Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 561 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 558, 559, 560, 561, 562, 563, 564 ... 598  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

 
Profiel   

De Rambo protector is wel echt een mega sterke en stugge stof. Ik zou dat niet aandurven. Schuurt het overal? Ik zou best de voering alleen op de schouders en schoft opnieuw laten inzetten en de rest laten. Evt een lapje bij de staartwortel.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 21:18 



 
Profiel   

beegee schreef
De Rambo protector is wel echt een mega sterke en stugge stof. Ik zou dat niet aandurven. Schuurt het overal? Ik zou best de voering alleen op de schouders en schoft opnieuw laten inzetten en de rest laten. Evt een lapje bij de staartwortel.


Nee het schuurt daar waar de voering kapot is, verder helemaal nergens. De voering is vrij dunne en zachte stof dus in zetten gaat niet lukken. Er overheen leggen en vast stikken geeft mogelijk ook weer druk/schuur plekken. Zelf ben ik helemaal niet handig met dit soort dingen dus dan moet ik het wegbrengen naar de dekenwasserij. Schatting van de kosten ongeveer € 80 misschien ook nog eens ergens anders informeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 22:07 



 
Profiel   

Heb je de deken dit seizoen nog nodig denk je? Anders zou ik even in de gaten houden of er nog betaalbare acties langs komen, wellicht vind je hem ergens in de sale en heb je met een beetje meer direct een nieuwe deken.

Is wel het grootste probleem van deze dekens ja, ik wou hem toen ook graag tweedehands aanschaffen, maar dat niet gedaan omdat ik toch vaak daar de schade zag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 07:55 



 
Profiel   

RianneH schreef
Heb je de deken dit seizoen nog nodig denk je? Anders zou ik even in de gaten houden of er nog betaalbare acties langs komen, wellicht vind je hem ergens in de sale en heb je met een beetje meer direct een nieuwe deken.

Is wel het grootste probleem van deze dekens ja, ik wou hem toen ook graag tweedehands aanschaffen, maar dat niet gedaan omdat ik toch vaak daar de schade zag.


Ja precies! Ik heb hem verkocht aan iemand die zelf handig is en het kan repareren. Zelf heb ik voor EUR 129 een nieuwe gekocht. Kan ik weer even vooruit. Ik gebruik hem nl ook met een regenliner als het einde van de zomer veel regent en het net nog even te warm is voor een regendeken. Wel heel jammer dat de binnenstof zo kwetsbaar is want de buitenstof is echt als nieuw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 07:51 



 
Profiel   

Ik gebruik een vliegendeken met regenliner bij precies hetzelfde salamaleque. Dalijk als het weer omslaat (hoop voorlopig niet hoor) dan een vliegendeken met liner voor ik het scheerapparaat erover haal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 15:39 



 
Profiel   

Nynkex01 schreef
Dank je wel allemaal! Nu ga ik er een op marktplaats zoeken, of hier moet nog iemand zitten die zijn deken tweedehands wil verkopen ;)
Nu heb ik nog wel een vraag, de stay dry van Bucas vind ik zo handig maar dat heeft horseware dus niet, er zijn wel verschillende fleece liners, kun je zo’n liner gewoon opgooien en laten zitten tot de volgende training? Dat ze er dan dus zeg maar gewoon een paar dagen mee staan? Of dan toch liever een nacht erop en dan er weer af of na het rijden zweetdeken er op en wachten tot hij droog is en dan wisselen? Ben niet elke dag op stal. En neem je dan de fleece of Rambo Airmax Liner? Ben bang dat de gewone fleece een beetje dik, winkels geven aan dat hij qua warmte vergelijkbaar is met 100 of 200 g en de Rambo Airmax Liner is 50 g


Iemand die me hiermee kan helpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 20:32 



 
Profiel   

Ik vind de fleece liner erg warm. Eerder een 200gr. Ik gooi soms eerder mn amigo fleece eronder, die is dunner, maar dat is alleen als mn paard natgeregend is. Dus eerder uitzondering dan regel. Eigenlijk had ik daarvoor de fleeceliner gekocht, maar die vind ik toch te warm en bij de schouder geen fleece, dat lijkt me ook niet fijn met een natte vacht.

Kortom, naar mijn idee heeft het niet dezelfde functie als die bucas.

Mijn paard heeft het ook niet snel koud (behalve lange tijd regen en geen deken), dus dan zet ik hem liever met de ionic weg (100gr).

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 21:41 



 
Profiel   

Nynkex01 schreef
Nynkex01 schreef
Dank je wel allemaal! Nu ga ik er een op marktplaats zoeken, of hier moet nog iemand zitten die zijn deken tweedehands wil verkopen ;)
Nu heb ik nog wel een vraag, de stay dry van Bucas vind ik zo handig maar dat heeft horseware dus niet, er zijn wel verschillende fleece liners, kun je zo’n liner gewoon opgooien en laten zitten tot de volgende training? Dat ze er dan dus zeg maar gewoon een paar dagen mee staan? Of dan toch liever een nacht erop en dan er weer af of na het rijden zweetdeken er op en wachten tot hij droog is en dan wisselen? Ben niet elke dag op stal. En neem je dan de fleece of Rambo Airmax Liner? Ben bang dat de gewone fleece een beetje dik, winkels geven aan dat hij qua warmte vergelijkbaar is met 100 of 200 g en de Rambo Airmax Liner is 50 g


Iemand die me hiermee kan helpen?


De airmax heeft een vergelijkbare functie en kan je er gewoon onder laten. Die transporteert het vocht, net zoals de stay dry, af naar buiten. Die zal zo'n 50/75 gram zijn inderdaad. De fleece zal rond de 150 gram zijn, maar mijn ervaring is dat die kan schuren en voert vocht minder goed af.

Maar de airmax vind ik echt heel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 06:23 



 
Profiel   

Ladygiroc schreef
Ik gebruik een vliegendeken met regenliner bij precies hetzelfde salamaleque. Dalijk als het weer omslaat (hoop voorlopig niet hoor) dan een vliegendeken met liner voor ik het scheerapparaat erover haal.



Inderdaad! Mij bevalt dat echt heel goed … paard staat nu eigenlijk al met een te dikke vacht voor dit warme weer maar ik klaag niet hoor :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 10:47 



 
Profiel   

Wow! :wow: Ze hebben de Horseware Icelandic lijn vernieuwd. _O_ <3 Als ik het goed begrijp passen nu overal de liners onder en de 100 gram wug is vervangen door een gewone. Ze hadden alleen 0 (zwart), 100 (bruin) en 200 (blauw) gram, maar nu ook de 300 (groen) gram. En op alle vier past ook de hals, maar weet niet of je die er dan ook standaard bij geleverd krijgt. Ik hoop het wel, want ze zijn flink in prijs gestegen. -O- Ik blij dat ik net gisteren mijn Horseware Icelandic 100 gram wug binnen heb gekregen nog voor de oude prijs.

Foto's van afgelopen winter met de 0 gram

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 06:47 



 
Profiel   

Halzen krijg je er alleen bij als het er duidelijk bij staat :P meestal niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 07:09 



 
Profiel   

Spenk schreef
Halzen krijg je er alleen bij als het er duidelijk bij staat :P meestal niet.


Gelukkig heeft mijn oma op dit moment geen hals nodig. #vingersgekruisd Afgelopen winter was eigenlijk de eerste winter dat ze onder dekentjes stond. Voorheen heeft ze altijd zonder dekens gestaan. Maar ja, je moet je 29 jarige een beetje verwennen in de winter als het hard waait, koud of nat is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 07:34 



 
Profiel   

Halzen zijn alleen de plus variant. Voordeel van een hals vind ik dat het niet inregent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 07:54 



 
Profiel   

Geloof niet dat ze de Horseware Icelandic lijn ook in plus hebben uitgebracht. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 09:20 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Geloof niet dat ze de Horseware Icelandic lijn ook in plus hebben uitgebracht. :=


Dan zijn ze zonder hals.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 11:11 



 
Profiel   

Gaan ze de gewone wug ook vernieuwen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 20:37 



 
Profiel   

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de stay dry voering van Bucas? Ik overweeg om mijn paard niet te scheren dit jaar en dan een deken met stay dry te kopen zodat ik geen uren hoef te wachten totdat ie weer naar buiten kan met deken om. Werkt het echt of is het een leuk verkooppraatje? Tis wel een smak geld namelijk :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 12:34 



 
Profiel   

Ik zou eerst kijken of de pasvorm van Bucas bij jouw paard past. Voor de rest vind ik het geen toegevoegde waarde. Mijn paard gaat even onder een zweetdeken en ondertussen ruim ik alles op. Kan daarna direct de gewone deken op. Heb ik wel Rambo, dus dat ademt uiteraard wel stukken beter dan een deken van harrys horse of amigo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 13:52 



 
Profiel   

beegee schreef
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de stay dry voering van Bucas? Ik overweeg om mijn paard niet te scheren dit jaar en dan een deken met stay dry te kopen zodat ik geen uren hoef te wachten totdat ie weer naar buiten kan met deken om. Werkt het echt of is het een leuk verkooppraatje? Tis wel een smak geld namelijk :=


Ja werkt perfect vind ik !

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 14:09 



 
Profiel   

Mdrf schreef
Ik zou eerst kijken of de pasvorm van Bucas bij jouw paard past. Voor de rest vind ik het geen toegevoegde waarde. Mijn paard gaat even onder een zweetdeken en ondertussen ruim ik alles op. Kan daarna direct de gewone deken op. Heb ik wel Rambo, dus dat ademt uiteraard wel stukken beter dan een deken van harrys horse of amigo.

Past want ik heb al Bucas dekens. Zweetdekens vind ik zelf niet per se ideaal.

Bedankt voor de ervaring Safiy93!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 14:12 



 
Profiel   

Ik vond het zeker wel goed werken. Vraag is alleen wel of als het heel hard vriest je je paard graag nat buiten gooit, ongeacht de deken.

Ik deed bijvoorbeeld wel als het 12 graden was mijn paard wassen en dan onder die deken weg zetten (omdat het dan toch niet echt koud was) En dan werkte de deken perfect. Paard droog, deken aan de binnenkant ook droog, maar je voelde wel dat de deken zwaarder was geworden dus dat al het vocht netjes opgenomen was.

Pasvorm vond ik niet zo veel, Rambo veel beter. Maar het stay dry qua afvoeren was wel goed. (Mijn paard had het overigens wel heel snel koud onder de Bucas....Ik had de medium, die zou tot -10 moeten kunnen, ik kon hem op doen tussen de +15 en de 0 graden. Kwam het echt onder 0, had hij het echt koud)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 14:53 



 
Profiel   

Als het hard vriest gaat hij überhaupt niet aan het werk dus dan komt hij ook niet nat buiten. We hebben geen binnenbak oid dus zijn afhankelijk van het weer. Grond bevroren = niet trainen. Bedankt voor je reactie, geeft stof tot nadenken ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 15:12 



 
Profiel   

Een tip voor de bokkers uit Groesbeek.De schoenmaker in het centrum repareerd ook paardendekens.Kwam ik vorige week achter.Deken is ook goed gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 08:20 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Wat vinden jullie van de pasvorm van deze bucas power turnout? En wat is jullie ervaring met deze deken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 20:37 



 
Profiel   

Vind m prima zitten! Maar vind vooral het paard in de deken erg mooi. Draver? <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 21:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 561 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 558, 559, 560, 561, 562, 563, 564 ... 598  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen