[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 07:31

Jaaaah die paarse Rhino wug vind ik ook mooi. <3 Een paard op onze buurwei heeft die ook. Dat is toch die 250 gram vari-layer?

Hier staat mevrouw al weer een paar dagen zonder dekentje. Zo blij dat het soort van droog is op de miezer regen na. En er staat gelukkig ook niet zoveel wind. Dat is ook fijn. Volgens mij gaat het zondag weer regenen en aan het einde van volgende week. Dan mag ze inderdaad gewoon weer een 0 grams regendekentje op.

Sjafrane
Berichten: 805
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 08:09

Heeft iemand ervaring met deze schoftbeschermer. Kentucky BIB Schoftbeschermer? Ik hoor het graag. :)

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 08:43

Mooi die Rhino! Ik heb nog liners tot 400gr en wissel af met Rambo original en Rambo wug. Vind de groene bij mijn donkere vos veel mooier dan de paarse, maar goed, het gaat om de functionaliteit.

Wat ik lastig vind, overdag 11 graden en de nacht 4 graden. Dat is tussen geen deken en 100gr in -O-

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:39

Bagheera_206 schreef:
Jaaaah die paarse Rhino wug vind ik ook mooi. <3 Een paard op onze buurwei heeft die ook. Dat is toch die 250 gram vari-layer?

Ja klopt :j

De temperatuur wisseling maakt het inderdaad erg lastig om de juiste deken op te doen… maar overdag heeft mijn pony het kouder dan ‘s nachts als ik de horsepal mag geloven. Dus ik denk dat het ook echt van belang is welke kwaliteit je er op legt.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:44

Heb die paarse rhino dus 1 jaartje gehad. Helaas lag die niet lekker dus heb hem weer verkocht.

Let wel op, hij verkleurt snel door de zon. Dus hij blijft niet mooi egaal paars.

femkepien

Berichten: 458
Geregistreerd: 25-05-12
Woonplaats: Maastricht

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:58

Iemand nog een tip om de horsepal te bestellen? Ik vind het toch wel waardevol om te hebben :o

Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:16

Ik heb voor het eerst de Rambo Airmax liner gebruikt als een soort Stay dry voering. Paard was weliswaar niet heel nat, maar maandagavond toch een beetje nat gemiezerd. Hij was die dag eigenlijk nog prima warm onder de 0 grams deken en was een beetje huiverig dat hij het te warm zou krijgen. Gelukkig was het die dag en nacht maar 6 graden en eigenlijk was hij ook niet warmer dan zonder de liner. Echt super tevreden, reguleert de warmte dus redelijk goed van zichzelf (net als die Stay dry voering dekens). Ben benieuwd of het ook werkt met een nog licht bezweet paard. Wat dat betreft mis ik mijn smartex rain wel echt onwijs.. Maar die gaf gewoon echt wondjes bij de schoft. :(

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:25

femkepien schreef:
Iemand nog een tip om de horsepal te bestellen? Ik vind het toch wel waardevol om te hebben :o


Hij is geloof ik nog op een belgische site te koop.
Ik ben zelf voor de orscana te gaan, die is nog beperkt te koop bij equinics.nl.


Celebi schreef:
Ik heb voor het eerst de Rambo Airmax liner gebruikt als een soort Stay dry voering. Paard was weliswaar niet heel nat, maar maandagavond toch een beetje nat gemiezerd. Hij was die dag eigenlijk nog prima warm onder de 0 grams deken en was een beetje huiverig dat hij het te warm zou krijgen. Gelukkig was het die dag en nacht maar 6 graden en eigenlijk was hij ook niet warmer dan zonder de liner. Echt super tevreden, reguleert de warmte dus redelijk goed van zichzelf (net als die Stay dry voering dekens). Ben benieuwd of het ook werkt met een nog licht bezweet paard. Wat dat betreft mis ik mijn smartex rain wel echt onwijs.. Maar die gaf gewoon echt wondjes bij de schoft. :(


Is het een beetje een 50gr deken?
Mijn paard past de cooler van bucas helaas niet. Dus ik zoek nog een andere optie. Ook om zweet af te voeren als hij het er te warm onder heeft.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:42

Die Airmax is idd ongeveer 50 gram. Fijne liner, maar minder geschikt voor ongeschoren paarden met een berenvacht. Als jouw paard geschoren is of maar dunne vacht heeft werken ze prima.

Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 15:11

Waarom zou die niet geschikt zijn voor een dikke vacht? Ik heb werkelijk een beer eronder gezet. :+

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 15:59

femkepien schreef:
Iemand nog een tip om de horsepal te bestellen? Ik vind het toch wel waardevol om te hebben :o

Ik heb hem een paar weken terug bij ruitershop Walho gekocht (België) welke @slmt9 bedoelt maar daar is hij nu ook niet meer beschikbaar.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:12

Celebi schreef:
Waarom zou die niet geschikt zijn voor een dikke vacht? Ik heb werkelijk een beer eronder gezet. :+


Ik vond hem bij mijn beertje een beetje naar achteren trekken door de dikke vacht en lange haren. :=

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:14

Ojee, die van mij heeft een berenvacht :+
Die van mijn stalgenoot ook, heb haar er nog niet over gehoord. Gaf ‘t plekjes ofzo?

Ik was vd week vergeten de achterkant van mn ionic vast te doen. Voor kan sowieso niet want het is een wug. Is hij er na slapen/rollen met een been op gaan staan, doei deken :( voorkant los geschoten en achter de hele zoom eraf. Verdikkie.

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 18:41

Eindelijk leverbaar, besteld en gepast, Weatherbeeta Comfitec Premier free II in 110 gram.

Pasvorm is gelijk aan haar regendeken waar ik tevreden over ben.
Is tot op heden het model die het beste past van voren.

De kleur vind ik ook prachtig maar dat is een bijkomend voordeel.


Afbeelding


Afbeelding

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 20:36

Mooie deken! Die staat op m'n lijstje voor Black Friday :))

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 01:19

Ziet er goed uit Fransje! Zitten daar nou schouderkussentjes in?

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 09:14

Wiwabalia schreef:
Ziet er goed uit Fransje! Zitten daar nou schouderkussentjes in?


Nee, maar er zitten wel coupenaden bij de schouder waardoor de deken daar wat "vierkant" zit. Er zitten wel kussentjes bij de schoft.

Ik had bij Agradi al een mooie korting!

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:05

M’n Spanjaard heeft het koud met zijn 200 gram liner (Rambo Optimo). Toch maar verhogen dan. Was dit eigenlijk maandag pas van plan, dan gaat het naar/rond nulpunt.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:48

Sjafrane schreef:
Heeft iemand ervaring met deze schoftbeschermer. Kentucky BIB Schoftbeschermer? Ik hoor het graag. :)


Nee, maar heb wel de kentucky BIB borstbeschermer gepast. Er zit geen bevestiging aan, dit vond ik lastig met op en af doen van de deken. Het was wel lekker zacht, maar als het regent wordt het dus ook behoorlijk nat. Eigenlijk geen optie dus om met regen buiten te zetten.
Dat viel me tegen, dus ik heb hem teruggestuurd.

Sjafrane
Berichten: 805
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 18:54

Dispar_Vulgo schreef:
Sjafrane schreef:
Heeft iemand ervaring met deze schoftbeschermer. Kentucky BIB Schoftbeschermer? Ik hoor het graag. :)


Nee, maar heb wel de kentucky BIB borstbeschermer gepast. Er zit geen bevestiging aan, dit vond ik lastig met op en af doen van de deken. Het was wel lekker zacht, maar als het regent wordt het dus ook behoorlijk nat. Eigenlijk geen optie dus om met regen buiten te zetten.
Dat viel me tegen, dus ik heb hem teruggestuurd.


Ow dan ga ik nog even nadenken. *D Ik dacht het is wel iets. Mijn pony heeft een hoge schoft en het maakt niet uit welke deken ik gebruik of pas dat blijft lastig. Ik dacht misschien is dit een uitkomst. Ik gebruik toch bijna deken met een liner. Of heeft iemand een ander idee?

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:10

Er zijn borstbeschermers met padding bij de schoft o.a. van Back on track maar volgens mij ook van Le Mieux.

nnicolex

Berichten: 1233
Geregistreerd: 12-11-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:06

Helaas is mijn haflinger kruising wederom breder geworden en past zijn bucas power turnout niet heel fijn meer. De big neck is helaas te groot, met name zn schouders/hals zijn het probleem en niet zo zeer zijn borst dus big neck trekt naar beneden en schuurt.. maat kleiner had ook geen zin .

Nu heb ik als regendeken de bucas Jubilee gekocht en die pasvorm is fantastisch. Geen idee wat nou exact het verschil is met de power turnout.. helaas is die jubilee er alleen in 0 en 100 gram.. net te weinig voor de echte winter periode.. iemand nog tips?

Sjafrane
Berichten: 805
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:26

fransje23 schreef:
Er zijn borstbeschermers met padding bij de schoft o.a. van Back on track maar volgens mij ook van Le Mieux.


Dank je ik ga is kijken

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:28

nnicolex schreef:
Helaas is mijn haflinger kruising wederom breder geworden en past zijn bucas power turnout niet heel fijn meer. De big neck is helaas te groot, met name zn schouders/hals zijn het probleem en niet zo zeer zijn borst dus big neck trekt naar beneden en schuurt.. maat kleiner had ook geen zin .

Nu heb ik als regendeken de bucas Jubilee gekocht en die pasvorm is fantastisch. Geen idee wat nou exact het verschil is met de power turnout.. helaas is die jubilee er alleen in 0 en 100 gram.. net te weinig voor de echte winter periode.. iemand nog tips?



Ik ben dit jaar van bucas naar Amigo overgestapt en die ligt echt vele malen beter

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:32

Ik vind de pasvorm van Bucas ook niet zo fijn. Ligt natuurlijk aan type paard maar PRE/Lusitano ligt Horseware beter op.