Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 551 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 548, 549, 550, 551, 552, 553, 554 ... 598  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

 
Profiel   

Die van mij staat nu dag en nacht bloot, en dat gaat goed.
Eerder deze week had ik nog wel s nachts een 0 gram regendeken op gedaan s nachts, omdat het net een beetje te nat, net een beetje koud, net een beetje te winderig was.

Maarja het is een stuk opgeknapt. Regelmatig een paar uur droog, minder wind. De zomervacht is nu ook gewoon weer vetter dat scheelt ook
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 15:17 



 
Profiel   

Ik dacht gister dat de deken wel af kon, maar toen ik hem savonds binnen haalde stond hij helemaal te trillen. En dat vinden zijn rugspieren niet zo grappig. Dus vandaag toch maar weer de 0gr op. Hoop dat hij vanaf dit weekend toch wel zonder kan staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 16:10 



 
Profiel   

Het was hier vandaag nog weer zo koud, ochtend regen en harde koude wind, maar 10 graden...
Lijkt nog steeds wel herfst...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 17:28 



 
Profiel   

Ik baal er wel van dat de komende nachten nog zo koud zijn. Overdag 19 graden en de nacht 5-6 graden komend weekend. Deken laat ik wel af vanaf morgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 17:52 



 
Profiel   

Heeft er hier iemand ervaringen met de vliegendekens met waterdichte rug van horseware? Heb nu de amigo 3in1 vamoose. Deze is voor het fijne te krap bij de borst en de hals. Daarnaast vind ik de borstsluiting niet fijn en heb ik liever een v-sluiting daar. Nu heb ik mijn oog op de rambo summer turnout, maar die lijkt niet veel ruimer bij de borst en hals dan de amigo. Klopt dit? Horseware zit voor de rest altijd heel mooi bij hem en wil eigenlijk niet aan een ander merk. Bucas past sowiezo niet bij hem en daarnaast leeft hij in een grote kudde, dus de deken moet wel bestand zijn tegen wat gespeel van de jongens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 08:59 



 
Profiel   

maya12333 schreef
Heeft er hier iemand ervaringen met de vliegendekens met waterdichte rug van horseware? Heb nu de amigo 3in1 vamoose. Deze is voor het fijne te krap bij de borst en de hals. Daarnaast vind ik de borstsluiting niet fijn en heb ik liever een v-sluiting daar. Nu heb ik mijn oog op de rambo summer turnout, maar die lijkt niet veel ruimer bij de borst en hals dan de amigo. Klopt dit? Horseware zit voor de rest altijd heel mooi bij hem en wil eigenlijk niet aan een ander merk. Bucas past sowiezo niet bij hem en daarnaast leeft hij in een grote kudde, dus de deken moet wel bestand zijn tegen wat gespeel van de jongens.


Vergeleken met mijn andere dekens vind ik de Rambo summer juist wel ruimer bij de borst

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 09:35 



 
Profiel   

De v-sluiting past mijn paard ook beter dan de rechte. De paardendrogist geeft in maten ook aan dat je van de v-sluiting een maat kleiner moet tov de rechte. Dat klopt in ons geval ook :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 09:39 



 
Profiel   

cayenne123 schreef
Kasmir schreef
Heeft iemand ervaring met hoe de Rambo Protector valt? Heb nu een bucas buzz off maar het schuift als een malle, na een sprintje hangt hij volledig opzij heb d'r nog niet eens mee laten rollen. Ze heeft als winterdeken een rambo wug dat ligt fantastisch maar vliegendeken is lastig. Master lag ook niet goed, van decathlon paste ook niet en amigo schoof ook.

Paard in kwestie.
[ [url=m/LKYgCO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had eerder ook de buzz off van bucas, wat een vreselijke pasvorm. Zat voor geen meter. Heb sinds vorig jaar de Rambo Protector en die zit zo goed! Super tevreden mee! Mijn paard heeft van amigo/rambo maat 190 en die zit precies goed! Misschien net wat groter dan de amigo regendeken maar ligt echt goed.


Ik heb hem binnen en hij blijft mooi stabiel liggen, wel een beetje een jurkje maar dat mag wel met een vliegendeken. Hij trekt een klein beetje rond de borst maar het minste van alle vliegendekens die ik tot nu toe gehad heb dus ben er blij mee. Vliegendekens liggen naar mijn ervaring nou eenmaal nooit zo mooi als winterdeken. Net op tijd want het muggenseizoen begint hier nu op gang te komen :).

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 23:08 



 
Profiel   

Zo te zien zijn de halzen wel een heel stuk langer dan van de oude modellen! Dat hebben ze goed gedaan bij Horseware.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 08:54 



 
Profiel   

Ik vond die flap aan de voorkant niks dat hing echt heel los kunnen ze zo met been in komen als het niet mooi aansluit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 09:40 



 
Profiel   

Ja zit een mooie lange hals op! Idd beter dan die halzen die zodra ze grazen (grootste gedeelte van hun tijd) tot halverwege de hals komen :+.

Welke flap aan de voorkant?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 19:16 



 
Profiel   

Mijn paard heeft nu een Bucas vliegendeken op, maar die buikflap is eigenlijk net te krap. Weet iemand waar je die los kan krijgen? En welke maat hoort bij welke maat deken? Dekenmaat nu is 6.3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 22:10 



 
Profiel   

Pally schreef
Mijn paard heeft nu een Bucas vliegendeken op, maar die buikflap is eigenlijk net te krap. Weet iemand waar je die los kan krijgen? En welke maat hoort bij welke maat deken? Dekenmaat nu is 6.3


Ik heb zelf ook het idee dat die vliegendekens krapper vallen dan de andere dekens! Je hebt van die verlengers erbij zitten. En je kunt ze ook los kopen dus die zou je dan evt ook voor de andere kant kunnen kopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 22:57 



 
Profiel   

Kasmir schreef
Ja zit een mooie lange hals op! Idd beter dan die halzen die zodra ze grazen (grootste gedeelte van hun tijd) tot halverwege de hals komen :+.

Welke flap aan de voorkant?

Dat overlappende deel bij de borst zie hem bij jou ook hangen. Dat was hier best een enorm gat als die ging grazen. En met rollen zat die al bijna vast erin. Dus ik heb hem weggedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 08:20 



 
Profiel   

Spenk schreef
Kasmir schreef
Ja zit een mooie lange hals op! Idd beter dan die halzen die zodra ze grazen (grootste gedeelte van hun tijd) tot halverwege de hals komen :+.

Welke flap aan de voorkant?

Dat overlappende deel bij de borst zie hem bij jou ook hangen. Dat was hier best een enorm gat als die ging grazen. En met rollen zat die al bijna vast erin. Dus ik heb hem weggedaan.


Ohh aha ja dat is bij B wel strak genoeg en hoog genoeg van de grond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 09:15 



 
Profiel   

Wie kan mij de gouden tip geven?!
Ik probeer hier de vraag te stellen want wie weet zijn er medebokkers die de tip hebben gevonden voor ik zelf van alles ga proberen...

Ik heb een Shire ruin met SME, heeft dus een eczeemdeken op. Nu heeft hij een vrij hoge schoft, breed schouder dus de deken is vorig jaar gaan schuren op zijn schoft en zijn hele schoft lag dus open. Was met de rambo sweet itch. Zodra hij eet trekt de deken op zijn schoft strak en schuurt dus. Heb nu een EJ eigen merk op de grijze met oranje bies. Deze lijkt redelijk te liggen maar ik houd het probleem op de schoft... Is en of bestaat er een deken die dit kan voorkomen of zal ik zelf iets moeten maken heb al dingen bedacht als bontje, uitsparing van foam maken of iets dergelijks maar weet niet hoe praktisch dat is en of dat dan niet gaat schuren.

Paard is 1,85. Deken maat 215/225.

Hij moet dus een deken op anders schuurt hij zich zelf open. Liefst een wat luchtige deken want de sweet itch is vrij stug en zweet hij zich een ongeluk onder met 25 graden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 07:58 



 
Profiel   

Je hebt van die onderleggers die eronder kan doen bij de schoft maar ben bang dat als het schuurt omdat het al wat krap is dat je dat alleen maar erger maakt met nog iets ertussen. Is zo’n ‘ouderwetse’ aangesloten eczeem deken misschien een optie? Die zitten geheel strakker maar zit wel heel veel rek in. Weet zo snel geen oplossing voor je helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 08:03 



 
Profiel   

De xl variant van de rambo hoody al geprobeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 11:46 



 
Profiel   

Inderdaad zo’n Boett deken of namaak versie omdat die anders in elkaar zitten.

Je heb ook veel vliegen dekens tegenwoordig waarbij het schoftgedeelte elastiek is, dat was mijn Weatherbeeta en ook een qhp. Ik vind ze daardoor wel erg ruim vallen maar misschien is het wat?

En anders een katoenen zomerdeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 11:59 



 
Profiel   

Heeft iemand tips voor een goede UV werende vliegendeken het liefst met hals?
Heb tot nu toe die van de epplejeck op het oog en een van Harry’s Horse geloof ik. Maar ik bestel het liefst bij Agradi want moet daar nog wat dingen bestellen en heb nog wat bonnen.
Paardje is supersmal en nog wat aan de magere kant (zijn we mee bezig) en past bijvoorbeeld goed in de MIO dekens van horseware. Dus het liefst een deken die heel smal valt.

EDIT: Mijn oog valt nu op de MIO fly rugs, maar weet iemand of die UV werend zijn?


Laatst bijgewerkt door YentlShots op 02-06-21 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 12:01 



 
Profiel   

En de Mio vliegen deken dan? Halve maat kleiner zou ikzelf bestellen overigens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 12:10 



 
Profiel   

RianneH schreef
En de Mio vliegen deken dan? Halve maat kleiner zou ikzelf bestellen overigens.

Ja zit ik net naar te kijken! Kan alleen nergens vinden of die ook UV werend zijn. Weet jij dat misschien?
Hij heeft de mio regendeken in 183 en die zit goed, beetje lossig maar niet te groot. Voor als ie gaat aankomen ook in bespiering groeit ie er nog wel in

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 12:11 



 
Profiel   

Die is 65% uv werend. Het is alleen geen sterke deken is snel stuk maar daar is de prijs ook naar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 12:21 



 
Profiel   

Spenk schreef
Die is 65% uv werend. Het is alleen geen sterke deken is snel stuk maar daar is de prijs ook naar.

Oké thanks! Nee hoeft ook niet perse. Hij houd z’n dekens mooi heel en z’n vriendin waarmee hij op de wei staat ook. Overigens is ie voor de verkoop dus de deken hoeft ook niet zo lang mee te gaan, zolang ie maar als ie bij mij in training staat iets heeft want hij heeft snel last van de zon met z’n gevoelige huidje. Denk dat het de mio word dan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 12:27 



 
Profiel   

ina_1994 schreef
Wie kan mij de gouden tip geven?!
Ik probeer hier de vraag te stellen want wie weet zijn er medebokkers die de tip hebben gevonden voor ik zelf van alles ga proberen...

Ik heb een Shire ruin met SME, heeft dus een eczeemdeken op. Nu heeft hij een vrij hoge schoft, breed schouder dus de deken is vorig jaar gaan schuren op zijn schoft en zijn hele schoft lag dus open. Was met de rambo sweet itch. Zodra hij eet trekt de deken op zijn schoft strak en schuurt dus. Heb nu een EJ eigen merk op de grijze met oranje bies. Deze lijkt redelijk te liggen maar ik houd het probleem op de schoft... Is en of bestaat er een deken die dit kan voorkomen of zal ik zelf iets moeten maken heb al dingen bedacht als bontje, uitsparing van foam maken of iets dergelijks maar weet niet hoe praktisch dat is en of dat dan niet gaat schuren.

Paard is 1,85. Deken maat 215/225.

Hij moet dus een deken op anders schuurt hij zich zelf open. Liefst een wat luchtige deken want de sweet itch is vrij stug en zweet hij zich een ongeluk onder met 25 graden.


Heb je al eens naar snuggy Hoods gekeken? Ook zijn er zogenaamde Bib, een soort extra laagje om schuren op de schoft& schouders tegen te gaan.

Mijn brede eczemer met Ppid loopt zomers onder een fedimax of bucas zebra deken. En als het wat minder warm is een combi snuggy Hoods halsdeken met Buzz off rain zonder hals. Of Buzz off rain met Hals.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 21:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 551 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 548, 549, 550, 551, 552, 553, 554 ... 598  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen