Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 564 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 561, 562, 563, 564, 565, 566, 567 ... 598  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

 
Profiel   

Hier ook een heel rondje dekens op doen gedaan gisteravond. Ze hadden het nog niet echt koud, maar ik vind het wel echt snel afkoelen toen de zon weg was.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 07:53 



 
Profiel   

Hier vanochtend de 0 grams regendeken opgedaan. Ze staan wel met grote schuilstal. Overmorgen gaat het in de nacht naar binnen.

Vindt het wel spannend, nieuwe deken, hopelijk blijft ze goed droog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 11:59 



 
Profiel   

Dacht even checken wat anderen doen :-)
Twijfelde ineens of 0 gram op ongeschoren paard toch te koud is; maar zie dat veel dat doen.
Altijd moeilijk die overgang

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 12:04 



 
Profiel   

Hier het regendeken op, zeikt van de regen hier, paard is ongeschoren, staat wel al iets vacht op.. maar wil nog niet scheren

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 12:12 



 
Profiel   

SharonIndezz schreef
Hier het regendeken op, zeikt van de regen hier, paard is ongeschoren, staat wel al iets vacht op.. maar wil nog niet scheren


Zelfde hier.
Echt drek weer.
Ik hoop het scheren van mijn merrie met Ppid nog iets uit te stellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 12:30 



 
Profiel   

Heb net maar een nieuwe deken besteld voor mijn paard… de Rambo Optimo, heb deze deken al eerder gehad voor mijn vorige paard, en is alrijd super goed bevallen… veel geld, maar absoluut waard <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 13:12 



 
Profiel   

ff een vraagje hier nog trouwens,

iemand ervaring met Tempest "liners"? passen deze onder de horseware dekens? in dat geval.... zijn iets prijsvriendelijker dan de orginele horseware liners

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 13:46 



 
Profiel   

Die van mij toch nog zonder laten staan, had de deken half uurtje op en toen was ze gelijk warm zweterig eronder. Temperatuur is voor haar dus duidelijk nog te hoog. Ze kan schuilen als ze wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 14:24 



 
Profiel   

Hier nu zonnig en droog... hopelijk is de wind koud genoeg dat ze het niet te warm krijgen := Ik had meer ellende verwacht. Maar dat komt vanavond weer volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 14:34 



 
Profiel   

SharonIndezz schreef
Heb net maar een nieuwe deken besteld voor mijn paard… de Rambo Optimo, heb deze deken al eerder gehad voor mijn vorige paard, en is alrijd super goed bevallen… veel geld, maar absoluut waard <3


Wat is jou ervaring kwa maat? Moet je daar echt een kleinere maat van pakken? En gebruik je dan ook de optimo liners of kunnen de normale ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 14:56 



 
Profiel   

Hoi allemaal!

Hoe is jullie ervaring met Bucas?

Ik heb een smartex rain die nu het derde seizoen in gaat. Afgelopen jaar al eens gemerkt dat ie klam en zwaar wordt in de regen. En vandaag inderdaad weer een hele zware klamme deken. Aan de zijkant op het dikste gedeelte van de buik vh paard is ze zelfs nat.

Ik vind t eigenlijk wel wat snel.. twee seizoenen voor een kwaliteitsdeken..
keurig elk jaar gewassen bij een bucas erkende wasserij. En vorig jaar nog extra behandeld voor waterdicht. Tussendoor borstel ik de deken altijd af, veeg ik het naar eruit etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 15:04 



 
Profiel   

Kans is dat groot die toch niet goed gewassen is... Als de klam en zwaar wordt dan is die dus gewoon hartstikke lek alleen door de stay dry valt dat minder op.

Je moet hem altijd na het wassen volledig met de bucas waterdicht behandeling laten doen anders gaat de coating stuk. Maar als ze hem te heet gewassen hebben dan is het eigenlijk al klaar...

Ik heb zelf Bucas Irish dekens en freedom regendeken. De irish gaat zijn 4e seizoen in. Blijven prima waterdicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 15:12 



 
Profiel   

Maaraatje schreef
SharonIndezz schreef
Heb net maar een nieuwe deken besteld voor mijn paard… de Rambo Optimo, heb deze deken al eerder gehad voor mijn vorige paard, en is alrijd super goed bevallen… veel geld, maar absoluut waard <3


Wat is jou ervaring kwa maat? Moet je daar echt een kleinere maat van pakken? En gebruik je dan ook de optimo liners of kunnen de normale ook?


Mijn vorige deken viel een maat groter, dus nu ook een maatje terug besteld..

Ik gebruikte toendertijd ook “normale” liners onder het deken, en dat ging prima :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 15:45 



 
Profiel   

Wat leggen jullie meestal op na het scheren. Die van mij heeft nu al best flink haar en wordt 15 oktober geschoren. Staat nu met een regendekentje i.v.m. het weer daarvoor stond hij onder een vliegendeken of bij wisselvallig weer onder een half vliegen half regedeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 15:55 



 
Profiel   

Dat ligt ja compleet aan hoe het weer en de temperatuur dan is?

Ik heb wel eens na het scheren 300 grams op moeten doen. Maar ook wel eens 50 grams of 200 grams. Dat is echt maar net hoe het weer is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 15:58 



 
Profiel   

Spenk schreef
Dat ligt ja compleet aan hoe het weer en de temperatuur dan is?

Ik heb wel eens na het scheren 300 grams op moeten doen. Maar ook wel eens 50 grams of 200 grams. Dat is echt maar net hoe het weer is.


Ja precies, ik kom tegen die tijd nog wel even hier polsen haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 15:59 



 
Profiel   

Meestal regendeken, hij is het weekend geschoren dus nu 0 grams erop

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 16:35 



 
Profiel   

SharonIndezz schreef
ff een vraagje hier nog trouwens,

iemand ervaring met Tempest "liners"? passen deze onder de horseware dekens? in dat geval.... zijn iets prijsvriendelijker dan de orginele horseware liners


De liners waren heel slecht qua pasvorm. Heb nu de horseware er onder. Terwijl ik echt fan ben van de shires dekens.

Mijn deken is stuk na het wassen -O- althans hij is heel maar niet meer waterdicht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 17:04 



 
Profiel   

MarjanB schreef
SharonIndezz schreef
ff een vraagje hier nog trouwens,

iemand ervaring met Tempest "liners"? passen deze onder de horseware dekens? in dat geval.... zijn iets prijsvriendelijker dan de orginele horseware liners


De liners waren heel slecht qua pasvorm. Heb nu de horseware er onder. Terwijl ik echt fan ben van de shires dekens.

Mijn deken is stuk na het wassen -O- althans hij is heel maar niet meer waterdicht


Dankjewel, dan ga ik toch voor de “echte” liners

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 17:19 



 
Profiel   

Agradi heeft een aantal horseware liners in de sale nu.
Vaak wel de moeite daar de prijs beetje in de gaten te houden, als je de deken niet direct nodig hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 17:53 



 
Profiel   

Ik heb hier net de Bucas therapy light op gedaan met daar overheen zijn 0gr Bucas regendeken. Lekker warm ruggetje en hij had het er absoluut niet warm onder. Voordeel dat t vliegenstof is en dus eigenlijk amper warmte vangt aan de zijkanten. Kan hij het barre boze weer mooi aan. Die therapy is ook meer omdat we morgenvroeg weer aan de bak moeten, maar ben benieuwd hoe ik hem morgen aantref en of het een verschil geeft tov enkele regendeken in dit weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 20:33 



 
Profiel   

Dispar_Vulgo schreef
Agradi heeft een aantal horseware liners in de sale nu.
Vaak wel de moeite daar de prijs beetje in de gaten te houden, als je de deken niet direct nodig hebt.

Even spieken, maar mag eigenlijk geen dekens kopen... _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 20:35 



 
Profiel   

Ik baal wel, had begin van de maand tweedehands een regenliner gekocht specifiek voor deze periode, net te warm voor inpakken maar wel bescherming nodig op haar oude rug. Maar helaas is het pakket kwijt en ben ik bang dat het überhaupt niet meer wat wordt dit najaar -O-
Gewone regendeken doet ook prima werk, maar had het ook graag eens zo geprobeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 20:54 



 
Profiel   

Mag ik me hier ook melden met een vraag?

Ik heb een Tinker merrie van 21 jaar met PPID die geen tot amper wintervacht aanmaakt. Ze loopt 365 dagen per jaar, 24/7 buiten en heeft altijd een 'schuilstal' (houten overkapping) tot haar beschikking om uit de zon, regen, hagel en sneeuw te staan. Helaas is de 'stal' niet (volledig) winddicht.

Ze heeft nooit eerder dekens op gehad, ook niet bij haar vorige eigenaren. De enige uitzondering was dat ik vorig jaar een paar dagen, toen het overdag -15 °C was, wel een 300 grams winterdeken heb opgelegd en dat leek ze wel heel fijn te vinden..

Ik moet er wel bij zeggen dat ze behoorlijk wat spek heeft (overgewicht).

Ik twijfel om nog een deken voor haar aan te schaffen voor de koude, regenachtige en stormige herfst- en winterdagen die eraan gaan komen.. Wat zouden jullie doen? En hoeveel grams dan eventueel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 23:41 



 
Profiel   

Die van mij staat sinds gisteravond weer met haar fly liner onder haar vliegendeken, schuift wel iets omdat de vliegendeken niet van horseweare is maar trekt niet en ligt ook niet te scheef.
Hebben de onderdekens van bucas dezelfde pasvorm als de top dekens? smartex en Irish pasten niet, maar vind de Stay dry van de onderdekens zo handig, de vleece onderdeken van horseware vind ik eigenlijk te dik. Rambo airmax vind ik ook de moeite waard
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 00:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 564 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 561, 562, 563, 564, 565, 566, 567 ... 598  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen