Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 413 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416 ... 598  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

 
Profiel   

prugelpiet schreef
Hm oliebol. Mijn paard kwam na een flinke regenbui met een klamme smartex Rain op stal. Niet echt lek of nat, maar ook niet lekker warm van binnen.

Hoe zit het met het spuiten van zo'n bus impregneerspray? Werkt dat fijn en ook echt goed?


Niet bezweet? Hier vond ik de mijne toch licht zwetend onder maar 100 grams afgelopen dagen, temperatuur is ook plots flink omhoog gegaan.

Spray heb ik gebruikt op mijn Bucas Irish en een oude Rhino, dus niet te zeggen dat de dekens constante regen kunnen hebben, maar een dagje slecht weer trekken ze nu wel beter. Heb je de deken gewassen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 22:37 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties zo ver! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 23:01 



 
Profiel   

Hier ook 300 met hals voor geschoren paard maar het is een koudkleum O:) zou ik er 400 op gooien zou hij ook prima vinden.. overdag van 9:00 tot 17:00 buiten dus nacht opstal

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 23:06 



 
Profiel   

De bucas is ook heel ademend en grotere temp regeling.

Ik moet ruim 30 min rijden., stel t was nu 9 graden begin oktober geweest had hij zeker warm gehad. Gevoeltemp en regen/zo’n heeft ook invloed. Als nu de zon had geschenen had ik hem gwn onder de bucas smartex gedaan..

Ik hoop ooit een bucas 5.6 te scoren 2e hands medium dan wil ik de gok nog wel wagen ondanks geen big neck..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 23:54 



 
Profiel   

Ik heb m nu onder 400 staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 00:10 



 
Profiel   

Hier mijn ongeschoren merrie onder 200 gram. Overdag paddock en snachts op stal. Als het overdag onder de 5 graden blijft dan doe ik 300 op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 15:57 



 

Mijn ongeschoren staat onder 350 grams en heeft het daaronder eigenlijk niet eens warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 16:06 



 
Profiel   

Ongeschoren onder een regendeken met fleece.. Met de vorst 150 grams bucas opgehad, maar eergister weer gewisseld..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 16:19 



 
Profiel   

Hier mijn geschoren paard onder 350 inclusief hals.
Voel altijd bovenop zijn kont, als dat koud is gooi ik er 100 gram bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 16:25 



 
Profiel   

Volledig geschoren onder 300 grams met hals. Paar uur per dag buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 16:35 



 
Profiel   

Ik heb mijn paard nu net geschoren onder Bucas Smartex 300 gram + nek staan... staat van 9 tot +- 3 a 4 buiten. Wil voor de zekerheid nog een liner voor eronder kopen. Kan iedere liner onder een Bucas of moet het speciaal echt een Bucas liner zijn? Bedankt alvast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 19:02 



 
Profiel   

RianneH schreef
prugelpiet schreef
Hm oliebol. Mijn paard kwam na een flinke regenbui met een klamme smartex Rain op stal. Niet echt lek of nat, maar ook niet lekker warm van binnen.

Hoe zit het met het spuiten van zo'n bus impregneerspray? Werkt dat fijn en ook echt goed?


Niet bezweet? Hier vond ik de mijne toch licht zwetend onder maar 100 grams afgelopen dagen, temperatuur is ook plots flink omhoog gegaan.

Spray heb ik gebruikt op mijn Bucas Irish en een oude Rhino, dus niet te zeggen dat de dekens constante regen kunnen hebben, maar een dagje slecht weer trekken ze nu wel beter. Heb je de deken gewassen?


Nee, de deken was van binnen klammig. {:)-:(
Met de extra nergens last van. Maarja, juist die regendeken is wel fijn voor in de herfst :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 20:01 



 
Profiel   

Iemand hier ervaring met de Armorflex cutback regen-/outdoordeken en de adjustafit cutback staldeken?


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 08:12 



 

Mag ik als deken nitwit hier een vraag stellen?

Voor mijn trekpaard wil ik graag een 0-grams regendeken aanschaffen.

Mijn oog is gevallen op de XL modellen van amigo.

Vandaag heb ik mijn paard opgemeten. Onderlengte is 200cm en bovenlengte is vanaf aanzet schoft 140cm.

Welke maat kan ik het beste bestellen? Het is geen enorme tank maar wel breder dan het gemiddelde paard :+

206/155 of 213/160

Alvast bedankt voor jullie hulp :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 19:20 



 
Profiel   

Ik zou voor 206 gaan :)
De nieuwe XL modellen vind ik heel mooi met de V sluiting!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 19:25 



 
Profiel   

Ik zou beide bestellen en terugsturen wat het minste past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 19:59 



 

Sas_Mon schreef
Ik zou beide bestellen en terugsturen wat het minste past.

Ja dat is eigenlijk ook nog wel een idee :) . Zit best wel levertijd op en dan voorkom ik onnodig lang wachten.

Hoe goed is hypostore met retourneren? Dat is de enige die het nieuwe model levert. De andere maken blijkbaar oude voorraad op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 20:11 



 
Profiel   

Pd heeft volgens mij ook de xl dekens en vaak op voorraad. Die zijn okk makkelijk met retourneren

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 20:38 



 

MTinker schreef
Pd heeft volgens mij ook de xl dekens en vaak op voorraad. Die zijn okk makkelijk met retourneren

Ik zie het ja. Maar helaas alleen de 205/155 leverbaar. De 215/160 niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 20:45 



 
Profiel   

Ik heb op mn geschoren merrie 100 gram met Recuptex eronder. Kan net, beetje warm

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 20:49 



 
Profiel   

Ik heb vrij onverwachts er een nieuw paard bij. Wordt zaterdag geleverd. Friese hengst die nu nog mooi in het haar zit. Staat bij de fokker dan ook de hele dag binnen op stal, uit de wind en zonder deken.

Hij komt bij mij in een binnenstal waar wel buiten luiken zijn. Het is best wel fris binnen, Hoeveel grams zal ik erop leggen? 200 gram? Met wanneer nodig een 100 grams erbij? Wil hem graag glad in het vachtje houden... :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 04:44 



 
Profiel   

Maureen97 schreef
Ik heb vrij onverwachts er een nieuw paard bij. Wordt zaterdag geleverd. Friese hengst die nu nog mooi in het haar zit. Staat bij de fokker dan ook de hele dag binnen op stal, uit de wind en zonder deken.

Hij komt bij mij in een binnenstal waar wel buiten luiken zijn. Het is best wel fris binnen, Hoeveel grams zal ik erop leggen? 200 gram? Met wanneer nodig een 100 grams erbij? Wil hem graag glad in het vachtje houden... :o

Hij staat toch al in het haar? Of wil je hem scheren? Een glad vachtje krijgt hij niet (meer). Lekker zonder deken, zou ik zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 09:18 



 
Profiel   

Gloa schreef
Mag ik als deken nitwit hier een vraag stellen?

Voor mijn trekpaard wil ik graag een 0-grams regendeken aanschaffen.

Mijn oog is gevallen op de XL modellen van amigo.

Vandaag heb ik mijn paard opgemeten. Onderlengte is 200cm en bovenlengte is vanaf aanzet schoft 140cm.

Welke maat kan ik het beste bestellen? Het is geen enorme tank maar wel breder dan het gemiddelde paard :+

206/155 of 213/160

Alvast bedankt voor jullie hulp :D

[ [url=m/OrfzIy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waarom niet de 198/145?
Die zit het dichst bij met wat je hebt gemeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 10:27 



 
Profiel   

Fabster schreef
Maureen97 schreef
Ik heb vrij onverwachts er een nieuw paard bij. Wordt zaterdag geleverd. Friese hengst die nu nog mooi in het haar zit. Staat bij de fokker dan ook de hele dag binnen op stal, uit de wind en zonder deken.

Hij komt bij mij in een binnenstal waar wel buiten luiken zijn. Het is best wel fris binnen, Hoeveel grams zal ik erop leggen? 200 gram? Met wanneer nodig een 100 grams erbij? Wil hem graag glad in het vachtje houden... :o

Hij staat toch al in het haar? Of wil je hem scheren? Een glad vachtje krijgt hij niet (meer). Lekker zonder deken, zou ik zeggen.


Oh misschien verkeerd verwoord! Hij zit nu mooi in het haar. Daar bedoel ik mee dat het die nog mooi glad is. Sorry! Zo verwoorden wij het hier thuis :o


Laatst bijgewerkt door Maureen97 op 12-12-19 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 11:15 



 
Profiel   

Deken opgooien, maar niet te warm in een klap.

Beginnen met 100 of desnoods 200 en heel goed checken of hij niet gaat staan zweten...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 11:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 413 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416 ... 598  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen