Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 577 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 574, 575, 576, 577, 578, 579, 580 ... 598  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

 
Profiel   

Hier past juist de Bucas niet zo fijn en zitten de Horseware dekentjes fijner. Vooral de Rambo's met v-sluiting.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 22:48 



 

Bagheera_206 schreef
Hier past juist de Bucas niet zo fijn en zitten de Horseware dekentjes fijner. Vooral de Rambo's met v-sluiting.


Bij mijn ruin ook. Horseware en Weatherbeeta liggen super maar Bucas daarentegen totaal niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 05:40 



 
Profiel   

Ik heb soms ook het idee dat de Rambo originals net wat strakker op de hals vallen dan de duo’s en de Supremes.
Die snijden bij onze paarden minder in de manenkam dan de original.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 06:28 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Ik heb soms ook het idee dat de Rambo originals net wat strakker op de hals vallen dan de duo’s en de Supremes.
Die snijden bij onze paarden minder in de manenkam dan de original.


Ik heb alleen de original en een surpreme varilayer deken. Ik heb dat niet gemerkt omdat ik de varilayer niet vaak op heb. Ik denk dat ik mijn Bucas idee laat varen. Dus nu kijken naar een weatherbeeta misschien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 07:58 



 
Profiel   

Hebben die optimos niet zo’n schoftkussen om dat snijden tegen te gaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 13:55 



 
Profiel   

just_kiki schreef
Hebben die optimos niet zo’n schoftkussen om dat snijden tegen te gaan?


Nee in ieder geval de regendeken niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 14:26 



 
Profiel   

ben er vandaag dus achtergekomen dat ik 2 halzen had liggen van Rhino en Rambo die met klittenband aan de dekens vastmoeten. Enkel heeft de Kentucky deken geen klittenband als bevestiging maar ringetjes... dus dat gaat niet lukken. Ik had dus wel gedacht dat het kon, maar niet goed naar de beide aansluitingen gekeken.

Nu dus 2 paar halzen over en op jacht naar een Kentucky hals.

Ik heb mn paard nog niet eerder met hals gehad, maar met scheren en veel buiten ontkom ik er niet aan denk ik. Wat is handig voor dikte van de hals met overdag buiten en verder binnen in een binnenstal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 12:25 



 
Profiel   

Ik heb de halzen alleen buiten om, en alleen met veel regen of als ze geschoren zijn en het is echt koud.
Binnen altijd af.
Ik heb halzen bij mijn dekens, ik vind 100 grams in principe zat voor een hals, maar bij mijn dikkere dekens zitten ook iets dikkere halzen en als ze geschoren zijn is dat op zich prima, anders al snel te warm denk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 12:53 



 
Profiel   

Hopelijk zijn de oma's beetje droog na het buitje van deze morgen en kan ik nog soort van droog de dekentjes opleggen voor het slechte weer van vanavond/vannacht. #vingersgekruisd

Met de temperaturen van afgelopen dagen veel te warm voor dekentjes. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 09:28 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Hopelijk zijn de oma's beetje droog na het buitje van deze morgen en kan ik nog soort van droog de dekentjes opleggen voor het slechte weer van vanavond/vannacht. #vingersgekruisd

Met de temperaturen van afgelopen dagen veel te warm voor dekentjes. :=


Precies dit! Ik was vanaf vanmorgen ook weer druk appen met stalgenoten. Fleece eronder als ze nat zijn, eerst drogen en later pas of nog weer anders. Pff.
Mijn stalgenootje heeft mn paard net regendeken op gedaan. Gelukkig waait het hard, dat maakt de gevoelstemp wat beter voor met een deken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:42 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Hopelijk zijn de oma's beetje droog na het buitje van deze morgen en kan ik nog soort van droog de dekentjes opleggen voor het slechte weer van vanavond/vannacht. #vingersgekruisd

Met de temperaturen van afgelopen dagen veel te warm voor dekentjes. :=

Wij hebben nu vliegendekens met waterdichte rug op ideaal voor dit weer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:46 



 
Profiel   

Ik ga vanavond ook een deken opleggen inderdaad.. Gevoelstemperatuur van 0 graden! Brr

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:48 



 
Profiel   

Sintara schreef
Ik ga vanavond ook een deken opleggen inderdaad.. Gevoelstemperatuur van 0 graden! Brr

Dat daar zo veel verschil inzit hier een gevoelstemperatuur de hele nacht en avond van 11 graden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:51 



 
Profiel   

Harde wind en regen :/ nou weet ik niet precies hoe het zal zijn in mel dr paddock, want die lijkt een beetje een eigen mini klimaat te hebben dat een stuk beter is dan buiten.
Maar denk toch wel te slecht voor nu om comfortabel te zijn voor mel

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:56 



 
Profiel   

Spenk schreef
Bagheera_206 schreef
Hopelijk zijn de oma's beetje droog na het buitje van deze morgen en kan ik nog soort van droog de dekentjes opleggen voor het slechte weer van vanavond/vannacht. #vingersgekruisd

Met de temperaturen van afgelopen dagen veel te warm voor dekentjes. :=

Wij hebben nu vliegendekens met waterdichte rug op ideaal voor dit weer :)

Werkt dat een beetje? Ik heb nog steeds die liner niet gekocht voor haar vliegendekentje die nog nieuw in tas zit.

Flappert dat ook niet enorm zo in de wind? De regendeken die ze nu op heeft ligt als een huis en gaat nergens heen in de wind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 15:14 



 
Profiel   

Ja dat werkt heel goed. Wappert niet nee en ze staan hier op de open vlakte. Je vliegendeken wappert toch niet af als het stormt in de zomer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 15:17 



 
Profiel   

Spenk schreef
Ja dat werkt heel goed. Wappert niet nee en ze staan hier op de open vlakte. Je vliegendeken wappert toch niet af als het stormt in de zomer?


Ik ben daar ook heel tevreden over. Hier een Rambo protector met een regenliner eronder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 17:42 



 
Profiel   

Spenk schreef
Ja dat werkt heel goed. Wappert niet nee en ze staan hier op de open vlakte. Je vliegendeken wappert toch niet af als het stormt in de zomer?


Ik heb die vliegendeken nog niet op gehad. := Nou ja, mijn paard niet. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 18:08 



 
Profiel   

salamaleque schreef
Spenk schreef
Ja dat werkt heel goed. Wappert niet nee en ze staan hier op de open vlakte. Je vliegendeken wappert toch niet af als het stormt in de zomer?


Ik ben daar ook heel tevreden over. Hier een Rambo protector met een regenliner eronder.

Die heb ik ook voor haar gekocht, maar dus zonder de liner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 18:09 



 
Profiel   

Mijn jongens staan nog bloot.Als ze het koud krijgen gaan ze wel binnen in de stal staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 18:39 



 
Profiel   

Hier ook zonder deken, ze kunnen hier binnen staan met onbeperkt hooi, dus denk dat ze lekker binnen blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 18:49 



 
Profiel   

Ik blijf het toch lastig vinden welke deken op moet. Vandaag hele dag onder de 10 graden, gevoelstemperatuur rond de 4-5, regen en harde wind… maar ook periodes met zon. Een paard heeft een goede vacht, dus die gooi ik vanavond denk ik pas de 150 gram op. Ander paard heeft nog zijn zomer vacht dus denk dat hij hele dag 100 gram krijgt en eventueel vannacht 200?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 10:07 



 
Profiel   

Mijn paard staat nog steeds onder een 0 grams. Zeker als je paard in de nacht op stal staat is een 200gr echt niet nodig. Heeft ie een goede vacht, dan zou ik eerder aan 50-100gr denken. Zo koud is het niet. Mijn ervaring is ook dat een hals ook al een heel eind warm houdt. Ik heb dus of met hals en een dunnere voering of zonder hals en net wat dikker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 10:11 



 
Profiel   

Heeft je paard het koud? Daar zou ik naar kijken. Ik vind 200 gram op ongeschoren zelf behoorlijk veel wat ga je dan opdoen als het nog een stuk kouder wordt of je scheren gaat. Ik heb hem nog altijd ongeschoren en in dunne vacht staan onder 0 grams en daar zijn ze prima warm onder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 10:12 



 
Profiel   

Die van mij staat zelfs geschoren onder 0 grams en voelt goed aan, maar staat wel grotendeels uit de wind buiten op dit moment en snachts op stal. Ik dacht eraan om naar 100 of 150 gr te gaan al maar zie dat de weersvoorspelling voor volgende week weer naar 13-15 graden gaan en dat vind ik dan weer best warm voor een 100 of 150 grams. Maar mijn paard is eerder te warm dan te koud.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 10:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 577 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 574, 575, 576, 577, 578, 579, 580 ... 598  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen