt en ik blijf zitten steek ik net met me kop boven water uit.
en het gaat zo snel dat blijve zitten onmogelijk is.
wat ik op bokt veel zie is eigenlijk lopen in het water. Als ze echt zwemmen dan hebben ze flink de vaart er in

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-15 01:14 



 
Profiel   

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik hier ook nooit over na heb gedacht, en ik heb best veel met mijn merrie gezwommen, zelfs nog drachtig :o Ik heb het ook volgens mij nooit ergens gehoord of gelezen. Wij zwommen vroeger met de manege al gewoon met de ruiters erop...

Ga het wel onthouden uiteraard! Ik weet alleen niet wat veiligers is, want mijn ruin was ik laatst tot de buik mee in het water en die schrok en rende me er toch hard eruit. Nu zat ik erop, maar weet niet hoe het was afgelopen als ik ernaast had gestaan/gehangen. Een tik van zijn hoeven en je gaat koppie onder...

Ik heb oa deze foto, maar daarop lijkt mijn merrie zich toch prima boven water te houden?
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-15 03:55 



 
Profiel   

ik denk dat het bij kinderen geen kwaad kan maar bij volwassenen denk ik dat je naar je paard moet kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-15 20:15 



 
Profiel   

Caily schreef
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik hier ook nooit over na heb gedacht, en ik heb best veel met mijn merrie gezwommen, zelfs nog drachtig :o Ik heb het ook volgens mij nooit ergens gehoord of gelezen. Wij zwommen vroeger met de manege al gewoon met de ruiters erop...

Ga het wel onthouden uiteraard! Ik weet alleen niet wat veiligers is, want mijn ruin was ik laatst tot de buik mee in het water en die schrok en rende me er toch hard eruit. Nu zat ik erop, maar weet niet hoe het was afgelopen als ik ernaast had gestaan/gehangen. Een tik van zijn hoeven en je gaat koppie onder...

Ik heb oa deze foto, maar daarop lijkt mijn merrie zich toch prima boven water te houden?
[ Afbeelding ]



Hier zwemt je paard ook niet maar loopt hij in het water. Als ze zwemmen ligt het hoofd veel dieper in het water. En zie hier nog de billen die net onder water zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-15 22:46 



 
Profiel   

Ik zwem nooit met mijn paard maar toen ik als 12-jarige op ponykamp was heb ik dat wel een keer gedaan op een Fries. Er waren wel duidelijke regels: zodra het paard geen grond meer onder zijn voeten heeft, teugels LOSLATEN en het halstertouw om de nek vastpakken. En vervolgens het paard helemaal zelf laten bepalen waar hij heen gaat. Daarom verbaas ik me soms inderdaad over de foto's die soms langskomen, lijkt me niet echt prettig voor het paard als er aan het bit getrokken wordt terwijl hij met een last op zijn rug zijn hoofd boven water moet zien te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-15 22:52 



 
Profiel   

Ik zie ze weer; de foto's van mensen die op hun zwemmende paarden zitten. Leek me een mooie om dit topic eens af te stoffen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 00:10 



 
Profiel   

Tsja ik zwem ook met mijn pony. Vrijwel nooit echt in het diepe maar soms steken we een keer wel over door het diepe heen. Het beeld vertekend enorm, vaak lijkt het of iemand er echt op zit maar is dat niet het geval.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 00:27 



 
Profiel   

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier nooit zo over heb nagedacht, maar het klinkt eigenlijk heel logisch. Wij gaan ook weleens met de paarden zwemmen, maar we gaan altijd tot een diepte dat de paarden nog zelf kunnen staan. Watertrappelen met een ruiter op de rug gebeurt doorgaans niet. Moet ook wel erbij vermelden dat ik op een manege rij en dat de meeste paarden te schijterig zijn om ver het water in te lopen, dus meestal is het even beentjes nat en buikje nat en that's it.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 20:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen