Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 553 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 550, 551, 552, 553, 554, 555, 556 ... 598  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

 
Profiel   

Ik was mijn dekens nooit, spuit ze met mooi weer een keer af. Ze worden toch meteen weer vies ;) en ze blijven beter waterdicht mits ze niet onder de mest en urine zitten.
Bij mij staan ze dag en nacht buiten en slapen in t zand, dat scheelt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 17:42 



 
Profiel   

Ik was de binnenkant van mn regendekens met dreft. De liners gaan de wasmachine in op 30 graden met biotex.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 17:57 



 
Profiel   

Ik was alleen de liners, de buitendekens was ik NOOIT.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 19:04 



 

De liners was ik zelf en de outdoordekens breng ik 1x per jaar naar de Epplejeck om ze te laten wassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 20:07 



 
Profiel   

Ik breng alle gevoerde waterdichte dekens naar Equismart/Limpia dekenservice.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 20:51 



 
Profiel   

Ik denk er ook over na om ze naar epplejeck te brengen maar hoor vaak dat ze lek terug komen en daar zit ik niet op te wachten bij dekens van 150 euro.

Met zelf wassen aan alleen de binnenkant gebeurt er niks neem ik aan dan? En dan gewoon afspuiten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 21:33 



 
Profiel   

xtessax83 schreef
Ik denk er ook over na om ze naar epplejeck te brengen maar hoor vaak dat ze lek terug komen en daar zit ik niet op te wachten bij dekens van 150 euro.

Met zelf wassen aan alleen de binnenkant gebeurt er niks neem ik aan dan? En dan gewoon afspuiten?


Mijn bucas is ook lek teruggekomen van de EJ helaas. Bucas adviseert wassen via wasserij reeuwijk (garantie behoud) en ik doe dat nu voor derde seizoen op rij en dekens blijven waterdicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 21:37 



 
Profiel   

Ik leg ze op de rug, dreft erover, water erop, intrekken, met borstel erover en afspuiten. Dan op een container de laatste resten eraf spuiten en drogen. Heb ook wel met biotex gedaan, maar dat ontvet toch ff wat minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 21:39 



 
Profiel   

Super, bedankt! Dan laat ik de buitendekens nu mooi voor wat het is en de liners gooi ik in het wasmachine!
Goede tip van de dreft! Mijn ene deken gebruik ik alleen met liners, maar de andere 0gr regendeken zonder, die is nu nog schoon genoeg, maar dan kan ik eventueel die binnenkant met dreft doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 23:38 



 
Profiel   

Dreft is echt ontzettend slecht voor je waterdichte laag.

Beste laat je je dekens door een erkend bedrijf op de juiste manier wassen dan gaan ze het langste mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 06:34 



 
Profiel   

nnicolex schreef
xtessax83 schreef
Ik denk er ook over na om ze naar epplejeck te brengen maar hoor vaak dat ze lek terug komen en daar zit ik niet op te wachten bij dekens van 150 euro.

Met zelf wassen aan alleen de binnenkant gebeurt er niks neem ik aan dan? En dan gewoon afspuiten?


Mijn bucas is ook lek teruggekomen van de EJ helaas. Bucas adviseert wassen via wasserij reeuwijk (garantie behoud) en ik doe dat nu voor derde seizoen op rij en dekens blijven waterdicht.


Die zit helaas helemaal niet in mijn buurt. Het gaat om 1 bucas deken 2 epplejeck dekens en 1 qhp dus die 3 durf ik wel naar epplejeck te brengen maar de bucas eigenlijk niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 06:51 



 

Ik breng de dekens al jaren naar de Epplejeck en ze zijn nog perfect waterdicht (Rambo/Amigo/Weatherbeeta).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 07:12 



 
Profiel   

Spenk schreef
Dreft is echt ontzettend slecht voor je waterdichte laag.

Beste laat je je dekens door een erkend bedrijf op de juiste manier wassen dan gaan ze het langste mee.


Ik gebruik dreft alleen aan de binnenkant. Dekens nog nooit lek gehad oid. Ik vraag ne ook af of de Rambo dekens een waterdichte laag hebben? Als in een chemische. Geen idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 11:19 



 
Profiel   

Ik heb die van mij uitgebreid laten uithangen /luchten tot ze niet meer ruiken en ik heb ze uitgeborsteld.
Ze zien er niet vies uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 13:19 



 
Profiel   

Ik was de liners zelf, maar de regendeken breng ik altijd weg om te wassen. :)
Laat ze wel elk jaar wassen want heb een hekel aan vieze dekens opbergen en vindt het prettig om in het begin van het seizoen een schone deken op te leggen. Tot nu toe zijn mijn dekens altijd nog waterdicht terug gekomen (Rhino). Laatste keer heb ik ze laten wassen bij de Welkoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 13:47 



 
Profiel   

Heeft iemand al ervaring met de nieuwe vliegendeken van Kentucky? Die beige kleurige met hals?
Ik ben voor m’n Fries opzoek naar een deken die goed past over z’n borst en hals en wellicht wat hitte tegenhoud in de volle zon?
Ik zoek geen eczeem deken

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 14:59 



 
Profiel   

Wat is nou de ultime vliegendeken? Mijn paard heeft nu de Rambo protector op, maar alsnog zit hij onder de muggenbulten

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 14:10 



 
Profiel   

Die van mij wordt op dit moment ook door de deken gestoken en het is net of die steekbeesten slimmer zijn geworden door van onderaf onder de deken te kruipen. Heb al meerdere dazen doodgedrukt onder de deken.

Dus een ultieme vliegendeken is er niet vrees ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 14:33 



 
Profiel   

Ik had het met die van mij ook dat de muggen er doorheen staken, dan werkt eigenlijk alleen een dichtere deken zoals de sweet itch , eczeem deken

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 16:54 



 
Profiel   

Weet iemand het verschil tussen de Rambo Protector en de Rambo Fly Buster?
En valt de Fly Buster net zo groot? De Protector is voor mijn paard net aan de grote kant, en een maat kleiner zal te klein worden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 17:41 



 
Profiel   

Ik zit met een beetje een apart gevalletje...


Paard heeft vanaf de winter af en aan regenrot. Is ziek geweest... slecht immuunsysteem en is 26 jaar maar voelt zich nu super. Alleen kom ik maar noet van die plekjes af. Vorige week 2 dagen de hele dag regen maar wel 20 graden buiten en gelijk bingo.... meerdere bulten en korsten op de rug. Van binnenuit wordt er aan het immuunsysteem gewerkt...

Dilemma is... hij krijgt het ook van een broeiende regendeken.

Op stal zetten de hele dag vind ik geen optie. Nu zag ik van die vliegendekens voorbij komen met een waterdichte rug... wat denken jullie, zou dat net zo broeien als een regendeken of zou dat de plekjes net mooi droog kunnen houden dat ze kunnen genezen? Iemand ervaring?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 19:29 



 
Profiel   

Ik heb een bucas summer shower, dat is het zelfde materiaal als waar bij hun de waterdichte vliegendeken van is.
De binnenkant is gemaakt van netstof waardoor hij heel luchtig is.
De deken vind ik tot nu toe zeker niet broeien en ideaal voor dagen als nu met veel regen..
Ik heb hem voor m'n oude merrie van ruim 26 om dr oude lijfje wat te ontzien..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 21:41 



 
Profiel   

Ik heb de Rambo summer die ik gebruik bij te hoge temp voor een regendeken en wel regenachtig weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 07:18 



 
Profiel   

Bevalt dat goed? Die rambo summer?
Niet te warm?

Ik zoek ook een vliegendeken met waterdichte rug. 2 weken geleden stond ze echt flink opgetrokken te bibberen.
Nu is bibberen niet zo slecht natuurlijk. Maar ze is al gauw spiergevoelig en heeft artrose bovenin.

Valt de rambo een beetje breed voor? Hoe is de maatvoering?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 11:41 



 
Profiel   

Hoi allemaal. Ik heb een vraag, en sorry als die hiervoor al benoemd/besproken is, ik heb niet het hele forum met 500 pagina's doorgespit... Ik heb een eczemer, ze staat onder een Rambo sweet itch hoody, met die deken op gaat het supergoed. Echter, ze heeft het snel warm, en zodra ze op stal komt begint ze tegenwoordig flink te zweten. Haar deken wordt dan afgedaan door de staleigenaar. Maar, zodra ze zonder deken staat, gaat ze haar staart schuren (ze is bijzonder gevoelig op vliegen, en die zitten er momenteel nogal veel...). Nu is mijn motto meestal: liever warm dan jeuk, maar er zijn grenzen, als je beestje gewoon een druipend hoofd heeft van het zweet dan heeft ze het duidelijk te warm. Dus dan wordt het motto: niet oververhitten en dan maar beetje schuren. Nu wil ik eigenlijk een luchtigere deken aanschaffen, want de rambo werkt fantastisch, maar is dus te warm voor mijn pony. Aangezien haar eczeem best te handelen is, wil ik eigenlijk een andere deken proberen, die niet specifiek voor zomereczeem is (ze staat binnen tijdens de piek momenten, daarom denk ik dat dit het proberen waard is). Ik heb nu 2 dekens gevonden die ik het proberen waard vind, maar ben dus op zoek naar advies en/of ervaringen. Eisen voor de deken: losse hals (zodat die evt eraf kan op stal ivm zweten, haar manen vallen redelijk mee qua schuren), grote staartflap, grote buikflap, stevig (zodat ie niet na 1 keer tegen de muur staan kapot is). De dekens die ik op het oog heb: weatherbeeta rug comfitec airflow II detach a neck, en de amigo vliegendeken bug buster. Deze twee zijn hopelijk aanzienlijk luchtiger dan de RSIH. Ze is een stevige connemara, met een flinke voorkant. Dekens die dus smal vallen van voor zullen te krap zitten. Alvast bedankt voor jullie input!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 14:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 553 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 550, 551, 552, 553, 554, 555, 556 ... 598  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen