Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 10 [ 227 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen Premier Equine dekens

 
Profiel   

Even een schopje in dit topic.

Hoe bevallen deze dekens en hoe vallen ze in vergelijking met amigo bravo?

Ik zoek eigenlijk fijne dekens voor mijn paard die 198cm draagt van amigo en voor mijn pony die 122/130cm draagt van amigo.
Wil voor beide dezelfde deken aanschaffen, dacht bij amigo klaar te zijn met een original medium voor het paard en een original heavy voor de pony in combi met de liners kunnen ze dan beide tot 600 gram op als het nodig is. Helaas blijken de dekens niet hetzelfde te zijn :(

Ook zou ik voor de pony de 350 grams liner willen.

Lastige is, als het niet past ruil je de deken niet zomaar weer om....
Zijn er ook Nederlandse winkels die deze dekens verkopen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 08:31 



 
Profiel   

Mijn Titan winterdeken gaat seizoen 2 in en ik heb een Titan 40gr regendeken gekocht. Bevalt me echt erg goed. De kwaliteit vind ik super en ik vind dat ze doordacht zijn afgewerkt. Oerdegelijk en mooi. Maar zoals gezegd dus echt wel twee maten kleiner genomen dan de dekens van Horseware. Behalve de onderdeken, want die valt dus echt wel normaler uit. Mijn Horseware liners passen er ook gewoon onder.
En ik koop ze met 35% korting. Is dus even wachten tot er een actie is. Vermoedelijk met Black Friday wel weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 09:35 



 
Profiel   

Ik heb er toevallig een van vrienden om te passen en vind ze erg mooi!
Heb nog 2 0 grams dekens nodig voor straks weer dus ik wacht op Black friday.

Ik heb dan pony maat, maar ze vallen wel erg groot.
Heb normaal 5.0 en nu een 4.6 gepast die mooi zit en niet groter hoeft.
Dus sowieso 1 maat kleiner pakken qua pony maten en schijnt dat de pony liner weer extreem klein uitvallen.
Maar kwaliteit ben ik erg benieuwd naar op de lange duur met mijn sloperds

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 10:38 



 
Profiel   

Heb je foto’s hoe ze zitten bij jouw pony’s Melanie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 10:44 



 
Profiel   

Ook heel tevreden, heb een Titan 40 gr regendeken voor paard. Nu tweede winter en perfect waterdicht en nergens beschadigd. Normaal heeft ze maat 205, nu 195 (6.6) gekocht, en die valt nog vrij ruim. Maar met liners eronder is het juist fijn met wat extra ruimte. Ik heb zowel een liner van PE (valt erg klein, zou ik 1-2 maten groter bestellen) als liners van Horseware.
Ook halzen van Bucas en Rambo met zo'n brede strook klittenband passen op de dekens. PE hanteert met halzen maat M voor 6.6. Die vind ik wat kort, en heb maat L besteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 19:11 



 
Profiel   

Ik vind idd de hals hier wel weer net kort aan.
Heb dan 4.6 hier voor ponys maar die hals had liever maatje groter mogen zijn zoals bij de 4.9 dekens...

Zal proberen foto's te uploaden vandaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 09:11 



 
Profiel   

Vind het nog steeds een heel fijne deken. Oerdegelijk inderdaad.
Wel loodzwaar. En dat voor een 150 gram deken. Maar wel echt dekens voor paarden die veeel buiten staan.
Dat lange bevalt mij heel goed.

Te opzichte van de amigo/rhino dekens: de hals sluit wat hoger, ze zijn langer aan de onderkant en vallen wat groter. Met een beetje improviseren past de amigo hals er ook wel aan. Onderdeken nog niet geprobeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 10:29 



 
Profiel   

Ik heb er net een besteld.
Zat vreselijk te dubben met de maat. Ik heb nog nooit zo‘n klein paard gehad als nu dus al mijn reeds bestaande horseware dekens zijn te groot (145). Heb nu een 125 besteld (kleinste op de site) maar hoop niet dat hij dan daadwerkelijk als 140 zit :+
Gelukkig mag ik wel ruilen maar dat blijft gedoe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 00:45 



 
Profiel   

Ik ben toch maar voor Horseware dekens gegaan. Ivm de pasvorm en eventueel ruilen leek me dat verstandiger. Ik heb geen Nederlandse webshop of winkel kunnen vinden die de dekens verkoopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 19:06 



 
Profiel   

meiske1577 schreef
Ik ben toch maar voor Horseware dekens gegaan. Ivm de pasvorm en eventueel ruilen leek me dat verstandiger. Ik heb geen Nederlandse webshop of winkel kunnen vinden die de dekens verkoopt.


Nee klopt die zijn er ook niet.
Vandaag mijn bestelling binnen..
Waaronder een 40 grams outdoor deken
met de black friday ik wil geen andere dekens meer.Heb er nu 3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 21:10 



 
Profiel   

Hoe vallen deze dekens op erg brede paarden? Zo breed dat Amigo en Bucas echt niet passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-19 19:48 



 
Profiel   

Amigo en bucas zijn beide ook vrij smalle dekens...
Ik vind m vergelijkbaar vallen met de V sluiting dekens van Rhino/rambo.


Ik heb uiteindelijk niet meer besteld met BF want de acties waren nogal slap... mijn maat was er überhaupt niet in te krijgen en alleen acties op dekens die al in de sale stonden dus vaak maar enkele maten nog.
Was beetje jammer, had er meer van verwacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-19 21:45 



 
Profiel   

Ik was helemaal happy met mijn rambo original turnout lite van 100 gram.
Via marktplaats voor een leuk prijsje over genomen.
Hij past echt helemaal goed. Eindelijk een deken die goed ligt.

Nu heeft mijn paard heel de nacht in de regen gestaan en ben ik erachter gekomen dat hij niet goed waterdicht meer is. Baal als een stekker. Maar ja niks aan te doen.

Nu vind ik rambo te prijzig om nu even te kopen en zoek ik een goedkoper alternatief. En zo kwam ik bij deze dekens uit.

Hoe zijn de ervaringen nu met deze dekens? Kwa modellen en pasvorm vergelijkbaar met Rambo. Zag ergens in het topic dat ze groot vallen en een maatje kleiner aan te raden is?

Hoe hou ik deze dekens goed en waterdicht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-19 18:10 



 
Profiel   

je kan je rambo wel waterdicht laten maken toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-19 18:13 



 
Profiel   

Wat ik begrepen heb is hij voor de verkoop gewassen met rambo wash en waterdicht gemaakt.

Nu blijkt hij dus niet meer waterdicht te zijn en heb ik begrepen dat de waterdichtheidslaag is aangetast en dat je hem nog wel waterafstotend kunt krijgen maar niet meer helemaal waterdicht.

En aangezien mijn paard 24/7 buiten staat wil ik wel een deken die goed waterdicht is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-19 18:25 



 
Profiel   

felicity schreef
Wat ik begrepen heb is hij voor de verkoop gewassen met rambo wash en waterdicht gemaakt.

Nu blijkt hij dus niet meer waterdicht te zijn en heb ik begrepen dat de waterdichtheidslaag is aangetast en dat je hem nog wel waterafstotend kunt krijgen maar niet meer helemaal waterdicht.

En aangezien mijn paard 24/7 buiten staat wil ik wel een deken die goed waterdicht is.


Pasvorm vergelijkbaar vind ik. Maar ik heb 2 maten kleiner. Zou sowieso 1 maat kleiner doen. Maar echt super happy met kwaliteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-19 19:03 



 
Profiel   

Hallo, ik kwam op deze dekens via een tip van iemand op bokt.
Ik heb een paard met een enorm hoge schoft
En hij staat met 2 paarden die graag regelmatig aan de dekens trekken. hierdoor is mijn 600den regendeken maar 2 maanden heel gebleven.
Heeft er iemand ervaring met deze dekens voor paarden met erg hoge schoft? En kunnen ze tegen een stootje?

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-20 20:36 



 
Profiel   

Geen ervaring met hoge schoft, maar tegen een stootje kunnen ze zeker. Meen dat de Titans die ik heb 1680 denier zijn. Ben er echt ontzettend blij mee en ga nooit meer terug naar Horseware :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 13:04 



 
Profiel   

De PE titan sluit wat hoger om de hals. Ik heb altijd het idee dat de schoft dan wat ontlast word.
Het zijn de sterkste dekens die ik tot nu toe gehad heb maar kan ook uit eigen ervaring zeggen dat alles kapot kan....
deze leeft nog maar mijn 2 ruinen zijn ookl iets rustiger geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 11:31 



 
Profiel   

Zie blz 2 van dit topic voor foto's van Titan (en ook de lichtblauwe deken sluit hoger op de hals).

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 13:00 



 
Profiel   

Ik lees in verschillende reacties dat de dekens behoorlijk zwaar zijn. Weet iemand hoe dat zit bij de pony maten? Zijn die in verhouding net zo zwaar? Geeft dat geen problemen met trekken op een hogere schoft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-20 08:43 



 
Profiel   

MilouNigel schreef
Ik lees in verschillende reacties dat de dekens behoorlijk zwaar zijn. Weet iemand hoe dat zit bij de pony maten? Zijn die in verhouding net zo zwaar? Geeft dat geen problemen met trekken op een hogere schoft?


De dekens trekken totaal niet, ze blijven heel mooi liggen..Zelfs na een flinke rolbui in de bagger en zijn super sterk en blijven heel mooi..Voor mij geen andere dekens meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-20 21:58 



 
Profiel   

Hoi hoi!

Vraagje aan alle enthousiaste PE gebruikers. Ik ben (was) altijd trouwe Horseware Rambo deken liefhebber geweest. Maar helaas nu in korte tijd achter elkaar al 2 dekens kapot.
1 deken Rambo Supreme, dit jaar 2e winter op en bij de staartflap kapot. Ik denk, kan gebeuren, pech. De mannen spelen af en toe flink in de wei.
Dus ik laat de deken maken en koop ondertussen een nieuwe; Rambo Original.
Deze nieuwe deken ligt nu 3 weken op en weer op precies dezelfde plek kapot :(

Wel aangegeven bij de winkel en ze gaan het melden bij Horseware onder de garantie. Ik weet nog niet wat daar uit komt.
Maar eerlijk gezegd ben ik dit niet gewend van Rambo dekens. Ik heb al jarenlang verschillende type Rambo dekens gehad (allemaal met de ballistic nylon) juist omdat ze zo sterk zijn en niet kapot te krijgen. En mijn paard staat ook altijd al in de winter met deken in de groep en speelt af :):)

Dus ik zit me een beetje in te lezen in alternatieven voor Rambo, want het wordt me een beetje te gek om iedere keer een nieuwe Rambo te kopen :$
Bucas valt af, want mijn paard heeft geen Bucas model := :n
En ik vroeg me dus af wat jullie ervaring is qua sterkte van de PE dekens? En ik las de de dekens groot vallen. Mijn paard heeft Rambo maat 6.3, moet ik dan ook kleiner bestellen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-20 23:13 



 
Profiel   

Ik vind ze echt heel sterk ... mijn 2 hebben ze al jaren zelfs bij een onstuimige jaarling bleef die heel. Ze vallen wel lang maar dat is bij de Rambo eigenlijk ook wel mijn merrie heeft een 195 normaal en heb dus een 6,3 die net wat ruim is maar was bang dat de 6,0 net te krap zou zijn. Ik heb de lucanta model en nog nooit een Schuurplek gehad of kapotte manen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-20 23:38 



 
Profiel   

_Lucifertje schreef
Hoi hoi!

Vraagje aan alle enthousiaste PE gebruikers. Ik ben (was) altijd trouwe Horseware Rambo deken liefhebber geweest. Maar helaas nu in korte tijd achter elkaar al 2 dekens kapot.
1 deken Rambo Supreme, dit jaar 2e winter op en bij de staartflap kapot. Ik denk, kan gebeuren, pech. De mannen spelen af en toe flink in de wei.
Dus ik laat de deken maken en koop ondertussen een nieuwe; Rambo Original.
Deze nieuwe deken ligt nu 3 weken op en weer op precies dezelfde plek kapot :(

Wel aangegeven bij de winkel en ze gaan het melden bij Horseware onder de garantie. Ik weet nog niet wat daar uit komt.
Maar eerlijk gezegd ben ik dit niet gewend van Rambo dekens. Ik heb al jarenlang verschillende type Rambo dekens gehad (allemaal met de ballistic nylon) juist omdat ze zo sterk zijn en niet kapot te krijgen. En mijn paard staat ook altijd al in de winter met deken in de groep en speelt af :):)

Dus ik zit me een beetje in te lezen in alternatieven voor Rambo, want het wordt me een beetje te gek om iedere keer een nieuwe Rambo te kopen :$
Bucas valt af, want mijn paard heeft geen Bucas model := :n
En ik vroeg me dus af wat jullie ervaring is qua sterkte van de PE dekens? En ik las de de dekens groot vallen. Mijn paard heeft Rambo maat 6.3, moet ik dan ook kleiner bestellen?


Ik heb geen ervaring met Rambo of die ook groot vallen. Maar zou zeker anders een maat kleiner bestellen of iemand de rug laten meten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-20 04:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 10 [ 227 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen