Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 596 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 593, 594, 595, 596, 597, 598  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

 
Profiel   

kimmetje26 schreef
nnicolex schreef
Helaas is mijn haflinger kruising wederom breder geworden en past zijn bucas power turnout niet heel fijn meer. De big neck is helaas te groot, met name zn schouders/hals zijn het probleem en niet zo zeer zijn borst dus big neck trekt naar beneden en schuurt.. maat kleiner had ook geen zin .

Nu heb ik als regendeken de bucas Jubilee gekocht en die pasvorm is fantastisch. Geen idee wat nou exact het verschil is met de power turnout.. helaas is die jubilee er alleen in 0 en 100 gram.. net te weinig voor de echte winter periode.. iemand nog tips?



Ik ben dit jaar van bucas naar Amigo overgestapt en die ligt echt vele malen beter


Thanks! En welke amigo heb jij dan gekocht?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 22:12 



 
Profiel   

Ik ben dit jaar van bucas naar Amigo overgestapt en die ligt echt vele malen beter[/quote]

Thanks! En welke amigo heb jij dan gekocht?[/quote]

Ik heb de 200 gram Hero gekocht en die zit echt top.
en ik heb de Amigo Bravo 400 gram gekocht. Waarvan ik denk dat die ook wel goed zal zitten. Is dezelfde sluiting

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 07:43 



 
Profiel   

nnicolex schreef
Helaas is mijn haflinger kruising wederom breder geworden en past zijn bucas power turnout niet heel fijn meer. De big neck is helaas te groot, met name zn schouders/hals zijn het probleem en niet zo zeer zijn borst dus big neck trekt naar beneden en schuurt.. maat kleiner had ook geen zin .

Nu heb ik als regendeken de bucas Jubilee gekocht en die pasvorm is fantastisch. Geen idee wat nou exact het verschil is met de power turnout.. helaas is die jubilee er alleen in 0 en 100 gram.. net te weinig voor de echte winter periode.. iemand nog tips?


Kun je de onderdekens van Bucas niet gebruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 12:29 



 
Profiel   

Ik heb zojuist de Rhino Original besteld in maat 198, 250 gram vari layer. Ben benieuwd. Gelukkig ook een hals maat L in 0 grams erbij kunnen scoren. De 0 grams deken is nog wel te verkrijgen zag ik maar ik kan de gevoerde hals nergens meer vinden in maat L.

Weet iemand of die nog ergens te verkrijgen is? Over de grens bestellen is eventueel ook een optie maar ik vind hem maar niet, overal uitverkocht. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 12:40 



 
Profiel   

Wiwabalia schreef
Ik heb zojuist de Rhino Original besteld in maat 198, 250 gram vari layer. Ben benieuwd. Gelukkig ook een hals maat L in 0 grams erbij kunnen scoren. De 0 grams deken is nog wel te verkrijgen zag ik maar ik kan de gevoerde hals nergens meer vinden in maat L.

Weet iemand of die nog ergens te verkrijgen is? Over de grens bestellen is eventueel ook een optie maar ik vind hem maar niet, overal uitverkocht. :(


Is dat ook die paarse? <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 12:48 



 
Profiel   

Nee, want die heeft een musketonsluiting en dat gaat bij mijn merrie helaas niet, het is de grijze met rechte sluiting.

Ze krijgen die wel in een hip blauw kleurtje maar dat is allemaal nog moeilijk leverbaar, geen halzen nog verkrijgbaar dus dat ga ik niet gokken. Ze heeft echt een passende deken nodig nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 12:53 



 
Profiel   

Ik heb trouwens nu al even horseware liners onder bucas smartex dekens liggen en dat gaat echt perfect. Dus daar ben ik heel erg blij mee aangezien die wat betaalbaarder zijn. Misschien een goede tip voor meer mensen met bucas outdoordekens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 13:06 



 
Profiel   

Ik heb voor ‘t eerst de orscana uitgelezen. Tof, want ik dacht dat mn paard het veel te warm had. Niet dus, was gewoon prima (witte lijn). Leuk ook om de activiteit te zien (balkjes).
Betekend een hoge vochtigheid dat ze gezweet hebben? En wat is ideaal voor vochtpercentage? Ik weet alleen in huis 40-60% :+

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 17:48 



 
Profiel   

Eindelijk eens een passende deken :+
[ img ]

Maar even zonder dollen, onze tank heeft eindelijk een regendeken gekregen die niet drukt of schuurt en fatsoenlijk past. Nu nog zien hoe hij de regen gaat doorstaan.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 14:56 



 
Profiel   

Ik blijf blij met mijn rambo duo en supreme. Blijven de enige dekens die goed liggen op mijn fries x tinker tank.

Vieze, gure wind hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 15:28 



 
Profiel   

@seranghea welke is dit?

ik heb wéderom mijn Bucas power turnout moeten terugsturen, (balen! ik wil die stay dry)

maar hij trekt al zijn dekens klem tegen de schoft als hij graast. Heeft nu een gewone van EJ op, maar die ligt ook niet zo mooi als hij graast.

Nu twijfel ik tussen de Amigo dekens (XL vs gewoon) en omdat ik las dat deze veel lek zijn?
Of een Rhino..

het moet een V sluiting zijn op de borst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 15:29 



 
Profiel   

Zou een high neck model niet kunnen werken? Die vallen niet op de schoft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 15:31 



 
Profiel   

beegee schreef
Zou een high neck model niet kunnen werken? Die vallen niet op de schoft.


helaas niet, tis de high neck power turnout die ik heb moeten terugsturen. Die sluitingen zijn altijd zo hoog op de borst, bijna vlak aan de keelaanzet, hierdoor duwt hij het naar onder bij het grazen en trekt het van boven , dit trekt minder dan een gewone hals maar je hoort hem zo schuren bij het wandelen (wat andere dekens niet hebben)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 15:32 



 
Profiel   

@Saranghea: haar billen komen er wel mooi in uit zo! :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 16:26 



 
Profiel   

Haf_Woezel schreef
@seranghea welke is dit?

ik heb wéderom mijn Bucas power turnout moeten terugsturen, (balen! ik wil die stay dry)

maar hij trekt al zijn dekens klem tegen de schoft als hij graast. Heeft nu een gewone van EJ op, maar die ligt ook niet zo mooi als hij graast.

Nu twijfel ik tussen de Amigo dekens (XL vs gewoon) en omdat ik las dat deze veel lek zijn?
Of een Rhino..

het moet een V sluiting zijn op de borst.


Bij Horseware heb je bij de Amigo serie de hero en de bravo. De Amigo Bravo is iets degelijker dan de Amigo Hero. De Rhino zit qua kwaliteit/prijs weer boven de Amigo Bravo. De Amigo Bravo is er tegenwoordig ook met v-sluiting.

Horseware heeft als alternatief voor stay dry de Airmax liner. De liners passen minder goed onder de Amigo hero, omdat die de clipjes mist. De Amigo bravo en Rhino hebben deze clipjes voor liners werl.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 16:38 



 
Profiel   

dank je bagheera!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 16:43 



 
Profiel   

@Haf_Woezel dit is een deken van premiere. Welk model zou ik zo niet kunnen zeggen, gekocht door zus die t zat was dat ze haar geen deken op kon gooien.

@Wiwabalia ja ze is een zeer goed bedeelde dame <<) kheb me helemaal slap gelachen toen ik dat staartflapje zag

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 16:47 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Haf_Woezel schreef
@seranghea welke is dit?

ik heb wéderom mijn Bucas power turnout moeten terugsturen, (balen! ik wil die stay dry)

maar hij trekt al zijn dekens klem tegen de schoft als hij graast. Heeft nu een gewone van EJ op, maar die ligt ook niet zo mooi als hij graast.

Nu twijfel ik tussen de Amigo dekens (XL vs gewoon) en omdat ik las dat deze veel lek zijn?
Of een Rhino..

het moet een V sluiting zijn op de borst.


Bij Horseware heb je bij de Amigo serie de hero en de bravo. De Amigo Bravo is iets degelijker dan de Amigo Hero. De Rhino zit qua kwaliteit/prijs weer boven de Amigo Bravo. De Amigo Bravo is er tegenwoordig ook met v-sluiting.

Horseware heeft als alternatief voor stay dry de Airmax liner. De liners passen minder goed onder de Amigo hero, omdat die de clipjes mist. De Amigo bravo en Rhino hebben deze clipjes voor liners werl.


ben aan het zoeken en vergelijken, zou mijn haflinger een XL nodig hebben? zoja, weet jij of die ook de airmax liner kunnen indoen? dat staat nl nergens op de site van hypostore en agradi heeft de XL niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 17:11 



 
Profiel   

Wiwabalia schreef
nnicolex schreef
Helaas is mijn haflinger kruising wederom breder geworden en past zijn bucas power turnout niet heel fijn meer. De big neck is helaas te groot, met name zn schouders/hals zijn het probleem en niet zo zeer zijn borst dus big neck trekt naar beneden en schuurt.. maat kleiner had ook geen zin .

Nu heb ik als regendeken de bucas Jubilee gekocht en die pasvorm is fantastisch. Geen idee wat nou exact het verschil is met de power turnout.. helaas is die jubilee er alleen in 0 en 100 gram.. net te weinig voor de echte winter periode.. iemand nog tips?


Kun je de onderdekens van Bucas niet gebruiken?


Ja heb nu een quilt gekocht en die lijkt indd berer te passen dan de power turnout dus die gebruik ik voorlopig als onderdeken.

Ik heb gisteren amigo hero (te grote lengtemaat) en amigo bravo xl (goede lengtemaat) van stalgenoot geprobeerd, hero pastte redelijk maar was qua lengtemaat dus te groot dus hopelijk past die nog steeds als lengtemaat goed is maar de amigo bravo xl ging niet dicht van voor terwijl dit wel de goede lengtemaat was.. :+

Nu heb ik nog de bucas irish besteld omdat die schijnbaar net even anders valt dan de power turnout.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 17:15 



 
Profiel   

ja las ik ook ergens (ofwel was het net van jou haha) maar ik durf niet goed, alle bucas-en tot nu toe heb ik kunnen terugsturen, en ik heb nog ene te koop :s
of ik zou hem bij EJ moeten kopen die ligt dicht in mijn buurt en kan ik die ook gelijk terugbrengen, maar EJ valt duurder uit dan andere winkels

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 17:36 



 
Profiel   

Wiwabalia schreef
@Saranghea: haar billen komen er wel mooi in uit zo! :=


Lach je nu mijn brede tank uit <<)

Echt, ze doet zo haar best in af te vallen -O-

Ze is nu eenmaal extreem extreem breed _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 17:51 



 
Profiel   

Haf_Woezel schreef
ja las ik ook ergens (ofwel was het net van jou haha) maar ik durf niet goed, alle bucas-en tot nu toe heb ik kunnen terugsturen, en ik heb nog ene te koop :s
of ik zou hem bij EJ moeten kopen die ligt dicht in mijn buurt en kan ik die ook gelijk terugbrengen, maar EJ valt duurder uit dan andere winkels


Ja heel herkenbaar!! Vorig jaar de power turnout nieuw gekocht en doe hem dit jaar op en te krap… probleem bij die van mij is ook echt zijn schouders/schoft en niet de borst/front waardoor big neck te groot is.. Bucas zei dat de quilt vergelijkbaar is met de irish serie (staan ook onder zelfde kopje op hun website) dus ben benieuwd… de bucas nieuwe lijn x Range turnout past hij ook en die is ook vergelijkbaar met de irish. Alleen die hebben ze (nog) niet in meer dan 100 gram..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 18:13 



 
Profiel   

ahzo, ja ik heb een 6.3 te koop, dacht dat die paste, maar die trekt naar achter en gaat dat erg drukken, normaal heeft hij 185. maar die zijn dan weer te klein.

ik zie van model (op foto) weinig verschil in die Irish turnouts. Ma ik ben ook weer mezelf zot aan het maken welke deken ik nodig heb..

Haf vandaag geschoren (naakie) heeft nu een 200gr deken opliggen, maar vanaf volgende donderdag is het ineens vriesweer (hier in belgie toch) met niet hoger dan 5 graden een een "sneeuwvlokje" erbij afgebeeld... moet hij dan niet naar 250 gram of? ik snap het niet goed allemaal, en ik kan pas om de dag gaan . ik wil ook niet in 400gr eindigen.
Ik had Woezel eind september geschoren en vandaag opnieuw en het resultaat was als zo:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 18:20 



 
Profiel   

hagelslag schreef
Wiwabalia schreef
@Saranghea: haar billen komen er wel mooi in uit zo! :=


Lach je nu mijn brede tank uit <<)

Echt, ze doet zo haar best in af te vallen -O-

Ze is nu eenmaal extreem extreem breed _O-


Ik lach haar toe, dat is iets heel anders haha. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 18:21 



 
Profiel   

Mijn pony kan dus helaas ook gewoon echt niet in een Bucas. Vond ze kwalitatief zo fijn en die Stay Dry voering mis ik echt nog iedere dag. ;(

Echt, die V sluitingen gaan een verademing voor je zijn. :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 18:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 596 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 593, 594, 595, 596, 597, 598  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen