Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 575 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 572, 573, 574, 575, 576, 577, 578 ... 598  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

 
Profiel   

Dankjewel! Ga ik toch de zelfde maat deken bestellen :)

Ik heb nu de ongevoerde regendeken op maar hij stond gister dus echt te trillen en was echt uit zijn doen. Dus heb nu de recuptex light eronder liggen dus alleen op de rug gevoerd
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 20:20 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Felien_Kyra schreef
Even een vraagje. Zoals morgen en vd week wordt het 15 a 17 graden. Hebben jullie de regendeken dan gewoon op? Of t nou regent of niet.

Ik ben telkens zo erg aan het twijfelen…. En nu erg van: deken op, deken af. Maar morgen werk ik gewoon en twijfel wat ik zal doen


Ik hoef mijn paard alleen een deken op te doen bij langdurige regenval, verder kan hij zonder.
Ik check elke keer bij buienradar hoeveel mm er valt en in welke periode, daarop baseer ik mn besluit.
Voor mijn paard is dit overdag, zonder regen, echt veel te warm nog met deken.

Maar dit is idd altijd een lastige periode.

Hier precies hetzelfde. Als ik haar nu een deken op doe zweet ze zich een ongeluk :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 20:56 



 
Profiel   

Mijne heeft 150 gram op, maar ze is nu ook echt wel mager en geen spiertjes mee.
Ze wordt volgende week ingeslapen, dus ze heeft nu lekker dr dekentje op. Geen energie meer steken in warm blijven. Ze voelt er ook helemaal goed onder, niet te warm..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 21:04 



 
Profiel   

Ach, dan is het natuurlijk niet zo gek. Sterkte :knuffel:

Ik heb gelukkig lieve stalgenoten die helpen met dekens op en af doen dus hier de 0grams deken op dit moment alleen ‘s nachts op. Vind het dan zelf ook wel fris hoor, maar overdag eigenlijk te warm inderdaad. Fijn dus dat ze dan lekker in d’r blote velletje kan rondscharrelen
:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 21:16 



 
Profiel   

Mariposa11 schreef
Mijne heeft 150 gram op, maar ze is nu ook echt wel mager en geen spiertjes mee.
Ze wordt volgende week ingeslapen, dus ze heeft nu lekker dr dekentje op. Geen energie meer steken in warm blijven. Ze voelt er ook helemaal goed onder, niet te warm..


Wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 21:21 



 
Profiel   

Ik heb een vraagje voor jullie, ik heb mijn paarden altijd 24/7 buiten gehad maar nu gaat mijn merrie deze winter op pension, waarbij ze overdag gewoon buitenstaat en s'avonds op stal. Ik scheer mijn paarden altijd en wissel normaal gesproken dan vaak de dekens s'ochtends en s'avond. Maar de pensionstal is best een eindje rijden en ik red het dus zeker niet om hier 2x per dag heen te gaan. Hoe doen jullie dat? Laten jullie de outdoor deken gewoon op op stal? Ik zat te kijken naar de smartex dekens, misschien dat ik hier 1 van kan aanschaffen. Maar ik vind het even lastig inschatten dus ben benieuwd hoe anderen dit doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 21:38 



 
Profiel   

Inderdaad een outdoor deken op die ze ook op stal aan hebben dan. Dat wisselen is eigenlijk geen doen als je ze niet aan huis hebt staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 21:41 



 
Profiel   

Ze staan hier aan huis maar heb zelf ook niet altijd de mogelijkheid om te wisselen. Kan prima met de outdoordeken binnen. Bucas kan alleen niet zo goed tegen mest en urineplekken. Is sowieso niet goed voor dekens ongeacht het merk, maar vind Bucas er extra gevoelig voor. Als je paard veel en vaak ligt in de stal, zou ik dat wel in je achterhoofd houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 21:45 



 
Profiel   

RianneH schreef
Ach, dan is het natuurlijk niet zo gek. Sterkte :knuffel:

Ik heb gelukkig lieve stalgenoten die helpen met dekens op en af doen dus hier de 0grams deken op dit moment alleen ‘s nachts op. Vind het dan zelf ook wel fris hoor, maar overdag eigenlijk te warm inderdaad. Fijn dus dat ze dan lekker in d’r blote velletje kan rondscharrelen
:)


Dank je wel!

Hier staat ze overdag met zon ook nog lekker paar uur te bakken, want dan is t prima vertoeven.
Rond 5/6 dekentje op en bij geen zon blijft hij op..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 22:15 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Mariposa11 schreef
Mijne heeft 150 gram op, maar ze is nu ook echt wel mager en geen spiertjes mee.
Ze wordt volgende week ingeslapen, dus ze heeft nu lekker dr dekentje op. Geen energie meer steken in warm blijven. Ze voelt er ook helemaal goed onder, niet te warm..


Wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte.


Dank je wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 22:16 



 
Profiel   

Sterkte mariposa11!

Toch besloten om dekentje af te laten. Op stal blijft t snachts warm genoeg en vind de wind hier in de achterhoek echt wel meevallen overdag. Een buitje kan ze makkelijk hebben en haar vacht is ook al behoorlijk dik dus ja eigenlijk moet ik ook niet zo twijfelen. Is een gezonde merrie van 12 jaar oud. Die moet dan toch wat kunnen hebben ;)

Vrijdag blijft t wat koeler en regen. Ben die dag vrij dus dan kan ik mooi ‘s ochtends de deken op doen als t indd vies/ koud weer is.

Iedereen bedankt voor het aangeven wat hij of zij doet. Geloof dat ik niet de enige ben die t moeilijk vind nu qua weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 22:32 



 
Profiel   

Op stal is het denk ik ook wel warm genoeg.
De mijne staan 24/7 buiten. De een heeft een 200 gram met hals op en de andere een 100 gram zonder hals. Het is niks te warm voor ze, ze zouden zelfs iets dikker mogen op dat kleine uurtje in de volle zon na.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 23:14 



 
Profiel   

Ik heb alleen een paar nachtjes een 0 gram opgehad, nu al een paar dagen niet meer omdat het toch wel weer warm blijft. En geen dikke mist meer..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 07:48 



 
Profiel   

Zijn er hier mensen met goede tips voor wat goedkopere onderdekens die goed onder een bucas liggen? Dat ze aan de achterkant makkelijk vast te maken zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 11:45 



 
Profiel   

Rainer schreef
Zijn er hier mensen met goede tips voor wat goedkopere onderdekens die goed onder een bucas liggen? Dat ze aan de achterkant makkelijk vast te maken zijn?


Ik gebruik de DR dekens van Drunens Ruiterhuis onder mijn Bucas Smartex en Irish Turnout. Passen er netjes onder en kunnen aan de voor en achterzijde worden vastgemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 12:44 



 
Profiel   

minka schreef
Rainer schreef
Zijn er hier mensen met goede tips voor wat goedkopere onderdekens die goed onder een bucas liggen? Dat ze aan de achterkant makkelijk vast te maken zijn?


Ik gebruik de DR dekens van Drunens Ruiterhuis onder mijn Bucas Smartex en Irish Turnout. Passen er netjes onder en kunnen aan de voor en achterzijde worden vastgemaakt.

Die ziet er goed uit! Jammer dat ze geen 200gr hebben. Ga de 100 denk ik wel bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 13:43 



 
Profiel   

Heeft iemand nog een idee waar ik kan kijken voor een Weatherbeeta outdoor deken 100 gram in maat 6,6.
Wel minimaal 1200 denier stof.

Overal waar ik kijk zijn ze niet op voorraad..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 22:01 



 

Weatherbeeta is slecht leverbaar op het moment. Ik heb meerdere dekens in bestelling staan maar de winkel gaf gisteren aan dat ze op z'n vroegst eind november komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 06:46 



 
Profiel   

Ik weet dat divoza ze hier eerder ook had. Maar goed als er 1 winkel is die dingen slecht op voorraad heeft :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 06:52 



 
Profiel   

Tarico schreef
Weatherbeeta is slecht leverbaar op het moment. Ik heb meerdere dekens in bestelling staan maar de winkel gaf gisteren aan dat ze op z'n vroegst eind november komen.


Oh oh... Zijn de winkels nu al door de voorraad heen? := Vorig jaar had Horseware daar ontzettend last van. Dit seizoen lijkt het gelukkig al beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 07:29 



 

De medewerker vertelde dat de dekens nog bij Weatherbeeta uit de productie moeten komen en er nog helemaal geen nieuwe voorraad is geleverd.
Horseware doet het dit jaar inderdaad beter behalve de Rambo dekens dan. Dochorse bleef de leverdatum maar uitstellen bij mijn nichtje en nu is het nog niet op voorraad zie ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 07:42 



 
Profiel   

Ik heb dit najaar nog een Rambo deken gekocht. := De Horseware Rambo Icelandic wug 100 gram. :D 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 08:35 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Heeft iemand nog een idee waar ik kan kijken voor een Weatherbeeta outdoor deken 100 gram in maat 6,6.
Wel minimaal 1200 denier stof.

Overal waar ik kijk zijn ze niet op voorraad..


https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... 23808.html



https://hypostore.nl/weatherbeeta-comfi ... gundy.html

Deze 2 hebben ze nog in de juiste maat als ik het goed zie?

Edit, ze vallen vrij ruim, dus mss zou een 195 ook passen?

En anders een nul gram met horseware liner?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 08:37 



 
Profiel   

De leverproblemen zijn duidelijk!

Mariposa11 schreef
fransje23 schreef
Heeft iemand nog een idee waar ik kan kijken voor een Weatherbeeta outdoor deken 100 gram in maat 6,6.
Wel minimaal 1200 denier stof.

Overal waar ik kijk zijn ze niet op voorraad..


https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... 23808.html



https://hypostore.nl/weatherbeeta-comfi ... gundy.html

Deze 2 hebben ze nog in de juiste maat als ik het goed zie?

Edit, ze vallen vrij ruim, dus mss zou een 195 ook passen?

En anders een nul gram met horseware liner?


Thanks!

Wil helaas zonder hals en de geen 300 euro uitgegeven aan deken. Doet dan namelijk wel erg veel pijn als de deken gesloopt wordt.
Had ik er even bij moeten zetten. :)

Juist omdat ze ruim vallen heb ik Weatherbeeta nodig. Ga ook niet meer op zoek naar een ander merk.
Bij Horseware kan de deken niet eens dicht. :D

Eigenlijk bestaat 195 niet bij die Engelse dekens.
Het is 6,3 of 6,6, dus een tussenmaat.

Heb de Weatherbeeta regendeken in 6,3 en die past nog net aan. Haar vliegendeken van Weatherbeeta in 6,6 zat goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 11:35 



 
Profiel   

Die van 300 euro is wel mooi!
Hmmm..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 11:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 575 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 572, 573, 574, 575, 576, 577, 578 ... 598  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen